abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 07:47:07 #151
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_54047583
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 02:01 schreef Meki het volgende:

[..]

Ik ben al hoofdagent daarom weet ik wie de daders zijn
2 daders
naffers zeker?
If everything isn't black and white, I say, 'Why the hell not?'
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:59:14 #152
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_54048118
Een verdachte, die gepakt was met een jerrycan benzine, is vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs...............

Als je met zo'n jerrycan benzine in de buurt van een moskee komt, dan ga je wel het gevang in, rare wereld
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:53:19 #153
38496 Perrin
Toekomst. Made in Europe.
pi_54048663
Rare wereld? We doen het onzelf aan omdat we als naieve Nederlanders geloven dat als we maar inschikken alles vanzelf goed komt en alle culturen in pais en vree met elkaar kunnen samenleven. Dit ontzettend Nederlands hippie-gedrag heeft ons al minimaal 40 ghetto's opgeleverd, die broeinesten worden van kwaadwillend tuig. En nu gaan we het rellende tuig dat in deze wijken wordt geproduceerd ook nog eens ruim baan geven om de maatschappij verder te ontwrichten. Natuurlijk moet je gastjes die met een jerrycan lopen te klooien bij een moskee oppakken en bestraffen maar dit geldt net zo hard voor rellende marokkanen met jerrycans, die nu met fluwelen handschoentjes worden behandeld.
And what rough beast, its hour come round at last,
Slouches towards Bethlehem to be born?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 10:56:03 #154
262 Re
Kiss & Swallow
pi_54048698
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 01:54 schreef HiZ het volgende:

[..]

Ik snap niet waar dat idee van die dubbele nationaliteit van mij vandaan komt. Ik ben Nederlands en heb geen andere nationaliteit, noch heb ik die ooit gehad.

Ik denk dat het 'andere vaderland' hierin betrekken weinig vruchtbaar is. Inderdaad hebben deze jongens allemaal een tweede paspoort (nationaliteit), maar het probleem ligt hier. En ik denk dat een selectieve, en zeer harde aanpak, zeer het overwegen waard is. (Wat mij betreft sluit je ze op en gooi je de sleutel weg). Alleen, waar ik mordicus op tegen ben is het probleem te gaan 'exporteren' alleen maar omdat deze jongens toevallig ook nog zo'n groen vod hebben.

Want daarmee geef je een signaal af naar de gehele immigrantengroep in Nederland, geïntegreerd of niet. En die boodschap is; je woont hier wel, maar wij bepalen wel of je ooit geaccepteerd zal worden en of je hier ooit echt je wortels kunt neerlaten. Je creëert dan moedwillig een groep van inmiddels meer dan een miljoen inwoners van dit land die bij wijze van spreken met een koffer klaar in de gang leven. En dat maakt op de lange termijn Nederland tot een onleefbaar land waar iedere groep de andere als vijand ziet. En zo'n Nederland zie ik niet zitten.
HiZ

plus dat het zo selectief als de neten is natuurlijk, niet elke allochtoonse crimineel heeft 2 paspoorten...
04-08-11, 02-02-12, 20-06-14, 13-08-15
pi_54048829
Ik denk, dat het tijdelijk terugsturen wel de overweging waard is (naast andere instrumenten).
If my answers frighten you then you should cease asking scary questions.
pi_54048859
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:59 schreef Het_hupt het volgende:
Een verdachte, die gepakt was met een jerrycan benzine, is vrijgelaten wegens gebrek aan bewijs...............

Als je met zo'n jerrycan benzine in de buurt van een moskee komt, dan ga je wel het gevang in, rare wereld
ja, hoe zat dat ook alweer precies? was er in dat geval ook niet ge-smst of zo, of iig het adres van die moskee ergens opgeschreven, waardoor 1+ 1 aannemelijk genoeg 2 was?
[i]"you left me standing here, a long long time ago"[/i]
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:38:02 #157
3542 Gia
User under construction
pi_54049182
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 04:36 schreef HiZ het volgende:
Wat aangeeft dat er wel degelijk kansen zijn, zelfs voor de broers en zussen van deze etters.
Ik had ergens gelezen dat twee zussen van Bilal hoog opgeleid zijn. Als die dat kunnen, waarom de mannelijke gezinsleden dan niet.
Het is wel duidelijk dat die kansen zeker geboden zijn, alleen willen ze ze niet grijpen. Ze rellen inderdaad liever. Lekker schoppen tegen Nederland, Wat mij betreft schopt Nederland eens terug. Eruit met die lui.
pi_54049306
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:09 schreef milagro het volgende:

[..]

ja, hoe zat dat ook alweer precies? was er in dat geval ook niet ge-smst of zo, of iig het adres van die moskee ergens opgeschreven, waardoor 1+ 1 aannemelijk genoeg 2 was?
Nee, volgens mij niet; lees hier de uitspraak.
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
pi_54049397
volgens mij was er nog een zaak, Paal van Staal
waarbij er dus sprake was van voornemens , vermoedelijke voornemens om brand te stichten... en omdat die vermoedens voldoende aannemelijk werden geacht is de man aangehouden en ook bestraft... zo iets meen ik me te herinneren althans
pi_54049441
Deze dan? Die hebben bekend geloof ik.

[ Bericht 80% gewijzigd door StaalPaal op 20-10-2007 12:08:20 ]
Meer conflict is een teken van minder ongelijkheid
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:13:13 #161
121890 M42
I Love Techno!
pi_54049637
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 10:53 schreef Perrin het volgende:
Rare wereld? We doen het onzelf aan omdat we als naieve Nederlanders geloven dat als we maar inschikken alles vanzelf goed komt en alle culturen in pais en vree met elkaar kunnen samenleven. Dit ontzettend Nederlands hippie-gedrag heeft ons al minimaal 40 ghetto's opgeleverd, die broeinesten worden van kwaadwillend tuig. En nu gaan we het rellende tuig dat in deze wijken wordt geproduceerd ook nog eens ruim baan geven om de maatschappij verder te ontwrichten. Natuurlijk moet je gastjes die met een jerrycan lopen te klooien bij een moskee oppakken en bestraffen maar dit geldt net zo hard voor rellende marokkanen met jerrycans, die nu met fluwelen handschoentjes worden behandeld.
De wijzen maken spreuken en de dwazen herhalen ze
pi_54049729
quote:

[..]

2 daders
pi_54049788
quote:

[..]

2 daders
Knap, opleiding tot hoofdagent in 6 maanden

Stinknaffer
Geef mij maar Amsterdam
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:30:13 #164
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54049825
quote:

Idd en ze kunnen niets bewijzen zelfs als je met vier man tegelijk gepakt worden.
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54049862
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:30 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Idd en ze kunnen niets bewijzen zelfs als je met vier man tegelijk gepakt worden.
Tja, die 4 gasten reden in een auto en lieten vrijwilliig hun auto doorzoeken. In de achterbak ligt een jerrycan met wat benzine. Het was te voorspellen dat die gasten weer vrijgelaten zouden worden.

Ze hebben mazzel gehad, maar bdie gasten bij die moskee werden gepakt met een jerrycan in hun klauwen 2 meter naast een moskee Dan heeft justitie toch iets meer.
Geef mij maar Amsterdam
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:36:57 #166
112500 Het_hupt
Ajetoooooooo
pi_54049908
quote:
Opnieuw autobranden in Amsterdam-West

anp
AMSTERDAM - In Amsterdam-West zijn vrijdagavond opnieuw auto's in brand gestoken. Dat maakte de politie bekend.

Het eerste voertuig vatte rond 21.15 uur vlam en stond aan de President Allendelaan aan de Sloterplas. Dat is niet ver van stadsdeel Slotervaart waar zondag een brigadier op een politiebureau de 22-jarige Bilal B. doodschoot nadat hij haar en een collega had gestoken met een mes. De tweede wagen ging later op de avond op de Notweg in Osdorp in vlammen op.

Sinds de dood van B. is het onrustig in het stadsdeel West. Het is de vijfde achtereenvolgende avond dat relschoppers auto's in brand steken.

Volgens de politie zijn de daders wederom gevlucht
Ik vraag mij af of er niet een club mariniers is, die ff in hun vrije tijd dat riftuig wat orde bij willen brengen.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 20 oktober 2007 @ 12:46:20 #167
163650 Greys
pi_54050043
Wat ik nou ècht nog steeds niet snap is dat de burgemeester door middel van een APV niet zorgt dat er een verbod komt op bv 'je zonder aantoonbare logische reden op straat begeven met een jerrycan benzine' o.i.d. Dan kan je die lui wèl oppakken met reden en straffen. En zo zijn er nog wel wat tijdelijke regels en verboden bij te bedenken die in deze situatie van toepassing zijn. Het zal verdomme je auto maar zijn die in de fik gestoken wordt (bv terwijl je braaf zit te vissen, zoals de meneer van gisteravond).

Of heb ik iets gemist en zijn ze daar nu ook hard mee bezig om dat te doen? Had gisteravond visite en vanmorgen nogal lang uitgeslapen, dus misschien heb ik iets gemist )

Wikipedia: Een APV is een regeling die geldt voor iedereen binnen de gemeente, en die vaak tot doel heeft de gemeente netjes en leefbaar te houden voor iedereen. Op grond van de gemeentewet mogen en moeten gemeentes verordeningen uitvaardigen en ook sanctioneren.

Mijn schoonvader (zelf net klaar met 45 dienstjaren bij de politie) kan er ook maar niet over uit. Die heeft vroeger flink wat tikken met de knuppel en schoppen met de stalen neuzen uitgedeeld hoor, als het nodig was. En dat was ook normaal, ontzag voor de politie, klaar.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_54050206
ach ze zitten elkaar daar allemaal op te jutten en praten elkaar allemaal na. Echt veel zinnigs komt er dan ook niet uit

auto's in brandsteken ga liever aan je toekomst als een echte tony montana denken, je weet tog
pi_54050496
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:46 schreef Greys het volgende:
Wat ik nou ècht nog steeds niet snap is dat de burgemeester door middel van een APV niet zorgt dat er een verbod komt op bv 'je zonder aantoonbare logische reden op straat begeven met een jerrycan benzine' o.i.d. Dan kan je die lui wèl oppakken met reden en straffen. En zo zijn er nog wel wat tijdelijke regels en verboden bij te bedenken die in deze situatie van toepassing zijn. Het zal verdomme je auto maar zijn die in de fik gestoken wordt (bv terwijl je braaf zit te vissen, zoals de meneer van gisteravond).

Of heb ik iets gemist en zijn ze daar nu ook hard mee bezig om dat te doen? Had gisteravond visite en vanmorgen nogal lang uitgeslapen, dus misschien heb ik iets gemist )

Wikipedia: Een APV is een regeling die geldt voor iedereen binnen de gemeente, en die vaak tot doel heeft de gemeente netjes en leefbaar te houden voor iedereen. Op grond van de gemeentewet mogen en moeten gemeentes verordeningen uitvaardigen en ook sanctioneren.

Mijn schoonvader (zelf net klaar met 45 dienstjaren bij de politie) kan er ook maar niet over uit. Die heeft vroeger flink wat tikken met de knuppel en schoppen met de stalen neuzen uitgedeeld hoor, als het nodig was. En dat was ook normaal, ontzag voor de politie, klaar.
Als je de hoofdcommissaris van de politie in Amsterdam, Bernhard Welten hoort praten dan kan ik begrijpen, dat het ontzag voor de politie tanende is:

http://player.omroep.nl/?aflID=5690379&start=0:08:11&end=0:19:58
pi_54050865
Ja verdomme die Welten had het over Ciskes de Rat.... waarop Jeroen Pauw terecht smalend op reageerde "nou, kom maar op met de musical dan" , zegt die Welten "daar kunt u grappen over maken maar etc"...... ja, zoals Pauw toen wederom terecht verontwaardigd zei "ja, U begint toch zelf over Ciskes..." idd, wie neemt het nu niet serieus, wie loopt het nu quasi te romantiseren "het heeft ook wel iets tragisch..."

Ja, tragisch voor de OMGEVING, niet voor die straatterroristen, die alle kansen hebben gehad, maar ze bij grof vuil gezet hebben, omdat kloten veel stoerder is, en crimineel gedrag veel meer bling en status oplevert, om dan vervolgens in de slachtofferrol te gaan hangen als ze nergens meer binnenkomen tijdens het stappen, overal argwanend aangekeken worden... wat ze overigens best lekker vinden, alleen als het hen uitkomt (slachtofferisme uit de kast gehaald moet worden) even niet...

Politieke geitenwollensokken geven hen de alibi's : armoe, kansarm want nooit kansen gekregen, discriminatie, etc die dat soort gasten dankbaar nablaten , om zo vervolgens de geitenwollenvogelaars te laten zeggen : zie je wel, ze komen zelf ook met die argumenten aanzetten.... et voila de perfecte excuuscirkel... elkaar lekker de hand boven het hoofd houden, ieder vanwege zijn eigen hidden agenda.
  Eurovisie Songfestival Queen zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:54:11 #171
163650 Greys
pi_54051031
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:44 schreef milagro het volgende:
Politieke geitenwollensokken geven hen de alibi's.
Amen to that.

Men verschuilt zich ook achter 'er zijn geen bewijzen', 'we kunnen er niets tegen doen'.
Ja de groeten. Mogelijkheden zat. Ze durven en willen het alleen niet.
IT'S GREYSIE IT'S PARTY
pi_54051048
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 18:49 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, ze rellen omdat ze zich gesteund weten door mensen zoals jij, die weliswaar niet mee rellen , maar ofwel zwijgen ofwel de beschuldigende vinger naar de verkeerde wijzen, omdat nog eens te doen als ze de vruchten plukken van het rellen van hun broeders, namelijk net zo met de nek aangekeken worden op de lange termijn.

zou het niet zomaar kunnen helpen als je die gasten niet langer de hand boven het hoofd houdt, puur en alleen omdat jullie een afkomst delen, een cultuur delen, jullie ouders een geloof delen, zou het niet helpen (let wel MEE helpen, dus niet dé oplossing) als je de vinger eens massaal als niet rellende Nederlander met Marokkaanse roots naar hen zou wijzen die het al sinds jaar en dag voor ONS ALLEMAAL verpesten?

zij zijn degene die dit land, iig bepaalde steden vooralsnog , naar de klote helpen, niet degene die dat gekloot zat zijn en op een bepaald moment, door de overdaad aan gekloot, geen onderscheid meer kunnen of willen maken tussen reller, meereller , zwijger of vingerwijzer.

de keuze is aan jou, aan jullie, niet om ons te plezieren, het zal me als het zo doorgaat over een paar jaar compleet aan mijn westerse kont roesten of 'jullie' het hier naar je zin hebben hier, je kunt zo weg namelijk, terug naar (rifr)af, maar om jezelf te plezieren, nu eens zelf initiatief te tonen om het leven leuker te maken voor iedereen in die wijken, dus ook de autochtonen, of allochtonen van andere komaf.

Klagen over de mistroostig ogende buurt? knap hem zelf op, stap naar de gemeente en lever plan Buurtopleuken in, toon eens zelf initiatief, en ga niet zitten ouwetiefushoeren over "waar blijft ons buurthuis, waar blijven de voetbalveldjes, wij willen een eigen dit en een eigen dat, een grotere gebedsruimte , aparte zwemlessen, organiseer zelf nu eens wat (en dit is niet tegen jou gericht, maar tegen al die figuren die in de media klagen dat er "niets voor ons gedaan wordt")

het werkt twee kanten op, en me fucking dunkt dat er van 'onze' kant zat gedaan is en nog steeds wordt.

*uitprint en inlijst
"I reject your reality and substitute my own"- Adam Savage
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:55:52 #173
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54051059
quote:
Heb je daar een voorbeeld van?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:58:08 #174
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54051100
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 12:36 schreef Het_hupt het volgende:

[..]

Ik vraag mij af of er niet een club mariniers is, die ff in hun vrije tijd dat riftuig wat orde bij willen brengen.
Je bedoelt een klassiek geval van straatgeweld?
pi_54051154
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:54 schreef Greys het volgende:

[..]

Amen to that.

Men verschuilt zich ook achter 'er zijn geen bewijzen', 'we kunnen er niets tegen doen'.
Ja de groeten. Mogelijkheden zat. Ze durven en willen het alleen niet.
En dat dan vervolgens verkopen als 'de klap met de fluwelen handschoen'.

Ik vind het slappe knieën-politiek.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:03:06 #176
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54051168
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:44 schreef milagro het volgende:
Politieke geitenwollensokken geven hen de alibi's : armoe, kansarm want nooit kansen gekregen, discriminatie, etc die dat soort gasten dankbaar nablaten , om zo vervolgens de geitenwollenvogelaars te laten zeggen : zie je wel, ze komen zelf ook met die argumenten aanzetten.... et voila de perfecte excuuscirkel... elkaar lekker de hand boven het hoofd houden, ieder vanwege zijn eigen hidden agenda.
Dit is een stroman, milagro, een drogredenering. Linkse mensen hier in dit topic zie je, wellicht op heel marginale uitzonderingen na, niet pleiten voor niet ingrijpen bij de rellen. Je schetst een tegenstander die niet bestaat.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:04:48 #177
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54051196
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 11:53 schreef milagro het volgende:
volgens mij was er nog een zaak, Paal van Staal
waarbij er dus sprake was van voornemens , vermoedelijke voornemens om brand te stichten... en omdat die vermoedens voldoende aannemelijk werden geacht is de man aangehouden en ook bestraft... zo iets meen ik me te herinneren althans
Heb je ook een bron? Want Samir A. is daarvoor veroordeeld, maar ik meen me te herinneren dat dat redelijk uniek was.
pi_54051231
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 13:58 schreef Floripas het volgende:

[..]

Je bedoelt een klassiek geval van straatgeweld?
Wie weet, misschien dat het helpt als men ze in de zelfde taal aanspreekt van"wie niet luisteren wil moet maar voelen".
pi_54051258
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:03 schreef Floripas het volgende:

[..]

Dit is een stroman, milagro, een drogredenering. Linkse mensen hier in dit topic zie je, wellicht op heel marginale uitzonderingen na, niet pleiten voor niet ingrijpen bij de rellen. Je schetst een tegenstander die niet bestaat.
Het was geen stelling waartegen milagro ageerde maar een uiteenzetting van gevoelens; dus geen stropop redenering.
Het is simpelweg een beklag tegen de huidige stand van zaken, hoe het zover het heeft kunnen komen en het uitblijven van gerichte maatregelen.
pi_54051261
Denk ik, althans.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:11:55 #181
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54051297
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:06 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Wie weet, misschien dat het helpt als men ze in de zelfde taal aanspreekt van"wie niet luisteren wil moet maar voelen".
Ja, creëer vooral martelaars. De gemeenschap daar is nu heel erg tegen de relschoppers, daarom escaleert het niet. Wat denk je dat er gebeurt als je mensen gewoon zo in elkaar gaat beuken?
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:12:53 #182
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54051316
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

Het was geen stelling waartegen milagro ageerde maar een uiteenzetting van gevoelens; dus geen stropop redenering.
Het is simpelweg een beklag tegen de huidige stand van zaken, hoe het zover het heeft kunnen komen en het uitblijven van gerichte maatregelen.
Jawel, maar toch krijgt "links" de schuld.
pi_54051357
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:09 schreef damian5700 het volgende:

[..]

precies, dat niet oppikken is een kwestie van niet willen oppikken, ik heb geen zin om bij iedere post een disclaimer te zetten voor de moedwillig slecht verstaander.

ik moet zo lachen ook om het standaard verwijt "jullie scheren alle Marokkanen over 1 kam"

Ja, 1,2,3 en 4, dikke lul drie bier, dat is precies wat veel marokkanen zelf doen, het opnemen voor een Marokkaan , puur omdat het een Marokkaan is, steevast, het opnemen voor een moslim, puur omdat het " een broeder " is, en dat weer als een verdienste zien "wij laten elkaar tenminste niet zitten, komen altijd voor elkaar op, ongeacht wat er voorgevallen is" .... ja, en wat is dat dan ? over 1 kam scheren, precies!

sorry, ik vind het sukkels!
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:20:35 #184
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54051440
Maar de Meki's en de Mutanten en de Iblardi's en de Triggerhots, en dan heb je alle uithoeken van de Marokkaanse gemeenschap wel gehad, denk ik, veroordelen die relschoppers wèl. Terecht, ook.
Maar als je elke Marokkaan gaat aankijken daarop, smijt je ze samen in een groep en gaan ze zich aldus verdedigen. Het escaleert niet omdat we geen groepsstraffen uitvoeren.
Rellen hebben een voedingsbodem nodig. Zo lang Fatima van veertig, die nog nooit een misdaad begaan heeft, de politie nog belt als er een auto in de brand wordt gestoken krijg je geen escalatie.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 14:51:42 #185
43624 Martijn_77
It was a good year
pi_54051926
quote:
Zit die erkende etters eens creatief dwars!

Stadsdeelvoorzitter Ahmed Marcouch is boos dat Marokkaanse ouders hun kinderen ’s avonds niet binnenhouden als escalatie dreigt. Hij begrijpt bovendien niet dat er niet of nauwelijks arrestaties zijn verricht.

Ik ook niet, temeer als ik hoor dat korpschef Bernard Welten al tijden rekening houdt met Parijse toestanden, zoals hij gisteren aangaf in Pauw en Witteman.

PvdA-burgemeester Job Cohen stelt dat hard optreden niet kan, omdat er sprake moet zijn van ‘heterdaadjes’.

En Welten is bang dat bij hard optreden de media over hem heen zullen vallen. So what? Is Welten nu politicus, media-analist of korpschef?

Defaitistische houding
Met die defaitistische houding van korpschef en korpsbeheerder gebeurt er nu dus gewoon... niets.

Of juist wel: Cohen en Welten die als watjes de media regeren, terwijl het schorem als ‘pseudo-helden’ de straat regeert. Gegeven de onverantwoordelijkheid van de jongeren en hun ouders en de voorlopige incompetentie van korpschef en korpsbeheerder: stel dan de avondklok maar in!

For God’s sake, en voor de korte termijn.

Bromsnor
Voor de langere termijn kan er eens nagedacht worden over politieoptreden anno 2007 en verder. Het lijkt erop dat men is blijven hangen in de tijd van Bromsnor, toen het grootste gevaar kwam van de Swiebertjes in de samenleving.

Want Cohen wil ‘heterdaadjes’, maar denkt niet na over methoden om ‘heterdaders’ te kunnen betrappen.

Marcouch en Welten verwachtten al incidenten, zo zeiden zij. Kan iemand dan verklaren waarom er bijna niemand is gearresteerd? En er bijvoorbeeld geen hi-tech cameraopnamen zijn gemaakt, om later mensen te kunnen arresteren als het op een eerder moment niet kon?

Geflitst
Als ik als brave burger in mijn auto een paar kilometer te hard rijd, word ik volautomatisch geflitst en krijg ik een bon van het Centraal Justitieel Incassobureau, dat loopt allemaal perfect. Een geoliede machine.

Als ik als erkende probleemjongere in mijn erkende probleemwijk een auto in brand steek is er in geen velden of wegen een agent te bekennen, ook niet undercover. En worden er geen opnames gemaakt. Er liggen niet stiekem agenten in de bosjes. Er zijn geen mobiele camera’s opgesteld, die – mits ze een beetje intelligent zijn geplaatst – grote delen van de wijk zouden kunnen bestrijken. Er is geen lokauto, waar je je steen eens lekker doorheen kunt rammen.

Zelfs als ik de agenten als probleemjongere na een incident zélf opzoek, zoals verwacht, en ze bij het politiebureau bekogel, draait er geen camera mee en blijf ik nóg buiten beeld. Waarom heeft niemand dáár een camera opgehangen, als men de problemen na het dodelijke incident al van verre zag aankomen?

Hinderlijk volgen
Cohen stelt dat het gaat om een kleine groep raddraaiers, die al lang bekend is. Geef die dan een straatverbod, of als dat juridisch (nog) niet mogelijk is, laat ze hinderlijk volgen door de politie. Dat is een methode die de Amsterdamse politie in het centrum toepast bij draaideurcriminelen, maar waar ik nu niets over hoor.

Op de lange termijn zullen regering en parlement voorstellen dienen te maken om de reljongeren en hun maatschappijstomme ouders stevig in hun portemonnee, lees uitkering te pakken. Dat voelen ze waarschijnlijk beter aan dan hun verantwoordelijkheid.

Op termijn zullen voorts meer allochtonen in politiekorpsen moeten worden opgenomen en niet worden weg getreiterd, zodat er undercover gesurveilleerd en geopereerd kan worden. Dat lukt in Slotervaart nu eenmaal minder makkelijk met hoogblonde Bartjes die net uit Drenthe zijn gekomen. Dan voorkom je ook dat een veldslag tussen politie en reljongeren per definitie tot een rassenrel verwordt.

Of rij eens met een politiewagen, uitgedost als omroepwagen, door de wijk. Steen door het (gepantserde) raam en succes verzekerd. En draaien maar, met die camera.

Kortom: zit erkende etters eens net zo creatief dwars als je brave burgers lastig valt.
Bron
Experience is what you get when you don't get what you wanted
Take my advice ... I don't use it anyway...
Een goede Fok! Search
Een goede Fok! Search
pi_54052087
quote:
Op Vrijdag kopten de media dat de Slotervaartse jeugd met een manifest zouden komen, waarin zij de onrust in het stadsdeel veroordelen. Natuurlijk is het belangrijk dat de Nederlandse bevolking ervan doordrongen wordt dat de meerderheid van de jeugd in Slotervaart geen oproerkraaiers zijn. AT5 was bij de presentatie van het manifest, en trof er geen jongeren aan. Wel stadsdeelraadvoorzitter Marcouch, die na geheim overleg met de buurtvaders en jongerenwerkers een toespraak hield en daarna vragen van de in grote getalen toegestroomde pers beantwoordde. Deze pers verzuimt natuurlijk om net zo groots als het manifest was aangekondigd te melden dat er bij het jongerenmanifest helemaal geen jongeren betrokken zijn

Ja, logisch, opgedrongen goede bedoelingen werkten ook niet, hè, simpelweg omdat die goede bedoelingen , let wel : eventueel , pas komen als de klagers eerst het boetekleed aantrekken : het is onze schuld, jullie hebben nooit kansen gekregen..... en op het moment dat die schuldbekentenis er is, is de noodzaak van slijmen met goede bedoelingen er ook niet meer, ze hebben 'ons' dan al precies waar ze ons hebben willen, ook met slechte bedoelingen enkel of halstarrig zwijgen en vingerwijzen.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:03:16 #187
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54052107
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:51 schreef Martijn_77 het volgende:

[..]

Bron
Martijn, hoe vaak heb ik je nou gezegd dat als het "opinie"-tabje openstaat op de Elsevier-site dat je er dan moet bijzetten van wie het de opinie is? Nogal relevante informatie. Anders denk je dat je een nieuwsbron zit te lezen, en dan gaat het ineens over in opinie.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:05:18 #188
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54052135
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:02 schreef milagro het volgende:

[..]

Ja, logisch, opgedrongen goede bedoelingen werkten ook niet, hè, simpelweg omdat die goede bedoelingen , let wel : eventueel , pas komen als de klagers eerst het boetekleed aantrekken : het is onze schuld, jullie hebben nooit kansen gekregen..... en op het moment dat die schuldbekentenis er is, is de noodzaak van slijmen met goede bedoelingen er ook niet meer, ze hebben 'ons' dan al precies waar ze ons hebben willen, ook met slechte bedoelingen enkel of halstarrig zwijgen en vingerwijzen.
Oh, en doodsverwensingsblog het vrije volk was er wel bij?
pi_54052252
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:12 schreef Floripas het volgende:

[..]

Jawel, maar toch krijgt "links" de schuld.
Omdat links er medeverantwoordelijk is?
Omdat links er nu daadwerkelijk wat aan kan doen maar niet doet?
pi_54052277
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 14:11 schreef Floripas het volgende:

[..]

Ja, creëer vooral martelaars. De gemeenschap daar is nu heel erg tegen de relschoppers, daarom escaleert het niet. Wat denk je dat er gebeurt als je mensen gewoon zo in elkaar gaat beuken?
Ja hallo zeg........ martelaars........ en dan ook nog maar gewoon zo in elkaar beuken. Kan je het nóg erger chargeren? Kijk je wel uit dat je je linker wandelstok niet kwijtraakt anders val je zo maar om.

oké, 35 "martelelaars" die ten hoogste een flink pak op de flikker krijgen is nog atijd nihil boven de groep van de welwillende die nú en al jaren martelaar is.

Vooral niets doen resulteert uiteindelijk straks in een ware veldslag want dat kankergezwel zal heus niet vanzelf genezen.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:33:31 #191
72039 Pappie_Culo
Spelen is leuk
pi_54052669
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 13:02 schreef milagro het volgende:
‘Dat wij nog geen jongeren hebben aangehouden, betekent niet dat dit ook niet gebeurt. We kunnen echter niet lukraak iedereen oppakken. Dat staat onze rechtsstaat niet toe.’

zegt Welten, maar hoezo "iedereen lukraak" oppakken, we praten toch heel specifiek over die harde kern waarvan bekend is wie het zijn en wat ze uitvreten?
"ja, maar we weten niet wie van die groep precies wat heeft gedaan"

Houd ze dan gewoon als groep verantwoordelijk!
meelopers en al erbij.

Bij voetbalgedoe doen ze dat toch ook? daar wordt toch ook de hele hooligansgroep gestraft én de club zelf ook nog eens, en dan wordt er nav cctv of foto's gekeken naar de individuele gevallen , daar nog eens boven op.
Ja milagro, maar dan heb je beelden waarop de groep of leden daarvan herkenbaar te zien zijn. Hier praten we over een situatie waarin je niets hebt behalve een vermoeden.

Je moet je dan afvragen of je 30 man van hun bed gaat lichten zodat je ze met een beetje pech 12 uur later alweer de straat opstuurt (klaar voor actie) in een buurt waar dan waarschijnlijk nog meer onrust heerst.

De enige oplossing die ik zie voor deze (en andere soortgelijke problemen) is veel beter gebruik te maken van de mogelijkheid van voorwaardelijke straffen. Dan kun je op den duur tegen bepaalde individuen zeggen dat de grens bereikt is en herhaling van strafbaar feit x, komt te staan op daadwerkelijke celstraf x, waarbij ook nog een heel dossier wordt meegenomen aan (in)directe betrokkenheid bij strafbare feiten waarvoor men niet veroordeeld is. Zo worden bij voetbal sommige mensen ook flink aangepakt... wanneer de kans op een succesvolle veroordeling groter is, worden er ook allerhande oudere zaken bijgehaald die meewegen in het uiteindelijke vonnis.

Persoonlijk vind ik de gebeurtenissen, buiten het voorval op het politie-bureau, niet bijster schokkend. Je kunt moeilijk zeggen dat de boel totaal uit de klauwen is gelopen (wie dat wel vindt is toch niet zo heel veel gewend denk ik)... wat dat betreft staan de autoverbranders wel een beetje voor lul. Zeg nou zelf, als die Franse Algerijnen dit zien dan lachen ze zich dood.

Het feit dat er elders in de stad voor zover mij bekend nauwelijks een reactie is gekomen op de gebeurtenissen in de vorm van een rel van 't één of ander, geeft mij ook vooral het idee dat de mensen die snode plannen hadden voor een fikse rel eigenlijk een beetje voor lul staan.

Het wordt een ander verhaal als blijkt dat die kerel van het politiebureau dit samen met anderen gepland heeft. Tot die tijd vind ik het niet zo indrukwekkend en maak ik me vooral druk om de gedachte dat een willekeurig iemands auto midden in de nacht in de fik wordt gestoken in een volstrekte klucht die een Nederlandse uitvoering moet voorstellen van de Franse rellen.
Dance into the fire, to fatal sounds of broken dreams...
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:34:53 #192
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54052689
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:12 schreef Bommenlegger het volgende:

[..]

Omdat links er medeverantwoordelijk is?
Omdat links er nu daadwerkelijk wat aan kan doen maar niet doet?
Maar "links" heeft hier niet een enkele mening over.
En je bedoelt dus gewoon: Cohen. Marcouch is ook links, en die wil dat er harder wordt opgetreden.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:35:54 #193
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54052706
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:13 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja hallo zeg........ martelaars........ en dan ook nog maar gewoon zo in elkaar beuken. Kan je het nóg erger chargeren? Kijk je wel uit dat je je linker wandelstok niet kwijtraakt anders val je zo maar om.

oké, 35 "martelelaars" die ten hoogste een flink pak op de flikker krijgen is nog atijd nihil boven de groep van de welwillende die nú en al jaren martelaar is.

Vooral niets doen resulteert uiteindelijk straks in een ware veldslag want dat kankergezwel zal heus niet vanzelf genezen.
Wat is er toch gewoon mis met oppakken en veroordelen? Waarom moet je er meteen mariniers in hun vrije tijd op in laten beuken?
pi_54052787
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:35 schreef Floripas het volgende:

[..]

Wat is er toch gewoon mis met oppakken en veroordelen? Waarom moet je er meteen mariniers in hun vrije tijd op in laten beuken?
Van mij hoeft het niet eens in de vrije tijd hoor.

Oppakken en veroordelen? Die gasten pissen in hun broek van het lachen om zoveel naïviteit.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 15:49:43 #195
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54052942
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:41 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Van mij hoeft het niet eens in de vrije tijd hoor.

Oppakken en veroordelen? Die gasten pissen in hun broek van het lachen om zoveel naïviteit.
Hoezo? Hooligans pakken we toch ook op en veroordelen we toch ook gewoon? Daar sturen we ook geen mariniers op af.
pi_54053078
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:05 schreef Floripas het volgende:

[..]

Oh, en doodsverwensingsblog het vrije volk was er wel bij?
nee, pik, AT5 zoals je kan lezen en daar zijn dus BEELDEN van....

je kan dingen wel met smalende smilies versterken, hoor, maar het maakt feiten niet ineens fabels, ook niet als het van een voor jou onwelgevallig blog komt, meneer, ms eens tijd om te lezen WAT er staat en niet door wie het gemeld wordt, in dit geval lees jij heel handig over AT5 heen.
pi_54053102
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:49 schreef Floripas het volgende:

[..]

Hoezo? Hooligans pakken we toch ook op en veroordelen we toch ook gewoon? Daar sturen we ook geen mariniers op af.
Ja en voetbalhooligans zijn exact dezelfde soort criminelen die dagelijks de straten terroriseren.

En hoe wil je het inkleden, met een stad,wijk of straatverbod na veroordeling?

Ga postzegels plakken met je absurde vergelijkingen.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:03:26 #198
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54053165
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:58 schreef milagro het volgende:

[..]

nee, pik, AT5 zoals je kan lezen en daar zijn dus BEELDEN van....

je kan dingen wel met smalende smilies versterken, hoor, maar het maakt feiten niet ineens fabels, ook niet als het van een voor jou onwelgevallig blog komt, meneer, ms eens tijd om te lezen WAT er staat en niet door wie het gemeld wordt, in dit geval lees jij heel handig over AT5 heen.
Als ik de beelden kijk van AT5 zie ik iets anders, namelijk dat die damen wel op die lijsten staan, maar dat er maar een handvol jongeren naar de ceremonie kwam om mee te discussieren.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 16:04:10 #199
130955 Floripas
Blast from the past
pi_54053172
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:59 schreef Dr.Nikita het volgende:

[..]

Ja en voetbalhooligans zijn exact dezelfde soort criminelen die dagelijks de straten terroriseren.
Dagelijks? We hebben het over deze rellen. En die zijn niet zo gek anders.
pi_54053265
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 15:34 schreef Floripas het volgende:

[..]

Maar "links" heeft hier niet een enkele mening over.
En je bedoelt dus gewoon: Cohen. Marcouch is ook links, en die wil dat er harder wordt opgetreden.
Ik bedoel het zoals ik zeg.
Links heeft er geen mening over?
Hebben die 2 dan wel een mening?
Laat Cohen en Marcouch eens de daden bij hun woorden voegen.
Dan praten we verder.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')