Echt zon blik van "moet dat nou, dat teken?"quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:19 schreef teigan het volgende:
freecell kijkt wel heel grappig!!
Ik ben moe, en heb koppijn, lekker naar bedje toe dus...
*hugs* slaap lekkerquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:19 schreef teigan het volgende:
freecell kijkt wel heel grappig!!
Ik ben moe, en heb koppijn, lekker naar bedje toe dus...
Nou, daar gaat mijn kans op een baan in het noorden...quote:Onderzoekers RUG voor de klas
Gepubliceerd op 17 oktober 2007, 20:49
Laatst bijgewerkt op 17 oktober 2007, 21:15
Groningen -
Jonge onderzoekers in de bètawetenschappen van de Rijksuniversiteit Groningen gaan lesgeven op middelbare scholen. Op deze manier moeten meer (gepromoveerde) wetenschappers voor de klas komen en het dreigend lerarentekort worden tegengegaan.
De Rijksuniversiteit Groningen (RUG) begint volgend jaar met twaalf jonge onderzoekers, assistenten-in-opleiding (aio’s), die op middelbare scholen in het Noorden gaan lesgeven. Deze aio’s moeten lesgeven in de vakken wiskunde, natuurkunde, scheikunde, biologie en informatica en ze kunnen worden ingezet bij de verdiepingsvakken natuur, leven en technologie (NLT) en wiskunde D. De jaren daarop moeten meer jonge onderzoekers de weg naar havo- en vwo-scholen weten te vinden.
”Doel is meer gepromoveerden voor de klas te krijgen”, zegt Alex van den Berg van het Bètasteunpunt van de RUG. ”Zij zijn op de hoogte van de nieuwste wetenschappelijke ontwikkelingen en kunnen leerlingen laten zien hoe leuk en interessant wetenschap is.” Nevendoel is meer leerlingen te interesseren voor de exacte vakken.
Dit jaar krijgen de wetenschappers een didactische cursus en bereiden ze zich voor op het lesgeven, zodat ze na de zomervakantie aan de slag kunnen. Aio’s in de exacte vakken zouden makkelijk een baan moeten vinden, maar volgens Van den Berg is voor lang niet elke gepromoveerde een wetenschappelijke carrière weggelegd. ”Niet elke aio vindt een baan die past bij zijn promotieonderwerp. Een baan in het onderwijs kan een goed alternatief zijn.”
Assistenten-in-opleiding doen onderzoek en geven daarnaast les aan studenten op de universiteit. Van den Berg: ”Aio’s die puur wetenschappelijk geïnteresseerd zijn, zullen waarschijnlijk niets voelen voor een baan in het onderwijs, maar er zijn er genoeg die onderwijs geven interessant en spannend vinden.
Die willen we vragen voor de middelbare scholen.” Aio’s kunnen zo na hun promotie met een jaar werken en leren bevoegd leraar zijn.
Dat aio’s gaan lesgeven op scholen is één onderdeel van het project. Tegelijkertijd gaan docenten van middelbare scholen aan de slag op de universiteit. Zij worden ingezet bij werkcolleges en practica. ”Docenten kunnen weer kijken hoe het toegaat op de universiteit en kunnen hun universitaire kennis eens opfrissen. Dat is voor henzelf inspirerend en kan een impuls geven aan hun onderwijs.”
Waarschijnlijk dacht ik ook zoietsquote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:27 schreef Alexxxxx het volgende:
[..]
Echt zon blik van "moet dat nou, dat teken?"
Truste en beterschap.
Volgens mij al een stuk of 9 nu in de telling. Jullie toch ook?quote:Op woensdag 17 oktober 2007 15:09 schreef teigan het volgende:
terwijl maok al een mini Groningenmeeting geregeld heeft voor dit weekend...
Volgens mij gaan daar best veel fokkers zijn..
Iets van: 'Ik achtervolg echt niemand' (als reactie op mensen die roepen 'Hij ging die kant op') of juist: 'Wáár ging ie heen?' of 'Ik heb het konijn gezien' (snapt freecell waarschijnlijk alleen) of 'Ze zitten me achter na'quote:Op woensdag 17 oktober 2007 17:02 schreef freecell het volgende:
Crosspost:
-knip-
Heeft er nog iemand een ludieke tekst?
Ik geloof dat ze wel vaker zijn uitgerukt dan 2 keer:quote:Op woensdag 17 oktober 2007 22:45 schreef Peterselieman het volgende:
Hou je contacten bij je faculteit warm, Teigan. Misschien kun je op die manier er tussenrollen.
De brandweer van de post Vinkhuizen heeft het maar druk vandaag. Hoor ze al voor de 2e keer vandaag langsrijden.
| 1 2 | B01 - KAZERNEALARM GRONINGEN-VINKHUIZEN |
Daar komt het bij mij ook op neer jaquote:Op donderdag 18 oktober 2007 09:13 schreef Dangel het volgende:
nope, heerlijk geslapen. maar ik had graaglanger geslapen
NIemand roept of ik iemand achtervolgquote:Op donderdag 18 oktober 2007 00:12 schreef maok het volgende:
Iets van: 'Ik achtervolg echt niemand' (als reactie op mensen die roepen 'Hij ging die kant op') of juist: 'Wáár ging ie heen?' of 'Ik heb het konijn gezien' (snapt freecell waarschijnlijk alleen) of 'Ze zitten me achter na'
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |