FOK!forum / Klaagbaak / Telfort
OxygeneFRLzaterdag 20 oktober 2007 @ 11:22
Tiefus! Ik moet even wat kwijt!

Ik ben een paar jaar abonee geweest van Telfort..prima..afgelopen zomer zag ik een leuke aanbieding bij Vodafone en aangezien bij abo toch afliep ben ik overgestapt. De laatste factuur van Telfort kreeg ik half juli. Prima. Krijg ik in augustus ineens een standaard rekening van Telfort maar ik keek er niet zo naar om en het werd afgeschreven (standaard abo bedrag 35,-) In september kreeg ik ineens weer een standaard rekening en weer 35 euro en werd ook afgeschreven. Toen werd ik achterdochtig!

Ik dacht laat ik die rekeningen eens goed bekijken. Nou daar vielen me 2 dingen op. Het telefoonnummer wat zogenaamd van mij was klopte niet, het was een heel ander telefoonnummer en ten tweede mijn abo was allang afgelopen. Ik bellen met Telfort. Sub klacht: wat is hun telefoonnummer moeilijk te vinden zeg!

Nou de eerste keer hebben ze een halve dag nodig gehad om de hele situatie uit te zoeken maar in het begin kwam het er op neer dat het wel mijn telefoonnummer was en dat ik moest betalen. Toen ik vroeg om een contract met dat nummer en mijn handtekening was het stil en bleek dat het een fout in de database was. Afijn, ik zeg: ik wil die 2x 35,- terug! Zou geregeld worden.

Paar weken later nog niets ontvangen! Weer een paar keer gebeld..nog niets..toen heb ik maar via mijn bank de meest recente afschrijving laten storneren ( ). Maar ja die van augustus was te oud. Kreeg ik 2 dagen geleden ineens een brief van een incassobureau of ik effe 35,- + incassokosten wilde betalen!!!! En dat soort brieven krijg je altijd saavonds waardoor ik een hele nacht moet wachten om Telfort te bereiken! Ik met Telfort bellen 2 dagen geleden en had dat wijf weer een halve dag nodig om me terug te bellen. BLeek het wederom een fout en ze zouden het oplossen.

Zeg dat wijf opt eind: heeft u verder nog vragen of opmerkingen? Ik zeg: JA!! dit is de laatste keer dat ik hierachteraan bel. Jullie lossen het maar op maar op brieven van jullie of een 1 of ander incassoburo reageer ik niet meer. Het heeft me al zat geld gekost elke keer dat bellen naar jullie.

Klacht: Telfort snapt maar niet dat ik al weg ben
UnderTheWingsOfLovezaterdag 20 oktober 2007 @ 11:26
oh
Thetallguyzaterdag 20 oktober 2007 @ 11:50
tl;dr
Sala-adinzaterdag 20 oktober 2007 @ 11:59
Steek een paar autos in de fik, dat zal ze leren
Poepoogzaterdag 20 oktober 2007 @ 12:02
Ben ook al iets aan het regelen vanaf maart. Zou vanaf mei al hebben kunnen opzeggen, maar betaal nog steeds door ook al zit ik bij een andere provider. Ze zijn ook niet bereikbaar, ze houden zich niet aan terugbelafspraken, ze zeggen per persoon wat anders.

conclusie:

KUTTELFORT,
alwaysleftzaterdag 20 oktober 2007 @ 12:03
Telfort heeft nu wel het voordeligste internet abonnement van Nederland Spammode uit
-J-D-zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:12
Ik heb een onbepertk internetabonnement voor 8 euro afgesloten bij ze. Normaal kost dat 29 euro of zo, maar die was een aanbieding.
Op de eerste rekening werd vrolijk de 29 euro afgeboekt. Ik belde en kreeg te horen dat ik er geen recht op korting had omdat deze aanbieding alleen geldig zou zijn bij dure abonnementen. Ik heb ze mijn contract gemaild waarin ze konden zien dat ik er WEL recht op had. Na een telefoontje zouden ze het op de volgende rekening rechttrekken. Niet gebeurd. Weer een keer bellen leverde een nieuwe belofte op. Een maand later was de dubbele fout hersteld maar werd er dat maal wel weer 29 euro voor de nieuwe maand afgeschreven.
Dit ging zo nog een paar keer fout, wat naderhand hersteld moest worden. Ik had nog recht op een paar correcties wat er voor zorgde dat ik in augustus geen geld moest betalen, maar juist geld terug zou krijgen. Volgens die rekening kreeg ik 58 euro op mijn rekening gestort. Maar dat gebeurt dus niet. Na veel telefoontjes en brieven heb ik gisteren (!) het geld op mijn rekening ontvangen.
Telfort
Kjewzaterdag 20 oktober 2007 @ 12:14
Ik heb vanaf mei mijn sim-only abo laten verlengen voor dezelfde prijs/maand die ik betaalde in het jaar daarvoor. Ik vertouw meestal mijn rekeningen wel, maar kijk ik toevallig afgelopen week toch een keertje naar een specificatie, betaal ik al die tijd al gewoon de volle mep....

Heb ik gebeld "ja, ik maak even een rapportje aan en u wordt teruggebeld". We zijn bijna een week verder en ik ben nog niet teruggebeld...
Poepoogzaterdag 20 oktober 2007 @ 12:17
Tijd voor een "STERFTELFORT" forum
OxygeneFRLzaterdag 20 oktober 2007 @ 12:26
Ik heb hun rekeningnummer laten blokkeren bij mijn bank om mezelf te behoeden voor nog meer grappen.
bijdehandzaterdag 20 oktober 2007 @ 12:32
Is het niet mogelijk om een incassobureau naar Telfort te sturen?
OxygeneFRLzaterdag 20 oktober 2007 @ 12:42
Ja maar dan moet je betalen. Geen zin in.
bijdehandzaterdag 20 oktober 2007 @ 12:53
Brief sturen naar de directeur van Telfort met de boodschap dat je weet waar z'n kinderen op school zitten?
Kjewzaterdag 20 oktober 2007 @ 13:41
Zelf net maar even nog een keer gebeld en prima geholpen (als ze doen wat ze beloven iig ).

Ik wacht het af.
Mr.Cooperzondag 21 oktober 2007 @ 00:03
Telfort.
RuttieQzondag 21 oktober 2007 @ 00:05
Telfort is blond. Zullen we het zo zeggen?
vogeltjesdanszondag 21 oktober 2007 @ 01:00
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:05 schreef RuttieQ het volgende:
Telfort is blond. Zullen we het zo zeggen?
Nee want dan was ze nog te neuken.
Neo-Mullenzondag 21 oktober 2007 @ 01:04
quote:
En dat soort brieven krijg je altijd saavonds waardoor ik een hele nacht moet wachten om Telfort te bereiken!
WTF!?!?1/!??!11!?!?!?!?~EINZ ben je de hele nacht opgebleven om te wachten dat de Terlfort klantenservice open ging?
OxygeneFRLzondag 21 oktober 2007 @ 01:05
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:04 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

WTF!?!?1/!??!11!?!?!?!?~EINZ ben je de hele nacht opgebleven om te wachten dat de Terlfort klantenservice open ging?
dus
Neo-Mullenzondag 21 oktober 2007 @ 01:08
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:05 schreef OxygeneFRL het volgende:

[..]

dus
Nou... eigenlijk he.. is dat niet normaal dat je dat doet
OxygeneFRLzondag 21 oktober 2007 @ 01:12
Ik heb een leven enzo. Dus nee..dat heb ik niet gedaan...maar meer om het feit dat ik niet a la minute erachter aan kan.
Neo-Mullenzondag 21 oktober 2007 @ 01:14
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:12 schreef OxygeneFRL het volgende:
Ik heb een leven enzo. Dus nee..dat heb ik niet gedaan...maar meer om het feit dat ik niet a la minute erachter aan kan.
Ow, ik dacht dat het puur en alleen om dát stukje van je verhaal ging sorry
OxygeneFRLzondag 21 oktober 2007 @ 10:25
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 01:14 schreef Neo-Mullen het volgende:

[..]

Ow, ik dacht dat het puur en alleen om dát stukje van je verhaal ging sorry
Geeft niet
BertVzondag 21 oktober 2007 @ 10:34
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 00:05 schreef RuttieQ het volgende:
Telfort is blond. Zullen we het zo zeggen?
Telfort is KPN. Vat het beter samen.
Tahitizondag 21 oktober 2007 @ 10:41
Helfort
Lucky_Luukzondag 21 oktober 2007 @ 10:44
Heb precies hetzelfde meegemaakt als de TS alleen dan omgekeerd.
Oftewel ik betaalde niets en mijn rekeningen werden van een andere rekening afgeschreven. Heeft ook vele telefoontjes gekost en ben zelfs een dag afgesloten geweest (op die andere rekening stond blijkbaar niet genoeg saldo) wat me tien euro heeft gekost.
De klantenservice begreep er helemaal niets van en waren nou ook niet bepaald vriendelijk. Heb er op een gegeven moment nog aan zitten denken om maar helemaal niets te regelen en Telfort het maar lekker uit te laten zoeken maar ik kreeg op een gegeven moment dus aanmaningen thuisgestuurd. Uiteindelijk na een heel aantal keer bellen en het schrijven van een brief ben ik zelf achter de fout gekomen in Telforts administratie en is het opgelost (ze hadden 2 cijfers van mijn rekeningnummer omgedraaid).

Telfort

Heb zou snel als het kon mijn abonnement daar opgezegd.

[ Bericht 1% gewijzigd door Lucky_Luuk op 21-10-2007 17:05:22 ]
icecreamfarmer_NLzondag 21 oktober 2007 @ 16:18
Idd gewoon de bank het laten oplossen.
op de 30ste loopt ook mijn contract af en zit er aan te denken om het als voorzorg alvast te laten storneren
lucky_birdiezondag 21 oktober 2007 @ 18:21
ahh.. Telfort.. mijn favo provider (NOT)

Mijn telefoon rekeningen kloppen nog steeds niet

Bel / sms kosten van tig maanden geleden komen nu nog gewoon bij mijn rekening. En er staat niet bij dat het van tig maanden geleden is.. nee...
Ik snapte er al niets van, nummers waarvan ik zeker wist dat ik ze die maand niet gebeld/gesmst had stonden gewoon op de rekening..
En voordat ik erachter was waarom het zo was, was ik tig tijd verder..

De reden; Er is iets mis gegaan met het oversluiten van de ene provider naar de andere (telfort dus) Daardoor stond ik in het systeem als zakelijke beller, en DAAROM duurde het een half jaar voordat ik mijn eerste telefoonrekening kreeg
En omdat het zo lang duurde hebben ze als "service" alle belkosten verdeeld, waardoor ik nu nog moet betalen voor smsjes die ik vorig jaar heb verstuurd..


dat zal allemaal wel, maar ik heb nog steeds het vermoeden dat ze zomaar wat doen.. maar het nadeel is dus dat ik het niet goed kan controleren, omdat die smsjes dus ook vorig jaar al verstuurd kunnen zijn.

Eigenlijk zou ik gewoon een aantal maanden bij moeten halen hoeveel ik bel / sms en wat ik betaal.. maar daar begin ik dan aan, en vervolgens vergeet ik het weer..


En het ergste is nog wel dat ik er nog een jaar aan vast zit
OxygeneFRLzondag 21 oktober 2007 @ 19:31
Kan je een contract niet verbreken wegens gebrekkige dienstverlening ofzo?
Rejectedzondag 21 oktober 2007 @ 20:41
Het zoveelste Telfort topic in KLB!
kloontje_de_reuzekloonzondag 21 oktober 2007 @ 21:30
Telfort is een onderdeel van KPN, als ik jou was zou ik gewoon een mailtje naar Ad Scheepbouwer (directeur kpn) sturen. Wij hadden thuis problemen met Internet+bellen van kpn, naar Scheepbouwer gemaild en binnen 24 uur telefonische reactie van de technische dienst. Dat ze alles z.s.m. gingen oplossen. Zoals beloofd via het gesprek was alles binnen 3 dagen daarna opgelost, en kregen we nog de vraag of we kosten hadden gemaakt met bellen, die zouden dan vergoed worden.

Gewoon proberen, bij ons heeft het ook geholpen!
OxygeneFRLdinsdag 23 oktober 2007 @ 17:35
Kreeg godverdomme vanmorgen weer een brief van het incassoburo dat er nog een bedrag openstond bla bla bla..weer gebeld! Ik vroeg om een contract met dat gekke telefoonnummer met mijn handtekening eronder..hadden ze niet. Ze hadden mij ook een brief gestuurd met de afwijzing van de toekenning van 35 euro....blijkbaar..ik nooit gehad...incassoburo gebeld..die beweerde dat ik 70 euro had betaald netjes en nog 35 terug kreeg....dus...ik heb helemaal niets betaald!...ze zoeken het nog uit.
S-Twodinsdag 23 oktober 2007 @ 18:09
Dit topic herinnert mij er iig wel weer aan dat, hoe goedkoop telfort ook mag zijn, ik daar nooit heen moet gaan .
BertVwoensdag 24 oktober 2007 @ 11:21
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 18:09 schreef S-Two het volgende:
Dit topic herinnert mij er iig wel weer aan dat, hoe goedkoop telfort ook mag zijn, ik daar nooit heen moet gaan .

Idd, met die 20Mb actie voor de prijs van mijn huidige 1Mb.
Ik stap pas over als het gratis is en zeker weet dat ze er verlies op maken.
BertVwoensdag 24 oktober 2007 @ 11:22
Het lijkt erop dat KPN de positieve naam van Telfort wil gebruiken voor hun nieuwe internet-dienst.
BertVwoensdag 24 oktober 2007 @ 11:22
ook ik hier?
OxygeneFRLwoensdag 24 oktober 2007 @ 16:17
En weer een brief binnen van het incassoburo dat ik de incasso kosten moet betalen! FU
OxygeneFRLmaandag 26 november 2007 @ 09:20
Ik ga van telfort eisen dat ze mij de belkosten die ik heb gemaakt terugstorten en daarvoor heb ik een ontwerp gemaakt en willen jullie deze effe keuren?

X

Leeuwarden 26 november 2007

Telfort B.V.
Postbus 23079
1100 DN Amsterdam Zuidoost

Geachte heer, mevrouw,

De reden van deze brief is naar aanleiding van een langdurig conflict die ik met Telfort heb gehad aangaande 2 geďnde rekeningen die niet tot mij toebehoorde maar wel bij mij van de rekening zijn afgeschreven. Aangezien ik op 30 oktober van Telfort een email kreeg met daarin de belofte van een terugstorting van 35 euro op mijn rekening ga ik er van uit dat bij deze de zaak is opgelost.

Echter heb ik toch nog contact gehad met zowel het Juridisch Loket als de Nationale Ombudsman over deze situatie en zij adviseerden mij om te gemaakte kosten van het bellen naar Telfort om alles te regelen, te declareren. Ik stel voor dat Telfort binnen aanzienbare tijd mij een tegemoetkoming doet toekomen voor de gemaakte kosten door een fout van Telfort.
Mocht u besluiten niet in te stemming met dit voorstel dan verzoek ik u hiervan mij schriftelijk te informeren om verdere stappen hiervan te vergemakkelijken.

Mijn gegevens zijn:
xxxx
Postbank: xxxx te Leeuwarden

Ik hoop u van voldoende informatie te hebben voorzien.

Met vriendelijke groet,

X
groningerstudentmaandag 26 november 2007 @ 09:40
quote:
Op maandag 26 november 2007 09:20 schreef OxygeneFRL het volgende:

Echter heb ik toch nog contact gehad met zowel het Juridisch Loket als de Nationale Ombudsman over deze situatie en zij adviseerden mij om te gemaakte kosten van het bellen naar Telfort om alles te regelen, te declareren. Ik stel voor dat Telfort binnen aanzienbare tijd binnen twee weken mij een tegemoetkoming doet toekomen voor de gemaakte kosten door een fout van Telfort.
Mocht u besluiten niet in te stemming met dit voorstel dan verzoek ik u hiervan mij schriftelijk te informeren om verdere stappen hiervan te vergemakkelijken. Ik verzoek u deze brief schriftelijk te bevestigen.
Nooit 'binnen afzienbare tijd' neerzetten, want dan kunnen ze rekken. Geef dus altijd een concrete, redelijke termijn. Tevens de brief altijd schriftelijk laten bevestigen, ook als ze wel toezeggen. Mochten ze dat later dan toch niet doen, dan heb je het zwart op wit.
heiden6maandag 26 november 2007 @ 09:42
Ik vind het een wollige en ongestructureerde brief.

Mijn twee cent:
quote:
Geachte heer, mevrouw,

De reden dat ik u deze brief stuur is om de kosten die ik gemaakt heb om een probleem met de facturen van Telfort op te lossen. Hieronder licht ik u toe waarom deze kosten zijn gemaakt, en de reden dat ik van Telfort vraag deze te vergoeden.

Telfort heeft, na stopzetting van mijn abonnement per -datum- nog eenmaal een factuur gestuurd, en een automatische incasso gedaan, voor een bedrag van 35 euro. Mijns inziens was dit onjuist. Helaas heeft het mij veel tijd en geld gekost om ervoor te zorgen dat Telfort dit zou corrigeren, maar inmiddels heb ik een schriftelijke bevestiging dat de betreffende 35 euro aan mij wordt terugbetaald (zie bijlage 1).

Ik er van uit dat bij deze de zaak is opgelost en dit bedrag inderdaad naar mij wordt overgemaakt.

Ook bijgevoegd vindt u een specificatie van de hoge belkosten die ik heb moeten maken om de fout van Telfort te corrigeren. Ik stel voor dat Telfort een tegemoetkoming doet voor deze gemaakte kosten. Het gaat om in totaal -bedrag-.

Graag verneem ik binnen twee weken van u of ik deze kosten inderdaad vergoed krijg.

Ik hoop dat , na alle problemen die er zijn geweest, Telfort er eindelijk blijk van geeft service hoog in het vaandel te hebben staan, en dat het niet nodig is verdere stappen te ondernemen om de kosten vergoed te krijgen.

Voor het vergoeden van de kosten kunt u de volgende girorekening gebruiken:

-nummer- tnv -naam-
Postbank te Leeuwarden

Alvast bedankt voor uw reactie.

Met vriendelijke groet,

-naam-
En dan twee bijlagen meesturen.
Neo-Mullenvrijdag 29 augustus 2008 @ 00:07
Ik ga slapen ^^ weltrusten!
heiden6vrijdag 29 augustus 2008 @ 07:37
quote:
Op vrijdag 29 augustus 2008 00:07 schreef Neo-Mullen het volgende:
Ik ga slapen ^^ weltrusten!


ondeugendvrijdag 29 augustus 2008 @ 09:19
Kutkick, dicht