quote:Ajax, Aegon en ABN akkoord
AMSTERDAM - Ajax heeft woensdag officieel bevestigd dat Aegon per 1 juli 2008 de nieuwe hoofdsponsor is. De verzekeraar betaalt zeven jaar lang een sponsorbedrag van maximaal 12 miljoen euro per jaar.
Het contract met de huidige hoofdsponsor ABN Amro, dat nog tot 2011 loopt, is omgezet in een sponsorpartnership. De bank maakt volgend seizoen plaats voor Aegon op de Amsterdamse voetbalshirts.
Om het af te leren nog wat photoshops. Ik heb het vierkantje wat subtieler gemaakt, maar daar gaat Aegon waarschijnlijk niet mee akkoord.quote:
quote:
Het is dus maximaal 12 miljoen euro en niet gegarandeerd, pas als we in één seizoen de JC-schaal, KNVB-beker, landstitel, Europese Supercup, Champions League én Wereldbeker winnen, krijgen we die 12 miljoen euro.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
12 miljoen per jaar? Mij hoor je niet klagen![]()
Ik las dat we nu qua sponsorinkomsten in hetzelfde rijtje zitten als Arsenal en Juventus, niet vekreerd.
Het vaste component is 10 miljoen. Daar kan nog een bedrag bijkomen tot 2 miljoen.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het is dus maximaal 12 miljoen euro en niet gegarandeerd, pas als we in één seizoen de JC-schaal, KNVB-beker, landstitel, Europese Supercup, Champions League én Wereldbeker winnen, krijgen we die 12 miljoen euro.
Het is nog niet eens zo heel gek.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:47 schreef Trancelocator het volgende:
[..]
Om het af te leren nog wat photoshops. Ik heb het vierkantje wat subtieler gemaakt, maar daar gaat Aegon waarschijnlijk niet mee akkoord.
[ afbeelding ]
[ afbeelding ]
Trouwens dat sponsorpartnership, betekent dat dat Ajax nog steeds geld blijft vangen van ABN Amro?
Als je met 40 miljoen aan transferinkomen niet goed kan inkopen kun je dat ook met 5 miljoen extra niet.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:03 schreef koningdavid het volgende:
[..]
12 miljoen per jaar? Mij hoor je niet klagen![]()
Ik las dat we nu qua sponsorinkomsten in hetzelfde rijtje zitten als Arsenal en Juventus, niet vekreerd.
Kan binnen een week weer veranderenquote:Op woensdag 17 oktober 2007 12:34 schreef D3nn15 het volgende:
http://www.nu.nl/news/127(...)rzitter_Ajax%27.htmlDie zak hooi blijft?
quote:Overgang Ajax naar Aegon verrassend
AMSTERDAM - Aegon is per 1 juli 2008 de nieuwe hoofdsponsor van AFC Ajax. Dit is woensdag officieel bekendgemaakt.
Het sponsorschap tussen Ajax en Aegon is vastgelegd voor zeven jaar, waarin een jaarlijks sponsorbedrag van maximaal 12 miljoen euro wordt uitgekeerd. Dit bedrag is opgebouwd uit een vaste component van 10 miljoen euro en een variabel deel van 2 miljoen euro. Ook wordt een beginbedrag van anderhalf miljoen euro uitgekeerd. Het totale sponsorbedrag kan hiermee komen op 85,5 miljoen euro.
Nu Ajax de sponsorovereenkomst met ABN Amro heeft verbroken en in zee gaat met Aegon, heeft de Amsterdamse voetbalclub een unieke situatie gecreëerd.
''Ik heb nog niet eerder meegemaakt dat een club de sponsor aan de kant zet terwijl de overeenkomst nog loopt,'' zegt directeur Floris van Dam van het sportmarketingbureau Markt+Sport, dat onder meer werkt voor de Uefa en Ajax.
De stap van Ajax komt voor veel mensen bij ABN Amro en de nieuwe mede-eigenaar Fortis als een verrassing. Een woordvoerder van ABN Amro is verbaasd door de grote voortvarendheid waarmee het nieuws in de media is verschenen. ''Ajax heeft in een eerder stadium gezegd meer te willen. ABN Amro heeft toen niet direct gezegd 'dat gaan we doen', maar Ajax wel de vrijheid gegeven rond te kijken. Er is toen ook tegen Ajax gezegd: als jullie een andere sponsor vinden, ga dan met ons in gesprek, want we hebben wel een contract tot 2011.''
''Ook voor mij komt het als een verrassing,'' zegt Van Dam. ''Hoewel ik de redenatie erachter wel begrijp. Het contract tussen Ajax en ABN Amro was goed voor beide partijen, maar ABN heeft wel scherp ingekocht. De zeven miljoen euro die de bank betaalt, is goed voor het Nederlandse deel van de marktwaarde van Ajax, maar voor het buitenlandse deel is het veel te pover. Internationaal is Ajax een brand met grote waarde. Dat het nu wat minder gaat, doet daar niets aan af. De drie tot vijf miljoen meer die Aegon daarvoor betaalt, is een juistere waardering.''
Aegon is al een tijdje bezig internationaal uit te breiden en Ajax zou een mooie kruiwagen zijn om in het buitenland de naamsbekendheid te vergroten. De verzekeraar is al 31 jaar sponsor van de schaatsbond KNSB. Het betrouwbare, oer-Hollandse imago van de schaatssport is in Nederland goud waard, maar daarbuiten valt met Ajax meer garen te spinnen.
Financieel directeur Dagobert Slop.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:41 schreef mr_cucumber het volgende:
[..]
Vast een domme vraag maar wie is die kale?
Dan is die 12 miljoen dus gewoon een zekerheidje.quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:10 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Het is dus maximaal 12 miljoen euro en niet gegarandeerd, pas als we in één seizoen de JC-schaal, KNVB-beker, landstitel, Europese Supercup, Champions League én Wereldbeker winnen, krijgen we die 12 miljoen euro.
Oh ik dacht even aan een nieuwe aankoop a la Urzaizquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Financieel directeur Dagobert Slop.
En trouwens, domme vragen bestaan niet.
Geef mij één reden waarom een topvoetballer naar Ajax zou willen komen en noem eens één zo'n topper?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:43 schreef BonJovi het volgende:
Een ding is al dat we meer geld krijgen maar we moeten durven toppers aan te trekken. Wat heb je met zoveel geld als je niet durft te investeren in spelers.
Tnxquote:Op woensdag 17 oktober 2007 13:43 schreef M0NTANA het volgende:
[..]
Financieel directeur Dagobert Slop.
En trouwens, domme vragen bestaan niet.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |