quote:
Op zaterdag 27 oktober 2007 00:44 schreef Kees22 het volgende:2 Auto's die samen nog geen 5000 km per jaar rijden? Dat is 10 km per auto per dag? Woon-werk-verkeer? Dus 5 km van woning naar werk? En daarvoor koop je een auto?
En ja: als er 2 auto's in plaats van 1 op de weg zijn, ontstaan er eerder files. En parkeren doe je niet alleen op je eigen erf, maar ook op het erf van anderen.
Die ene auto gebruiken mijn ouders om naar mijn grootouders te rijden, en die komt globaal gezien 1x per 2 weken buiten. De rest staat hij in onze garage, en als mijn ouders bij mijn grootouders staan staat die op haar oprit (waar ook makkelijk 3 auto's op privéterrein kunnen). De afstand daarnaartoe is ongeveer 30km enkel, dus wat dat betreft rijden mijn ouders 2000km met die auto. Werken doet m'n pa met de fiets (maar 4km van hier), en m'n ma blijft thuis.
Die andere 3000km rij ik nu met die auto, en daarvoor zou ik een eigen auto kopen, omdat ik gewoon eens een eigen auto wil hebben. Die auto gaat op de oprit staan ipv de garage, maar dat is nog steeds privéterrein, en elders gaat die geparkeerd worden zoals ik die daar nu ook parkeer.
Dus neen, ik ga niet parkeren op het erf van anderen, ruimte zat bij ons thuis. Dat wij een auto kopen voor die paar kilometers is toch gewoon een keuze? Als andere mensen er al last van hebben dat er eentje meer bij ons thuis staat (die auto's gaan toch nooit samen gebruikt worden) dan kunnen ze overal over gaan klagen hoor.