abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 1 november 2007 @ 07:31:30 #51
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54295635
quote:
Op maandag 29 oktober 2007 21:51 schreef LadyXochi het volgende:

[..]

Dan moeten ze zeggen dat ik flauw, opdringerig, betweterig en/of denigrerend bezig ben. Dat is dus niet hetzelfde als 'bijdehand'. En dat was mijn punt ook.
Oh dat is absoluut wel hetzelfde, in de zin dat dat bijdehand zijn op die vier manieren kan overkomen en als negatief ervaren kan worden.

Plus, je bent imo niet goed in staat om mensen hun emoties te lezen als je wacht tot ze tegen je zeggen dat ze je bijdehandte opmerkingen flauw (etc) vinden. Dat zou je imo zelf in de smiezen moeten hebben.
pi_54296476
Is het iemand eerder opgevallen dat TS nog maar 1x in het eigen topic heeft gereageerd?
You're never fully dressed until you wear a smile
  donderdag 1 november 2007 @ 09:15:07 #53
34614 jogy
Hersenflatulent
pi_54296528
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:11 schreef MNR het volgende:
Is het iemand eerder opgevallen dat TS nog maar 1x in het eigen topic heeft gereageerd?
Best bijdehand.
Iedereen is de hoofdrolspeler van zijn eigen komedie.
Vrijheid
  donderdag 1 november 2007 @ 09:15:41 #54
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54296532
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:11 schreef MNR het volgende:
Hij kan geen bijdehante opmerking verzinnen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54299735
Corksterr, kun je even specifiek aangeven waar ik bijdehand reageer en waarom dat over komt als een flauwe grap?
Assumption is the mother of all fuckups.
pi_54301594
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:56 schreef LadyXochi het volgende:
Corksterr, kun je even specifiek aangeven waar ik bijdehand reageer en waarom dat over komt als een flauwe grap?
Je lijkt je aangesproken te voelen, maar volgens mij reageert Corksterr gewoon op de TS/OP??
twee violen en een trommel en een fluit
pi_54301822

Het was niet
quote:
Op donderdag 1 november 2007 09:15 schreef jogy het volgende:

[..]

Best bijdehand.
Het was niet vlug opgemerkt, dus niet bijdehand. Maar wel zeer scherp!
pi_54316248
quote:
Op donderdag 1 november 2007 16:47 schreef Roquefort het volgende:

[..]

Je lijkt je aangesproken te voelen, maar volgens mij reageert Corksterr gewoon op de TS/OP??
Altijd lastig als mensen niet quoten
pi_54316452
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 22:11 schreef Lord-Darkness het volgende:
Zonet vertelde een vriend tegen mij dat ik mensen afschrik met m'n bijdehante gedoe. Dit kan ik me echter moeilijk voorstellen. Want als 't de bijdehante mensen betreft, vind ik ze vaak leuker dan gewone 'standaard-mensen'. Immers, zulke conservaties zijn veelal interessanter om te volgen, dan de gewone standaardgesprekken over koetjes kalfjes, hoe de weer is, etc. etc.

Maar dat is wel uit m'n perspectief hé. Daarom vraag ik om jullie input, of bijdehand wel als negatief gezien kan worden .
Ik vind het op zich geen negatieve eigenschap, ben het zelf ook nogal, maar je moet natuurlijk wel weten wanneer bijdehand gedoe ongepast of onwenselijk is.....

(ja, ik WEET het wel......maar het is vaak ook een gewoonte.....*schaam*)
  vrijdag 2 november 2007 @ 14:22:39 #60
122446 Corksterr
AFC Ajax till I die.
pi_54316453
quote:
Op donderdag 1 november 2007 12:56 schreef LadyXochi het volgende:
Ik reageerde inderdaad gewoon op TS, sorry voor de onduidelijkheid.
Wie zijn billen brandt, mag blij zijn dat hij niet andersom stond.
pi_54319940
tot een bepaalde hoogte hou ik van bijdehand zijn!!! Ikzelf kan er ook een houtje van

Daarnaast ken ik iemand die dus alleen maar stom lult en denkt vaak grappig te zijn, maar helaas, he fails everytime!!! Wel bij mij iig!!
Don't blame me, it's a hardware problem
  vrijdag 2 november 2007 @ 19:27:26 #62
178859 jesselyn
Kijk! Een banaan!
pi_54323009
ik ben zelf ook best bijdehand..

Vaak voer ik die normaal gesprekken als sociaal wenselijk(ben er dan ook niet echt goed in) maar als ik bij meerdere mensen ben, kan ik vrij bijdehand en droog uit de hoek komen....

Ik heb nu voor het eerst mensen herkend die het niet leuk vinden of waarderen. Snappen er de humor niet van....

Naja.. moeten dr maar meer leren leven
Nunc est bibendum
  vrijdag 2 november 2007 @ 20:17:12 #63
194524 tgs.
unleash hell at my command
pi_54324266
Bijdehand kan ook duiden op standvastigheid en gevatheid. Iets wat toch wel mooi is meegenomen alleen je moet je het niet overdrijven wil het niet een negatieve klank krijgen op den duur.
"When there is no peril in the fight, there is no glory in the triumph."
pi_54347005
Ik ben zelf van tijd tot tijd bijdehand en ik heb niet de indruk dat dat (een uitzondering daar gelaten) negatief wordt bevonden. Het hangt denk ik ook grotendeels af van de mate waarin en de momenten waarop.
pi_54353136
quote:
Op vrijdag 2 november 2007 20:17 schreef tgs. het volgende:
Bijdehand kan ook duiden op standvastigheid en gevatheid. Iets wat toch wel mooi is meegenomen alleen je moet je het niet overdrijven wil het niet een negatieve klank krijgen op den duur.
Ja, daar kan ik me wel in vinden. Gevatheid. Maar hoe overdrijf je gevatheid? En als iemand daar niet tegen kan, ligt het dan eigenlijk wel aan jou?
pi_54354700
quote:
Op zondag 4 november 2007 12:35 schreef LadyXochi het volgende:
Ja, daar kan ik me wel in vinden. Gevatheid. Maar hoe overdrijf je gevatheid? En als iemand daar niet tegen kan, ligt het dan eigenlijk wel aan jou?
Je kunt gevatheid wel degelijk overdrijven als je er een soort strijd van gaat maken met iemand anders. Bijvoorbeeld iemand die altijd gelijk wil hebben of het laatste woord wil hebben.

Als een ander daar niet tegen kan, ligt het aan beide mensen: de een omdat hij te gevat is (want daar reageert de een geirriteerd op) en de ander omdat hij er niet tegen kan 'afgetroefd' te worden.
You're never fully dressed until you wear a smile
  zondag 4 november 2007 @ 22:26:42 #67
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54367695
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_54372736
quote:
Op zondag 4 november 2007 13:55 schreef MNR het volgende:

[..]

Je kunt gevatheid wel degelijk overdrijven als je er een soort strijd van gaat maken met iemand anders. Bijvoorbeeld iemand die altijd gelijk wil hebben of het laatste woord wil hebben.

Als een ander daar niet tegen kan, ligt het aan beide mensen: de een omdat hij te gevat is (want daar reageert de een geirriteerd op) en de ander omdat hij er niet tegen kan 'afgetroefd' te worden.
Hmmm.... interessant! Zo had ik het nog niet bekeken. Thanks for sharing.
  woensdag 7 november 2007 @ 11:07:47 #69
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_54424619
wat me aan dit hele bijdehand-fenomeen overigens ook altijd opvalt, is dat de bijdehandte vaak een aantal volgelingen en/of horigen heeft die helemaal geconditioneerd zijn om op iedere welgemikte garp te grinniken. Of zo mogelijk nog irritanter: twee of drie van die snuif-geluiden bij wijze van lachen.
Vaak horen ze de grap niet eens echt, denk ik dan, maar reageren ze gewoon automatisch op de random verbale poep die de bijdehandte uitkraamt.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
pi_54431085
Heh, dat idee had ik nou juist altijd bij de 'populaire' meiden op de middelbare. Die hadden dus inderdaad een aantal van die wannabees om zich heen hangen die zulk gedrag vertoonden. Heeft denk ik weinig met bijdehand zijn te maken, maar meer met mensen die hard hun best doen om 'bij jou te mogen horen'. Zielig
pi_54502053
Bijdehand met mate is wel leuk. Er moeten ook momenten zijn dat de ander zich serieus genomen voelt.
  zaterdag 10 november 2007 @ 12:20:37 #72
138258 LasTeR
Run for your life.
pi_54502091
BIJEN HEBBEN HELEMAAL GEEN HANDJES!!

Elk huis z’n kruiswoordraadsels
Iedereen z'n plaats aan tafel
Maar ik kom wat later, ik kom wat later
  zaterdag 10 november 2007 @ 13:07:26 #73
184899 Mike.Strutter
Am I The Only One?...
pi_54502918
Er is een verschil tussen attent zijn en bijdehand zijn. De context van bijdehand wordt al eerder als negatief ervaren omdat het inderdaad een betweterigheid uitstraalt.
  zaterdag 10 november 2007 @ 19:24:24 #74
94676 Garisson72
weten is weten dat je nix weet
pi_54510340
sorry, je vergelijkt attent zijn met bijdehand zijn?
Ja, idd, daar zit wel verschil tussen ja. Het verschil van dag en nacht zit daartussen.
Breasts! helping men to avoid eye contact since 1865.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')