abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54013153
Dit is geen serie, het zijn dan ook allemaal verschillende bewerkingen e.d. Beoordeel ze daarom ook los van elkaar. ( De foto's in de tweeluiken horen natuurlijk wel bij elkaar )
Het was voor het eerst dat ik een 'shoot' had met een jongen. Gelukkig vond Tom het leuk om te doen. Hij wilde veel verschillende foto's. Dit is een deel van het resultaat.
1

2

3

4

5

6

7

8
pi_54018044
Ik vind #1 en #2 qua poses niet geweldig. #1 geeft me een afstandelijk gevoel en #2 is het gewoon net niet. #3 gaat alweer wat de goeie kant op. Hij kijkt lekker weg, maar staat toch wat beter qua positie. Ik vind #4 helemaal tof en de beste uit je serie. Qua pose, qua blik, qua toning Bij #5 mis ik oogcontact. Dat komt bij #6 wel weer aan de orde, maar daar vind ik de compo minder. Ik zou hier een headshot van maken. #7 is lekker qua uitsnede, maar laat hem iets meer de foto inkijken. #8 vind ik ook goed...ook qua achtergrond

Al met al toch een leuke serie
"We need to learn to set our course by the stars, not by the light of every passing ship." - Omar N. Bradley
  donderdag 18 oktober 2007 @ 21:37:55 #3
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_54018636
Wat een wannabe-poser.

[ Bericht 6% gewijzigd door Rosbief op 18-10-2007 22:13:43 ]
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
pi_54019108
De 1e vind ik wel gaaf qua kleur. Ik had wel wat meer ruimte willen zien aan de rechterkant van de foto. (de linker foto)

De andere doen me niet zo heel veel. Ik vind ze een beetje standaard. 4 Is dan wel weer mooi, ook qua omzetting hoewel er wel wat delen zijn dichtgelopen.
pi_54025887
Nette serie

Ik krijg alleen bij 2 het gevoel dat het plafond te laag is. Alsof hij staat te bukken dus..
When he shall die, take him and cut him out in little stars and he will make the face of heaven so fine that all the world will be in love with night and pay no worship to the garish sun.
Woeiii - Blog
PdeHoog says: je bent tof O+
  FOK!fotograaf vrijdag 19 oktober 2007 @ 08:33:39 #6
18921 freud
Who's John Galt?
pi_54026061
Algemeen: erg nette serie, zeker leuk verschillende stijlen geprobeerd! Gaat zeker de goeie kant op met jou!! Mijn punten zijn dan ook niet schokkend, meer kleine aandachtspuntjes. L voor linker foto, R voor rechts, B voor bovenste foto, O voor onderste. Je foto's zijn wel allemaal braaf recht, experimenteer ook eens met je camera niet op nette rechte hoeken, maar kantel eens.

@1; L: als je afsnijdt met crop, doe het dan iets heavier of niet. Nu zijn het puntje van zijn schoen en kruin net weg. Laat het of helemaal zien, of crop sterker. Ik neig ernaar om handen en voeten wel helemaal te laten zien, hoofd mag best flink afgesneden worden. R: Nette DOF, pose en blik!
@2; L: hoofd iets meer naar de cam, je ziet nu alleen zijn wimper. Stukje oog had leuker geweest denk ik. L+R beetje saaie kleurstelling en poses. Je achtergrond is bijna hetzelfde belicht als je model, waardoor het niet echt gescheiden is. Omdat Tom geen oogcontact maakt met de cam, wordt hij bijna ook achtergrond.
@3; Leuke foto, jammer dat de achtergrond zo uitgebeten is. Door felle zon gaat hij een beetje met zijn ogen knijpen. Laat iermand heel overdreven zijn ogen open doen, en op het moment van afdrukken weer neutraal kijken. Dan is het knijpen een stuk minder.
@4; heerlijke plaat, maar door het hek heb ik het gevoel dat landscape fotograferen beter had gewerkt. Het hek geeft namelijk een horizontale lijn voor mijn gevoel. Een foto op landscape, iets van de zijnkant van hem genomen, had iets speelser en meer ruimte gegeven misschien, al werkt het confronterende recht van voren ook goed samen met de harde bewerking.
@5; Leuke plaat, maar door het verschil in licht met de achtergrond, is het wat uitgebeten. Als hij iets meer richting de cam draait, was het misschien minder. Voor dit soort foto's is een reflectiescherm eigenlijk ideaal bruikbaar, dan ben je de donkere plekken bij bijvoorbeeld zijn ogen kwijt.
@6; Leuke foto voor moeders, maar niet echt heel spannend. Pose is wel ok, maar door bewerking of compo had je het wel wat kunnen opleuken denk ik.
@7; Leuke foto, maar kleine neiging tot wasbeertje... Wederom is een reflectiescherm hier onmisbaar...
@8; Leuke foto! Had misschien zjin jas tot onder het kader van de foto open gedaan, staat ietsje losser.

Toffe serie!

[Barry Stevens]
Vooral dooooohrghaan!
[/Barry Stevens]
@7;
Ik nuf je seuk!
Ik hier?
If it's free, you're the product!
pi_54038601
# 1: Erg mooi, vanwege de sfeer, en omdat ze niet alledaags zijn. Als tweeluik een mooie combinatie. Als ik echt iets zou moeten zeggen over deze 2, dan is het dat de rechterfoto nog een ieniemienie tikkeltje scheef staat.
# 2: Ook mooi, iets minder sterk dan de eerste. Wat me enigsinds stoort is dat de rechterfoto minder haar heeft als de linker, ik neig het model iets lager te willen zien. Snap je wat ik bedoel? Dat ze meer gelijk zijn aan elkaar. Misschien ligt dat aan mij, maar dat valt me op.
# 3: Afschuwelijke blur. Daar houd ik helemaal niet van, of het moet echt een glamourfoto zijn waar het evt bij past, maar dit vind ik teveel. Verder is de foto qua compositie prima. Hij had misschien iets minder met z'n ogen mogen knijpen.
# 4: Mooi jaren 80 sfeertje. Ja, me like!
# 5: Niet zo bijzonder. Nee, zegt me niet zoveel. Ik kan niet goed vinden waarom niet.
# 6: Mooi, mooie uitdrukking, maar weer die blur.
# 7: Zie 6, hoewel ik 6 een sterkere foto vind.
# 8: Nice! Alleen... blur... blablabla...

Prima foto's over het algemeen, alleen nou ja, je weet inmiddels hoe ik over de bewerking denk. Zeker bij een man zou ik er voorzichtig mee zijn. Als je oneffenheden weg wilt werken zonder de structuur van de huid aan te tasten kun je ook de Spot Healing Brush Tool gebruiken. Is in ieder geval het gereedschap dat ik het meest gebruik bij portretten, ook bij de dames.
Ik ben gewoon ik en dit is mijn ding.
pi_54057804
quote:
Op vrijdag 19 oktober 2007 20:11 schreef _Kaatje_ het volgende:
... je weet inmiddels hoe ik over de bewerking denk. Zeker bij een man zou ik er voorzichtig mee zijn.
Dat was een van de eerste dingen die me opviel idd. De truc is om een gave huid te creëren die er toch nog als huid uitziet. Dat is niet makkelijk, vergt veel oefening, en een subtiele mix van blurren en diverse cloning tools.

Desondanks een fraaie serie, vooral #2 en #4 spreken me wel aan, ieder met zijn eigen sfeer die je lekker neer zet.

Paar kleine puntjes:
1R: die vouw in zijn nek is niet zo fraai. Laat m volgende keer iets meer vanuit zijn heupen draaien
5: al je foto's hebben een ietsie overbelichte achtergrond. Ik vind dat meestal wel wat hebben, maar hier gaat het ten koste van het detail omdat Tom's wimpers overstraald worden. Da's jammer, want verder een leuke foto.
Mijn DeviantART gallery
,
Best volwassen voor mijn geestelijke leeftijd
pi_54062202
Bedankt allemaal voor de (uitgebreide!!! ) reacties!

Erg leerzaam! En inderdaad, de huid is niet perfect zo. Moet daar nog veel in leren. Maar dat is vooral een kwestie van oefenen.
Ik zal al jullie tips mee proberen te nemen bij een volgende shoot!
  zondag 21 oktober 2007 @ 10:07:31 #10
22273 Dizer
Save the beard!
pi_54067620
Hey, das mijn leren jas .

Foto 1.
Vind ik de mooiste. Ontzettend mooie kleuren. Zeer goede angle voor de foto.

Foto 2:
Te dichtbij waardoor de foto een beetje saai overkomt. Je mist iets. Omgeving.

Foto 3:
Heerlijke pose. Mooie kleuren en lekker zo ene lichte wazige achtergrond.

Foto 4:
Lekkere ZW/W bewerking. Heerlijke pose. Alleen wmb te scherp...

Foto 5:
Dit is dan wel weer een goede close up. Niet zoals bij 2. Mooie ZW/W contrast en een goede pose!

Foto 6:
Zie 2.

Foto 7:
Vind de kleuren niet zo mooi. Maar de scherpte is wel mooi.

Foto 8:
Jammer dat je de kleuren er niet zo meer uit hebt gepakt. Ze hadden wmb er nog meer mogen uitspringen!

Er zitten zeker mooie foto's bij. Vooral de eerste. gelijk de beste
Friends don't let friends remain beardless...
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')