abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:59:46 #1
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_54051116
Ja ik weet het jullie zijn geen DA, maar moet het toch even vragen hier.
Mijn kat
- heeft vanochtend 2 bakjes eten gegeten
- heeft momenten dan kermt ie het uit, en begint daarna met een soort kauwbeweging vol te kwijlen.
- is al meerdere keren zijn kattebak in en uitgeweest.

Ik mag wel overal aankomen met aaien.

Moet ik hem meer eten geven?
Denken jullie dat het erg is?

Bedankt voor de aandacht
Noise is all relative to the silence preceding it
pi_54051133
"Mijn kat is kwijlt"
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:01:57 #3
179735 UnderTheWingsOfLove
Imperio. Crucio. Avada Kedavra
pi_54051151
Celebrities walk on red carpet because they are famous, I walk on toilet paper because I'm the shit
5 Xbox360 spellen: Halo 3 , Fable 2 ,Saints Row 2 , Pure en Virtua Tennis 3 te koop!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:03:54 #4
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_54051179
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:00 schreef Poepoog het volgende:
"Mijn kat is kwijlt"
Ja heb getwijfeld of ik kat is ziek of kat kwijlt als tt moest doen.
begrijpend lezen?

Modje kan je het even veranderen? Ik ga wel voor de 'mijn kat kwijlt'
pi_54051185
Oh, ik dacht echt dattie zoek was.
Ja, die met de ballen in de bek.
pi_54051193
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:03 schreef Undergod het volgende:

[..]

begrijpend lezen?
En dan verandert de TT spontaan in iets corrects ?
pi_54051317
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:59 schreef Undergod het volgende:
Ja ik weet het jullie zijn geen DA, maar moet het toch even vragen hier.
Mijn kat
- heeft vanochtend 2 bakjes eten gegeten
- heeft momenten dan kermt ie het uit, en begint daarna met een soort kauwbeweging vol te kwijlen.
- is al meerdere keren zijn kattebak in en uitgeweest.

Ik mag wel overal aankomen met aaien.

Moet ik hem meer eten geven?
Denken jullie dat het erg is?

Bedankt voor de aandacht
Ik ben wel DA.
Kwijlen in combinatie met schreeuwen is vaak een teken van of misselijkheid of pijn. Het vaak op en af de bak gaan kan bij verschillende dingen passen, bijvoorbeeld buikpijn, blaasverstopping, darmverstopping etc. Conclusie: ga langs een dierenarts en laat hem/haar nakijken. Een blaasverstopping kan een kat zelfs fataal worden doordat hij/zij zichzelf vergiftigd. wacht dus niet te lang. Iedereen kan hier wel dingen zeggen wat het kan zijn, maar zonder de kat in je handen te hebben kan niemand iets zinnigs erover zeggen.
pi_54051342
Misschien heeft ie van een plant gegeten:

http://www.zwerfkattendor(...)/Vergiftigingen.shtm
pi_54051388
Ik dacht dat ie zoek was
Om aan te geven hoe hoog Erdogan het moederschap acht, gaf hij een voorbeeld uit de praktijk. ''Ik kuste wel eens de voeten van mijn moeder omdat ze naar het paradijs roken. Zij wierp me dan een zedige blik toe en huilde soms.''
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:19:15 #10
72545 Megumi
Go Rin No Sho
pi_54051408
Ik zou zeggen even naar de dierenarts?
Wordt als iemand die voortdurend dood is. De ware volgeling van bushidõ sterft elke ochtend en avond opnieuw. En wordt niet gehinderd door angst voor de dood. Yamamoto Tsunetomo's hagakure.
pi_54051417
gastedit, nu weer ontopic
  Moderator zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:20:12 #12
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54051428
TT is aangepast
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:12 schreef Hendrik38 het volgende:

[..]

Ik ben wel DA.
Kwijlen in combinatie met schreeuwen is vaak een teken van of misselijkheid of pijn. Het vaak op en af de bak gaan kan bij verschillende dingen passen, bijvoorbeeld buikpijn, blaasverstopping, darmverstopping etc. Conclusie: ga langs een dierenarts en laat hem/haar nakijken. Een blaasverstopping kan een kat zelfs fataal worden doordat hij/zij zichzelf vergiftigd. wacht dus niet te lang. Iedereen kan hier wel dingen zeggen wat het kan zijn, maar zonder de kat in je handen te hebben kan niemand iets zinnigs erover zeggen.
En dit dus..
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
  Moderator zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:21:00 #13
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54051441
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:19 schreef Maisnon het volgende:
gastedit, nu weer ontopic

Thanks
pi_54051488
Is jij moet naar dierenarts met kat. Als kat is kwijlt, dan kat heeft iets in mond. Misschien kat heeft botsplinter of houtsplinter in tandvlees?

Of kat heeft problemen met plassen. Zeker als kater is (mannetjeskat), dan hij kan problemen krijgen met plassen (is krijgt blaasstenen). Is heet 'plaskater' in volksmond. Kat moet dan pilletjes krijg. Pilletjes krijg van dierenarts (moet wel betaal natuurlijk ).

[ Bericht 1% gewijzigd door RetepV op 20-10-2007 14:46:27 (\'mind\' is moet \'mond\' zijn geweest) ]
pi_54051958
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:23 schreef RetepV het volgende:
Is jij moet naar dierenarts met kat. Als kat is kwijlt, dan kat heeft iets in mond. Misschien kat heeft botsplinter of houtsplinter in tandvlees?

Of kat heeft problemen met plassen. Zeker als kater is (mannetjeskat), dan hij kan problemen krijgen met plassen (is krijgt blaasstenen). Is heet 'plaskater' in volksmond. Kat moet dan pilletjes krijg. Pilletjes krijg van dierenarts (moet wel betaal natuurlijk ).
Kijk da`s nu ABN
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:57:41 #16
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_54052011
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:12 schreef Hendrik38 het volgende:

[..]

Ik ben wel DA.
Dank je, hij drinkt ook veel.
Maar dat leek me logisch als je zag wat hij kwijlde, maar nu denk ik dus meer aan nieren.

Hij (ex-kater nml) is vorige week nog naar de DA geweest en die zei toen dat alles prima was.
pi_54052348
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:57 schreef Undergod het volgende:
Hij (ex-kater nml) is vorige week nog naar de DA geweest en die zei toen dat alles prima was.
Hmm, een definitie van 'acuut' is 'iets dat zich op een onvoorspelbaar moment voordoet'. Dat de kat vorige week bij de dierenarts is geweest is totaal niet van invloed op 'acute blaasstenen' of 'acute nierstenen'.

Ik denk ook dat je niet te lang moet wachten. Als het nier/blaasstenen zijn, dan praat je wel over een noodgeval, denk ik.

ALS de kat plast, zie je dan bloed in zijn urine? Effe in de bak kijken nadat 'ie geplast heeft, en/of met een wit WC papiertje wat urine opdeppen en kijken of het roze is.

Ik ben geen dierenarts hoor, maar mijn moeder was jarenlang dierenartsassistente en ik heb daar wel wat dingen van meegekregen .
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:20:16 #18
45083 snarfbreda
Meldingsplicht
pi_54052427
Mijn kat kwijlt ook, en tis vreselijk irritant, doet het alleen als je hem aanhaalt en verder is hij wel gezond volgens mij.Vroeger was het niet zo erg maar naar mate hij ouder wordt, word het erger.
Als ik hem ook maar aankijk begint hij al te kwielen.
Alles wat je zegt kan tegen je gebruikt worden......
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:24:29 #19
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_54052499
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:16 schreef RetepV het volgende:

[..]

Hmm, een definitie van 'acuut' is 'iets dat zich op een onvoorspelbaar moment voordoet'. Dat de kat vorige week bij de dierenarts is geweest is totaal niet van invloed op 'acute blaasstenen' of 'acute nierstenen'.

Ik denk ook dat je niet te lang moet wachten. Als het nier/blaasstenen zijn, dan praat je wel over een noodgeval, denk ik.

ALS de kat plast, zie je dan bloed in zijn urine? Effe in de bak kijken nadat 'ie geplast heeft, en/of met een wit WC papiertje wat urine opdeppen en kijken of het roze is.

Ik ben geen dierenarts hoor, maar mijn moeder was jarenlang dierenartsassistente en ik heb daar wel wat dingen van meegekregen .
Ik bedoelde ook niet dat het dan niets acuuts zou kunnen zijn, maar het zou wel dingen uitkunnen sluiten.
Misschien dat het kk uitsluit ofzo, leek me nuttig te vermelden.

Er is geen bloed in zijn urine (witte korrels zijn nu beetje grijs).
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 19:35:54 #20
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54056216
Als mijn kat die symptomen zou vertonen, zou ik zonder aarzelen onmiddellijk de dienstdoende dierenarts bellen om daar toch zeker binnen een uur op spreekuur te komen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_54056371
Vertel eens Undergod? Heb je contact gehad met de dienstdoende dierenarts?
pi_54056379
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:35 schreef Lienekien het volgende:
Als mijn kat die symptomen zou vertonen, zou ik zonder aarzelen onmiddellijk de dienstdoende dierenarts bellen om daar toch zeker binnen een uur op spreekuur te komen.
Inderdaad. Mijn kat begon ooit ook eens 'spontaan' hevig te kwijlen. Ze bleek vergiftigd te zijn. Gelukkig was ik op tijd bij de dierenarts en heeft ze het overleefd, maar het was wel kantje boord.
  zondag 21 oktober 2007 @ 11:54:40 #23
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_54068497
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 19:43 schreef Hendrik38 het volgende:
Vertel eens Undergod? Heb je contact gehad met de dienstdoende dierenarts?
We hebben gisteravond de DA gebeld, en die zei kom maandag maar even langs, er is geen haast volgens haar...DA zegt dus dat dat wel vaker komen bij bejaarde katten, en mijn kat is bijna 20.

Gisteravond heeft hij in mijn afwezigheid een soort van stuiptrekking en liet daarbij ook zijn urine lopen.
(epilepsie?)

Hij heeft een schijnbaar hogere stofwisseling (veel eten, drinken, poepen en plassen).
Maar nu loopt hij weer normaal rond, dus dat is iig fijn.
  Moderator zondag 21 oktober 2007 @ 12:35:16 #24
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54069087
Ik vind het toch heel naar klinken hoor, had je de dierenarts gebeld naar aanleiding van die stuiptrekking?
  zondag 21 oktober 2007 @ 12:48:41 #25
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_54069297
Ja, de dierenarts weet van de stuiptrekking.
pi_54085352
Poeh, dat je er zo rustig bij kan blijven.
Ik ken je situatie niet (en misschien zit je nu nagelbijtend te wachten tot je bij de DA terecht kan of klinkt je beschrijving ernstiger dan het in werkelijkheid is), maar ik was van het weekend echt even gegaan, zeker na zo'n stuiptrekking.

Hopelijk krijg je vandaag meer duidelijkheid. 20 jaar is al een hele leeftijd zeg.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  maandag 22 oktober 2007 @ 11:42:30 #27
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_54086267
We zijn vanochtend geweest, DA denkt idd aan epilepsie, maar onderzoek daarnaar kost 600e.
De rest dat het kan zijn uitsluiten dmv bloedtest is 130e, dus er is bloed geprikt en we horen vanaaf of morgen de uitslag. WTF snel
pi_54175220
En hoe is het verlopen? Neem aan dat je er allang bent geweest?
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:25:05 #29
88064 Undergod
Houd u van toffees?
pi_54200263
Hij is nu al een aantal dagen niet meer thuis gekomen.
Ik denk dus dat hij ergens heen gegaan is om dood te gaan
  zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:28:11 #30
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_54200311
Jeetje. Wat triest. Misschien had je 'm niet naar buiten moeten laten gaan, al weet ik dat dat een rottige opmerking is om achteraf te maken.
The love you take is equal to the love you make.
  Moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:28:47 #31
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54200319
Maar wat kwam er uit de bloeduitslagen dan?
pi_54200333
Agossie ... dat vind ik naar. Hoop dat ie vanavond thuis komt ...
pi_54200350
Hoe heet de kat ?
  Moderator zaterdag 27 oktober 2007 @ 13:57:21 #34
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_54200841
Vervelende opmerking en reactie's daarop heb ik verwijderd.
Voor er zogenaamd "grappige" opmerkingen gemaakt worden is het misschien wel handig om eerst het topic door te lezen, het is behoorlijk misplaatst.

Als iemand overgens zo'n misplaatste reactie plaatst dan kun je als user een TopicReport plaatsen ( dat gele driehoekje met uitroepteken bovenin voor diegene die het niet weten), de reactie quoten en/of erop reageren maakt dat we ook die berichten aan moeten passen of verwijderen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')