Van jullie wil ik weten:
- Goed plan ja of nee ?
- Suggesties voor eventuele sub-rubrieken voor het BB forum.
Het is juist zo prettig om door 1 lijst topics te kunnen scrollen.
maar ja, ik mag ook niet klagen met kabelverbinding...
subverdeling: de deelnemers
de uitzending
psychologische asp., astro, etc
uit je frustraties
misc
suxs
Je zou kunnen splitsen in een rubriek roddel en achterklap een rubriek met laatste nieuws. Een rubriek met columns en psychologische beschouwingen etc etc.
Vooral een rubriek met laatste nieuws lijkt me wel nuttig (maar ja wie ben ik)
In ieder geval succes met het plan, ik blijf het forum volgen
groet
Rob uit
Alkmaar - zuid
quote:
op 10-21-1999 om 03:18 AM schreef Danny het volgende:
Het laden van de topic (thread) zelf zou niet sneller worden. Het laden van de LIJST met topics WEL.
Danny, zou het schelen als de tragerikken hu image-display UIT zouden zetten in Netscape/whatever? Of stuurt de server dat sowieso mee?
Perfecte forum-ware heb je draaien. Maar voor de hardcore gebruikers zou een image-loze optie handig zijn. Bij de pref's bevoorbeeld.
IMAGE-LOOS
Ev. wel de posters-pictures en de posting-smilies tonen, maar tekst ipv de bedienings-graphics.
NIEUWSTE BOVENAAN
En wat dacht je van een omgekeerde sorteer-optie?; laatste postings bovenaan. Kunnen we sneller op stop drukken. Met een pijl als indicator (up or down) als feedback.
Maar wat mij echt het einde lijkt, en zeer waarschijnlijk een beteugeling van die topic-maak drang:
REACTIE TITEL
Als je je reactie-post een titel kan meegeven, net als een topic, en dat een titellijstje verschijnt bovenaan de pagina.
--------
Ha-Di-Massa
[Dit bericht is gewijzigd door mrNatural (Datum 21 Oktober 1999).]
quote:
op 10-21-1999 om 03:39 AM schreef mrNatural het volgende:
Ev. wel de posters-pictures en de posting-smilies tonen, maar tekst ipv de bedienings-graphics.
quote:
NIEUWSTE BOVENAAN
En wat dacht je van een omgekeerde sorteer-optie?; laatste postings bovenaan. Kunnen we sneller op stop drukken. Met een pijl als indicator (up or down) als feedback.
quote:
Maar wat mij echt het einde lijkt, en zeer waarschijnlijk een beteugeling van die topic-maak drang:
REACTIE TITEL
Als je je reactie-post een titel kan meegeven, net als een topic, en dat een titellijstje verschijnt bovenaan de pagina.
Wel handig om inderdaad (is al genoemd in 1000 topic) per uitzending, algemene post, meningen in het leven te roepen, maar ik zou het liever niet teveel opgesplitst zien.
Ik merk 't wel, als ik maar lekker kan scrollen, hoppen en lezen vindt ik het wel oké!
[Dit bericht is gewijzigd door Abrahummie (Datum 21 Oktober 1999).]
quote:
op 10-21-1999 om 07:09 AM dacht GHaven het volgende:
Ik vind het nu eigenlijk prima zo. Ik open de topics en als ik een thread wil lezen doe ik dat met "rechtermuisknop - open in new window" zodat ik de topics niet steeds opnieuw hoef te laden. Zouden er soms mensen zijn die een thread in het zelfde venster openen en dan terug gaan naar de topics zodat ze telkens al die topics opnieuw downen? Neh, dat zal wel niet. Ik houd mijn mond wel.
Maar ik weet niet hoe jullie door het forum spitten.
Maar ik ga eerst naar forum zelf waar alle categorien staan. Dan ga ik naar bv 'Big Brother'.
Dan laadt ie eerst 150kb in ofzo
Dan open ik iedere topic weer in een nieuwe window. Hoeff die lijst ook niet de hele tijd ingeladen worden. Als ik alle (interessante) topics heb gehad, dan ga ik later weer eens forummen.. (blijf bezig zeg )
Maar ja als je online blijft en je wilt dan up-to-date blijven moet je wel de lijst elke keer opnieuw laden.
Misschien bestaat de mogelijkheid om ipv topic van de laatste dag, topics van de laatste 12 uur of zo te kiezen, wordt die lijst in elk geval korter.
Oeps effe niet goed opgelet, komt erop neer dat ik dezelfde tactiek gebruik als RemCow
Dus JA! verdeel de topics.
Enneh... het is meer werk voor jullie, maar waarom zorg je niet dat mensen zelf geen topics meer kunnen openen maar dat ze reageren in door admins aangemaakte threads? Da's wel niet zo democratisch, maar het is inmiddels niet meer te doen om alles door te lezen, zelfs al kom je hier elke dag. (Ja, of je moet de hele dag de tijd hebben, maarja er bestaat ook nog zoiets als werken enzo...)
Thanks
Weather
Hoop daar je bijdrage te vinden.
Doodgemo(e)dereerd; is dat een woord ?
Misschien inderdaad splitsen in 5 tot 10 hoofdcategoriën .. nieuws/stemmen/psychoz/bewonerz/weer/Duphne
Maar goed .. hier ook kabel, en no probs ..
Dussss ..
Ik ga nu -wel- een kijkje nemen in Topic 1000, want die persoonlijke hints van Voyeur dat je het daar moet zoeken zijn wel uitnodigend. En ik weet al op voorhand dat het over iets zinnigs zal gaan, en zo heb ik het het liefst. We moeten gewoon met zijn allen als gebruikers proberen dit forum te behouden en te koesteren.
------------------
Are you pondering what I'm pondering?
[Dit bericht is gewijzigd door JayBee (Datum 22 Oktober 1999).]
Ik heb zelf weinig last van de vertraging bij het downloaden van de topics, maar als dat voor sommigen een probleem is kun je misschien een JavaScript versie maken voor modem gebruikers. Ik heb een werkend voorbeeld gemaakt van een JavaScript versie die vier en een half keer zo klein is als de huidige html versie.
Klik hier voor de topic list in html formaat(136 Kb)
Klik hier voor exact dezelfde topic list in JavaScript formaat(30 Kb)
Voor zover ik het heb kunnen testen werkt de JS versie in zowel IE4 als NS4. Het enige nadeel is dat de opbouw wat trager gaat, maar dat zal voor 28k8'ers gecompenseerd worden door de downloadsnelheid.
Misschien zou je aan de leverancier van je forum software kunnen vragen om zoiets in te bouwen.
------------------
I'm really easy to get along with once you people learn to worship me
[Dit bericht is gewijzigd door GHaven (Datum 22 Oktober 1999).]
quote:
op 10-22-1999 om 12:00 AM schreef voyeur het volgende:
ben het helemaal met je eens, maar ..... reageer in Topic 1000; het topic over topics. Het gaat er overen Danny kan je daar ook vinden.
Hoop daar je bijdrage te vinden.
Voyeur, ik waardeer het dat je meedenkt, maar ik heb niet voor niets deze topic aangemaakt.
Deze topic was bedoeld om te kijken wat mensen ervan vinden als ik het BB forum op zou delen in 3 of 4 gespecificeerde forums (ja, ik weet het, het is fora, maar dat klinkt zo bloemerig).
Dit topic verschilt dus wel degelijk van het "1000 topics" topic omdat het daar gaat over andere oplossingen, waarvan de meesten niet of nauwelijks te realiseren zijn (in ieder geval niet tot het PHP forum klaar is en deze de prullenmand in kan).
Verder een kleine herinnering dat er hier een aantal mensen "topic police" zijn, en dat zijn ik, arjen, jorma en remcow (excuus als ik iemand vergeet). Wij staan open voor tips en suggesties omtrend het sluiten van topics en dergelijke, maar je lijkt jezelf ook een badge te hebben toebedeeld.
Buiten het feit dat dat niet nodig is is het ook een manier om jezelf impopulair te maken (topic police zijn is een dirty job), en dat is iets waar de heren administrators voor zijn.
Negeer dubbele topics. Op die manier is er voor een topic police al helemaal niks meer te doen, en bovendien zijn die topics voor de admins veel makkelijker te vinden (vanwege de 0 replies).
Oh, en ik hoop dat je niet probeerde MIJ te vertellen waar ik moet posten. Last time I checked heb ik dit forum zelf volledig aangepast en online gezet en ik denk dat dat mij het recht geeft te posten wat ik wil en waar ik dat wil
Verder no hard feelings, ik waardeer je inbreng enorm, maar iets minder fanatisme zou op anderen wellicht wat vriendelijker over komen.
Ik ben namelijk VOOR een newbie friendly environment.
Het lijkt me overzichtelijk om het forum op te splitsen.
Enkele (misschien wel eerder genoemde) suggesties:
-roddels
-psychologenvoer
-gal spuwen
-harten onder de riem
-onzin
-serieuzere topics/discussies
-misc
quote:
op 10-21-1999 om 02:38 AM schreef Danny het volgende:
...het opsplitsen van het BB forum ...
Goed idee
[Dit bericht is gewijzigd door Singa (Datum 29 Oktober 1999).]
-actueel
-achtergrond
kijken of het werkt en dan pas beslissen
Iedere (ex)bewoner zijn eigen topic.
Dan daystreams
Roddels
Vragen
Nominaties iemand verdere suggesties?
Thuis snel, (kabel) maar op het werk (500 man op 128k) niet vooruit te branden.
Hoe maak ik van iets moois een GTST kloon ..
Ik denk dat als het BB-forum is gesplitst, de topic-lijst overzichtelijker wordt (er zijn minder topics per subforum). Hierdoor worden er (hopelijk) minder topics voor een 2e keer gepost. Dit maakt de topic-list weer overzichtelijker etc. Dit werkt natuurlijk alleen als men niet cross-post en zich een beetje aan de indeling houdt...
Kun je de threads zelf niet splitsen, zoals ook op het Computer!Totaal forum gebeurt? Dit scheelt lange laadtijden bij de wat langere threads. Iedere thread wordt dan in subpagina's verdeeld. 't Heeft zo zijn nadelen, maar een voordeel is misschien dat threads minder vaak hoeven worden afgesloten en weer vervolgd worden in een deel II (alhoewel dat ook zijn charme heeft).
Het lijkt mij overigens een hell of a job om de huidige >1500 threads te gaan opsplitsen.
Gegroet,
Dextertje
[Dit bericht is gewijzigd door dextertje (Datum 30 Oktober 1999).]
Anderhalve week weggeweest vanwege een totaal gecrashte computer , en dan ontdekken dat er nog steeds van dit soort topics zijn , terwijl ik net ook lees dat er behoefte is aan het opsplitsen van de topics vanwege , juist ja , DIT SOORT TOPICS !!!!!!
Danny , en de rest van de admin. + topic police leden , dit heeft op een gegeven moment niets meer met democratie , en vrijheid van meningsuiting te maken , maar ALLEEN maar met het feit dat we dadelijk problemen kunnen krijgen met de hoeveelheid ruimte die we nu benutten , zodat er een oplossing moet komen.
Misschien een suggestie om (bijna) elke topic een maximale bestaansduur van bijv. 3dagen te geven , waarna deze al dan niet automatisch gesloten wordt ??????
De meeste mensen interesseert het echt niet (meer) wat er 2/3 dagen geleden op de streams gebeurde , ze hebben tijd genoeg gehad om hierop te reageren , en kunnen evt. verder spitten in het ARCHIEF !!!!!!!!
Het probleem van de newbie-topics kun je volgens mij oplossen door ÉÉN speciale NEWBIE-TOPIC te maken , (genaamd , NEWBIE-TOPIC , hoe kom ik er op hè!) , waar newbie's hun nieuwtjes kwijt kunnen , zonder een nieuwe topic te hoeven openen , evt. gevolgd door het openen van een speciale topic door één van de daartoe bevoegde admin.
Deze NEWBIE-TOPIC zou dan bijv. ook weer een maximale lengte kunnen krijgen van bijv. 25/50 posts.
Het zou dan natuurlijk mooi zijn als een NEWBIE-TOPIC (1) automatisch kan worden afgesloten , en worden gevolgd door een eveneens automatisch geopende NEWBIE-TOPIC (2) Of dit technisch uitvoerbaar is , weet ik niet , maar dat verneem ik wel van Danny.
Dit zijn zomaar wat suggesties voor je Danny , ik zie wel wat je reactie is.
succes!
----
Het enige wat je kan doen is dat de admin domme topics meteen weer sluit, maar dan beperk je wel weer de vrijheid van meningsuiting....
Een echt goede oplossing zou ik ook niet weten...
------------------
as the world turns loopt al 25 jaar; zouden ze in BB voor 250k per jaar bereid zijn te blijven ? [QUOTE/]
AS THE WORLD TURNS loopt zelfs al meer dan veertig jaar!!!
Als je wat ouder wordt, krijg je een hekel aan veranderingen . Ik heb in diverse posts mijn 56K verbinding verbaal gekoppeld aan nutteloze bits. Het is traag, zoals alles traag is op het net 's-avonds tussen grofweg 19:00 en 23:00. Buiten deze spits, valt het best mee.
Mijn mening: niet splitsen. Waarom?
- het wordt onoverzichtelijk
- irritaties over posts die niet alleen in het verkeerde topic, maar tevens in het verkeerde sub-BB-forum geplaatst worden
- nog meer klikken, nog minder lezen
- meer werk voor moderators, lijkt me
- kunnen we niet meer schelden op de snelheid
Remember Sport7 ("We gaan iets nieuws doen...")
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |