abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_54012258
Ik zit ff met een probleem. Wellicht kunnen jullie mij nieuwe inzichten verschaffen of voorzien van enkele bruikbare tips. Zelf ben ik al bang dat het te laat is, maar goed.. je weet maar nooit.

Het zit zo: In mijn vriendenkring zit al geruime tijd een ontzettend leuke griet waarmee ik het goed kan vinden. Het was eigenlijk altijd een zeer oppervlakkige vriendschap. De laatste weken ben ik wat meer naar haar toe getrokken en hebben we veel gepraat over koetjes en kalfjes en de dingen die ons bezighouden. Zoals het al dan niet missen van iemand in je leven, werk, huisvesting...blablabla.

Zelf ben ik alweer een 3 kwart jaar vrijgezel na een korte relatie van een maand of 6. Een tijd daarvoor had ik een relatie van zo'n 6 jaar achter de rug. Zij is ook al geruime tijd vrijgezel, maar heeft een tijdje geleden kortstondig een vriend gehad.

2 weken geleden zaten we 's avonds in het café wat met elkaar te babbelen. Ze zei dat ze zich eenzaam voelde en dat ze wel weer een vriend zou willen. Ik gaf aan dat ik daar ook weleens last van had, maar dat het vrijgezelle leven me soms ook goed bevalt. Ze had zichzelf al op relatieplanet ingeschreven en kreeg een stortvloed aan reacties waar ze eigenlijk niets tussen vond zitten. Ik heb een tijd geleden toen gekscherend gezegd: "Oh... ik ga me ook inschrijven en dan reageer ik op jou!". Ze moest lachen en vond dat een goed idee. Uiteindelijk heb ik dat nooit gedaan.

Enniewee, we zaten dus lekker te praten en we raakten flink aangeschoten. Op een gegeven moment legde ze haar hoofd op mijn schouder en vroeg: "Je vindt het toch niet erg als ik ff met je kroel hé". Niet veel later waren we aan het zoenen. Een vriendin van mij zei nog: "Dit zat er een keer aan te komen". Heel de avond was ze niet meer bij me weg te slaan. De volgende dag zagen we elkaar weer in het café en toen vroeg ze of ik er spijt van had? Ik zei dat ik het juist leuk vond. We raakten weer lekker aan de praat en voor ik het wist zaten we weer aan elkaar vastgeplakt.

Wat is dan het probleem zou je zeggen?

Nou... ik denk dat ik een beetje teveel de afwachtende persoon heb gespeeld. De zondag zijn we namelijk ergens koffie gaan drinken en toen waren daar ook vrienden van ons. Heb eigenlijk toen geen actie meer ondernomen. Heb haar wel regelmatig duidelijk gemaakt dat ik haar ERG leuk vindt, maar tot op de dag van vandaag is er niets noemenswaardigs meer gebeurd. Ik heb mede een afwachtende houding aangenomen omdat er van haar kant eigenlijk ook niets meer kwam. Vorige week probeerde ik haar weer te zoenen in de kroeg, maar ik kreeg er niet meer uit dan een dikke zoen op de mond terwijl ik daarvoor nog een beetje om haar heen hing en ze mijn handen vastpakte. Maar goed... die zoen kreeg ik dus duidelijk niet meer. Ik merkte die avond wel dat ze wat meer aandacht voor een goede vriend van me had gekregen. Iemand die dus ook in onze groep zit en die ze ook al een tijd goed kent.

Hierop besloot ik haar gewoon op de man af te vragen waarom die zoen geblocked werd. Ik zei: "Volgens mij zie je het niet meer zo zitten hé?" waarop ze bevestigend maar ook verontschuldigend antwoordde.

Die vriend van me is al een hele tijd op haar aan het azen. Dat was me eigenlijk al lang duidelijk. Hij flipte volgens mij ook redelijk toen hij zag dat wij aan het zoenen waren. Nu ben ik alleen bang dat dit straks andersom is. Ze bellen en sms-en de laatste tijd volgens mij regelmatig. Nu is hij het type dat continu achter al de meiden binnen onze vriendengroep aanzit. Hij is het type uitslover die met zijn humor indruk maakt of iig probeert te maken. Ik ben niet de enige die zich daaraan stoort. Mijn beste maat kampt met hetzelfde issue en stoort zich ook aan zijn opdringerige gedrag. Hij schaamt zich er niet voor om gewoon door te gaan terwijl iemand min of meer al bezet is, al is het niet zo dat hij op een directe manier iemand probeert af te pakken. Het is meer op het slinkse af met zijn humor en het gesms achter de ruggen van de anderen om.

Afgelopen vrijdag is er iets gebeurd wat een diepe impact op die meid had. Vervelend genoeg moest ik dit van die maat horen. Blijkbaar hadden ze weer contact gehad. Haar hond was onverwachts overleden. Ik heb haar toen gebeld en ze zat huilend aan de telefoon. Ik gaf aan dat ik er voor haar was en dat ze altijd welkom was om te praten. 's Avonds kreeg ik een sms van haar of ze bij me langs mocht komen. Ze had afleiding nodig. We hebben toen, afgezien van het trieste nieuws dat ze had ontvangen, een gezellige avond gehad. Beetje tv gekeken, wijntje gedronken en ook nog gelachen ook. Verder is er niets gebeurd. Uiteraard zou het een beetje respectloos van me zijn om op zo'n moment een poging te ondernemen. Bovendien had ze al laten merken dat het niets zou worden. Mijn trots speelt natuurlijk ook wel mee. Geen zin om telkens afgewezen te worden en dus heb ik het gelaten voor wat het is.

Zaterdagavond in de kroeg merkte ik dat ze toch wel weer een beetje naar me toe trok. Ik heb haar.... ik was een beetje lazarus..... toen maar weer gezegd dat ik haar heel erg leuk vindt. Tevens zei ik: "Jij wordt mijn vriendin, al is het niet nu, dan is het wel over een tijdje" Dit zei ik met een knipoog, maar wel op zo'n manier dat het gemeend over kwam. Haar antwoord is me een beetje ontschoten.

Gisteren heb ik haar opgepikt om bij een vriendin (met... jawel wederom die gozer) een filmpie te gaan kijken. Toen ik bij haar huis was en ze naar mijn auto liep zag ik dat ze een kauwgompje sneaky uit haar mond haalde en weggooide..... En wat doe ik!? De lul.... ik geef haar gewoon 3 zoenen! Aaaargh.... In eerste instantie dacht ik er niet eens bij na, maar wat later (toen ik dus al te laat was) viel het kwartje. Best een gezellige avond gehad, al merkte ik wel dat ze ook wel veel aandacht voor die maat van me had.

Vandaag op hyves had ze een krabbel bij die gast gezet. Bij mij ook wel en zelfs iets eerder, maar dat was meer een antwoord op een sms die ik haar vanmorgen stuurde. Die maat en zij hebben al maanden een soort van fantasie verhaaltje waar ze volop over krabbelen. Ik kan niet teveel uitwijden over wat het is, maar het komt er op neer dat ze in dat ze doen alsof ze papa en mama zijn... op een humoristische manier en verzinnen allerlei onzin dingen daaromheen. Goed... nu ging het dus weer over dat uitgemolken verhaaltje in die krabbel die bol stond van de hartjes en kussende smileys. Tevens sloote ze af met "Je wijffie!! en moeder van je kind". Dat kind is dus een tekenfilmfiguurtje

Wat moet ik hier nu mee? Aan de ene kant is dat verhaaltje slechts ontstaan uit een beetje dollen over en weer, maar aan de andere kant lijkt het erop alsof er een soort van waarheid uit aan het ontstaan is. Ze blijven maar doorgaan met dat gedoe. Nu weet ik van mezelf dat ik ook beschik over een flinke portie humor, maar ik ben niet iemand die maanden door blijft borduren op dezelfde grap.

Goed... ik krijg nu net een privé bericht op hyves of ik vanavond toch nog even naar de kroeg kom voor een klein drankje. Zit me mogelijk weer druk te maken om niks... zoals ik wel vaker doe!

Pfff.. lees het net ff terug. Wat een jankverhaal....haha! Ik post het toch maar

SAMENVATTING:
Meid in vriendengroep, leuk. Meerdere keren gezoend. Dacht even dat het iets zou worden. Maat van me toont ook veel interesse. Zij ook wel iets in hem volgens mij. Toch trekt ze nog veel met mij op, maar ben bang dat ze er met hem vandoor gaat.

Zoiets?

[ Bericht 2% gewijzigd door baggerbak op 18-10-2007 16:16:12 ]
pi_54012536
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:11 schreef B_BOY het volgende:
samenvatting?
Hij heeft twee keer gezoend met iemand uit z'n vriendenkring en nu is die een beetje in de war omdat zij de boot lijkt af te houden, maar ook weer niet. Zoiets?

Ow ja, en er zit ook nog een andere gast uit die groep achter haar aan.
Smart went Crazy....
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:23:03 #3
128056 MrManiak
Mijn post is interessanter
pi_54012619
Pfoe, wat een verhaal man...

* MrManiak probeert een goed antwoord te geven...

Ik zou zeggen dat ze meer ziet in die maat van je dan in jou, dat ze iets met die maat wilt beginnen... 't Lijkt alsof ze je aan het lijntje houdt, een soort van back-up-gast voor als het niets gaat worden met waar ze nu mee bezig is.
Óf je vraagt haar nog een keertje uit met veel romantische dingen (diner, bioscoop, wandeling met maanlicht, you know...) en vraag dan ergens tussendoor wat ze nou van je vindt, óf vraag het gewoon direct aan haar wat ze van je vindt en wat ze van die maat vindt, óf forget it. Zorg sowieso dat je weet waar je aan toe bent, anders kun je nog een tijd aan het lijntje gehouden worden.

Ik hoop dat je hier iets aan hebt... Natuurlijk kan ik van een afstand makkelijk praten omdat ik natuurlijk niet persoonlijk bij de dingen ben geweest en het dus zo kan beoordelen, maar van wat ik kan lezen in de OP kom ik dus hier op uit.
Succes man
Beter bekend als MrM, MM., Baas M, Big M, Mr.Held, Dubbel-M of gewoon René.
Mijn (inte)r(e)views!
pi_54012812
Inderdaad een zeikverhaal, maar dat heb je zelf ook door. Vraag gewoon 1 keer duidelijk, als je allebei niet gedronken hebt of er iets serieus in zit. Zo ja... zo nee... etc.

Tjonge jonge..
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_54012906
Kun je dit alles niet gewoon aan haar uitleggen/vragen
Zo van ik vind je leuk, ik wil weten wat jij vind... Misschien eens mee nemen op een echte date?
Women might be able to fake orgasms.
But men can fake whole relationships
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:40:43 #6
56387 Bob-B
In Bob we trust
pi_54012911
Zo'n vriend wil ik ook! O nee, stop, wacht eens even, toch niet
Dat je die gast nog je vriend noemt, vooral als hij weet dat jij wat voor haar voelt. Ok, nu had hij geen ongelijk gehad als het gewoon was gebeurt, maar dattie nu actief gaat zitten werven...nee dat keur ik af.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:40:53 #7
36431 bleiblei
Toogmakker:copyright:
pi_54012912
Tis allemaal zo makkelijk voor ons outsiders hé .
Nu nog doen....

Succes ermee . Gewoon direct vragen wat ze er van denkt. Uitkomst niet bevredigend. Cut the crap en laat der lekker in der soep gaar koken.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:41:07 #8
157897 Bramito
Espeen ies dieferent!
pi_54012917
WTF, spring op de fiets, ga naar d'r toe en zeg dat je verliefd op haar bent. Zeg gewoon dat je wat met haar wil en klaar! O ja en doe het een keer nuchter en zonder eerst te bellen/smsen/mailen/faxen dat heeft meer impact. Spontaniteit rules!
Siesta & Fiesta!
pi_54012959
je-mig.....

ik ben halverwege gestopt met lezen

mijn advies: zeg dat je d'r leuk vindt en dat je d'r vriendje wilt zijn klaar

zegt ze nee, dan ga je even huilen en verder met je leven, zegt ze ja, dan
Ja doei.
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:43:58 #10
31057 jpg97
Otaku No Kenkyu
pi_54012960
Een meid/vrouw is geen product waar je een nummertje voor kunt trekken, en als jij aan de beurt bent moet je je kans pakken

Als ze een relatie met je zou willen had ze dat al lang duidelijk gemaakt. En áls je echt duidelijkheid wilt dan kun je het nog altijd aan haar zelf vragen. Weet je ook meteen waar jij ( en die maat van je ) aan toe zijn.
Op dinsdag 28 februari 2006 13:50 schreef Avery het volgende:
ik ben dan nieuw ik zie zo dat jij irritant ben jpg
PieAir
Ik denk altijd heel goed na voor ik iets stoms zeg...
pi_54012965
jij bent plan B
  donderdag 18 oktober 2007 @ 16:44:28 #12
105393 IkWilbert
-Tukker 4 life-
pi_54012971
Inderdaad gewoon op de man (vrouw) af vragen waar je aan toe bent. Volgens mij zijn jullie al wel zover dat dit kan.

Je weet dan meteen waar je aan toe bent. Hoef je je niet meer druk te maken.

Succes!
* I intend to live forever, so far so good! *
pi_54013119
quote:
Gisteren heb ik haar opgepikt om bij een vriendin (met... jawel wederom die gozer) een filmpie te gaan kijken. Toen ik bij haar huis was en ze naar mijn auto liep zag ik dat ze een kauwgompje sneaky uit haar mond haalde en weggooide..... En wat doe ik!? De lul.... ik geef haar gewoon 3 zoenen! Aaaargh.... In eerste instantie dacht ik er niet eens bij na, maar wat later (toen ik dus al te laat was) viel het kwartje. Best een gezellige avond gehad, al merkte ik wel dat ze ook wel veel aandacht voor die maat van me had.
Wat insinueer je hier precies? Dat ze met die vent heeft zitten viespeuken? Was hij dan ook daar? Eet ze na het zoenen altijd een kaugompje?

Allemaal vragen....
pi_54013140
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:40 schreef Bob-B het volgende:
Zo'n vriend wil ik ook! O nee, stop, wacht eens even, toch niet
Dat je die gast nog je vriend noemt, vooral als hij weet dat jij wat voor haar voelt. Ok, nu had hij geen ongelijk gehad als het gewoon was gebeurt, maar dattie nu actief gaat zitten werven...nee dat keur ik af.
.
quote:
Die vriend van me is al een hele tijd op haar aan het azen. Dat was me eigenlijk al lang duidelijk
Hmm...
Too lazy to be an evil genius..
PSN ID: Cheironnl
pi_54013211
Bedankt voor de reacties. Meerendeel is weliswaar gewoon serieus! hahaha.. ik pleur bijna van mijn stoel! Dat dat kan op FOK!

Maar goed: Duidelijk is iig dus wel dat het NU tijd is om actie te ondernemen. Op de man af vragen is iets dat ik al gedaan heb, maar goed vanavond kan ik dus wel weer een beetje proberen intiemer met haar te worden. Ze zoekt me namelijk wel steeds op... iets dat voorheen eigenlijk nooit gebeurde.

Vanmorgen had ik haar laten weten dat ik vandaag niet naar de kroeg zou komen. Toch vraagt ze me nu of ik toch niet even zin heb om naar de kroeg te komen. De interesse is dus niet helemaal weg, maarrr.... het kan natuurlijk ook gewoon puur vriendschappelijk zijn. Anyway.... vanavond ga ik ervoor! Mocht ik merken dat ze afstandelijk doet, dan is het over.... mocht ik toch interesse van haar kant opmerken, dan ga ik haar inderdaad maar eens serieus mee uit vragen!

Bedankt tot zover!
  donderdag 18 oktober 2007 @ 17:01:49 #16
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_54013218
Echt hè, zeg dat mens gewoon wat je wil, lul. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
pi_54013269
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:54 schreef Cracka-ass het volgende:

[..]

Wat insinueer je hier precies? Dat ze met die vent heeft zitten viespeuken? Was hij dan ook daar? Eet ze na het zoenen altijd een kaugompje?

Allemaal vragen....
Nee joh... absoluut niet.

Die gozer was al bij die andere vriendin waar we film gingen kijken. Ik haalde haar alleen op!
Ik bedoelde dus...dat ze thuis blijkbaar kauwgom in had en dit weggooide voor ze instapte. Zo van... ik moet een frisse adem hebben want je weet maar nooit. Kan toeval zijn, maar goed...
pi_54013375
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:56 schreef Cheiron het volgende:

[..]

.
[..]

Hmm...
Ik snap je punt! Maar goed, misschien moet ik het iets genuanceerder brengen.

Het is een goeie gast, maar met vrouwen is hij zo....uhm... aandachtvragerig en uitsloverig, dat het bijna zielig wordt. Temeer omdat het hem eigenlijk nooit lukt om een meid te scoren en vast te houden. Iets wat ie wel heel graag wil. Ik merk aan hem dat ie gewoon tot op het gefrustreerde af bezig is een meid te vinden. Best jammer, want ik gun het hem echt.... ALLEEN NIET DEZE

Persoonlijk denk ik dat ie ook wel doorgaat bij haar omdat ZIJ hem ook de aandacht terug geeft. Dat motiveert hem om door te gaan, maar tot nu is ie er niet heel veel wijzer van geworden. Ik heb alleen al een tijdje en naar gevoel dat dit weleens om kan draaien.

Overigens denk ik niet dat hij een vaste vriendin weg zou proberen te kapen. Denk niet dat ie zo in elkaar steekt!
pi_54013436
Het verhaal komt bij mij eigenlijk over alsof je niet zozeer een relatie met dr wilt, maar vooral een vast persoon met wie je regelmatig kunt zoenen als je in de kroeg rondhangt of na een paar wijntjes aangeschoten en ondertussen volop lekker rondflirten, al dan niet met elkaar of met anderen....

Ik zou zeggen, als je een vaste relatie met dr wilt moet je ophouden met dat 'half-dronken dr proberen te kussen in de kroeg' omdat die dame ook wel doorheeft dat dat eerder een soort van 'gemaks-versieren' is welk je doet, maar je tevens geen enkele serieuze poging durft te wagen een relatie met dr aan te gaan...

Als je dr werkelijk wilt versieren moet je op de veel persoonlijkere manier gaan, dus een romantisch etentje met zn tweeen (en dan zonder direkt zelf twee flessen wijn leeg te lepelen) en gewoon eerlijk en open zijn, zonder teveel mee te doen aan een #flirt-spelletje'...

(het kan overigens zijn dat die vrouw eigenlijk zélf ook in de situatie zit dat ze eigenlijk evenmin durf toe te geven aan een vaste relatie en ook nog teveel hangt aan het 'rond-flirten')
"Whatever you feel like: Life’s not one color, nor are you my only reader" - Ausonius, Epigrammata 25
pi_54013472
Ga je het nu weer in de kroeg proberen?
Vind ik persoonlijk een beetje... cheesy.... en slap...
pi_54013543
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:15 schreef RM-rf het volgende:
Het verhaal komt bij mij eigenlijk over alsof je niet zozeer een relatie met dr wilt, maar vooral een vast persoon met wie je regelmatig kunt zoenen als je in de kroeg rondhangt of na een paar wijntjes aangeschoten en ondertussen volop lekker rondflirten, al dan niet met elkaar of met anderen....

Ik zou zeggen, als je een vaste relatie met dr wilt moet je ophouden met dat 'half-dronken dr proberen te kussen in de kroeg' omdat die dame ook wel doorheeft dat dat eerder een soort van 'gemaks-versieren' is welk je doet, maar je tevens geen enkele serieuze poging durft te wagen een relatie met dr aan te gaan...

Als je dr werkelijk wilt versieren moet je op de veel persoonlijkere manier gaan, dus een romantisch etentje met zn tweeen (en dan zonder direkt zelf twee flessen wijn leeg te lepelen) en gewoon eerlijk en open zijn, zonder teveel mee te doen aan een #flirt-spelletje'...

(het kan overigens zijn dat die vrouw eigenlijk zélf ook in de situatie zit dat ze eigenlijk evenmin durf toe te geven aan een vaste relatie en ook nog teveel hangt aan het 'rond-flirten')
Nou... ik ben wel toe aan een vaste relatie, echter ben ik dat alleen met iemand die dat ook met mij is! Daar ben ik nu dus aan het achter proberen te komen, al heeft ze min of meer al gezegd dat het niks wordt. Maar goed... dat kan ook zijn omdat er alleen dingen gebeurde als we beiden onder invloed van waren en dat ze dus van mij denkt dat ik alleen zo ben als ik gezopen heb.

Anyway... uiteten is een goed plan! Dat gaat er komen mits dingen vanavond duidelijk worden... in negatieve zin! Oh... en mevrouw houdt zelf ook van een stevige borrel, dus ik denk niet dat ze daar heel veel problemen mee heeft gehad.

Mijn probleem is.... nuchter ben ik wat meer chicken om dingen te zeggen/ondernemen. Met een drankje op gaat het zoveel makkelijker. Als ik eenmaal zeker van mijn zaak ben, dan is de drank ook niet nodig meer.... dan valt alle spanning op de een of andere manier van me af!
pi_54013553
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 16:44 schreef cesareborgia het volgende:
jij bent plan B
Ze gaat eerst even kijken wie het beste bevalt....
pi_54013597
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:18 schreef liefie_ het volgende:
Ga je het nu weer in de kroeg proberen?
Vind ik persoonlijk een beetje... cheesy.... en slap...
Zij vraagt aan mij of ik vanavond kom!

Ik kan vanavond wederom geen actie ondernemen.... maar ja... elke dag is een verloren dag!
pi_54013637
Gewoon kussen die meid op een redelijk intiem moment, werkt het werkt het niet dan is het jammer en dan heb je waarschijnlijk een goed gesprek met haar waaruit een hoop duidelijk kan worden
The only easy day was yesterday!
pi_54013666
quote:
Op donderdag 18 oktober 2007 17:25 schreef baggerbak het volgende:

[..]

Zij vraagt aan mij of ik vanavond kom!

Ik kan vanavond wederom geen actie ondernemen.... maar ja... elke dag is een verloren dag!
Je kunt tcoh zelf ook wel iets verzinnen om er je eigen draai aan te geven?
Ja ik kom vanavond! Heb je misschien zin om eerst samen wat te eten/zal ik je ophalen/kunnen we eerst even praten enz enz
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')