Ik, al 2 jaar geleden ongeveerquote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:09 schreef Friday12 het volgende:
wie heeft al ov chipkaart gekregen naast zijn gewone ov kaart
Dan heb je geen geldig vervoersbewijs wanneer de conducteur komt checken, wat in veel trams standaard gebeurt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:51 schreef Lakitu het volgende:
Het kan ook al in de trams hier. Maar wat ik me nou afvraag: wat als je in de tram incheckt, daarna gelijk weer uitcheckt en rustig gaat zitten?
Dan rij je dus zwart en ben je de lul. En volgens mij kan dat ook niet, inchecken en uitchecken aan dezelfde paal of binnen zoveel minuten geloof ik.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 13:51 schreef Lakitu het volgende:
Het kan ook al in de trams hier. Maar wat ik me nou afvraag: wat als je in de tram incheckt, daarna gelijk weer uitcheckt en rustig gaat zitten?
Eh, nee.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:04 schreef Alicey het volgende:
[..]
Dan heb je geen geldig vervoersbewijs wanneer de conducteur komt checken, wat in veel trams standaard gebeurt.
Zwartrijden boeit me geen ene fuck.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan rij je dus zwart en ben je de lul. En volgens mij kan dat ook niet, inchecken en uitchecken aan dezelfde paal of binnen zoveel minuten geloof ik.
Als ik de tram naar het centrum pak word ik altijd gecontroleerd. Op die tram gaat standaard een conducteur mee waar je ook eventueel kaartjes kunt kopen als je geen geldig vervoersbewijs hebt.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:05 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Eh, nee.Laatste conducteur die ik ooit in de tram heb gezien, was ongeveer 5/6 jaar geleden.
Oh ja, dom. Ik zei conducteur maar ik bedoelde niet dat mannetje achterin de tram, maar die mannetjes die binnen komen stappen om vervolgens iedereen te controleren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:09 schreef Alicey het volgende:
[..]
Als ik de tram naar het centrum pak word ik altijd gecontroleerd. Op die tram gaat standaard een conducteur mee waar je ook eventueel kaartjes kunt kopen als je geen geldig vervoersbewijs hebt.
Mensen als jij maken het OV duurder en onveiliger. Ik hoop dat je eens flink gepakt wordt.quote:
Dat ziet de conducteur/bestuurder toch? Ik kan moeilijk door iedereen heen lopen.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:19 schreef jna het volgende:
[..]
Waarom neem je dan uberhaupt de moeite om in te checken
Boehoehoe.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:20 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Mensen als jij maken het OV duurder en onveiliger. Ik hoop dat je eens flink gepakt wordt.
Hoe kan die man of vrouw nou zien of alle mensen bij alle deuren met hun pasje langs dat ding gaan. Ik denk dat je meer opvalt als je daarna meteen weer uitcheckt bij een ander ding.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:20 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Dat ziet de conducteur/bestuurder toch? Ik kan moeilijk door iedereen heen lopen.
Dat kan overigens wel, maar je bent inderdaad de lul als ze je controleren.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:05 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dan rij je dus zwart en ben je de lul. En volgens mij kan dat ook niet, inchecken en uitchecken aan dezelfde paal of binnen zoveel minuten geloof ik.
Ohw, de vliegende brigades.quote:Op vrijdag 9 januari 2009 14:11 schreef Lakitu het volgende:
[..]
Oh ja, dom. Ik zei conducteur maar ik bedoelde niet dat mannetje achterin de tram, maar die mannetjes die binnen komen stappen om vervolgens iedereen te controleren.
Grote jongen... Nieuw woord geleerd.....quote:
Je hebt 'm via werk?quote:Op vrijdag 9 januari 2009 09:17 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ik heb zo'n jaarkaart die voor heel NL geldig is, dus niet alleen voor een bepaald traject. Voorheen had ik wel een trajectkaart en daar kreeg ik op een bepaald moment een nieuwe inclusief Chip, maar die had ook extra zones voor de metro, bus etc.
Mijn huidige jaarkaart is alleen geldig in de trein en niet in andere vormen van OV. Ik vrees dus dat ik een losse OV chip kaart zal moeten nemen en dan achteraf gaan declareren bij de baas of zo. Pfffff wat een gedoe.
Dat laatste ben ik met je eens, maar de baas heeft anders besloten. En aangezien ik op verschillende plaatsen in het land werk schijnt het makkelijker te zijn om het zo te doen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 04:13 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je hebt 'm via werk?
Dan kan je altijd een saldo op je kaart zetten waarmee je bus kan gebruiken, enige lastige is dat je dan bonnetjes moet bewaren etc. Je hebt geen losse chipkaart nodig enkel voor de rest van het OV.
Al met al is het wel handiger om een OV jaarkaart te nemen ipv een NS-jaarkaart, maar goed.
Makkelijker om een losse chipkaart te nemen (naast je NS jaarkaart) en daar een saldo opzetten?quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:01 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Dat laatste ben ik met je eens, maar de baas heeft anders besloten. En aangezien ik op verschillende plaatsen in het land werk schijnt het makkelijker te zijn om het zo te doen.
Makkelijker dan een OV kaart nemen. Voorheen had ik een andere baan en werkte ik op slechts 1 locatie en had dus ook een kaart voor dat traject inclusief metro. Vanwege nieuwe baan kom ik nu ook regelmatig op andere vestigingen en was het makkelijker om een NS jaar kaart te nemen en de metro gewoon met te declareren strippenkaarten te doen. Maar aangezien Rotterdam per eind deze maand de strippenkaart niet meer gebruikt moet ik dus nu iets anders verzinnen.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:06 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Makkelijker om een losse chipkaart te nemen (naast je NS jaarkaart) en daar een saldo opzetten?
Of makkelijker dan een OV-kaart nemen?
Je hebt die kaart vía je werkgever dus begrijp ik.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:08 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Makkelijker dan een OV kaart nemen. Voorheen had ik een andere baan en werkte ik op slechts 1 locatie en had dus ook een kaart voor dat traject inclusief metro. Vanwege nieuwe baan kom ik nu ook regelmatig op andere vestigingen en was het makkelijker om een NS jaar kaart te nemen en de metro gewoon met te declareren strippenkaarten te doen. Maar aangezien Rotterdam per eind deze maand de strippenkaart niet meer gebruikt moet ik dus nu iets anders verzinnen.
Ja via de werkgever en ja dat nummer staat er.quote:Op zaterdag 10 januari 2009 14:24 schreef eer-ik het volgende:
[..]
Je hebt die kaart vía je werkgever dus begrijp ik.
Staat er rechts onderaan de kaart een nummer dat begint met 3528 0104?
Nou ben ik er nog niet helemaal uit of je een losse chipkaart wilt kopen voor die metro of niet...quote:Op zaterdag 10 januari 2009 16:06 schreef karr-1 het volgende:
[..]
Ja via de werkgever en ja dat nummer staat er.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |