abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:41:11 #31
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_54028108
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:29 schreef tonks het volgende:
6,4,2,3,1,5
Natuurlijk niet 3, 5, 1, 6, 2, 4, uiteraard...

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_54028122
Je kan veel zeuren over 1, maar toch vind ik Darth Maul vet
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 10:46:14 #33
107418 wdn
Elfen lied O+
pi_54028222
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 10:01 schreef Litpho het volgende:

[..]

Als je daaraan begint kan je net zo goed ook de Ewokfilms tussendoor gaan kijken. En de Christmas special. En de Clone Wars cartoons.
Die waren goed die CW cartoons
Beatus vir qui suffert tentationem.
PSN Rinzewind en Cadsuana Melaidhrin
Stellar Blade *O* Sea of Stars *O* Trails Daybreak *O*
pi_54028346
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 10:01 schreef BossFight het volgende:
De nieuwe prequals zijn niet om aan te zien in vergelijking met de sfeer en emotie uit de oude films.
Als je Star Wars wil zien kijk dan 4,5 en 6 niet geedit.
Wil je een Disney avontuur zien kijk dan 1,2 en 3.
Dit is echt té toevallig. Hier wilde ik gisteren (na het opnieuw zien van alle SW films) een topic over aanmaken.

Wat mij betreft sla je de spijker op z'n kop voor wat betreft de emotie en sfeer uit de oude films. Ik mis met name de donkere sfeer uit de oude films. Daarnaast zijn veel van de special effects in de nieuwe films over de top en té nep. Alle computeranimatie is veel te 'gelikt' en klopt overduidelijk niet. Dat vind ik bij steeds meer nieuwe films. In de oude films vielen de special effects niet uit de toon met de rest van de beelden.

Voor het verhaal zijn 1,2 en 3 wel interessant. De uitvoering is gewoon niet goed gedaan. Mijn kijkvolgorde advies zou zijn 4,5,6 en dan 1,2,3. Dit om alle openbaringen die in 1,2 en 3 aan het licht komen niet te verpesten voor 4,5 en 6. De prequels zijn goed om het hele verhaal op z'n pootjes te zetten.
pi_54028481
Het ergste is nog wel dat meneer lucas ineens besloot dat R2-D2 in de nieuwe films kan vliegen.
Jammer is dan dat diezelfde robot in 1 van de oude films(wat chronologisch later is) bijna verzuipt in een moeras omdat hij van die x-wing af pleurt.
I am the Alpha and the Omega
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:04:51 #36
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_54028583
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 10:39 schreef Monidique het volgende:
Terwijl I met de debiele antropoïde sidekick toch wel het meest op de eerdere films lijkt.
Het plot was zooooooo zwak. En dan hebben we het nog niet eens over het robot leger dat door 1 centrale computer wordt aangestuurd.... Serieus beperkte autonomie, fail-over systemen en backup commando locaties zijn echt geen onmogelijke opgaves als je beschikt over laserwapens, hyperdrives etc.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:09:04 #37
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54028679
CGI heerst en 1, 2 en 3 zijn God. Ik ga anno 2007 toch niet meer naar crappy cell en kleianimaties kijken... .
Ik ga naar huis.
pi_54028708
Dat zeg je gewoon om te rellen.
I am the Alpha and the Omega
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:13:06 #39
4283 nietzman
Geen zin meer.
pi_54028743
Heul niet!
Ik ga naar huis.
pi_54028881
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:04 schreef Ps2K het volgende:

[..]

Het plot was zooooooo zwak. En dan hebben we het nog niet eens over het robot leger dat door 1 centrale computer wordt aangestuurd.... Serieus beperkte autonomie, fail-over systemen en backup commando locaties zijn echt geen onmogelijke opgaves als je beschikt over laserwapens, hyperdrives etc.
Ik denk dat als je dergelijke kritiek loslaat op de eerste serie, je ook met wat opmerkelijkheden komt.
pi_54028943
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:09 schreef nietzman het volgende:
CGI heerst en 1, 2 en 3 zijn God. Ik ga anno 2007 toch niet meer naar crappy cell en kleianimaties kijken... .
Heel mooi die computer geanimeerde ruimtes... het is bijna alsof ze écht in die stoelen zitten. Als ze gaan lopen in zo'n zaal is de ramp compleet... hoe duidelijk is het dan dat ze voor een blue/green screen lopen. Je ziet simpelweg dat die voeten de grond nooit raken.

Waarom hebben al die computeranimaties (omgevingen met name) van die wazige pastelkleuren. Het ziet er ontastbaar uit waardoor voor mij de hele illusie al wegvalt.

OT:

Na het zien van deze 6 delen moet je ook nog even Space Balls kijken. Succes gegarandeerd!
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 11:25:47 #42
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_54028979
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:20 schreef Monidique het volgende:

[..]

Ik denk dat als je dergelijke kritiek loslaat op de eerste serie, je ook met wat opmerkelijkheden komt.
Owja als je er op zou letten. Het verhaal was gewoon een stuk beter zodat dat soort irritaties niet zo opvallen.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
pi_54031234
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 10:58 schreef BossFight het volgende:
Het ergste is nog wel dat meneer lucas ineens besloot dat R2-D2 in de nieuwe films kan vliegen.
Jammer is dan dat diezelfde robot in 1 van de oude films(wat chronologisch later is) bijna verzuipt in een moeras omdat hij van die x-wing af pleurt.
We zullen maar zeggen dat R2-D2 ook elke dag een dagje ouder wordt. Dat, of hij moest eens nodig doorgesmeerd worden.
My friends just came back from a planet where the dominant lifeform had no bilateral symmetry, and all I got was this stupid F-Shirt.
Waarom vandaag doen als je het morgen ook kan uitstellen?
pi_54031340
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:09 schreef nietzman het volgende:
Uiteraard mag van een Appelaar verwacht worden dat hij voor style over substance gaat.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  vrijdag 19 oktober 2007 @ 18:50:45 #45
181857 Jovatov
Si fallor, sum
pi_54036875
Gewoon de originele volgorde aanhouden. 4, 5, 6, 1, 2, 3 dus.

Dan heb je tenminste een echt coole climax met Darth Vader die weer is opgestaan in plaats van drie hologrammen bij een feestje
pi_54040025
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 11:23 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Heel mooi die computer geanimeerde ruimtes... het is bijna alsof ze écht in die stoelen zitten. Als ze gaan lopen in zo'n zaal is de ramp compleet... hoe duidelijk is het dan dat ze voor een blue/green screen lopen. Je ziet simpelweg dat die voeten de grond nooit raken.

Waarom hebben al die computeranimaties (omgevingen met name) van die wazige pastelkleuren. Het ziet er ontastbaar uit waardoor voor mij de hele illusie al wegvalt.

OT:

Na het zien van deze 6 delen moet je ook nog even Space Balls kijken. Succes gegarandeerd!
ik wil niet veel zeggen maar juist bij oudere films zie ik dat sneller dan bij een nieuwere film..
pi_54047927
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 21:16 schreef mschol het volgende:

[..]

ik wil niet veel zeggen maar juist bij oudere films zie ik dat sneller dan bij een nieuwere film..
Bij oude films zijn er vaak 'grote' modellen gebouwd van bijvoorbeeld die loopbots die op de maan van Endor (episode 6) voorkomen. Ook al zijn deze beelden later ingeplaatst geven ze wel het idee dat ze tastbaar zijn. Bij het invoegen van een digitale speeder of personage zie je duidelijk dat het niet in de omgeving thuishoort.

In principe zijn de computermodellen natuurlijk wel veel verfijnder, maar wat mij betreft in veel gevallen niet goed geïntegreerd met de film.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:42:32 #48
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54047996
Ja hallo, iedereen hier was 12 toen Star Wars uitkwam en zo'n groot genre was science fiction nou ook weer niet toen hoor. En dan allemaal lopen janken van "nee! 4-5-6 waren veel beter!! de sfeer is niet terug in de nieuwe films!!! stomme special effects!! etc etc!!!". Niet zo gek, je had toen bar weinig vergelijkingsmateriaal of wel?
pi_54048004
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:42 schreef Slarioux het volgende:
Ja hallo, iedereen hier was 12 toen Star Wars uitkwam en zo'n groot genre was science fiction nou ook weer niet toen hoor. En dan allemaal lopen janken van "nee! 4-5-6 waren veel beter!! de sfeer is niet terug in de nieuwe films!!! stomme special effects!! etc etc!!!". Niet zo gek, je had toen bar weinig vergelijkingsmateriaal of wel?
Je kan het toch ook vergelijken met huidig materiaal? De prequals hebben gewoon niet de impact die de oude wél hadden, los van de tijd.

Daarbij waren de effects toen héél erg vernieuwend en dat valt van de nieuwe films niet te zeggen.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:44:38 #50
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54048005
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:31 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Bij oude films zijn er vaak 'grote' modellen gebouwd van bijvoorbeeld die loopbots die op de maan van Endor (episode 6) voorkomen. Ook al zijn deze beelden later ingeplaatst geven ze wel het idee dat ze tastbaar zijn. Bij het invoegen van een digitale speeder of personage zie je duidelijk dat het niet in de omgeving thuishoort.

In principe zijn de computermodellen natuurlijk wel veel verfijnder, maar wat mij betreft in veel gevallen niet goed geïntegreerd met de film.
Ja zo ken ik er nog wel drie. CGI animaties hebben zo hun drawbacks maar de oude special effects waren ook 3x niks.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:48:13 #51
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54048030
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:44 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Je kan het toch ook vergelijken met huidig materiaal? De prequals hebben gewoon niet de impact die de oude wél hadden, los van de tijd.
Hoe kan je dat los van de tijd zien? Ten eerste boorden de oude films een bijna compleet nieuw genre aan met voor die tijd fantastische special effects. De drie films zijn de afgelopen 20 jaar tot in den treuren aanbeden, digitaal bewerkt, tientallen malen op DVD, video, hoorspel, musical en weet ik veel wat uitgebracht en ze zijn nog steeds gewoon "the talk of the town". Iedereen kent het, George Lucas werd een legende en miljoenen nerds hadden een nieuwe hobbie. Simpel gezegd.

Dan is het niet zo heel gek nee dat de nieuwe films "niet die impact hebben". Ten eerste moest Star Wars opboksen tegen alle scifi die er toen ook in de bios draaide, waren de special effects niet meer special, en waren het vooral de papa's en mama's die op het puntje van hun bioscoopstoel zaten, terugverlangend naar "toen".

Maargoed, de tijden zijn verandert, en de films gingen mee. En met zulk prachtig werk destijds kunnen nieuwe films ook alleen maar tegenvallen.
pi_54048035
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:44 schreef Slarioux het volgende:

[..]

Ja zo ken ik er nog wel drie. CGI animaties hebben zo hun drawbacks maar de oude special effects waren ook 3x niks.
Wat mij betreft blijven echt gebouwde decors het ook simpelweg winnen. Voor bewegende animaties (beesten etc) ontkom je wellicht niet aan CGI, maar echte decors geven de film iets extra's.
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 09:50:51 #53
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54048055
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:48 schreef 205_Lacoste het volgende:

[..]

Wat mij betreft blijven echt gebouwde decors (bunker bij moon van endor bijv.) het ook simpelweg winnen. Voor bewegende animaties (beesten etc) ontkom je wellicht niet aan CGI, maar echte decors geven de film iets extra's.
True, al was het maar omdat ze simpelweg realistischer zijn. CGI decors slaan vaak door, ze worden gewoon "te special". Het wordt er op een bepaalde manier weer onrealistisch van.

Wat dat betreft is het idd veel leuker om een acteur ergens door een woestijn te zien lopen met een bordkartonnen moon base op de achtergrond.
pi_54048201
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:50 schreef Slarioux het volgende:
True, al was het maar omdat ze simpelweg realistischer zijn. CGI decors slaan vaak door, ze worden gewoon "te special". Het wordt er op een bepaalde manier weer onrealistisch van.

Wat dat betreft is het idd veel leuker om een acteur ergens door een woestijn te zien lopen met een bordkartonnen moon base op de achtergrond.
Precies... En dat is het punt wat ik wilde maken over de sfeer in de nieuwe films. Decors zijn over de top, veel te gelikt. Dit neemt een heel stuk van de sfeer weg uit de film.

Ik ben het met je eens dat je de films niet 100% los van de tijd kunt zien, maar ook nu nog vind ik de oude films super. Ook al vergelijk ik het met het grote aanbod aan sci-fi wat er tegenwoordig is. Dus ook al is het oud, het steekt er met kop en schouders bovenuit.
pi_54048593
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 09:42 schreef Slarioux het volgende:
zo'n groot genre was science fiction nou ook weer niet toen hoor.
Dan is het maar goed dat Star Wars geen science fiction is. Trappings do not a genre make, zoals Yoda zou zeggen. Fantasy met ruimtescheepjes, meer is het niet.
"If you are depressed you shouldn't be in C major!" - Rick Beato
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:06:39 #56
17137 Sander
Nerds do it rarely
pi_54048827
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 10:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

Dan is het maar goed dat Star Wars geen science fiction is. Trappings do not a genre make, zoals Yoda zou zeggen. Fantasy met ruimtescheepjes, meer is het niet.
Prima. Vul het genre naar keuze in. Argument blijft staan.
pi_54049278
quote:
Op zaterdag 20 oktober 2007 10:47 schreef Litpho het volgende:

[..]

en waarom is star wars geen science fiction?
  FOK!-Schrikkelbaas zaterdag 20 oktober 2007 @ 11:46:03 #58
334 TARAraboemdijee
Vader!
pi_54049291
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:55 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Niet als je een totale StarWars-maagd bent!

Maar moet je nog aan StarWars beginnen, doe dan gewoon 1,2,3,4,5,6.
Bij voorkeur in een 15 à 16-uurs marathon!

Veel plezier!
Ben ik niet met je eens.
Als je 1,2,3 eerst ziet en daarna aan de OT (4,5,6) begint, dan is de essentie en spanning van de oude delen eraf. Alle onthullingen stellen geen flikker meer voor. De diepte is uit het verhaal.
SW hoort te beginnen met 4, een boerenjongen in een afgelegen plek (Luke dus) die langzaamaan erachter komt dat hij 1 van de belangrijkste mensen van het universum is, en gaandeweg in zijn reis erachter komt hoe dit allemaal in elkaar zit.
De PT (123) is dan het sluitstuk om goed weer te geven hoe dit alles tot stand is gekomen en de cirkel rond te maken.
Zeker voor SW maagden is chronologisch bekijken een doodsteek voor de oude films
In this world of evil and darkness I'm looking for the one girl that has the power to bring light into my heart. A light so pure that my evil thoughts about this world and the people living on it will vanish and I'll finally experience true love.
pi_54049333
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 09:55 schreef ElectricEye het volgende:

[..]

Niet als je een totale StarWars-maagd bent!

Als kind van de jaren '70 zag ik al als klein kereltje de eerste StarWars-fims, dus zit het verhaal 4,5,6,1,2,3 in m'n hoofd. Dat zal voor de meeste mensen gelden denk ik.
Maar moet je nog aan StarWars beginnen, doe dan gewoon 1,2,3,4,5,6.
Bij voorkeur in een 15 à 16-uurs marathon!

Veel plezier!
pas geleden nog gedaan met 2 vrienden

kleine tip: sla 1 en 2 over want die zijn echt niet te doen, 3 valt wel mee
blablablablablablablablablablablablablabla
  zaterdag 20 oktober 2007 @ 13:08:07 #60
168255 J.Herrer
pi_54050327
Ik vond episode 1 juist gaaf
Vooral die ene Sith lord met zijn speciale lightsabre
Episode 2 was dan weer enorm slecht en lachwekkend, sommige stukjes zijn wel ok
SPOILER
Om spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.
One hundred percent independent, I'm the fucking boss
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')