100 procent garantie krijg je bijna nergens mee in dit leven. Maar hoe meer beschermd je bent des te beter lijkt mij.quote:Nog geen 100% garantie dat baarmoederhalskanker wordt voorkomen
Neem aan dat dit onderzocht wordt dus zou voor mij geen reden zijn om het niet te doen..quote:Nog niet bekend is hoelang de vaccinatie bescherming biedt
Ook dat zou voor mij geen reden zijn om het niet te doen. Bescherming is belangrijker dan euro's en het zal heus geen 600 euro kostenquote:Niet opgenomen in het basispakket
Dat is alleen maar goed, je kan maar beter eens in de zoveel tijd onderzocht worden. Extra veiligheidsmaatregel.quote:Deelname aan het bevolkingsonderzoek baarmoederhalskanker nodig blijft
Zelfde als hierboven.quote:Bij klachten onderzoek door de huisarts niet moet worden uitgesteld
Waarom kan ik mijn post niet aanpassen?quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:54 schreef DarkElf het volgende:
blondheid weer eens bewezen, verkeerd knopje gebruikt dus chaos. Máár alles staat weer zoals het was hoor
Zoals ik zei, ik heb aan een verkeerd knopje gezeten en dus heb ik je post ge-edit.. Daarom kan jij er niet meer in knutselen. Ja ik ben in een onhandige buiquote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:03 schreef starla het volgende:
[..]
Waarom kan ik mijn post niet aanpassen?
Anyways...deze link is nu wel weg in m'n OP.
(zie link in mn berichtje, die manier van reclame maken voor een geneesmiddel mag dus niet, maar deze fabrikant heeft het slim aangepakt door 'sluipreclame')quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:12 schreef Ingetje79 het volgende:
Vanaf het moment dat het een goedgekeurd geneesmiddel is, mag de fabrikant er reclame voor maken heur.
En trombose...tja...het slikken van de pil geeft ook een hogere kans op trombose.
http://www.cgr.nl/2655/default.aspxquote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:29 schreef Chicolate het volgende:
[..]
(zie link in mn berichtje, die manier van reclame maken voor een geneesmiddel mag dus niet, maar deze fabrikant heeft het slim aangepakt door 'sluipreclame')
En trombose, 3 uur na de vaccinatie die je leven zou kunnen redden dood gaan daaraan, is niet echt een prettig vooruitzicht. Maar ik weiger te geloven dat het echt daardoor komt, het kan net zo goed toeval zijn
Het is inderdaad een SOA, maar een condoom beschermt er niet tegen, omdat het virus huist in de hele schaamstreek. In principe is seks niet eens nodig om een besmetting op te lopen: naakt knuffelen zou zelfs al genoeg kunnen zijn. Enige manier om niet besmet te raken, en wel seks te hebben, is door het met 1 partner te doen, die zelf ook nog maagd was. Op een andere manier kan je je (volgens mijn huisarts) niet beschermen, al helpt een condoom wel een klein beetje. Dus in dit geval is condooms promoten niet van toepassing.quote:Op dinsdag 1 april 2008 11:53 schreef veiligheidsspeldje het volgende:
'Meiden van 12 inenten tegen baarmoederhalskanker'
Natuurlijk is het fijn als het aantal gevallen van baarmoederhalskanker hiermee beperkt kan worden, maar strikt gezien is het gewoon een SOA. Zouden jullie hem nemen?
Dat lijkt me sowieso verstandigquote:Op zondag 6 april 2008 15:15 schreef Demon1982 het volgende:
Ik zou dus gewoon wel meedoen aan oproepen voor het bevolkingsonderzoek.
Weet je ook de leeftijden van deze 30%? Is de spreiding hetzelfde als bij vrouwen met HPV of hebben we het over oudere vrouwen? Dat zou ik heel graag willen weten.quote:Op zondag 6 april 2008 15:15 schreef Demon1982 het volgende:
Als wij afwijkende cellen zien (Pap 2 en 3) doen wij ook standaard een HPV-bepaling. In bijna 30% van deze gevallen blijkt er geen sprake van HPV te zijn.
De gemiddelde leeftijd van pap 2 en 3A zou ik op moeten zoeken, maar valt volgens mij ongeveer tussen de 25 en 45 (daarna zijn het veelal hogere afwijkingen of afwijkingen van het endometrium (deze hebben niets te maken met HPV) of endocervix (Is niet bewezen, maar mogelijk gerelateerd aan HPV-18). Positief en negatief laten geen duidelijk leeftijdsverschil zien, wel komt het bij een langer bestaande 3A voor dat het virus niet meer aan te tonen is (mogelijk is het dan al opgeruimd door het lichaam of blijft het in een soort "slaapstand" aanwezig).quote:Op zondag 6 april 2008 17:23 schreef loveli het volgende:
[..]
Weet je ook de leeftijden van deze 30%? Is de spreiding hetzelfde als bij vrouwen met HPV of hebben we het over oudere vrouwen? Dat zou ik heel graag willen weten.
Ik zit er ook aan te denken om die vaccinatie te nemen. Maar ik wordt in mei 25. Heeft het dan nog wel zin???quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:06 schreef Ingetje79 het volgende:
Die 70% is inmiddels al 75% en het werkt niet alleen tegen baarmoederhalskanker, maar ook tegen bijv. genitale wratten, vulva-kanker.
Voor 3 vaccinaties ben je ¤375 kwijt en het werkt iig 5 jaar. En er zijn wel zorgverzekeraars die het vergoeden, mits je een aanvullende verzekering hebt.
Als ik onder de 25 was geweest, had ik het zeker gedaan!![]()
Ik word wel een beetje bang nuquote:Op woensdag 9 april 2008 22:26 schreef loveli het volgende:
Je kunt je in ieder geval van te voren laten testen op HPV. Ook kun je zelf een inschatting maken op het risico dat je loopt of hebt gelopen. Genitale wratten worden ook door HPV veroorzaakt, dus als je die ooit hebt gehad weet je zeker dat je een HPV-besmetting hebt opgelopen.
Een van de redenen dat baarmoederhalskanker bij steeds jongere vrouwen voorkomt, is dat meisjes op jongere leeftijd seks hebben. Jonge meisjes lopen extra risico, omdat de cellen van de baarmoeder nog aan het ontwikkelen zijn. Mede daarom zijn ze bevattelijker voor besmetting met HPV en het daarna ontwikkelen van afwijkende cellen.
Hoe jonger de vrouw toen ze besmet werd, des te sneller kunnen de nare gevolgen duidelijk worden.
Demon1982, jij weet er volgens mij meer van, corrigeer me als ik het mis heb.
Bij mijn gezondheidscentrum geven ze het gewoonweg niet als je geen maagd meer bent. Jammer maar helaas, ze willen het alleen aan maagden geven, en het werd meerdere keren nagevraagd. Daarom worden jonge meisjes gevaccineerd: die worden geacht maagd te zijn. Een besmetting kan je trouwens niet oplopen als je partner(s) allemaal zelf maagd waren en niets uitgespookt hadden. Maar die kans is erg klein.quote:Op woensdag 9 april 2008 16:59 schreef Locusta het volgende:
[..]
Ik zit er ook aan te denken om die vaccinatie te nemen. Maar ik wordt in mei 25. Heeft het dan nog wel zin???
Hmmmquote:Op woensdag 9 april 2008 22:44 schreef Chicolate het volgende:
Bij mijn gezondheidscentrum geven ze het gewoonweg niet als je geen maagd meer bent. Jammer maar helaas, ze willen het alleen aan maagden geven, en het werd meerdere keren nagevraagd. Daarom worden jonge meisjes gevaccineerd: die worden geacht maagd te zijn. Een besmetting kan je trouwens niet oplopen als je partner(s) allemaal zelf maagd waren en niets uitgespookt hadden. Maar die kans is erg klein.
Ik zou gewoon langs de huisarts gaan en het navragen. Kans bestaat dat het via een andere weg ook nog te regelen valt.
Hoe weet je zeker of iemand het virus niet heeft? Dat is vooral het probleem ... als jij zéker weet dat je partner het virus niet had (hij was ook maagd, en je vertrouwt hem, al is dat laatste al gevaarlijk) kan je dat duidelijk zeggen tegen je huisarts ... dan kan hij er misschien alsnog wat mee doen. Maar het zou sowieso een behoorlijk duur geintje zijn, als je partner gelogen heeft en je bent nu wel besmetquote:Op donderdag 10 april 2008 11:24 schreef Principessa.Farfalla het volgende:
misschien is het al gevraagd
maar als je seks hebt gehad met iemand die het virus niet heeft
dan kun je alsnog ingeënt worden of niet?
kan ik niet getest worden op 't virus en als ik het dan niet heb ingeent worden of werkt het zo niet?quote:Op donderdag 10 april 2008 14:31 schreef Chicolate het volgende:
[..]
Hoe weet je zeker of iemand het virus niet heeft? Dat is vooral het probleem ... als jij zéker weet dat je partner het virus niet had (hij was ook maagd, en je vertrouwt hem, al is dat laatste al gevaarlijk) kan je dat duidelijk zeggen tegen je huisarts ... dan kan hij er misschien alsnog wat mee doen. Maar het zou sowieso een behoorlijk duur geintje zijn, als je partner gelogen heeft en je bent nu wel besmet...
En het hoeft niet de meeste gezondheidscentra zijn, ik weet alleen dat míjn gezondheidscentrum het meerdere keren navroeg.
Zucht wat wil je horen dan?quote:Op woensdag 9 april 2008 14:11 schreef loveli het volgende:
Jammer dat er alleen een stuk tekst wordt gedumpt zonder eigen mening erbij.
quote:Het is niet een totale zwendel, zoals HIV of Hep-C.
quote:Elke keer als ik van een virus hoor waar wel 100 verschillende varianten van bestaan (HPV, Hep-C), dan denk ik meteen aan onderzoekers die niet in staat zijn om een experiment uit te voeren dat reproduceerbaar is.
quote:Als iedereen hetzelfde zegt, dan is het altijd fout.
quote:maar ik word ook zo ibbelig als ik wetenschappelijke publicaties zie met 8-20 auteurs.
@Druuna; dat eerste artikel was een goede aanvulling op deze discussie, maar het tweede is werkelijk belabberd. IK wordt pas ibbelig van bovenstaande quotes...quote:Google maar eens: “Human Papilloma Virus”, en kijk wat er dan komt. Ik ben wel 20 pagina’s diep gegaan, maar er is er niet eentje bij waar ook maar de geringste twijfel wordt geuit aan het dogma: “HPV veroorzaakt baarmoederhalskanker”. Kijk, dan word ik werkelijk arwanend.
Kritisch zijn is goed en jezelf informeren al helemaal.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:18 schreef childintime het volgende:
Zo, na lange stilte hier weer eens een berichtje. Dochter gaat als het goed is binnenkort een oproep krijgen. Maar ik heb ernstige twijfels.
Die site die je hier aanhaalt, is opgericht door de farmaceutische industrie zelf, totaal niet onafhankelijk dusquote:Op woensdag 18 februari 2009 22:27 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Kritisch zijn is goed en jezelf informeren al helemaal.
Een site waarop wetenschappers, artsen, etc. met wetenschappelijke bronnen kritisch kijken naar het vaccin: http://beschermjedochter.nu
Interessant om kennis van te nemen.
2 virustypen zorgen voor 70% van de bmhkankers in NL, vaccins tegen alle 100 typen maken is onzinnig en immunologisch gezien volstrekt onmogelijk.quote:Op woensdag 18 februari 2009 22:43 schreef childintime het volgende:
Tegen 2 virustypenen van die andere 98 is nog niet bekend hoe zij op vaccinatie zullen reageren.....
Maar op die site staan wel goede dingen waaronder deze :quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:27 schreef EricT het volgende:
[..]
Die site die je hier aanhaalt, is opgericht door de farmaceutische industrie zelf, totaal niet onafhankelijk dus
[..]
2 virustypen zorgen voor 70% van de bmhkankers in NL, vaccins tegen alle 100 typen maken is onzinnig en immunologisch gezien volstrekt onmogelijk.
Daarnaast hoef je je niet zoveel zorgen te maken over de bijverschijnselen. Dat is iets waarover er binnen de wetenschappelijke wereld nauwelijks discussie bestaat. De discussie omtrent het vaccin ging vooral om het kostenplaatje voor de overheid.
Waar staat dat precies? Het is opgericht door een particulier. Le-zen.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:27 schreef EricT het volgende:
[..]
Die site die je hier aanhaalt, is opgericht door de farmaceutische industrie zelf, totaal niet onafhankelijk dus
Geruststellende woorden. Jij belichaamt de algehele wetenschappelijke wereld.quote:[..]
Daarnaast hoef je je niet zoveel zorgen te maken over de bijverschijnselen. Dat is iets waarover er binnen de wetenschappelijke wereld nauwelijks discussie bestaat. De discussie omtrent het vaccin ging vooral om het kostenplaatje voor de overheid.
Je hebt mensen die beargumenteerde stellingen en beweringen tot zich nemen, zowel voor als tegen. Dat is altijd goed om een objectief en breed beeld te krijgen over een bepaald onderwerp.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:36 schreef childintime het volgende:
[..]
Ik ben al een tijdje aan het lezen en ik vind juist wel dat er veel discussie over de veiligheid van het vaccin is ontstaan. Natuurlijk afgewogen tegen het nut van het vaccin.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Waar staat dat precies? Het is opgericht door een particulier. Le-zen.
Er staat
"Waarom deze site?
Omdat wij ECHT onafhankelijk zijn. Gaat u naar beschermjedochter.nl dan zit de fabrikant van Gardasil (Sanofi) er achter"
Wat dus de .NL gaat die dit vaccin promoot. Daarnaast is het onlogisch dat de farmaceutische industrie kritisch zou of er zelfs tegen zou zijn. Zij hebben er júist baat bij.
Daarnaast staan de wetenschappelijke/medische bronnen gewoon op een rijtje. Dus nee, "DE" wetenschappelijke wereld is het niet unaniem eens over dit onderwerp.
[..]
Geruststellende woorden. Jij belichaamt de algehele wetenschappelijke wereld.
Ik maak mij juist idd wel veel zorgen over die bijverschijnselen. Een jaar geleden misschien niet; toen dacht ik alleen maar; "Jippie, alle problemen opgelost"..... Maar als je meer en meer gaat lezen is dat dus helemaal niet zo.
Even voor de goede orde; ik wil niets liever dan dochter beschermen: Zelf heb ik pap 3B gehad en de behandelingen daartegen. Niet leuk en dat wens je je kind zeker niet toe. Maar het is allemaal niet zo simpel als ze ons doen geloven en voordat ik mijn kind iets in laat spuiten waarvan ik de gevolgen op lange termijn niet weet, wil ik toch iig de moeite doen om te weten of ik dat ook met een gerust hart zou kunnen doen en niet omdat de overheid dat nou eenmaal aanraadt.
Hmmm, iets verkeerd gedaan bij het qouten........ Maar ik denk dat de bedoeling wel duidelijk isquote:
Het gaat om gezondheid, dus het is zeker van belang. Uiteraard heb jij het beste met je dochter voor en daarom is het goed om je in te lezen over dit onderwerp. Ik stuur je niet een bepaalde richting op, ik hoop alleen dat je genoeg objectieve kennis (zowel voor- als nadelen) tot je neemt en vervolgens een afgewogen besluit kan nemen hierover.quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:44 schreef childintime het volgende:
[..]
Even voor de goede orde; ik wil niets liever dan dochter beschermen: Zelf heb ik pap 3B gehad en de behandelingen daartegen. Niet leuk en dat wens je je kind zeker niet toe. Maar het is allemaal niet zo simpel als ze ons doen geloven en voordat ik mijn kind iets in laat spuiten waarvan ik de gevolgen op lange termijn niet weet, wil ik toch iig de moeite doen om te weten of ik dat ook met een gerust hart zou kunnen doen en niet omdat de overheid dat nou eenmaal aanraadt.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:49 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Het gaat om gezondheid, dus het is zeker van belang. Uiteraard heb jij het beste met je dochter voor en daarom is het goed om je in te lezen over dit onderwerp. Ik stuur je niet een bepaalde richting op, ik hoop alleen dat je genoeg objectieve kennis (zowel voor- als nadelen) tot je neemt en vervolgens een afgewogen besluit kan nemen hierover.
Dat is waar, maar als je dan leest dat HPV overgebracht kan worden ondanks het gebruik van een condoom schiet dat nog niet echt op. Ik denk wel dat het gevaar van een ingeente generatie jongeren zal zijn dat ze het gevoel hebben dat ze niets kan overkomen en dat misschien bij hen het idee gaat rijzen dat ze ook geen uitstrijkjes meer hoeven te laten maken (je bent tenslotte ingeent). Toevallig heb ik laatst dochter onderricht over HIV. Ze was stomverbaast. Het lijkt alsof ze zoveel weten, maar ze weten helemaal nietsquote:Op donderdag 19 februari 2009 00:10 schreef loveli het volgende:
Als je in aantallen denkt levert het vaccin misschien wel op dat er minder gevallen van baarmoederhalskanker zullen zijn. Als je puur naar een persoon kijkt schiet je meer op met kennis en voorlichting dan een veilig gevoel vanwege een vaccinatie. Het gros van de tieners weet vrijwel niets van SOA's en anti-conceptie. Een tiener met verstand en verantwoordlijkheidsgevoel is beter beschermd dan een tiener met een prik.
quote:Op woensdag 18 februari 2009 23:37 schreef OldJeller het volgende:
[..]
Waar staat dat precies? Het is opgericht door een particulier. Le-zen.
Er staat
"Waarom deze site?
Omdat wij ECHT onafhankelijk zijn. Gaat u naar beschermjedochter.nl dan zit de fabrikant van Gardasil (Sanofi) er achter"
Wat dus de .NL gaat die dit vaccin promoot. Daarnaast is het onlogisch dat de farmaceutische industrie kritisch zou of er zelfs tegen zou zijn. Zij hebben er júist baat bij.
Daarnaast staan de wetenschappelijke/medische bronnen gewoon op een rijtje. Dus nee, "DE" wetenschappelijke wereld is het niet unaniem eens over dit onderwerp.
[..]
Geruststellende woorden. Jij belichaamt de algehele wetenschappelijke wereld.
Enigszins grootheidswaan?
ik ben geen voorstander van het gebruik van cervarix®, omdat naar mijn mening gardasil® kosteneffectiever is in bredere zin (beschermt ook grotendeels tegen genitale wratten). Vaccinatie met gardasil® op eigen kosten (dus niet in RVP) zou ik toejuichen, zover ik weet leveren beide vaccins niet meer problemen op dan andere algemeen gebruikte vaccins.quote:"Wij zijn van mening dat Nederland dit vaccin niet nodig heeft. We willen meer onderzoek, maar vaccinatieschade.nl wil eigenlijk dat het publiek weet wat voor troep er in dit vaccin zit en dat het niet moet worden opgenomen in het RVP.
Wij wensen niemand ziek, kanker of de dood. Maar wij willen u wel vertellen wat er in het baarmoederhalsvaccin zit, zodat u kunt kiezen tussen 2 kwaden."
Kijk op je deo en waarschijnlijk zit daar aluminium-hydroxide in. Niet heel relevant in deze discussie, wel goed om te weten.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:47 schreef childintime het volgende:
En waar ik mij idd het meest zorgen over maak zijn alle toevoegingen die er in zitten. Er zitten oa natriumboraat ( een stof die inmiddels verboden is om gebruikt te worden als hulpstof in medicijnen) en aluminium in. Dat zijn voor het menselijk lichaam giftige stoffen, die je niet vrijwillig tot je gaat nemen en allerlei ernstige gevolgen kunnen hebben.
Van die deo weet ik, maar als het er al in zit dan is de concentratie veel kleiner en ook een keus die je maakt, er zijn ook deo's waar het niet in zit. De concentratie aluminium is hoog en wordt ieder 5 jaar direkt in het lichaam ingebracht.quote:Op donderdag 19 februari 2009 23:57 schreef loveli het volgende:
[..]
Kijk op je deo en waarschijnlijk zit daar aluminium-hydroxide in. Niet heel relevant in deze discussie, wel goed om te weten.
Fijn dat je dochter hierover nadenkt, het klinkt of ze verstandig genoeg is. De grootste voorstanders van dit gebeuren zijn de producenten van het vaccin. Zij hebben hier miljoenen in geinvesteerd.
quote:Op vrijdag 20 februari 2009 00:26 schreef childintime het volgende:
[..]
Van die deo weet ik, maar als het er al in zit dan is de concentratie veel kleiner en ook een keus die je maakt, er zijn ook deo's waar het niet in zit. De concentratie aluminium is hoog en wordt ieder 5 jaar direkt in het lichaam ingebracht.
Gelukkig kan ze hier wel goed over nadenken ja. Nadat wij vorig jaar de vraag van de huisarts voorgelegd kregen of "we" wilde enten zijn we hier goed over na gaan denken. In eerste instantie zei ik volmondig ja (vooral omdat ik zelf een voorgeschiedenis heb), maar toen ben ik er veel over gaan lezen en heb de discussies vorig jaar bij een aantal tv programma's gevolgd. Ik schrok van wat ik hoorde en hoe weinig echt onderzoek er is gedaan en waar inderdaad de belangen hier liggen.
Ik wil niet dat mijn kind meedoet aan een experiment wat zulke ernstige gevolgen zou kunnen hebben. Onvruchtbaarheid, aantasting van het centraal zenuwstelsel, aantasting van het immuunsysteemEn dat dan allemaal zonder de zekerheid dat zij nooit baarmoederhalskanker krijgt. Want dat is iets wat niemand met zekerheid kan zeggen. De kans blijft evengoed gewoon aanwezig. Om kort te zijn; wat er nu gaande is, is een experiment. Ik vind echter, dat dat wel duidelijk vermeldt moet worden als je een oproep in de bus krijgt. Heel veel mensen voelen een soort juichstemming en denken dus dat dit probleem uit de wereld is als je je dochter maar laat enten. Maar dat is dus niet zo.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |