Zo herkenbaar, en ik ben pas geboren in '89. Bij ons in de buurt werden toen ik klein was altijd 3/5 keer per zomer buitenspeeldagen voor de hele buurt georganiseerd. Allerlei brandslangen werden aangezet, waterbalonnen, super soakers enzovoort. Iedereen was ranzig maar had het leuk. Maar er was altijd 1 joch en dat mocht niet meedoen van zijn mama want dan zouden zijn kleren vies worden. Dat joch is nu vrij zwak, antisociaal enzovoort, en dat is allemaal de schuld van zijn te bezorgde moeder.quote:
Gewoon weglopen en zelf wat te eten halen of maken was geen keuze ?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Als klein kind mocht ik pas weg bij de eettafel als ik mijn bord leeg had. Waren lange avonden met de spruitjes op m'n bord![]()
Ouders gezellig al tv te kijken en zat ik daar dan nog alleen met m'n spruiten. Ondertussen al 8 uur en maar volhouden. Vervolgens kreeg je ooit toch wel honger en vrat je de boel toch maar op.
Stelletje ratten die ouders van me. Maar goed, naderhand kan je het wel waarderen![]()
![]()
Mijn ouders zeiden dan: Je vreet maar wat de pot schaft(brabant).quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:24 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Gewoon weglopen en zelf wat te eten halen of maken was geen keuze ?
Als kind zijnde?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:24 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Niet als je een jaar of 7 bent. Misschien dat anderen op die leeftijd al dikke vrienden zijn met de lokale Chinees om de hoek, maar ik in ieder geval niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:24 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Ik was op mijn 6e nog niet zo ver dat ik zelf naar de shoarmaboer fietste of een pan pasta op het vuur zette.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 16:24 schreef thedude0 het volgende:
[..]
Er zitten in dit topics alleen pubers te praten over 'de goede oude tijd'quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:14 schreef yootje het volgende:
Het goede nieuws is dat degenen die in dit topic klagen de ouders van morgen zijn! Of houden de ouders zich angstvallig uit dit topic?
Er zitten in dit topics alleen pubers te praten over 'de goede oude tijd'quote:Op zondag 21 oktober 2007 10:14 schreef yootje het volgende:
Het goede nieuws is dat degenen die in dit topic klagen de ouders van morgen zijn! Of houden de ouders zich angstvallig uit dit topic?
Dat was gewoon geweldig. Modderbulten opklimmen, naar anderen gooien met modder, modder eten, door de modder crossen met je crossfiets etc.quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 03:38 schreef Devrim_ het volgende:
Overigens:
Wat vind iedereen zo interessant eraan om in de modder te spelen?
Ik bedoel WTF..Je bent toch geen fucking varken
Je mist het punt volledig!!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 03:38 schreef Devrim_ het volgende:
Overigens:
Wat vind iedereen zo interessant eraan om in de modder te spelen?
Ik bedoel WTF..Je bent toch geen fucking varken
Precies!quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 04:09 schreef ElizabethR het volgende:
[..]
Je mist het punt volledig!!
Het is gewoon heerlijk om als kind buiten te spelen en je vreselijk vies te maken. Of dat nou door modder of door mest komt maakt niet uit. Lekker in een sloot kikkervisjes vangen, indiaantje spelen in het park, en dan zwarte strepen op je wang schilderen met modder uit de parkvijver, appels jatten uit de boomgaard en deze ongewassen en met wormgaten en al opeten, kauwgom van de straat oprapen en in je mond steken, fikkie stoken in de brandgang van een huizenrij en uiteraard flink boven de rook hangen met je gezicht, een boomhut bouwen met een zooi gevonden hout en roestige spijkers, je boterham buiten opeten en dan viel ie wel eens op de grond maar veegde je gewoon het zand eraf en at verder, een snotneus hebben en deze weglikken met je tong of afvegen aan je mouw, bramen plukken en deze ter plekke opeten en ook degenen dicht aan de grond, waar wel eens een hond overheengepiest zou kunnen hebben, en ga zo maar door!!
Tegenwoordig wordt de kinderstoel al dagelijks ontsmet met Dettol, en dienen je handen te worden gewassen met 4dubbel ontsmettende bacteriënkillers om vooral maar te voorkomen dat je per ongeluk weerstand opbouwt!! Twee keer per dag douchen is heel normaal, terwijl wij vroeger 2 keer per week douchten en verder dagelijks met washandjes in de weer waren.
En als ik dan inderdaad al die zielige kindjes zie die niet eens weten dat een zandbak is om in te spelen, maar wel weten wat voor allergie ze hebben, heb ik echt medelijden.
Als 6 jarige?quote:Op dinsdag 23 oktober 2007 03:35 schreef Devrim_ het volgende:
[..]
Wat voor mongolen kind moet je zijn als je niet eens een frietje of een eitje kan bakken
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |