abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53966579
Voor alle mensen die net als ik dachten dat we ze onbeperkt hun data na gebackupt te laten hebben terug kunnen halen de vervelende mededeling dat het tot 30 dagen terug gaat en data van daarvoor VERDWENEN is.

Het fijne is dat KPN dit nergens noch expliciet noch impliciet aangeeft en dus het meest essentiele van de hele dienst achterhoudt. Ze suggereren zelfs het tegenovergestelde:

`U stelt eenmalig in welke bestanden u wilt back-uppen
en wanneer. Back-up Online zorgt er vervolgens voor
dat de back-ups automatisch op de ingestelde tijd worden
gemaakt. De back-ups worden dus nooit meer vergeten.`

`Mocht er namelijk iets mis gaan dan kunt
u al uw bedrijfsgegevens eenvoudig weer terughalen
en gebruiken.`

`Automatische en onbeperkte online back-up`

`Nooit meer uw bedrijfsgegevens kwijt`

Dankzij hen ben ik een aantal heel belangrijke foto´s kwijt. HARTELIJK BEDANKT.

Randdebielen. Dat dit nog kan!
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:35:18 #2
81894 godigita
Trollercoaster
pi_53966615
Tja. Beetje naief om te denken dat ze alles voor altijd bewaren. Zou een flink datacenter worden.
pi_53966671
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:35 schreef godigita het volgende:
Tja. Beetje naief om te denken dat ze alles voor altijd bewaren. Zou een flink datacenter worden.
Dan is driekwart van hun klantenbestand naïef met mij, aangezien ik hier al heel wat mensen over op de hoogte heb moeten stellen die er ook gebruik van maakten in de veronderstelling dat alles nu ´veilig opgeborgen´ staat en teruggehaald kan worden.

Dit is toch iets wat KPN moet vermelden?!
pi_53966721
quote:
Ja, erg vreemd om te denken dat een betaalde back-up dienst idd dingen bewaart voor je.
Scheren is voor schapen!
pi_53966758
Dude, shit happens..
en het is altijd nog beter dan dat de boel gehackt word en je shit openbaar is gemaakt.
pi_53966883
Ah
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:45:33 #7
69415 Buschetta
Jouw IP toevallig ?
pi_53966891
Whaha... 4,95 per maand voor 30 dagen opslag betalen......

Dan mag je jezelf i.d.d wel een Digin00b noemen ja

En dan ook nog klagen als die shit gewist wordt ? Wat denk je zelf dat KPN echte diensten levert ?

ROFL
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:47:52 #8
193875 thloreg
seni seviyorum NL & TR
pi_53966963
Eigen schuld dikke bult TS. Je weet toch dat KPN niet te vertrouwen is. Hoe harder iemand schreeuwt dat zij te vertrouwen zijn hoe minder ik het vertrouw. KPN backup? Elke beetje normaal denkend mens weet hoe je een backup kan maken en er van uitgaan dat je helemaal op KPN kunt vertrouwen die dat allemaal feilloos voor je regelt is gewoonweg dom en erg uit de tijd. Er is altijd wel iets wat vroeg of laat misgaat. Daarnaast geven ze geen enkele garantie dat wanneer het fout loopt zij een zorg hebben dit te vergoeden danwel te herstellen. Wat KPN eigenlijk zegt is: " geef ons je gegevens en wij bergen het op en je kan het zo terughalen maar we nemen er geen enkele verantwoording ervoor " Beetje het idee van de garderobbe: Jas afgeven en ervoor betalen maar vervolgens geen garantie geven of niet thuisgeven mocht je jas weg zijn.

Oh ja.. en niet onbelangrijk: Zij kunnen ongestoord zonder dat jij er enige toezicht op hebt al jou prive gegevens e.d. inzien met die backup. Wedden dat als zij iets vinden dat niet door de beugel dit zonder jouw toestemming doorspelen aan derden? Laat gewoon een familielid je eigen webserver/backupserver regelen waar je alles op kwijt kunt en je hebt dat hele KPN niet meer nodig. Desnoods werk je met externe HD om je backup te maken.
Slapen is geen geringe kunst: je moet er de hele dag voor wakker blijven.
pi_53967115
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:39 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Ja, erg vreemd om te denken dat een betaalde back-up dienst idd dingen bewaart voor je.
Ja vreemd he als dat de dienst is die ze aanbieden. Dat is toch back uppen. Dat is toch waar het over gaat, dingen bewaren zodat ze je niet KWIJTRAAKT.
  dinsdag 16 oktober 2007 @ 12:53:55 #10
81894 godigita
Trollercoaster
pi_53967118
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:39 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Ik zei: voor altijd
pi_53967156
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:47 schreef thloreg het volgende:
Elke beetje normaal denkend mens weet hoe je een backup kan maken
Ik denk dat je hier 80% van de bevolking van de kaart wegveegt. Niet iedereen is zo geschoold in computers als jij.

Wat een arrogantie ook.
pi_53967159
ik vind TS wel een beetje dom, voor 10 euro heb je een aantal dvd's zet daar je belangrijkste data op en klaar is kees.
of koop een externe HD
pi_53967200
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:55 schreef Edwinuss het volgende:
ik vind TS wel een beetje dom, voor 10 euro heb je een aantal dvd's zet daar je belangrijkste data op en klaar is kees.
of koop een externe HD
Luister es. Het is pas sinds kort dat ik een DVD-brander heb. Hiervoor moest het op CD. Dat kostte me 35 CD-tjes om alles erop te krijgen, en elke dag komen er weer nieuwe en gewijzigde dingen op de computer te staan. Moet ik dan elke dag weer een CD inmiddels dan DVD erin douwen en alles erop zetten?

Klotewerk is dat.
pi_53967231
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:57 schreef diginoob het volgende:

[..]

Luister es. Het is pas sinds kort dat ik een DVD-brander heb. Hiervoor moest het op CD. Dat kostte me 35 CD-tjes om alles erop te krijgen, en elke dag komen er weer nieuwe en gewijzigde dingen op de computer te staan. Moet ik dan elke dag weer een CD inmiddels dan DVD erin douwen en alles erop zetten?

Klotewerk is dat.
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 12:55 schreef Edwinuss het volgende:
of koop een externe HD
pi_53969871
35 cds? Leuk... Ooit van het archive bitje gehoord? Die zorgt ervoor dat je weet wat al gebackupped is....
pi_53978801
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 15:08 schreef BlackStar2k het volgende:
35 cds? Leuk... Ooit van het archive bitje gehoord? Die zorgt ervoor dat je weet wat al gebackupped is....
nee wat is dat en hoe werkt het?
pi_53979233
quote:
Op dinsdag 16 oktober 2007 23:44 schreef diginoob het volgende:

[..]

nee wat is dat en hoe werkt het?
pi_53985201
Mensen die al hun gegevens aan bedrijven toevertrouwen
pi_53985407
quote:
`Mocht er namelijk iets mis gaan dan kunt
u al uw bedrijfsgegevens eenvoudig weer terughalen
en gebruiken.`

`Automatische en onbeperkte online back-up`

`Nooit meer uw bedrijfsgegevens kwijt`

Ik vertrouwde die service sowieso al niet. Alleen al omdat die reclame zo irritant is. Koop gewoon zelf een externe hardeschijf of tapestreamer whatever.
De laatste tijd zit ons dochtertje in de nee-fase. Ze wil niet meer hebben dat ik haar naar bed breng. Twintig jaar terug was dat nooit een probleem.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')