Volgens mij toch zeker 3 miljoen per jaar. Anders gaat ie ook niet in zo'n tyfusheet land wonen.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Maar verdient ie daar veel geld dan? Zou je niet zeggen als je de omstandigheden (Geen kleedkamers e.d.) daar ziet
quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:22 schreef snarfbreda het volgende:
Liefst wel een modje dan, heb ik meer vertrouwen in dat het daadwerkelijk ook aankomt.
Nu nog qua voetbal bij de top 10.quote:"Ajax door Aegon in toptien van Europa"
16 oktober 2007
Het nieuwe sponsorcontract van Ajax met Aegon brengt de club in de toptien van Europa. Dit zegt marketingdeskundige Frank van den Wall Bake over de verbintenis van de Amsterdamse voetbalclub met de financiële dienstverlener.
"Ajax komt op een gedeelde negende plaats met Arsenal en Chelsea en nog voor clubs als Liverpool en Juventus. Dit is een enorme positieve ontwikkeling. Het bevestigt de tendens dat steeds meer grote bedrijven vertrouwen hebben in de sport. Het is een reflectie van de kracht van de sport."
Volgens Van den Wall Bake is de keuze van Aegon voor Ajax ingegeven door de sterke internationale ambities van het bedrijf. "Met schaatsen lukt het niet om in het buitenland naam te maken, maar met Ajax wel. De voetbalclub is wereldwijd bekend en dat geeft Aegon een internationaal platform. Ook andere bespelers van de markt op wereldniveau hebben dat al ingezien, zoals ING dat in de Formule 1 is gestapt."
De verbintenis zal wel voor een scheve verhouding zorgen tussen Ajax en de andere Nederlandse toppers als PSV en Feyenoord. Met premies en bonussen kan Ajax in zeven jaar tijd in totaal zo'n 100 miljoen euro opstrijken. Volgens Van den Wall Bake krijgt PSV per jaar 6,5 miljoen van de shirtsponsor en Feyenoord 6 miljoen.
"Ajax is internationaal altijd meer waard geweest, dus dat de club het meeste geld krijgt is logisch. Maar nu wordt het allemaal wel een beetje krom. PSV en Feyenoord zullen hierdoor ook meer aan hun sponsor gaan vragen", stelt Van den Wall Bake.
De sportmarketinggoeroe verwacht echter niet dat Ajax door de financiële speling veel meer mogelijkheden dan de Nederlandse concurrenten krijgt. "De club werkt al met een begroting van 70 miljoen. Daar komt nu via de shirtsponsor 5 miljoen bij. Dat is prachtig, maar dat zet niet ineens alle deuren open."
Van den Wall Bake vindt dat Aegon wel lef heeft getoond met het aangaan van een langdurige samenwerking met Ajax. De sportieve prestaties van de Amsterdamse club spreken de afgelopen jaren vooral internationaal niet tot de verbeelding. "Maar bij Aegon weten ze ook dat je in sport altijd kunt winnen en verliezen. Een Engels spreekwoord zegt: no guts, no glory. Aegon verdient met zo'n risico ook zeker de glorie."
Van den Wall Bake denkt niet dat het einde van de samenwerking tussen ABN Amro en Ajax te maken heeft met de overname van de bank door een bankentrio. Fortis is een van de nieuwe eigenaars en shirtsponsor van Feyenoord. "Dat is een toevalligheid. Het is een kwestie van de vrije markt, een kwestie van vraag en aanbod. Ajax heeft waarschijnlijk meer geld gevraagd en met Aegon zijn ze er uitgekomen."
Akkoord, ik ga even vragen welk vak en dan moet je ze maar op sturen aangezien ik momenteel geen auto bezit.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:30 schreef Silenus het volgende:
[..]
Ik kan er vanmiddag 2 halen als je wilt. Kun je dan ophalen in Utrecht of ik stuur ze na betaling op.![]()
Prima.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:34 schreef snarfbreda het volgende:
[..]
Akkoord, ik ga even vragen welk vak en dan moet je ze maar op sturen aangezien ik momenteel geen auto bezit.
2 voor 40?
Je zit daar niet voor je lol, dus ik denk dat hij wel veel verdient.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:29 schreef TerroRobbie het volgende:
Maar verdient ie daar veel geld dan? Zou je niet zeggen als je de omstandigheden (Geen kleedkamers e.d.) daar ziet
Goed nieuws dus toch hoor, dat Aegon.quote:
De sportieve uitdaging weegt ook mee, natuurlijk.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:43 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Je zit daar niet voor je lol, dus ik denk dat hij wel veel verdient.
inderdaadquote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:22 schreef dronkeykong het volgende:
Blij dat het geen Fortis is geworden
Vanavond toch?quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:36 schreef Nashje het volgende:
Wanneer is die vergadering???
Heb je het filmpje gezien? Hij is blijkbaar wel blij daar en dan niet alleen vanwege het geld.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 12:43 schreef BonJovi het volgende:
[..]
Je zit daar niet voor je lol, dus ik denk dat hij wel veel verdient.
Je vergeet een sterretje. Het is vanaf volgend seizoen he.quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:45 schreef venomsnake het volgende:
Ik was helemaal die kampioenssterren vergeten..![]()
[ afbeelding ]
Zo..![]()
Wel realistsich blijven he..quote:Op dinsdag 16 oktober 2007 13:47 schreef Suijk het volgende:
[..]
Je vergeet een sterretje. Het is vanaf volgend seizoen he.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |