Nu doe je alsof bv de bijbel vol staat accurate beschrijvingen van God, beschrijvingen die jij kritiekloos voor waarheid aanneemt.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:20 schreef BaajGuardian het volgende:
Zo liefdevol was die god anders niet destijds, en de andere goden ook niet trouwens.
alles is inderdaad terug te leiden naar de sumerische verafgodingen. Jij 'of all people' die roept dat het beschrijvingen die ik kritiekloos voor waarheid aanneem zijn, haha man dikke clown dat je bent..quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:34 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nu doe je alsof bv de bijbel vol staat accurate beschrijvingen van God, beschrijvingen die jij kritiekloos voor waarheid aanneemt.
Ik geloof in alles en ik geloof in niets.quote:Toen Thailand getroffen werd door de tsunamie zeiden sommigen dat dat Gods straf was voor de onzedelijkheid daaro. Geloofde jij die mensen ook? Zo ja, dan geloof jij in een kwaadaardige god, net zoals veel bijbelschrijvers.
En als je gelooft dat god er was om de ballen van een geit in zijn mond te nemen?quote:Anderen zeiden dat God er juist was om de slachtoffers bij te staan met Zijn Liefde, als je dat gelooft, geloof je in een liefdevolle, vaderlijke God.
Ja dat is wel duidelijkquote:Ik bedoel maar: Je kiest er zelf voor in welke God je geloofd,
Elke slimmerik die in de bijbel geloofd is een fundamentalist, elk persoon dat de bijbel doorbreekt en teruglinkt naar oudere beschavingen is een verlichtte.quote:en die keuze is bepalend voor hoe je je leven inricht.
Het is dus niet zo dat God een vaststaand gegeven is, en je een bepaald idee over wie God is maar hebt te accepteren: dat is wat religieuze fundamentalisten je willen laten denken.
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 18:37 schreef BaajGuardian het volgende:
Elke slimmerik die in de bijbel geloofd is een fundamentalist, elk persoon dat de bijbel doorbreekt en teruglinkt naar oudere beschavingen is een verlichtte.
Niet vasthoudt, defineert, en daar kun je veel meer richtingen mee uit.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:02 schreef Masterix het volgende:
[..]
![]()
Dus als je vasthoudt aan wat jij ziet als het fundament van de bijbel (id est; de oudere beschavingen/bronnen van de bijbel) ben je geen fundamentalist, anders wel?
...grappig...
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:13 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Niet vasthoudt, defineert, en daar kun je veel meer richtingen mee uit.
Volgens mij maak je er een woordspelletje van, maar houdt jij wel degelijk vast aan wat jij als jouw gelijk ziet: de bijbel is slechts iets Sumerisch en iedereen die dat anders ziet is een dikke clown en een fundamentalist.quote:U hebt gezocht op definieren:
RESULTAAT (maximaal 20 woorden)
de·fi·ni·ë·ren (ov.ww.)
1 duidelijk omschrijven
Ja, dat is correct.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:23 schreef Masterix het volgende:
[..]
![]()
[..]
Volgens mij maak je er een woordspelletje van, maar houdt jij wel degelijk vast aan wat jij als jouw gelijk ziet: de bijbel is slechts iets Sumerisch en iedereen die dat anders ziet is een dikke clown en een fundamentalist.
Nee klopt, jezus (en de rest van het nieuwe testament) zijn een uit context gerukte voornamelijk gefabriceerde zooi pulp wat niks in de bijbel te zoeken heeft, een eigen boek ala tolkien ok np, maar een historisch werk vervuilen (wat tevens al gedeeltelijk gedaan was door overige heersers) als het oude testament gaat te ver.quote:...grappig...
Jezus is volgens mij niet iets Sumerisch overigens....
Nog grappiger...quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:27 schreef BaajGuardian het volgende:
[..]
Ja, dat is correct.
[..]
Nee klopt, jezus (en de rest van het nieuwe testament) zijn een uit context gerukte voornamelijk gefabriceerde zooi pulp wat niks in de bijbel te zoeken heeft, een eigen boek ala tolkien ok np, maar een historisch werk vervuilen (wat tevens al gedeeltelijk gedaan was door overige heersers) als het oude testament gaat te ver.
Dus jezus is inderdaad niet iets sumerisch, het oude testament wel.
Anders verdiep je er even in en dan moet je tot de conclusie komen dattie gelijk heeftquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:29 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nog grappiger...
Goed bezig, kerel.
Baaj zit te kloten, meer niet: er zijn enkele verhalen die zowel door de Sumeriërs als door de oude joden verteld werden, maar zijn conclusie is dom en kortzichtig.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:35 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Anders verdiep je er even in en dan moet je tot de conclusie komen dattie gelijk heeft
Heb je ooit oude Sumerische teksten gelezen ?
Dan zou je het niet afdoen als BS namelijk.
Omdat hij geen zoon van God is?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 17:16 schreef Masterix het volgende:
[..]
Da's een heel andere Jezus, eentje die ik verafschuw (zoals vrijwel alle figuren uit de koran).
quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:53 schreef BaajGuardian het volgende:
Ik zit helemaal niet te kloten, dat jij maar niet je doctrinebril af wilt doen is mijn schuld niet.
Nee.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 19:55 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Omdat hij geen zoon van God is?
Goh, ik dacht nog dat ik precies moest vinden wat jij als waar ziet, of anders me een clown of fundamentalist moet laten noemen door jou.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:09 schreef BaajGuardian het volgende:ik zal je overlaten aan je eigen wereld.
Ach, het aloude verhaaltje van Masterix.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:12 schreef Masterix het volgende:
[..]
Nee.
Het is een heel andere Jezus: meer een generaal in Allah's leger die uiterst "plat" neer wordt gezet in de koran, een oorlogsboek.
De Jezus van de bijbel is iemand totaal anders. Zoals Kim Il Sung in de ogen van Bush totaal iemand anders is dan de Kim Il Sung zoals het Noord-Koreaanse politburo de man omschrijft.
Doet de koran steeds: profeten uit de joods-christelijke traditie inlijven in de militairistische islamitische hiërarcie, zeggen dat de bijbel een vervalsing is zodat geen moslim ooit eens gaat kijken wat joden en christenen nu werkelijk over die personen te vertellen hebben.
Zo ook met koning David (volgens de bijbel) of profeet David (volgens de koran: vergelijk de beide verhalen, en kom dan niet bij mij met te zeggen dat dat over dezelfde persoon gaat.
Bijbel: David en Batseba (niet geschikt voor kleine kinderen) Koran:Sura 38, vers 21-24
Jij mag van mij, net als ik zelf ook gedaan heb, eens de koran naast de bijbel leggen: ik heb je daar al een aanzetje toe gegeven.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:37 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Ach, het aloude verhaaltje van Masterix.Je mag er van mij van vinden wat je wilt. Maar ikzelf, als moslim, zie niet veel verschillen tussen de christelijke en islamitische Jezus. Behalve dat hij in de Islam niet gekruisigd is en dat hij geen zoon van God is, maar een profeet, etc.
Daarnaast mogen de joden en christenen geloven in Jezus (of andere profeten) zoals zij willen. Niemand die hen iets anders probeert op te leggen.
Weer je standaardzinnetje ''ik denk dat je het niet aandurft''.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 20:53 schreef Masterix het volgende:
[..]
Jij mag van mij, net als ik zelf ook gedaan heb, eens de koran naast de bijbel leggen: ik heb je daar al een aanzetje toe gegeven.
Misschien dat als je kijkt je dan wel eens de verschillen ziet. Niet als moslim, dat snap ik, maar als mens dan.
Ik denk echter dat je het niet aandurft echt eens te gaan lezen en onderzoeken, maar soit, dat is jouw keuze.
Geen standaardzinnetje: gewoon waar.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:07 schreef TheMagnificent het volgende:
[..]
Weer je standaardzinnetje ''ik denk dat je het niet aandurft''.Er zullen natuurlijk verschillen tussen die twee zitten (dat geeft de Koran ook aan). Om die reden geloof ik ook in de Koran, anders was ik wel christen geweest.
Als moslim geloof ik dat de Koran het Woord God's is, evenals de Bijbel (Indjiel) en de Thora (in hun oorspronkelijke vorm). Daarom zul je mij de Bijbel nooit zien bashen, omdat er vast nog woorden van God in staan.
En ik heb er respect voor waar jij in gelooft (als jij mij ook in mijn waarde laat en er respect voor hebt waar ik in geloof).![]()
Inderdaad... Maar ik ben daar al aan gewend ondertussenquote:
Je wou toch niet beweren dat jij nog het idee hebt dat de bijbel in zijn oorspronkelijke vorm is?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 21:14 schreef Masterix het volgende:
Je opmerking " evenals de Bijbel (Indjiel) en de Thora (in hun oorspronkelijke vorm)." suggereert een grove belediging richting joden en christenen namelijk dat er een "oorspronkelijke vorm" zou zijn maar joden en christenen zich nu op een vervalsing baseren:
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |