Natuurlijk nietquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:29 schreef tonks het volgende:
6,4,2,3,1,5
Die waren goed die CW cartoonsquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:01 schreef Litpho het volgende:
[..]
Als je daaraan begint kan je net zo goed ook de Ewokfilms tussendoor gaan kijken. En de Christmas special. En de Clone Wars cartoons.
Dit is echt té toevallig. Hier wilde ik gisteren (na het opnieuw zien van alle SW films) een topic over aanmaken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:01 schreef BossFight het volgende:
De nieuwe prequals zijn niet om aan te zien in vergelijking met de sfeer en emotie uit de oude films.
Als je Star Wars wil zien kijk dan 4,5 en 6 niet geedit.
Wil je een Disney avontuur zien kijk dan 1,2 en 3.
Het plot was zooooooo zwak. En dan hebben we het nog niet eens over het robot leger dat door 1 centrale computer wordt aangestuurd.... Serieus beperkte autonomie, fail-over systemen en backup commando locaties zijn echt geen onmogelijke opgaves als je beschikt over laserwapens, hyperdrives etc.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:39 schreef Monidique het volgende:
Terwijl I met de debiele antropoïde sidekick toch wel het meest op de eerdere films lijkt.
Ik denk dat als je dergelijke kritiek loslaat op de eerste serie, je ook met wat opmerkelijkheden komt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:04 schreef Ps2K het volgende:
[..]
Het plot was zooooooo zwak. En dan hebben we het nog niet eens over het robot leger dat door 1 centrale computer wordt aangestuurd.... Serieus beperkte autonomie, fail-over systemen en backup commando locaties zijn echt geen onmogelijke opgaves als je beschikt over laserwapens, hyperdrives etc.
Heel mooi die computer geanimeerde ruimtes... het is bijna alsof ze écht in die stoelen zitten. Als ze gaan lopen in zo'n zaal is de ramp compleet... hoe duidelijk is het dan dat ze voor een blue/green screen lopen. Je ziet simpelweg dat die voeten de grond nooit raken.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:09 schreef nietzman het volgende:
CGI heerst en 1, 2 en 3 zijn God. Ik ga anno 2007 toch niet meer naar crappy cell en kleianimaties kijken....
Owja als je er op zou letten. Het verhaal was gewoon een stuk beter zodat dat soort irritaties niet zo opvallen.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:20 schreef Monidique het volgende:
[..]
Ik denk dat als je dergelijke kritiek loslaat op de eerste serie, je ook met wat opmerkelijkheden komt.
We zullen maar zeggen dat R2-D2 ook elke dag een dagje ouder wordt.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 10:58 schreef BossFight het volgende:
Het ergste is nog wel dat meneer lucas ineens besloot dat R2-D2 in de nieuwe films kan vliegen.
Jammer is dan dat diezelfde robot in 1 van de oude films(wat chronologisch later is) bijna verzuipt in een moeras omdat hij van die x-wing af pleurt.
Uiteraard mag van een Appelaar verwacht worden dat hij voor style over substance gaat.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:09 schreef nietzman het volgende:
CGI heerst en 1, 2 en 3 zijn God. Ik ga anno 2007 toch niet meer naar crappy cell en kleianimaties kijken....
ik wil niet veel zeggen maar juist bij oudere films zie ik dat sneller dan bij een nieuwere film..quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 11:23 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Heel mooi die computer geanimeerde ruimtes... het is bijna alsof ze écht in die stoelen zitten. Als ze gaan lopen in zo'n zaal is de ramp compleet... hoe duidelijk is het dan dat ze voor een blue/green screen lopen. Je ziet simpelweg dat die voeten de grond nooit raken.
Waarom hebben al die computeranimaties (omgevingen met name) van die wazige pastelkleuren. Het ziet er ontastbaar uit waardoor voor mij de hele illusie al wegvalt.
OT:
Na het zien van deze 6 delen moet je ook nog even Space Balls kijken. Succes gegarandeerd!
Bij oude films zijn er vaak 'grote' modellen gebouwd van bijvoorbeeld die loopbots die op de maan van Endor (episode 6) voorkomen. Ook al zijn deze beelden later ingeplaatst geven ze wel het idee dat ze tastbaar zijn. Bij het invoegen van een digitale speeder of personage zie je duidelijk dat het niet in de omgeving thuishoort.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 21:16 schreef mschol het volgende:
[..]
ik wil niet veel zeggen maar juist bij oudere films zie ik dat sneller dan bij een nieuwere film..
Je kan het toch ook vergelijken met huidig materiaal? De prequals hebben gewoon niet de impact die de oude wél hadden, los van de tijd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:42 schreef Slarioux het volgende:
Ja hallo, iedereen hier was 12 toen Star Wars uitkwam en zo'n groot genre was science fiction nou ook weer niet toen hoor. En dan allemaal lopen janken van "nee! 4-5-6 waren veel beter!! de sfeer is niet terug in de nieuwe films!!! stomme special effects!! etc etc!!!". Niet zo gek, je had toen bar weinig vergelijkingsmateriaal of wel?
Ja zo ken ik er nog wel drie. CGI animaties hebben zo hun drawbacks maar de oude special effects waren ook 3x niks.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:31 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Bij oude films zijn er vaak 'grote' modellen gebouwd van bijvoorbeeld die loopbots die op de maan van Endor (episode 6) voorkomen. Ook al zijn deze beelden later ingeplaatst geven ze wel het idee dat ze tastbaar zijn. Bij het invoegen van een digitale speeder of personage zie je duidelijk dat het niet in de omgeving thuishoort.
In principe zijn de computermodellen natuurlijk wel veel verfijnder, maar wat mij betreft in veel gevallen niet goed geïntegreerd met de film.
Hoe kan je dat los van de tijd zien? Ten eerste boorden de oude films een bijna compleet nieuw genre aan met voor die tijd fantastische special effects. De drie films zijn de afgelopen 20 jaar tot in den treuren aanbeden, digitaal bewerkt, tientallen malen op DVD, video, hoorspel, musical en weet ik veel wat uitgebracht en ze zijn nog steeds gewoon "the talk of the town". Iedereen kent het, George Lucas werd een legende en miljoenen nerds hadden een nieuwe hobbie. Simpel gezegd.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:44 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Je kan het toch ook vergelijken met huidig materiaal? De prequals hebben gewoon niet de impact die de oude wél hadden, los van de tijd.
Wat mij betreft blijven echt gebouwde decors het ook simpelweg winnen. Voor bewegende animaties (beesten etc) ontkom je wellicht niet aan CGI, maar echte decors geven de film iets extra's.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:44 schreef Slarioux het volgende:
[..]
Ja zo ken ik er nog wel drie. CGI animaties hebben zo hun drawbacks maar de oude special effects waren ook 3x niks.
True, al was het maar omdat ze simpelweg realistischer zijn. CGI decors slaan vaak door, ze worden gewoon "te special". Het wordt er op een bepaalde manier weer onrealistisch van.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:48 schreef 205_Lacoste het volgende:
[..]
Wat mij betreft blijven echt gebouwde decors (bunker bij moon van endor bijv.) het ook simpelweg winnen. Voor bewegende animaties (beesten etc) ontkom je wellicht niet aan CGI, maar echte decors geven de film iets extra's.
Precies... En dat is het punt wat ik wilde maken over de sfeer in de nieuwe films. Decors zijn over de top, veel te gelikt. Dit neemt een heel stuk van de sfeer weg uit de film.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:50 schreef Slarioux het volgende:
True, al was het maar omdat ze simpelweg realistischer zijn. CGI decors slaan vaak door, ze worden gewoon "te special". Het wordt er op een bepaalde manier weer onrealistisch van.
Wat dat betreft is het idd veel leuker om een acteur ergens door een woestijn te zien lopen met een bordkartonnen moon base op de achtergrond.
Dan is het maar goed dat Star Wars geen science fiction is. Trappings do not a genre make, zoals Yoda zou zeggen. Fantasy met ruimtescheepjes, meer is het niet.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 09:42 schreef Slarioux het volgende:
zo'n groot genre was science fiction nou ook weer niet toen hoor.
Prima. Vul het genre naar keuze in. Argument blijft staan.quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat Star Wars geen science fiction is. Trappings do not a genre make, zoals Yoda zou zeggen. Fantasy met ruimtescheepjes, meer is het niet.
en waarom is star wars geen science fiction?quote:Op zaterdag 20 oktober 2007 10:47 schreef Litpho het volgende:
[..]
Dan is het maar goed dat Star Wars geen science fiction is. Trappings do not a genre make, zoals Yoda zou zeggen. Fantasy met ruimtescheepjes, meer is het niet.
Ben ik niet met je eens.quote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:55 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Niet als je een totale StarWars-maagd bent!
Maar moet je nog aan StarWars beginnen, doe dan gewoon 1,2,3,4,5,6.
Bij voorkeur in een 15 à 16-uurs marathon!
Veel plezier!![]()
pas geleden nog gedaan met 2 vriendenquote:Op vrijdag 19 oktober 2007 09:55 schreef ElectricEye het volgende:
[..]
Niet als je een totale StarWars-maagd bent!
Als kind van de jaren '70 zag ik al als klein kereltje de eerste StarWars-fims, dus zit het verhaal 4,5,6,1,2,3 in m'n hoofd. Dat zal voor de meeste mensen gelden denk ik.
Maar moet je nog aan StarWars beginnen, doe dan gewoon 1,2,3,4,5,6.
Bij voorkeur in een 15 à 16-uurs marathon!
Veel plezier!![]()
SPOILEROm spoilers te kunnen lezen moet je zijn ingelogd. Je moet je daarvoor eerst gratis Registreren. Ook kun je spoilers niet lezen als je een ban hebt.One hundred percent independent, I'm the fucking boss
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |