UH sorry hoor wat een dom gelul allemaal
A. als je op een helling staat MOET hij in zn versnelling staan, aangezien je auto dan NIET kan rollen, en bij alleen de handrem kan dat wel
B. bij slepen zetten ze er altijd een wagentje onder je wielen, of maken ze je deur open en zetten ze hem in Neutraal
C. bij langdurige ritten op de snelweg ALTIJD in de 1e versnelling zetten ZONDER handrem, dat voorkomt het krom trekken van de schijf/trommelrem. zet je hem wel op de handrem, dan koelt de rest vd schijf/trommel sneller af dan het deel wat geblokkeerd staat, en trekt hij snel kom ( evenals als je veel geremt hebt in de regen, ook niet goed
D. probeer jij een auto maar weg te duwen als hij in zn 1e versnelling staat, zou ik knap vinden, en zet tevens op een 20% steile helling je auto maar op de handrem, dan rolt hij echt op een gegeven moment naar beneden ( aangezien door temperatuur verschillen de handremkabel ook uitzet/krimpt en daardoor de remschoen ook vaster/losser komt te zitten )
ik zet altijd de auto in zn 1e versnelling en gebruik alleen bij een steile helling ook de handrem erbij als extra zekerheid.
Ps. schade aan de versnellingsbak als er een auto aangereden word? nou als dat gebeurd dan is er weinig meer van je wagen over, dus zou mn zorg niet de versnellingsbak zijn
Ps2. Bij het starten van de auto ALTIJD je koppeling en rembepaal intrappen, waarom? bij lang stilstaan kan de koppelingsplaat ook "vast zitten " en dan knal je idd ineens vooruit.
Ps3. en als je niet NADENKT als je gaat autorijden, ga dan niet rijden, want je controleert toch gewoon of hij in zn 1e versnelling staat? Officieel volgens de Wet moet je ook een rondje om je auto doen voordat je wegrijd, maarja, wie doet dat uberhaupt