Oh dat is absoluut wel hetzelfde, in de zin dat dat bijdehand zijn op die vier manieren kan overkomen en als negatief ervaren kan worden.quote:Op maandag 29 oktober 2007 21:51 schreef LadyXochi het volgende:
[..]
Dan moeten ze zeggen dat ik flauw, opdringerig, betweterig en/of denigrerend bezig ben. Dat is dus niet hetzelfde als 'bijdehand'. En dat was mijn punt ook.
Best bijdehand.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:11 schreef MNR het volgende:
Is het iemand eerder opgevallen dat TS nog maar 1x in het eigen topic heeft gereageerd?
Hij kan geen bijdehante opmerking verzinnen.quote:Op donderdag 1 november 2007 09:11 schreef MNR het volgende:
Is het iemand eerder opgevallen dat TS nog maar 1x in het eigen topic heeft gereageerd?
Je lijkt je aangesproken te voelen, maar volgens mij reageert Corksterr gewoon op de TS/OP??quote:Op donderdag 1 november 2007 12:56 schreef LadyXochi het volgende:
Corksterr, kun je even specifiek aangeven waar ik bijdehand reageer en waarom dat over komt als een flauwe grap?
Altijd lastig als mensen niet quotenquote:Op donderdag 1 november 2007 16:47 schreef Roquefort het volgende:
[..]
Je lijkt je aangesproken te voelen, maar volgens mij reageert Corksterr gewoon op de TS/OP??
Ik vind het op zich geen negatieve eigenschap, ben het zelf ook nogal, maar je moet natuurlijk wel weten wanneer bijdehand gedoe ongepast of onwenselijk is.....quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 22:11 schreef Lord-Darkness het volgende:
Zonet vertelde een vriend tegen mij dat ik mensen afschrik met m'n bijdehante gedoe. Dit kan ik me echter moeilijk voorstellen. Want als 't de bijdehante mensen betreft, vind ik ze vaak leuker dan gewone 'standaard-mensen'. Immers, zulke conservaties zijn veelal interessanter om te volgen, dan de gewone standaardgesprekken over koetjes kalfjes, hoe de weer is, etc. etc.
Maar dat is wel uit m'n perspectief hé. Daarom vraag ik om jullie input, of bijdehand wel als negatief gezien kan worden.
Ik reageerde inderdaad gewoon op TS, sorry voor de onduidelijkheid.quote:Op donderdag 1 november 2007 12:56 schreef LadyXochi het volgende:
Corksterr, kun je even specifiek aangeven waar ik bijdehand reageer en waarom dat over komt als een flauwe grap?
Ja, daar kan ik me wel in vinden. Gevatheid. Maar hoe overdrijf je gevatheid? En als iemand daar niet tegen kan, ligt het dan eigenlijk wel aan jou?quote:Op vrijdag 2 november 2007 20:17 schreef tgs. het volgende:
Bijdehand kan ook duiden op standvastigheid en gevatheid. Iets wat toch wel mooi is meegenomen alleen je moet je het niet overdrijven wil het niet een negatieve klank krijgen op den duur.
Je kunt gevatheid wel degelijk overdrijven als je er een soort strijd van gaat maken met iemand anders. Bijvoorbeeld iemand die altijd gelijk wil hebben of het laatste woord wil hebben.quote:Op zondag 4 november 2007 12:35 schreef LadyXochi het volgende:
Ja, daar kan ik me wel in vinden. Gevatheid. Maar hoe overdrijf je gevatheid? En als iemand daar niet tegen kan, ligt het dan eigenlijk wel aan jou?
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
Hmmm.... interessant! Zo had ik het nog niet bekeken. Thanks for sharing.quote:Op zondag 4 november 2007 13:55 schreef MNR het volgende:
[..]
Je kunt gevatheid wel degelijk overdrijven als je er een soort strijd van gaat maken met iemand anders. Bijvoorbeeld iemand die altijd gelijk wil hebben of het laatste woord wil hebben.
Als een ander daar niet tegen kan, ligt het aan beide mensen: de een omdat hij te gevat is (want daar reageert de een geirriteerd op) en de ander omdat hij er niet tegen kan 'afgetroefd' te worden.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |