Algemeen: erg nette serie, zeker leuk verschillende stijlen geprobeerd! Gaat zeker de goeie kant op met jou!! Mijn punten zijn dan ook niet schokkend, meer kleine aandachtspuntjes. L voor linker foto, R voor rechts, B voor bovenste foto, O voor onderste. Je foto's zijn wel allemaal braaf recht, experimenteer ook eens met je camera niet op nette rechte hoeken, maar kantel eens.
@1; L: als je afsnijdt met crop, doe het dan iets heavier of niet. Nu zijn het puntje van zijn schoen en kruin net weg. Laat het of helemaal zien, of crop sterker. Ik neig ernaar om handen en voeten wel helemaal te laten zien, hoofd mag best flink afgesneden worden. R: Nette DOF, pose en blik!
@2; L: hoofd iets meer naar de cam, je ziet nu alleen zijn wimper. Stukje oog had leuker geweest denk ik. L+R beetje saaie kleurstelling en poses. Je achtergrond is bijna hetzelfde belicht als je model, waardoor het niet echt gescheiden is. Omdat Tom geen oogcontact maakt met de cam, wordt hij bijna ook achtergrond.
@3; Leuke foto, jammer dat de achtergrond zo uitgebeten is. Door felle zon gaat hij een beetje met zijn ogen knijpen. Laat iermand heel overdreven zijn ogen open doen, en op het moment van afdrukken weer neutraal kijken. Dan is het knijpen een stuk minder.
@4; heerlijke plaat, maar door het hek heb ik het gevoel dat landscape fotograferen beter had gewerkt. Het hek geeft namelijk een horizontale lijn voor mijn gevoel. Een foto op landscape, iets van de zijnkant van hem genomen, had iets speelser en meer ruimte gegeven misschien, al werkt het confronterende recht van voren ook goed samen met de harde bewerking.
@5; Leuke plaat, maar door het verschil in licht met de achtergrond, is het wat uitgebeten. Als hij iets meer richting de cam draait, was het misschien minder. Voor dit soort foto's is een reflectiescherm eigenlijk ideaal bruikbaar, dan ben je de donkere plekken bij bijvoorbeeld zijn ogen kwijt.
@6; Leuke foto voor moeders, maar niet echt heel spannend. Pose is wel ok, maar door bewerking of compo had je het wel wat kunnen opleuken denk ik.
@7; Leuke foto, maar kleine neiging tot wasbeertje... Wederom is een reflectiescherm hier onmisbaar...
@8; Leuke foto! Had misschien zjin jas tot onder het kader van de foto open gedaan, staat ietsje losser.
Toffe serie!
![]()
[Barry Stevens]
Vooral dooooohrghaan!
[/Barry Stevens]
@7;