In verband met nieuwe baan in nieuwe stad ga ik daar wat huren. De huurwoning wordt mijn hoofdverblijf. Ik heb echter mijn koopwoning in de oude stad nog niet verkocht. Ik wil toch verhuizen en die koopwoning staat straks dus leeg. Wie heeft ervaring met deze situatie? Ik kan weinig vinden over hoe dit zit qua gemeente, belasting en hypotheek etc. Hoe zit het bijvoorbeeld met:
1. GBA. Moet ik mij nu inschrijven in de nieuwe stad, terwijl ik nog eigenaar ben van een woning in de oude stad? De oude gemeente beweerde dat ik in twee gemeentes in het GBA kan en moet inschrijven. Daar geloof ik dus niks van!
2. Gemeentebelastingen. Welke belastingen moet ik in de oude stad blijven betalen, zelfs als ik me daar uitschrijf en feitelijk niet meer woon? Moet ik dan toch nog OZB en afval en rioolheffingen blijven betalen?
3. Hypotheekverstrekker. Moet ik hen inlichten als ik ga verhuizen?
4. Zijn er andere dingen waar ik mee te maken krijg?
Voor de duidelijkheid:
Tips over hoe ik mijn woning sneller kan verkopen heb ik al genoeg. Tips over bijleenregelingen en overbruggingskrediet zijn niet van toepassing (ik ga dus huren en heb daar mijn redenen voor).
O(+> There's so much hate goin' round. Hard to not let it get you down. Least we can do is make a joyful sound.