abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54500931
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 20:28 schreef Trusten het volgende:

[..]

Mensen die praten over zaken waar ze geen verstand van hebben

Je krijgt ook gewoon normale vakken (kinderpsychologie, pedagogiek, didactiek, logopedie) hoor in plaats van het pretvakken idee wat jij er bij hebt...of zijn alleen beta-studies échte studies in jouw wereld? Basisschooldocent worden is niet even zo maar iets, het is eigenlijk een beroep waarbij zo enorm veel verantwoordelijkheid en zelfontwikkeling bij komt kijken. Je moet niet alleen de kennis bezitten maar ook goed kunnen overbrengen en daarnaast zorgen dat

1. Kinderen zich veilig voelen in de klas.
2. Zorgen voor een goed pedagogisch klimaat in de klas
3. Zorgen voor dat kinderen niet worden gepest
4. Zorgen voor een goede band met ouders
5. Zorgen voor een goede band met de kinderen
6. Ervoor zorgen dat kinderen respect voor elkaar hebben
7. Zorgen vor acceptatie in de klas
8 Zorgen dat kinderen elkaar helpen
9. Een klas goed kunnen observeren
10. De ontwikkeling van kinderen in de gaten houden
11. Zorgen aan een vertrouwensrelatie met het kind
12. Zorgen dat er vertrouwen onder de leerlingen is.
13. Werken aan lichaamstaal
14. Werken aan het zelfbeeld van de kinderen
15. Zelfstandig werken stimuleren
16. Kinderen liedjes aanleren zodat de taalontwikkeling beter verloopt.
17. Een klaslokaal verantwoord kunnen inrichten
18. Zorgen voor hygiene in de klas.
19. De kinderen leren zelf verantwoordelijk te zijn voor hun manier van doen.
20. Je kinderen door en door kennen

Zo kan ik dus nog wel even door gaan..veel mensen kijken hier niet naar.

En dan die rekentoets waar constant gedoe over is. De rekentoets is behoorlijk pittig en dat je er het eerste jaar op afgerekend wordt maakt het maken van de toets een gespannen toestand. De school en de regering stellen de hoogste prioriteiten aan deze toets. Maar de lessen zijn er totaal niet op aangepast. Als de pabo's helderder zouden vertellen wat ze voor niveau verwachten, goede begeleiding geven, met goede voorbeeldopgaven, zou het percentage geslaagden stijgen. Sommige mensen bezitten echt een dusdanig gebrekkig rekenvaardigheid dat het onderwijs niet de juiste plek voor ze is. Maar feit blijft dat de wiscat toets die op de PABO gegeven wordt op het niveau van de beste leerling uit groep 8 tot leerlingen van de brugklas VWO is. De rekenopgaven die deze leeringen maken zijn heel anders dan de wiskunde die de meeste PABO-studenten 5 jaar of meer hebben gehad. Als je voor deze toets slaagt, zit je ver boven het niveau van groep 8 en dat moet ook, aangezien je alle leerlingen uit groep 8 uitgebreid moet kunnen begeleiden. Op de middelbare school leer je wiskunde, geen rekenen. Het is niet erg wonderbaarlijk dat na 5 of meerdere jaren de meeste studenten de ezelsbruggetjes van groep 8 niet meer weten. Voor deze rekenopgaven hoef je geen inzicht te hebben, je moet alleen maar stappen volgen. En als je de stappen niet meer kan herinneren dan maak je fouten. Het is dus niet een questie van dom of onbenullig zijn. De kinderen leren tegenwoordig hele andere strategieën dan wij vroeger op de basisschool. Handig rekenen noemen ze dat. Probeer maar eens iets af te leren wat je altijd hebt gedaan! Want uitrekenen kunnen de pabo-studenten echt wel, helaas gaat het niet om de uitkomst maar om strategie-gebruik. Misschien moeten aankomend leerkrachten de tijd krijgen om zich dit geheel vernieuwde concept eigen te maken. Natuurlijk ben ik wel van mening dat je een bepaald niveau moet hebben om uberhaupt aan de opleiding te kunnen beginnen.

Nu is het zo dat je uiteindelijk als docent meer kennis moet hebben dan je beste leerlingen en dat vind ik heel begrijpelijk. Wat ik niet begrijp is waarom pabostudenten hier op afgerekend worden. Natuurlijk moeten zij het de kinderen leren, maar bijna geen enkele mbo'er, hbo'er of wo'er kan foutloos spellen en laat staan rekenen. Rekenen heb je ook niet bij elk beroep nodig, maar een foutloze brief van een hoogopgeleide vind ik wel zo prettig. Naar mijn weten is er bijna geen enkele opleiding die studenten toetst op deze basisvaardigheden. Geen haan die er naar kraait dat NIEMAND die van de middelbare school afkomt fatsoenlijk kan rekenen en schrijven.

Misschien moeten ze daar, op die middelbare scholen, eens de oorzaak gaan zoeken en niet de pabostudenten constant afzeiken.
Zo te zien heb je wel goed leren zwammen op die pabo van je. Als je nou iets minder tijd daaraan had besteed en een klein beetje meer aan het rekenen, dan was er geen enkel probleem.
pi_54501546
quote:
Op zaterdag 10 november 2007 11:10 schreef thabit het volgende:

[..]

Zo te zien heb je wel goed leren zwammen op die pabo van je. Als je nou iets minder tijd daaraan had besteed en een klein beetje meer aan het rekenen, dan was er geen enkel probleem.
Waar staat dan dat ik op de PABO zit? Ik zit helemaal niet op de PABO maar mijn zus wel. Ik kan gewoon niet tegen al die vooroordelen over studies als de PABO, MWD etc...meeste mensen weten helemaal niet waar ze over praten. Dan kan je goed in wiskunde zijn maar docenten en hulpverleners zijn ook nodig en daar kom je niet zo ver in met alleen een goed stel hersens.

Maar goed, droom lekker verder

[ Bericht 7% gewijzigd door Trusten op 10-11-2007 14:47:34 ]
pi_54551886
heerlijke discussie over de rekentoets...

Over vrouwenbende kan ik alleen maar JA roepen. Mijn vriendin is aantal maanden geleden Pabo afgestuurd en bij de diploma uitreiking waren maar 3 jongens en een stuk of 40 meisjes.

Rekentoets, mijn vriendin moest voor haar afstuderen nog een reken tentamen doen (niet de bevreesde rekentoets van het eerste jaar). Ik net zoals iedereen hier heerlijk bevooroordeeld. En maar lachen met collega's over die sommetjes. Tot ze er een paar doorstuurde. Ik slecht als ik ben in hoofdrekenen (leve de rekenmachine) probeerde ze niet eens op te lossen. Mijn collega's echter wel. Accountants, mijn projectleider en nog wat andere collega's waagden zich aan de sommen. 1 collega heeft uit wanhoop excel geopend, de andere snapte geen drol van de opgave en zo kan ik wel even doorgaan.

Zoals hiervoor door Trusten gezegd moet je de som niet alleen op kunnen lossen maar ook nog eens op verschillende manieren en deze ook nog eens uit kunnen leggen aan jongetjes en meisjes van pak hem beet 10 jaar oud. Alleen maar hard en stoer roepen op Fok dat je die sommen wel even oplost maakt nog geen goede leraar van jou.

Ik vind wel dat de rekentoetsen pittig moeten zijn zoals al het onderwijs wat je bij de Pabo krijgt. Maar de middelbare school blijft daarin inderdaad zwaar achter. Gooi die rekenmachines het raam uit op de Havo (ben ik blij dat ik de Havo al jaren achter de rug heb). Pabo pittig houden/maken geheel terecht. Maar vlak de slechte invloed van de Havo niet uit!
pi_54553907
quote:
Op maandag 12 november 2007 15:11 schreef exode het volgende:
heerlijke discussie over de rekentoets...

Over vrouwenbende kan ik alleen maar JA roepen. Mijn vriendin is aantal maanden geleden Pabo afgestuurd en bij de diploma uitreiking waren maar 3 jongens en een stuk of 40 meisjes.

Rekentoets, mijn vriendin moest voor haar afstuderen nog een reken tentamen doen (niet de bevreesde rekentoets van het eerste jaar). Ik net zoals iedereen hier heerlijk bevooroordeeld. En maar lachen met collega's over die sommetjes. Tot ze er een paar doorstuurde. Ik slecht als ik ben in hoofdrekenen (leve de rekenmachine) probeerde ze niet eens op te lossen. Mijn collega's echter wel. Accountants, mijn projectleider en nog wat andere collega's waagden zich aan de sommen. 1 collega heeft uit wanhoop excel geopend, de andere snapte geen drol van de opgave en zo kan ik wel even doorgaan.

Zoals hiervoor door Trusten gezegd moet je de som niet alleen op kunnen lossen maar ook nog eens op verschillende manieren en deze ook nog eens uit kunnen leggen aan jongetjes en meisjes van pak hem beet 10 jaar oud. Alleen maar hard en stoer roepen op Fok dat je die sommen wel even oplost maakt nog geen goede leraar van jou.

Ik vind wel dat de rekentoetsen pittig moeten zijn zoals al het onderwijs wat je bij de Pabo krijgt. Maar de middelbare school blijft daarin inderdaad zwaar achter. Gooi die rekenmachines het raam uit op de Havo (ben ik blij dat ik de Havo al jaren achter de rug heb). Pabo pittig houden/maken geheel terecht. Maar vlak de slechte invloed van de Havo niet uit!
Dan zijn die mensen gewoon dom, ik heb die PABO toets ooit zelf gemaakt en het was geen enkel probleem.
"AAAAAHH ZENNE MOAT, WOARST VLEISCH"
pi_54564230
quote:
Op vrijdag 9 november 2007 22:47 schreef MouzurX het volgende:

[..]

Kan je die toets ook op het internet maken oid? zou ik wel eens willen doen
"De vragenlijst is een verkorte versie van de WISCAT-pabo
http://download.omroep.nl(...)ekentoets-pabo-0.doc
"

Maar deze meeste van deze opdrachten zijn makkelijk...de 'reken handig uit' opdrachten staan in de echte toets veel meer en juist die zijn voor velen lastig...
  dinsdag 13 november 2007 @ 08:15:07 #66
34163 Pikkebaas
Corporate Overlord
pi_54567653
Toch blijft het ivm rolmodellen jammer dat er niet meer jongens op de pabo zitten. En dat er dus niet meer meesters zijn op de lagere school. Nu zien kleine knderen het voorbeeld dat lesgeven uitsluitend aan vrouwen is voorbehouden. Ook gaan juffen in klassen anders om met bepaalde situaties dan meesters.
Wien Neerlandsch bloed in de aders vloeit,
Van vreemde smetten vrij,
pi_54570021
quote:
Op maandag 12 november 2007 16:24 schreef znarch het volgende:

[..]

Dan zijn die mensen gewoon dom, ik heb die PABO toets ooit zelf gemaakt en het was geen enkel probleem.
Nou ik ben blij dat jij het ineens goed kan, schouderklopje voor jou.
pi_54570079
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 08:15 schreef Pikkebaas het volgende:
Toch blijft het ivm rolmodellen jammer dat er niet meer jongens op de pabo zitten. En dat er dus niet meer meesters zijn op de lagere school. Nu zien kleine knderen het voorbeeld dat lesgeven uitsluitend aan vrouwen is voorbehouden. Ook gaan juffen in klassen anders om met bepaalde situaties dan meesters.
Is helemaal waar! Op de school waar mijn vriendin nu werkt werken 2 mannen: de directeur en de leraar groep 7.

Helaas zijn er groepen kinderen op school die vrouwen niet zo serieus nemen. Dat maakte mijn vriendin vorig jaar ook mee. Vader van een jongen uit haar klas wilde niet met haar praten of discusieren want ze was een vrouw. Die heeft het dus zwaar als vader want praten kan hij nooit met al die leraressen. Gaat niet naar ouderavonden enzo...wie is de dupe? het kind. Maar ga hiermee off topic, excuses.
  dinsdag 13 november 2007 @ 10:53:25 #69
194646 KIL0
zonder jeuk geen krabsalade
pi_54570416
quote:

[..]

Mensen die praten over zaken waar ze geen verstand van hebben

Je krijgt ook gewoon normale vakken (kinderpsychologie, pedagogiek, didactiek, logopedie) hoor in plaats van het pretvakken idee wat jij er bij hebt...of zijn alleen beta-studies échte studies in jouw wereld? Basisschooldocent worden is niet even zo maar iets, het is eigenlijk een beroep waarbij zo enorm veel verantwoordelijkheid en zelfontwikkeling bij komt kijken. Je moet niet alleen de kennis bezitten maar ook goed kunnen overbrengen en daarnaast zorgen dat

1. Kinderen zich veilig voelen in de klas.
2. Zorgen voor een goed pedagogisch klimaat in de klas
3. Zorgen voor dat kinderen niet worden gepest
4. Zorgen voor een goede band met ouders
5. Zorgen voor een goede band met de kinderen
6. Ervoor zorgen dat kinderen respect voor elkaar hebben
7. Zorgen vor acceptatie in de klas
8 Zorgen dat kinderen elkaar helpen
9. Een klas goed kunnen observeren
10. De ontwikkeling van kinderen in de gaten houden
11. Zorgen aan een vertrouwensrelatie met het kind
12. Zorgen dat er vertrouwen onder de leerlingen is.
13. Werken aan lichaamstaal
14. Werken aan het zelfbeeld van de kinderen
15. Zelfstandig werken stimuleren
16. Kinderen liedjes aanleren zodat de taalontwikkeling beter verloopt.
17. Een klaslokaal verantwoord kunnen inrichten
18. Zorgen voor hygiene in de klas.
19. De kinderen leren zelf verantwoordelijk te zijn voor hun manier van doen.
20. Je kinderen door en door kennen

Zo kan ik dus nog wel even door gaan..veel mensen kijken hier niet naar.

En dan die rekentoets waar constant gedoe over is. De rekentoets is behoorlijk pittig en dat je er het eerste jaar op afgerekend wordt maakt het maken van de toets een gespannen toestand. De school en de regering stellen de hoogste prioriteiten aan deze toets. Maar de lessen zijn er totaal niet op aangepast. Als de pabo's helderder zouden vertellen wat ze voor niveau verwachten, goede begeleiding geven, met goede voorbeeldopgaven, zou het percentage geslaagden stijgen. Sommige mensen bezitten echt een dusdanig gebrekkig rekenvaardigheid dat het onderwijs niet de juiste plek voor ze is. Maar feit blijft dat de wiscat toets die op de PABO gegeven wordt op het niveau van de beste leerling uit groep 8 tot leerlingen van de brugklas VWO is. De rekenopgaven die deze leeringen maken zijn heel anders dan de wiskunde die de meeste PABO-studenten 5 jaar of meer hebben gehad. Als je voor deze toets slaagt, zit je ver boven het niveau van groep 8 en dat moet ook, aangezien je alle leerlingen uit groep 8 uitgebreid moet kunnen begeleiden. Op de middelbare school leer je wiskunde, geen rekenen. Het is niet erg wonderbaarlijk dat na 5 of meerdere jaren de meeste studenten de ezelsbruggetjes van groep 8 niet meer weten. Voor deze rekenopgaven hoef je geen inzicht te hebben, je moet alleen maar stappen volgen. En als je de stappen niet meer kan herinneren dan maak je fouten. Het is dus niet een questie van dom of onbenullig zijn. De kinderen leren tegenwoordig hele andere strategieën dan wij vroeger op de basisschool. Handig rekenen noemen ze dat. Probeer maar eens iets af te leren wat je altijd hebt gedaan! Want uitrekenen kunnen de pabo-studenten echt wel, helaas gaat het niet om de uitkomst maar om strategie-gebruik. Misschien moeten aankomend leerkrachten de tijd krijgen om zich dit geheel vernieuwde concept eigen te maken. Natuurlijk ben ik wel van mening dat je een bepaald niveau moet hebben om uberhaupt aan de opleiding te kunnen beginnen.

Nu is het zo dat je uiteindelijk als docent meer kennis moet hebben dan je beste leerlingen en dat vind ik heel begrijpelijk. Wat ik niet begrijp is waarom pabostudenten hier op afgerekend worden. Natuurlijk moeten zij het de kinderen leren, maar bijna geen enkele mbo'er, hbo'er of wo'er kan foutloos spellen en laat staan rekenen. Rekenen heb je ook niet bij elk beroep nodig, maar een foutloze brief van een hoogopgeleide vind ik wel zo prettig. Naar mijn weten is er bijna geen enkele opleiding die studenten toetst op deze basisvaardigheden. Geen haan die er naar kraait dat NIEMAND die van de middelbare school afkomt fatsoenlijk kan rekenen en schrijven.

Misschien moeten ze daar, op die middelbare scholen, eens de oorzaak gaan zoeken en niet de pabostudenten constant afzeiken.
Ik vind het niet slecht dat de pabo student zich ook moet inleven in de belevingswereld van het kind van tegenwoordig. De vakken die je krijgt zijn natuurlijk allemaal nuttig maar dat lijstje slaat natuurlijk helemaal nergens op. Uiteindelijk moet je ervoor zorgen dat ze door kunnen stromen naar het voortgezet onderwijs met alle kennis die daarvoor nodig is.
De rekentoets is inderdaad niet zo makkelijk als veel mensen denken, maar wel goed te maken. Waarom dnke je eigenlijk dat ze de oorzaak bij de middelbare scholen moeten zoeken ?.

Questie is trouwens gewoon kwestie.
pi_54570575
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 10:53 schreef KIL0 het volgende:
dat lijstje slaat natuurlijk helemaal nergens op.
Dat vind ik van jou reactie...denk je dat bijvoorbeeld iemand die word gepest lekker doorstroomt naar het voortgezet onderwijs? Je kan die kinderen wel helemaal volstoppen met kennis maar alleen daar red je het niet mee.
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:08:49 #71
3542 Gia
User under construction
pi_54570752
quote:
Op woensdag 24 oktober 2007 22:21 schreef Valashu het volgende:
Valt allemaal best wel mee hoor, ik doe als 19-jarige jongen de Pabo als eerste-jaars en van de 24 in de klas zijn er 8 jongens, en geen die ik als "verwijfd" zou omschrijven. Als je je van zulke dingen wat aantrekt zit je zowiezo niet op de goede school. De dames zelf zou ik ook niet allemaal als naief omschrijven, er zitten er natuurlijk wel 1 of 2 tussen maar dat heb je bij elke opleiding.

Over het algemeen een hele leuke groep mensen.
Hou je wel je spelling in de gaten?

Het moet sowieso zijn, niet zowiezo.
pi_54571143
kennis overdracht is het belangrijkste op de basisschool. Het heet niet voor niets basisschool, daar wordt je basis gelegd.

MAAR er zijn nogal wat randvoorwaarden om die kennis over te kunnen dragen. Randvoorwaarden die behoorlijk wat van leraren en leraressen vragen. Kan ze nog een keer opnoemen maar iedereen met gezond verstand snapt hopelijk wel wat die randvoorwaarden zijn.
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:26:06 #73
194646 KIL0
zonder jeuk geen krabsalade
pi_54571175
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:00 schreef Trusten het volgende:

[..]

Dat vind ik van jou reactie...denk je dat bijvoorbeeld iemand die word gepest lekker doorstroomt naar het voortgezet onderwijs? Je kan die kinderen wel helemaal volstoppen met kennis maar alleen daar red je het niet mee.
jouw reactie en wordt gepest. Pesten is inderdaad niet prettig en daar moet je zeker aandacht aan besteden. Dat lijkt me niet meer dan logisch. Kinderen die in het primair onderwijs gepest worden vinden het vaak fijn om naar de middelbare school te gana om een neiuwe start te maken.

Je hoeft een kind niet vol te stoppen met informatie maar in het lijstje dat jij presenteert leren ze helemaal niets.
  dinsdag 13 november 2007 @ 11:32:25 #74
174875 Stigma
Bonbonnetje?
pi_54571312
quote:
Hé hé, PABO is geen studie, maar een HBO-opleiding hè

Voor wat betreft de rest van je verhaal, een rekentoetsje moet je gewoon met 2 vingers in je neus kunnen maken, en je kan vast wel even die ezelsbruggetjes uit je hoofd leren voor zo'n toets. Het miepjes gehalte druipt echt als natte klodders vingerverf van deze post af. Het wordt tijd dat er weer echte mannen in het basisschool onderwijs komen. Misschien is het een goed idee om de toelatingseisen voor de PABO aan te scherpen, en mannen te stimuleren om ook naar de PABO te komen.
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:00 schreef Trusten het volgende:

[..]

Dat vind ik van jou jouw reactie...denk Denk je dat bijvoorbeeld iemand die word wordt gepest lekker doorstroomt naar het voortgezet onderwijs? Je kan die kinderen wel helemaal volstoppen met kennis, maar alleen daar red je het niet mee.
Kijk eens aan, je krijgt zelfs een gratis taalcursus van mij! Dat pesten is een probleem wat je niet makkelijk kan oplossen. Het zit namelijk in de aard van het beestje, survival of the fittest... Een juffrouw lost dat niet zomaar op.
Mwah ik zou wel een bonbonnetje lusten!
pi_54571491
Dit doet me zo denken aan wat ik ooit op de radio hoorde (3FM in de middag ofzo).
Een meisje was er gefrustreerd over dat ze moest stoppen met de opleiding vanwege het niet halen van de rekentoets. Vervolgens gaf de DJ haar een erg simpel sommetje met de vraag hoe ze dat zou uitleggen aan een kind (een wei van zoveel bij zoveel, hoeveel meter hekwerk heb je nodig). Ze wilde het niet eens proberen omdat ze 'geen rekenmachine bij de hand had'. Wel was ze erg goed met kindjes en vond ze het leuk om ermee om te gaan....

Wat ik op de middelbare school zag, was dat vooral meisjes met C&M en niet al te hoge cijfers de pabo gingen doen. Totaal geen affiniteit waarschijnlijk met exacte zaken, daarom kan het best wat ondergerepresenteerd worden in de praktijk. Lijkt mij een slechte zaak.
Het mooi kotsende meisje.
pi_54571533
Kan het niet laten:
het ik ben een stoere man gehalte spat van jouw reactie af. Zou zeggen: ga voor de klas staan!

Dat ik wil mezelf zo graag bewijzen en schouderklopjes aan mezelf geven want van anderen krijg ik ze niet gedrag zal het goed doen voor de klas.

Voordat je daar over doorgaat:
Pabo moet beter, absoluut.
Meer 'mannen' naar de Pabo, zeker weten!
Miepjes op Pabo? ja, teveel.

Maar kom op zeg, voel je niet zo superieur aan de rest. Dat ben je namelijk niet.
pi_54579981
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:32 schreef Stigma het volgende:
Kijk eens aan, je krijgt zelfs een gratis taalcursus van mij!
Wat lief van je...

quote:
Hé hé, PABO is geen studie, maar een HBO-opleiding hè
Zeikerd, dan noem ik het voortaan school of opleiding als jij daar beter van slaapt...

"De begrippen opleiding en studie worden door elkaar gebruikt. In de meest gebruikelijke betekenis is een studie een deel van een opleiding. Een opleiding kan bestaan uit meerdere studies en een studie hoort maar bij een opleiding.""

stu·die (de ~ (v.))
beoefening van een vak aan een bepaalde onderwijsinrichting of het volgen van een bepaalde leergang met als doel er een graad in te halen => opleiding
quote:
Het miepjes gehalte druipt echt als natte klodders vingerverf van deze post af.
Bedankt, ik doe niet eens de PABO trouwens dus wat dat betreft zal ik ook weinig doen met je taalcursus en 'opbouwende kritiek'

Ik kan echt al precies raden wat voor type jij bent met je HBO is geen studie en typfouten verbeteren

Miepjesgehalte is trouwens één woord

[ Bericht 6% gewijzigd door Trusten op 13-11-2007 17:44:43 ]
pi_54580401
quote:
Op dinsdag 13 november 2007 11:40 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
Dit doet me zo denken aan wat ik ooit op de radio hoorde (3FM in de middag ofzo).
Een meisje was er gefrustreerd over dat ze moest stoppen met de opleiding vanwege het niet halen van de rekentoets. Vervolgens gaf de DJ haar een erg simpel sommetje met de vraag hoe ze dat zou uitleggen aan een kind (een wei van zoveel bij zoveel, hoeveel meter hekwerk heb je nodig). Ze wilde het niet eens proberen omdat ze 'geen rekenmachine bij de hand had'. Wel was ze erg goed met kindjes en vond ze het leuk om ermee om te gaan....
Dat vind ik ook gewoon dom hoor....maar is natuurlijk wel heel kort door de bocht. Dat ze toevallig een dom schaap aan de telefoon hebben wil nog niet zeggen dat dat representatief is voor de PABO-studenten scholieren.

Ik vind de toets prima, goed dat de kwaliteit in het oog wordt gehouden maar er mag best beter worden gecommuniceerd over wat er van de student word verwacht en als er verwacht wordt dat je de ezelsbruggetjes van de basisschool nog kan toepassen dan mag daar op de middelbare school, of anders in het begin van de opleiding, best wat meer aandacht voor komen..
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')