Dat vroeg ik me ook af jaquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:41 schreef Averroes het volgende:
Lastig. Moet ik nou reageren op het figuur Jezus zoals deze in de bijbel staat beschreven?
Ik heb dat stuk uit 'The God Who Wasn't There' al eens bekeken en ge-analyseerd hier op Fok!. Er is van alles mis mee: KLIK hier voor een analyse van mij (2 posts in totaal).quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 18:48 schreef Sakura het volgende:
Ik daag je uit dit eens te bekijken, ben echt benieuwd naar jouw reaktie.
http://www.youtube.com/watch?v=LeH49SVPj8I&mode=related&search=
En dit is een serieuze post, dus heb een lef, en bekijk het eens.
En uiteraard deel 2
http://www.youtube.com/watch?v=Uq0q4k_o11U&mode=related&search=
Hangt er vanaf of je de bijbel gelooft.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:41 schreef Averroes het volgende:
Lastig. Moet ik nou reageren op het figuur Jezus zoals deze in de bijbel staat beschreven?
Afgaande op de mytholiogische Jezus is het een ultiem voorbeeld dat er mensen bestaan die zich inzetten voor een betere wereld en bereid zijn hun eigen leven daarvoor te geven, opdat anderen er de vruchten van mogen plukken. Een teken aan de wand dat er in alle situaties hoop is en er niets verloren gaat. De wetenschap dat God alomtegenwoordig is en dat iedereen, hoe zondig ook, zich aan die God kan overgeven.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:08 schreef koningdavid het volgende:
Maar goed, de brandende vraag:
Wat vind jij van Jezus?
Inzetten voor een betere wereld ?!?!?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 22:26 schreef Alicey het volgende:
[..]
Afgaande op de mytholiogische Jezus is het een ultiem voorbeeld dat er mensen bestaan die zich inzetten voor een betere wereld en bereid zijn hun eigen leven daarvoor te geven, opdat anderen er de vruchten van mogen plukken. Een teken aan de wand dat er in alle situaties hoop is en er niets verloren gaat. De wetenschap dat God alomtegenwoordig is en dat iedereen, hoe zondig ook, zich aan die God kan overgeven.
Voor wat ik me kan herinneren was hij ook een rabbi, die kregen toen toch gewoon een salaris of iets dergelijks?quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:17 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Nooit afgevraagt wat die man eigenlijk deed om rond te komen ?
Nee hij was een drop out van de rabbi schoolquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:29 schreef voskat het volgende:
[..]
Voor wat ik me kan herinneren was hij ook een rabbi, die kregen toen toch gewoon een salaris of iets dergelijks?
(Ik ben niet echt een jezusexpert ofzoben katholiek, daar wordt de nadruk niet zo op jezus gelegd)
Gewoon menselijk dusquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:39 schreef SpecialK het volgende:
Ja weet je. Wat kan je vinden van een man die woedeaanvallen heeft en tegen vijgenbomen uitvalt.
Nut job duidelijk.
Johan Cruijff toch?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:59 schreef het_fokschaap het volgende:
binnenkort komt er een docu uit van een Nederlander die zich baseert op de theorie van Carotta, nl. dat Jezus Christus eigenlijk Julius Caesar is.
En zo kan je over de hele bijbel doorgaan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 11:40 schreef Lord_Vetinari het volgende:
Er is overigens nauwelijks tot geen bewijs voor het bestaan van een historische Jezus.
Um, jawel hoor. Er zijn bronnen uit de tijd van Ramses II die aantonen dat er wel degelijk Judeesche slaven in Egypte waren.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:25 schreef Sakura het volgende:
[..]
En zo kan je over de hele bijbel doorgaan.
Het volk israel is bijvoorbeeld nooit in Egypte geweest, laat staan daar als slaven behandeld.
Interessantquote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, jawel hoor. Er zijn bronnen uit de tijd van Ramses II die aantonen dat er wel degelijk Judeesche slaven in Egypte waren.
Ik vind hem maar een slappeling. Daarnaast dicht ik 'm geen enkele magische kracht toe. Hij was een gewone sterveling, net als jij, ik en alle andere mensen die leven en ooit geleefd hebben.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 17:08 schreef koningdavid het volgende:
Maar goed, de brandende vraag:
Wat vind jij van Jezus?
Heb je daar bronnen van, want daar heb ik echt nog nooit van gehoord, terwijl ik er toch behoorlijk veel over gelezen/gezien heb.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 12:33 schreef Lord_Vetinari het volgende:
[..]
Um, jawel hoor. Er zijn bronnen uit de tijd van Ramses II die aantonen dat er wel degelijk Judeesche slaven in Egypte waren.
Dat acht ik niet echt van belang.. Als je in China dingen doet of zegt die ingaan tegen wat de staat voorschrijft, vindt de staat je ook vrij vervelend.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 23:17 schreef Buschetta het volgende:
[..]
Inzetten voor een betere wereld ?!?!?
Die gast was een doorn in het oog van het Romeinse gezag.
Zijn pappa volgens mij.quote:Daarnaast was hij zogenaamd timmerman......
Als je naar de feiten gaat kijken zullen er vast meer mensen zijn die om soortgelijke reden gedood werden. Ik keek echter nadrukkelijk niet naar de feiten, maar naar de overlevering.quote:Yeah right. Op het moment dat hij doorkreeg dat mensen hem wijn en brood brachten op het moment dat hij wat goocheltruukjes uithaalde heeft hij nooit meer iets getimmert..
Daarnaast werd hij gewoon opgepakt als een moslimradicaal die naar guantanamo bay word gevlogen...
Er werden honderden mensen met hem gekruisigd.
Waarom zou hij rond moeten komen? Hij had geen vaste verblijfsplaats en eten kreeg hij van degenen die naar zijn toespraken luisterden.quote:Nooit afgevraagt wat die man eigenlijk deed om rond te komen ?
Niet alleen in academische kringen, ik ken zelf geen christenen meer die zo middeleeuws met het geloof omgaat dat ze hun geloof niet kritisch durven te bekijken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 19:06 schreef Friek_ het volgende:Daarnaast wordt het bestaan van de historische Jezus echt allang in acedemische kringen in twijfel getrokken.
...beter ook maar....quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:07 schreef koningdavid het volgende:
Maar ik wil hier eigenlijk verder niet discussieren over de historiciteit van Jezus.
Da's een heel andere Jezus, eentje die ik verafschuw (zoals vrijwel alle figuren uit de koran).quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 00:51 schreef TheMagnificent het volgende:
Ik geloof in de Jezus (Isa [vzmh]) van de Koran.
Nou, ik vind het een personage in een heel oud verhalenboek. Een personage met een boodschap van de schrijver. Met een goede boodschap, en zoals beschreven in de bijbel lijkt jezus een geweldig persoon. Naar mijn mening geloven christenen dus in een boek, wat een boodschap uitdraagt, en de schrijver het niet zo bedoeld heeft.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 20:11 schreef koningdavid het volgende:
[..]
Hangt er vanaf of je de bijbel gelooft.
De vraag is gewoon heel simpel:
Wat vind jij van Jezus?
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |