abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  zondag 29 februari 2004 @ 12:35:05 #51
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_17423918
Nou, ik heb hem gisteravond een beetje bekeken. Nu heb ik de pilot film dubbel :^)

Maar wat vervelender is, net als bij de pilot hebben ze niks gedaan om de kwaliteit van de film te verbeteren, ruis zit er gewoon nog in, witte stipjes en lijntjes af en toe, randjes van uitgesneden stukjes film. Als ze daar iets van een maand een goede Photoshopper op hadden gezet dan had die dat gemakkelijk even weg kunnen werken. Erg jammer.

En op de doos staat 5.1 geluid, maar net als bij de pilot is het natuurlijk gewoon mono.

De extras zijn daarintegen helemaal geweldig. Een heleboel acteurs van vroeger vertellen anecdotes over hoe de film werd gemaakt en dat is enorm grappig. Voor de rest zit er erg mooie artwork bij van Ralph McQuarry (zelfde ontwerper als van Star Wars) en leuke fotos van ondermeer de schaalmodellen. De rest van de extras heb ik nog niet gezien.

En voor de rest zijn het 24 afleveringen totaal, dus ik heb zeker geen spijt van deze aanschaf
The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
Damn it feels good to be a hamster.
  zondag 29 februari 2004 @ 12:43:40 #52
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_17424039
quote:
Op vrijdag 27 februari 2004 17:14 schreef 3st het volgende:
ach ja die special effects zijn natuurlijk knudde maar het gaat mij meer om de nostalgie en het ohja gevoel! Natuurlijk vind ik het ook zeer vermakelijk om te kijken!
De special effects zijn nog steeds behoorlijk goed, bijna van Star Wars niveau (niet verbazend aangezien er een aantal Star Wars mensen aan gewerkt heeft).

Alleen hebben ze er bij de DVD niks aan gedaan om de film een beetje te restaureren, dus zie je nu af en toe randjes waar de film is uitgesneden (bij de intro sequentie een vreemd blok bij de Galactica en als de Cylon Raiders naar hun base star vliegen zie je er randjes omheen, erg jammer).

Het is overigens de duurste serie ooit gemaakt

The effect of a Pan Galactic Gargle Blaster is like having your brains smashed out by a slice of lemon wrapped around a large gold brick.
pi_17434791
quote:
Op zondag 29 februari 2004 12:43 schreef Lamer_Deluxe het volgende:

[..]

De special effects zijn nog steeds behoorlijk goed, bijna van Star Wars niveau (niet verbazend aangezien er een aantal Star Wars mensen aan gewerkt heeft).

Alleen hebben ze er bij de DVD niks aan gedaan om de film een beetje te restaureren, dus zie je nu af en toe randjes waar de film is uitgesneden (bij de intro sequentie een vreemd blok bij de Galactica en als de Cylon Raiders naar hun base star vliegen zie je er randjes omheen, erg jammer).

Het is overigens de duurste serie ooit gemaakt
De special effects zagen er voor die tijd erg goed uit. Maar daar ligt ook gelijk het nadeel, de FX waren zo duur dat ze steeds weer dezelfde explosies en space sequenties lieten zien. Steeds weer dezelfde space formaties van de vipers en de raiders. Dat was, volgens mij, footage van eerdere afleveringen.
  maandag 1 maart 2004 @ 01:16:47 #54
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_17437315
quote:
Op zondag 29 februari 2004 22:47 schreef kriele het volgende:
De special effects zagen er voor die tijd erg goed uit. Maar daar ligt ook gelijk het nadeel, de FX waren zo duur dat ze steeds weer dezelfde explosies en space sequenties lieten zien. Steeds weer dezelfde space formaties van de vipers en de raiders. Dat was, volgens mij, footage van eerdere afleveringen.
Ja, dat klopt, daar hebben ze het op de DVD ook over. De special effects waren van speelfilm kwaliteit en daardoor veel te duur voor een serie. BG kostte 1 miljoen dollar per aflevering

Ik kwam er vandaag achter dat de regio 1 versie veel uitgebreider is dan de limited edition die ze hier verkopen. Meer 'making of' filmpjes en meer deleted scenes. De regio 1 versie bestaat uit vier dubbelzijdige discs en 2 enkelzijdige, dus eigenlijk 10 discs tegenover de 7 voor regio 2 en 4.

Daarbij zitten de regio 1 discs in een hele mooie uitklap doos, waar ze alle zes in passen, met artwork van Ralph McQuarry op de achtergrond. De regio 2 en 4 versies zitten in drie losse doosjes (hoewel ik las dat iemand nu een regio 2 versie had gekregen, via play.com, met een uitklapdoos waar 7 discs in passen )

En de regio 1 versie heeft een boekje erbij met mooie fotos en blueprints van de ruimteschepen.

Best wel waardeloos dat Amerika weer eens zo voorgetrokken wordt
pi_17455737
Ik had anderhalve maand terug de originele afleveringen op DVD gekocht bij Lukas Klamer, voor 47 euro. Alleen daar zaten geen extra's bij. 't Waren 6 DVD's. Ik heb herhaaldelijk hele avonden lopen kijken en geneiten. Er zat zelfs een aflevering bij die ik niet kende. En van de week had ik eindelijk de laatste aflevering gezien. Pats boem afgelopen... In een diep gat...
Een onbevredigend gevoel, de verhaallijn was niet af. Ik wist dat dat moment ging komen en Battlestar 1980 (of heette het Galactica 1980 ) weiger ik om aan te schaffen. Zucht... waarom hebben ze er nooit een serieus vervolg aan gegeven? Nooit meer Commander Adama... (Lorne Green is toch al overleden?), Apollo is ook alweer te oud, net als z'n zus Athena en Cassiopeia (jammerjammer), en wat is er gebeurd met Starbucking Derk Benedict? En hoe zat het nu met Commander Caine en z'n Battlestar Pegasus??? Misschien moet ik toch maar het boek eens gaan lezen waarin het vervolg staat... (maar 'k hou niet van lezen )
pi_17456266
Over een x aantal maanden komt ook de nieuwe battlestar galatica op sci-fi channel
dus niet de oude maar de nieuwe serie...ik heb de pilot gezien en hij is echt super!!!

dinsdag 2 maart 2004 @ 12:17:36 #57
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_17459563
Veel van de oude acteurs/actrices zoals Starbuck, Apollo, Cassiopeia, Boomer etc. vertellen anecdotes bij de limited edition filmpjes. Helaas zat Athena er niet bij

Starbuck schijnt tegenwoordig eigenlijk kaal te zijn en een pruik te dragen

En dat het zo plotseling afliep (waar ik vooral als kind niets van begreep) komt simpelweg omdat het geld op was (daarom kwamen de Cylons ook steeds minder voor in de latere afleveringen).

Ik ben gelukkig veel afleveringen totaal vergeten, dus het wordt leuk om ze weer te kijken.
pi_17460260
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 05:51 schreef Primaxiones het volgende:
Over een x aantal maanden komt ook de nieuwe battlestar galatica op sci-fi channel
dus niet de oude maar de nieuwe serie...ik heb de pilot gezien en hij is echt super!!!
Klopt, maar het heeft weinig van doen met de originele BG.
pi_17460566
Ik waarschuw je alvast Lamar_Deluxe, wanneer je na de laatste aflevering Adama de fameuze laatste zin hoort zeggen: "Fleeing from the Cylon tiranny, the last battlestar, Galactica, leads a ragtag fugetive fleet on a lonely quest to a shiny planet known as... earth" (jaja, na 24 afleveringen ken ik 'm uit m'n hoofd ), dan krijg je toch wel een brok in je keel. ... snif...

Ik zag die pilot ook los liggen bij de Free Record Shop, daar staan al die extra's ook op?
  donderdag 4 maart 2004 @ 01:55:52 #60
40365 Lamer_Deluxe
mostly harmless
pi_17488791
quote:
Op dinsdag 2 maart 2004 13:11 schreef 8op het volgende:
Ik waarschuw je alvast Lamar_Deluxe, wanneer je na de laatste aflevering Adama de fameuze laatste zin hoort zeggen: "Fleeing from the Cylon tiranny, the last battlestar, Galactica, leads a ragtag fugetive fleet on a lonely quest to a shiny planet known as... earth" (jaja, na 24 afleveringen ken ik 'm uit m'n hoofd ), dan krijg je toch wel een brok in je keel. ... snif...
Ja, dat zal inderdaad wel Ik heb net weer een aflevering gekeken (dat wild-west verhaal )

Overigens blijkt het dat het geluid niet mono is, het kwam door de SRS spraak verduidelijking, die moet je gewoon uitzetten, anders verknalt hij het hele surround effect.
quote:
Ik zag die pilot ook los liggen bij de Free Record Shop, daar staan al die extra's ook op?
Nee, helemaal geen extras op die DVD. En dat is als ik het goed begrepen heb de bioscoop montage, terwijl de serie de complete pilot heeft (zag er een paar scenes bij die de losse pilot DVD niet heeft).
  donderdag 27 januari 2005 @ 13:02:08 #61
72820 3st
immer besser
pi_24777597
oke, ik heb de hele serie nu pas helemaal af gezien!!! Maar het geeft inderdaad een beetje een onbevredigend gevoel dat ze nooit de aarde bereikt hebben! Nu weet ik dat er nog afleveringen zijn waar ze fijn op de aardkloot rondlopen en nu vroeg ik me af of die aansluiten op deze afleveringen of dat dat gewoon wat losse afleveringen zijn! En zijn deze ook op dvd te krijgen?
A dirty mind is a joy forever
  woensdag 27 juli 2005 @ 18:30:15 #62
11193 JohR
Forth, Eorlingas!
pi_29177088
quote:
Op donderdag 27 januari 2005 13:02 schreef 3st het volgende:
oke, ik heb de hele serie nu pas helemaal af gezien!!! Maar het geeft inderdaad een beetje een onbevredigend gevoel dat ze nooit de aarde bereikt hebben! Nu weet ik dat er nog afleveringen zijn waar ze fijn op de aardkloot rondlopen en nu vroeg ik me af of die aansluiten op deze afleveringen of dat dat gewoon wat losse afleveringen zijn! En zijn deze ook op dvd te krijgen?
Er is een seizoen 2!! Die is nu on air bij Sci-Fi Channel!
Heb de eerste 2 delen al gedownload!
Seizoen 1 ga ik me op DVD kopen!

Geweldige serie. Beste Sci-fi serie die ik tot nu gezien heb! Drama en diepgang, plus sci-fi actie! Man, wat wil ik nog meer! Tis genieten!

Heb net de 1e aflevering gekeken van 2e seizoen! Het gaat pcs verder waar ie stopt!
Machtig!!!
* Ride now. Ride now. Ride for ruin and the worlds ending
* He who angers you conquers you
* One who makes no mistakes makes nothing
* First they ignore you, then they laugh at you, then they fight you, then you win
pi_41598123
ik moet dus eigenlijk die 7disc versie hebben die in de cylon verpakking zit.
pi_42211998
ik heb toch maar de 6disc versie gekocht. en ik kom er net achter dat de pilot-serie in drie delen eigenlijk hetzelfde is als de battlestar galactica-"film" die ik hier al had liggen.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')