Dat in mijn geboortedorp (vrijwel) niemand weet dat ik op Fok zit en hoe ik daar heetquote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Zeg lieve dames: wat is het verschil tussen alle perikelen op FOK! zetten en een TV-programma waar ook een heleboel mensen naar kijken?
Mja, ik bedacht me dat toen ik gisteravond P&W zat te kijken: dat is [OUD] maar dan op TV. Wachten op het tweede streepje goes TV, zeg maar. Met klusperikelen en al....quote:
Neuh, maar hier zitten óók mensen die je totaal niet kent en die laat je vaak nog intiemere zaken lezen. (weet ik niet zeker, ik weet niet in hoeverre er geknipt gaat worden) (hihi, ik zei 'geknipt'quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:55 schreef Syrena het volgende:
[..]
Dat in mijn geboortedorp (vrijwel) niemand weet dat ik op Fok zit en hoe ik daar heet![]()
De NCRV kunnen ze nog in het bejaardentehuis waar m'n oma zat ontvangen.
Ik zie toch wel een paar grote verschillen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:59 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Neuh, maar hier zitten óók mensen die je totaal niet kent en die laat je vaak nog intiemere zaken lezen. (weet ik niet zeker, ik weet niet in hoeverre er geknipt gaat worden) (hihi, ik zei 'geknipt')
Ik weet niet hoe het is opgezet. CT gaat ook vragen stellen. Zij is FOK!, zogezegd. Met dat laatste heb je op zich wel gelijk, maar anonimiteit is haast onmogelijk op FOK en zeker in [OUD]: iedereen kent iedereen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:03 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik zie toch wel een paar grote verschillen.
Om er eens een te noemen: het is hier tweerichtingsverkeer: je deelt wat met anderen die ook wat met jou delen. In dat tv programma wordt het eenrichtingsverkeer en aapjes kijken. Natuurlijk zitten er hier ook lurkers, maar dat is hier meer iets dat eigenlijk niet van belang is, maar bij dat programma zijn het alleen maar lurkers.
Een ander verschil vind ik dat de anonimiteit dus ook tweerichtingsverkeer is hier, als je dat wilt. Op tv gaat ook dat maar op voor 1 partij.
Dat mag. Ik zie de verschillen niet zo. Misschien wordt het ook wel rellenquote:
Ik vind vragen gesteld door een presentatrice niet echt te vergelijken met bespreken van allerlei zaken met mensen in dezelfde situatie, ervaringen en gevoelens delen.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:07 schreef Five_Horizons het volgende:
[..]
Ik weet niet hoe het is opgezet. CT gaat ook vragen stellen. Zij is FOK!, zogezegd. Met dat laatste heb je op zich wel gelijk, maar anonimiteit is haast onmogelijk op FOK en zeker in [OUD]: iedereen kent iedereen.
Wat ik gewoon vreemd vond: Vivi (et al) vond het maar een vreemd concept. In de basis verschilt het gewoon niet heel erg van [OUD]
quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:13 schreef miss_sly het volgende:
[..]
Ik vind vragen gesteld door een presentatrice niet echt te vergelijken met bespreken van allerlei zaken met mensen in dezelfde situatie, ervaringen en gevoelens delen.
Dat kan, maar je leert de stellen wel kennen, zoals ze jou ook kennen. Jij bent miss_sly en overal op FOK! weten de [OUD]ers dat jij 'jij' bent, zeg maar. Zo weten ze dat je verhuisd bent, aan het verbouwen, etc. etc. Dat ze je dan nog niet in werkelijkheid kennen, is waar. Maar je kent de stellen aan de hand van wat opnamen ook niet echt. Die 'Henk en Petra' zouden net zo goed Five_Horizons & Loena-tik- kunnen heten.quote:Wat betreft het kennen: je kent de users, maar er zijn maar weinig users die mij ook daadwerkelijk kennen. Als ik in dat programma zou zitten, zouden niet veel fok/oud-users mij herkennen.
Ik blijf hier ook maar zelden hangen, maar ik snap je puntquote:Nogmaals, Ik vind het in zoverre een vreemd concept omdat het eenrichtingsverkeer is en meer aapjes kijken. Ik zie er niet echt de meerwaarde van, maar dat zie ik van heel weinig van dat soort programma's. Ik kijk wel eens een (deel van een) aflevering om te weten wat het nu precies is, maar ik blijf eigenlijk zelden hangen.
Klopt, ze kennen miss_sly en ze weten eea van miss_sly. Echter dat ik in het dagelijks leven miepje de vries ben weten ze niet. Dat de stellen die met dit programma meedoen onderling een soort van OUD kunnen gaan ervaren, is zeker goed voor te stellen. Het gaat dan ook niet om wat ze onderling delen, het gaat juist om de kijker. Als ik met dat programma mee zou doen, zijn er veel mensen die me als miepje de vries wel herkennen en de ware ik in mijn ware leven zouden begluren. Dat is het verschil, voor mijn gevoel dan he, die kijkerquote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:20 schreef Five_Horizons het volgende:
Dat kan, maar je leert de stellen wel kennen, zoals ze jou ook kennen. Jij bent miss_sly en overal op FOK! weten de [OUD]ers dat jij 'jij' bent, zeg maar. Zo weten ze dat je verhuisd bent, aan het verbouwen, etc. etc. Dat ze je dan nog niet in werkelijkheid kennen, is waar. Maar je kent de stellen aan de hand van wat opnamen ook niet echt. Die 'Henk en Petra' zouden net zo goed Five_Horizons & Loena-tik- kunnen heten.![]()
Ai..quote:Op donderdag 18 oktober 2007 19:52 schreef Five_Horizons het volgende:
Zeg lieve dames: wat is het verschil tussen alle perikelen op FOK! zetten en een TV-programma waar ook een heleboel mensen naar kijken?
Ik zie de parallel ook wel, maar ik vind het eenrichtingsverkeer van de kijker naar de mensen die meedoen toch een erg groot verschil.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:31 schreef Brighteyes het volgende:
Dat is idd wel waar denk ik miss_sly... als je hier post hoef je er niet echt bang voor te zijn dat iemand morgen bij de bakker tettert 'Hey! Ik heb je op TV gezien bij dat zwangeren-programma' en dat risico loop je uiteraard wel bij dit programma, dus er zit wel een verschil tussen.
Maar in de basis is het 'het delen van persoonlijke verhalen met mensen die je niet kent'. In die zin zie ik de parallel met FOK! wel een beetje.
Ik ben er ook niet echt kapot van so far...quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:48 schreef Tinkepink het volgende:
Ik heb het 1 minuut gekeken, maar krijg hierbij toch een gevoel van plaatsvervangende schaamte. Ik weet het niet, ik vind het te intiem.
Jij communiceert op dit forum niet alleen met de users die tegen je terug praten, toch? Er zijn veel meer lurkers dan mensen die meeposten. Het klinkt allemaal een beetje naïef hoor. Dit forum is voor de meeste mensen niet meer dan dat: aapjes kijken (of lezen). En anonimiteit op internet is ook maar een fabeltje, zeker als er steeds privé foto's worden neergezet. Ik zie inderdaad weinig tot geen verschil met televisie. Behalve dat het laatste meer gericht is op scoren: er moeten hoge kijkcijfers behaald worden; en dus wordt er sensatie van gemaakt. Maar het idee dat je intieme zaken deelt met 'heel Nederland' is vergelijkbaar. Genoeg users die worden 'herkend' op straat.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 20:13 schreef miss_sly het volgende:
Ik vind vragen gesteld door een presentatrice niet echt te vergelijken met bespreken van allerlei zaken met mensen in dezelfde situatie, ervaringen en gevoelens delen.
Wat betreft het kennen: je kent de users, maar er zijn maar weinig users die mij ook daadwerkelijk kennen. Als ik in dat programma zou zitten, zouden niet veel fok/oud-users mij herkennen.
Nogmaals, Ik vind het in zoverre een vreemd concept omdat het eenrichtingsverkeer is en meer aapjes kijken. Ik zie er niet echt de meerwaarde van, maar dat zie ik van heel weinig van dat soort programma's. Ik kijk wel eens een (deel van een) aflevering om te weten wat het nu precies is, maar ik blijf eigenlijk zelden hangen.
Oh, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, maar daar heb je helemaal gelijk in. Sommigen moeten het al lang weten.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:17 schreef miss_sly het volgende:
Die massale zwangerschapstest vind ik toch wel een bizar iets. Zitten die vrouwen nou werkelijk allemaal in dezelfde tijd van hun cyclus?
Zoals ik al zei: voor mij zijn die lurkers niet belangrijk, mij gaat het nou juist wel om de mogelijkheid om te communiceren met anderen. Dat is dus niet mogelijk tussen die stellen die meedoen aan dat programma en de kijker.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:12 schreef mane het volgende:
[..]
Jij communiceert op dit forum niet alleen met de users die tegen je terug praten, toch? Er zijn veel meer lurkers dan mensen die meeposten. Het klinkt allemaal een beetje naïef hoor. Dit forum is voor de meeste mensen niet meer dan dat: aapjes kijken (of lezen). En anonimiteit op internet is ook maar een fabeltje, zeker als er steeds privé foto's worden neergezet. Ik zie inderdaad weinig tot geen verschil met televisie. Behalve dat het laatste meer gericht is op scoren: er moeten hoge kijkcijfers behaald worden; en dus wordt er sensatie van gemaakt. Maar het idee dat je intieme zaken deelt met 'heel Nederland' is vergelijkbaar. Genoeg users die worden 'herkend' op straat.
Ik ook niet, bedacht het me zomaar ineens toen ik die mensen allemaal zag zitten met een potje voor zicht. Kans dat ze allemaal op zeg, dag 28-30 van hun cyclus zitten, lijkt me vrij klein.quote:Op donderdag 18 oktober 2007 21:20 schreef Brighteyes het volgende:
[..]
Oh, daar had ik nog niet eens bij stil gestaan, maar daar heb je helemaal gelijk in. Sommigen moeten het al lang weten.
Ik vind het ook erg naar, dit. Kan me ook niet voorstellen dat mensen zich aan zoiets willen blootstellen. De meesten moeten inmiddels al heel lang weten hoe het is om een test te doen en die negatief te zien uitslaan. Dat is telkens verdrietig en dat wil je toch niet voor het oog van de camera doen?quote:Maar verder vind ik het wel echt een erg naar moment. Ik snap ook echt niet waarom mensen dit doen. Dit is echt zo pijnlijk volgens mij...
Pffff, en dan CT er bovenop...
Blijft weinig over van enige integriteit als het dat er al was...
Ik zit hier ook met tranen in mijn ogen Yp, echt heel erg naar dit zo...
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |