abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54052300
Die wildgroei van botknobbels heeft een natuurlijk fietshelmpje gevormd.
pi_54053039
Als klein kind mocht ik pas weg bij de eettafel als ik mijn bord leeg had. Waren lange avonden met de spruitjes op m'n bord

Ouders gezellig al tv te kijken en zat ik daar dan nog alleen met m'n spruiten. Ondertussen al 8 uur en maar volhouden. Vervolgens kreeg je ooit toch wel honger en vrat je de boel toch maar op.

Stelletje ratten die ouders van me. Maar goed, naderhand kan je het wel waarderen
pi_54053406
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 20:13 schreef BobbyB het volgende:

[..]
Zo herkenbaar, en ik ben pas geboren in '89. Bij ons in de buurt werden toen ik klein was altijd 3/5 keer per zomer buitenspeeldagen voor de hele buurt georganiseerd. Allerlei brandslangen werden aangezet, waterbalonnen, super soakers enzovoort. Iedereen was ranzig maar had het leuk. Maar er was altijd 1 joch en dat mocht niet meedoen van zijn mama want dan zouden zijn kleren vies worden. Dat joch is nu vrij zwak, antisociaal enzovoort, en dat is allemaal de schuld van zijn te bezorgde moeder.

Sommige mensen zouden ook geen ouders mogen zijn vind ik
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_54053455
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:56 schreef xFriendx het volgende:
Als klein kind mocht ik pas weg bij de eettafel als ik mijn bord leeg had. Waren lange avonden met de spruitjes op m'n bord

Ouders gezellig al tv te kijken en zat ik daar dan nog alleen met m'n spruiten. Ondertussen al 8 uur en maar volhouden. Vervolgens kreeg je ooit toch wel honger en vrat je de boel toch maar op.

Stelletje ratten die ouders van me. Maar goed, naderhand kan je het wel waarderen
Gewoon weglopen en zelf wat te eten halen of maken was geen keuze ?
pi_54053486
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 16:24 schreef thedude0 het volgende:

[..]

Mijn ouders zeiden dan: Je vreet maar wat de pot schaft(brabant).
A king in the making, and the throne is for the taking
So I climb the mountain top and put my stake in
Got the weight of the world on my shoulder
Not a nigga nor a hoodrat bitch can stop me from taking it over
pi_54053927
quote:

[..]

Als kind zijnde?

!
pi_54054012
quote:

[..]

Niet als je een jaar of 7 bent. Misschien dat anderen op die leeftijd al dikke vrienden zijn met de lokale Chinees om de hoek, maar ik in ieder geval niet.
pi_54054071
quote:

[..]

Ik was op mijn 6e nog niet zo ver dat ik zelf naar de shoarmaboer fietste of een pan pasta op het vuur zette. En weglopen was er helemaal niet bij, want stel je voor wat er dan zou gebeuren.
Robert Smith should really cover Coldplays 'Clocks'
And when he'd sing 'Am I part of the cure, or part of the disease?'
We'd all be like: "I know this one!"
pi_54067642
Het goede nieuws is dat degenen die in dit topic klagen de ouders van morgen zijn! Of houden de ouders zich angstvallig uit dit topic?
pi_54067662
Trouwens, als ik zie waar kleine kinderen tegenwoordig naar kijken en luisteren, snap ik ADHD opeens veel beter. Misshcien is het veel beter voor drukke kinderen om gewoon zich echt uit te leven buiten dan frustrerend achter een computergame te zitten.

Maar ik ben geen expert
pi_54089537
ik weet nog dat TS altijd met lange broek en Muts-met-oorflappen naar de training kwam.. MIETJE!
* Schopt
Officieel lid van de Kibbelingbende en de Amoebeboys
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 oktober 2007 @ 15:59:33 #112
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54091115
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 10:14 schreef yootje het volgende:
Het goede nieuws is dat degenen die in dit topic klagen de ouders van morgen zijn! Of houden de ouders zich angstvallig uit dit topic?
Er zitten in dit topics alleen pubers te praten over 'de goede oude tijd'
  FOK!-Schrikkelbaas maandag 22 oktober 2007 @ 15:59:33 #113
1972 Swetsenegger
Egocentrische Narcist
pi_54091116
quote:
Op zondag 21 oktober 2007 10:14 schreef yootje het volgende:
Er zitten in dit topics alleen pubers te praten over 'de goede oude tijd'
pi_54102797
Eens met TS. Van die aanstellerige kut-oudertjes die nog kinderlijker zijn dan hun kroost. Nee, Jantje mag niet buiten spelen, dat is vies! Nee, Jantje moet gezond eten hoor, geen friet! Jantje mag niet fietsen, da's gevaarlijk! Jantje wordt later ook gewoon naar school gebracht. En vanzelfsprekend wordt het huis 4x per dag schoongemaakt opdat Jantje toch vooral geen bacillen binnen krijgt.

Natuurlijk spreekt het voor zich dat Jantje straks volgens zijn ouders ADHD heeft, en allerlei pilletjes mag gaan slikken. Vroeger mocht je nog gewoon rennen en spelen en kreeg je in het uiterste geval gewoon een draai om je oren, maar nu is het 'in' om ADHD te hebben. Fucking aanstellerites.

Zodra Jantje op school zit, is het ook altijd de schuld van de leerkracht als er iets misgaat: Jantje is heilig, en doet niets fout. En durf het niet om Jantje aan te raken!

Jantje groeit dus op als een medicijnen-slikkend ettertje zonder enige weerstand, dat nooit buiten geweest is en nooit heeft geleerd dat modder vies smaakt en dat je een cactus niet vastpakt. Jantje ziet zijn mamma en pappa de leerkracht uitkafferen omdat die Jantje een terecht standje gaf en leert niet alleen hoe volwassenen met elkaar omgaan, maar ook dat hij altijd gelijk heeft en dat mamma en pappa hem anders wel eventjes helpen.

"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 03:15:55 #115
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_54103002
eensch met TS. Volgens mij is het verval vooral ingezet met kinderen van na 1990. Het aantal dikkerds is vanaf dat 'bouwjaar' enorm.
Okay, ik ben van '87 maar was altijd buiten. Lekker spelen inde modder met mijn nieuwe kleren, dat vond mnn moeder dan niet zo erg. Kleren konden wel weer schoon. Verder lekker crossen, en als je dan over je stuur heen vloog. naja, werd je hard van. Of met de skelter en als je dan omviel op je kop. 'Moet je maar niet zo hard rijden'. Boompje klimmen, ook zo geweldig, mogen kinders vast niet meer omdat ze kunnen vallen.

Ik moest ook altijd lopend naar school, ben er achteraf wel blij mee. ik wilde ook altijd op fiets, (voor die 500meters ). Vroeger had je geen 30km zones, en dan moest je gewoon in een klein dorp nog uitkijken voor auto's . En ja, ik ben een keer onder auto gekomen.. Bij tikkertje rende ik tussen twee auto's door, en toen reed een andere auto mij aan.

Het aantal kinderen met ADHD of dyslexie is ook belachelijk gestegen. ADHD is de schuld van slechte opvoeding, dyslexie komt ook door domme ouders, of niet willen leren. De leraren mogen het er immers niet meer inslaan .

Vroeger toen ik weleens op schoot bij mn vader mocht voorin in de auto, terwijl hij reed, en het net was of ik stuurde . Het kon gewoon.. Nu zitten kinders helemaal vastgesnoerd achterin, terwijl ik achterin zat zonder gordels of wat dan ook.

Vroeger kregen kinderen nog beweging, nu niet meer.
pi_54103072
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 16:54 schreef De_Ananas het volgende:

[..]

Als kind zijnde?

!
Wat voor mongolen kind moet je zijn als je niet eens een frietje of een eitje kan bakken
pi_54103073
Dat is nog niks, wij sprongen zo van 3 hoog uit het raam, met een beschimmelde boterham. Heerlijk!
pi_54103083
Overigens:
Wat vind iedereen zo interessant eraan om in de modder te spelen?
Ik bedoel WTF..Je bent toch geen fucking varken
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 03:40:31 #119
178671 LegerNeger
Met pijl en boog!
pi_54103089
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 03:38 schreef Devrim_ het volgende:
Overigens:
Dat was gewoon geweldig. Modderbulten opklimmen, naar anderen gooien met modder, modder eten, door de modder crossen met je crossfiets etc.
En dan bleek enkele weken later dat dat modder wat verontreinigd was.. Toch een stukje extra weerstand
pi_54103160
Modder is het beste voor je kind. Ik ben al zeker vijftien jaar niet meer ziek geweest en ben ook al zeker zo lang niet meer bij een arts geweest.

Modder, zeg ik je!
"Welfare culture is bad not just because, as in Europe, it's bankrupting the state, but because it enfeebles the citizenry, it erodes self-reliance and resourcefulness."
-Mark Steyn
  dinsdag 23 oktober 2007 @ 04:09:46 #121
6644 ElizabethR
Bangers & Mash
pi_54103167
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 03:38 schreef Devrim_ het volgende:
Overigens:
Je mist het punt volledig!!

Het is gewoon heerlijk om als kind buiten te spelen en je vreselijk vies te maken. Of dat nou door modder of door mest komt maakt niet uit. Lekker in een sloot kikkervisjes vangen, indiaantje spelen in het park, en dan zwarte strepen op je wang schilderen met modder uit de parkvijver, appels jatten uit de boomgaard en deze ongewassen en met wormgaten en al opeten, kauwgom van de straat oprapen en in je mond steken, fikkie stoken in de brandgang van een huizenrij en uiteraard flink boven de rook hangen met je gezicht, een boomhut bouwen met een zooi gevonden hout en roestige spijkers, je boterham buiten opeten en dan viel ie wel eens op de grond maar veegde je gewoon het zand eraf en at verder, een snotneus hebben en deze weglikken met je tong of afvegen aan je mouw, bramen plukken en deze ter plekke opeten en ook degenen dicht aan de grond, waar wel eens een hond overheengepiest zou kunnen hebben, en ga zo maar door!!

Tegenwoordig wordt de kinderstoel al dagelijks ontsmet met Dettol, en dienen je handen te worden gewassen met 4dubbel ontsmettende bacteriënkillers om vooral maar te voorkomen dat je per ongeluk weerstand opbouwt!! Twee keer per dag douchen is heel normaal, terwijl wij vroeger 2 keer per week douchten en verder dagelijks met washandjes in de weer waren.

En als ik dan inderdaad al die zielige kindjes zie die niet eens weten dat een zandbak is om in te spelen, maar wel weten wat voor allergie ze hebben, heb ik echt medelijden.
Remember all, if you don't sin, then Jesus died for nothing.
Samenzweringstheorieën behoren tot de wetenschap van onwetenden
  Trouwste user 2022 dinsdag 23 oktober 2007 @ 04:15:03 #122
7889 tong80
Spleenheup
pi_54103185
Ik noem een Tony van Heemschut,een Loeki Knol,een Brammetje Biesterveld en natuurlijk een Japie Stobbe !
pi_54104673
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 04:09 schreef ElizabethR het volgende:

[..]

Je mist het punt volledig!!

Het is gewoon heerlijk om als kind buiten te spelen en je vreselijk vies te maken. Of dat nou door modder of door mest komt maakt niet uit. Lekker in een sloot kikkervisjes vangen, indiaantje spelen in het park, en dan zwarte strepen op je wang schilderen met modder uit de parkvijver, appels jatten uit de boomgaard en deze ongewassen en met wormgaten en al opeten, kauwgom van de straat oprapen en in je mond steken, fikkie stoken in de brandgang van een huizenrij en uiteraard flink boven de rook hangen met je gezicht, een boomhut bouwen met een zooi gevonden hout en roestige spijkers, je boterham buiten opeten en dan viel ie wel eens op de grond maar veegde je gewoon het zand eraf en at verder, een snotneus hebben en deze weglikken met je tong of afvegen aan je mouw, bramen plukken en deze ter plekke opeten en ook degenen dicht aan de grond, waar wel eens een hond overheengepiest zou kunnen hebben, en ga zo maar door!!

Tegenwoordig wordt de kinderstoel al dagelijks ontsmet met Dettol, en dienen je handen te worden gewassen met 4dubbel ontsmettende bacteriënkillers om vooral maar te voorkomen dat je per ongeluk weerstand opbouwt!! Twee keer per dag douchen is heel normaal, terwijl wij vroeger 2 keer per week douchten en verder dagelijks met washandjes in de weer waren.

En als ik dan inderdaad al die zielige kindjes zie die niet eens weten dat een zandbak is om in te spelen, maar wel weten wat voor allergie ze hebben, heb ik echt medelijden.
Precies!
Kijk, een helm dragen op de fiets kan ik me nog wel voorstellen, het verkeer tegenwoordig is niet helemaal te vergelijken met dat van 30 jaar geleden.
Dat overdreven ontsmetten van je huis slaat gewoon nergens op. Je afweersysteem moet gewoon goed oefenen. En als ik eten op de grond laat vallen raap ik het op en eet gewoon verder.
Even handen wassen voordat je gaat eten omdat de katten in de buurt de zandbak ook wel eens als kattenbak gebruiken, dat is niet onverstandig als je 3 bent.
Ik heb nu een dochtertje die het heerlijk vindt om te kliederen, buiten in de plassen te springen, etc...
You have to stop blaming yourself.
Just blame yourself once and move on.
pi_54106388
Ik mis schotsje springen.
Rik: Hey guys, wouldn't it be AMAZING if all this money was real?
Vyvyan: Rik, that is the single most predictable and BORING thing anyone could ever say whilst playing Monopoly.
pi_54106596
quote:
Op dinsdag 23 oktober 2007 03:35 schreef Devrim_ het volgende:

[..]

Wat voor mongolen kind moet je zijn als je niet eens een frietje of een eitje kan bakken
Als 6 jarige?

!
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')