Ik ben benieuwd!quote:Op dinsdag 29 april 2008 17:59 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Is goed, zal ook wel een foto maken als het klaar isMn vriend is alleen later thuis dan verwacht, dus moet nog even geduld hebben.
Ja, moest eigenlijk bier doorheen, maar daar hou ik niet van, dus gewoon met water gestoofd. En door al die tomaten werd het dus gewoon een tomatensausjequote:Op dinsdag 29 april 2008 20:30 schreef Duderinnetje het volgende:
Heerlijk stoofprutje hoor!![]()
Had je het gewoon in water gestoofd?
had je dat recept al gepost?quote:Op donderdag 21 augustus 2008 18:56 schreef beelz het volgende:
Ik heb vorige week weer mijn Ierse stoofpot gemaakt. Toch vreemd dat je met een stoofpot voor 2 personen net niet genoeg hebt aan een kilo vlees
Mijn vriendin is niet zo'n grote eter maar die Ierse stoofpot eet ze bijna de pan bij op
Nog niet, zal hem morgen eens overtypen en postenquote:
quote:R U N D E R S U C A D E
met een salade van tomaat, rode ui en basilicum
R E C E P T U U R
Voor 8 personen
B e n o d i g d h e d e n
Voor de jus
2 kg kalfsbotten
1 kg ossestaart
1 winterwortel
1 ui
2 prei
5 tenen knoflook
5 takjes thijm
2 takjes rozemarijn
2 el tomatenpuree
1 blikje gepelde tomaten
2 kruidnagels
1 liter rode wijn
Doe de botten in een grote pan en vul deze af met koud water. Laat dit koken
en schep vervolgens het vuil van de bovenkant met een soeplepel of een schuimspaan.
Hierna de grof gesneden groenten, (bouquet) kruiden, tomatenpuree en gepelde
tomaten erop doen. Het geheel vervolgens een dag laten trekken en fijn zeven.
Voor een snelle jus kunt u gebruikmaken van een goede kalfsfond.
Het vlees
4 stuks à 175 gr. rundersucade
Bestrooi de sucade met peper en zout en bak om en om. Leg het vlees in de jus
en laat het op een laag vuur gaar sudderen. Voor de saus kunt u het suddervocht gebruiken,
maar een gedeelte van de jus inkoken met extra rode wijn en een beetje rode port kan ook.
Voor de salade
1 kg rode ui
1 kg tomaat
1 bos basilicum
peper
zout
2 dl. olijf olie
1 teen knoflook
Maak de rode ui schoon en snijd deze in halve ringen. Doe de olijfolie in een pan en leg hierin de
uiringen en de fijn gesneden knoflook. Laat dit langzaam garen op een laag vuur onder af en toe
roeren. Als de uien gaar zijn deze van het vuur halen en laten afkoelen. Verdeel de tomaten in vier partjes
en snijd ervan over de breedte dunne plakjes. Haal de blaadjes basilicum van de steeltjes en snijd
deze in fijne reepjes of pluk de blaadjes in grove stukken. Meng de afgekoelde ui met de rest en breng het
geheel op smaak met peper en zout.
ik zou het toch eens met bier proberen hoor. Door het kookproces proef je het bier eigenlijk niet meer (tenminste, de typische biersmaak verdwijnt), maar alles wordt er wel malser en smaakvoller door.quote:Op dinsdag 29 april 2008 20:36 schreef Sylvana het volgende:
[..]
Ja, moest eigenlijk bier doorheen, maar daar hou ik niet van, dus gewoon met water gestoofd. En door al die tomaten werd het dus gewoon een tomatensausje
Duderinnetje, ik heb dit vandaag gemaakt. Er was visite en ik ben echt een slechte kok maar dit was goed. Het was hier de perfecte combinatie tussen ik-kan-niet-koken en ik-lust-niks en het-moet-er-wel-oke-uitzien en eten-met-grote-mensen-en-drie-kinderen. Het was lekker en het zag er ingewikkeld uit. Bedankt!quote:Op donderdag 17 april 2008 20:03 schreef Duderinnetje het volgende:
Ja het is een hele kick, maar ik doe niet aan stoofpottenzomerstop en bovendien heb ik gewoon iets heel lekkers ontdekt. De perfecte symbiose tussen Kaaskop en Spaghettivreter, tussen Stoof en Pasta:
[..]
Maak alleen wel wat meer 'bechamel'-saus en pas op met het pepertje op de pompoen.
Fijn om te horen!quote:Op zondag 7 september 2008 23:17 schreef Luchtbel het volgende:
[..]
Duderinnetje, ik heb dit vandaag gemaakt. Er was visite en ik ben echt een slechte kok maar dit was goed. Het was hier de perfecte combinatie tussen ik-kan-niet-koken en ik-lust-niks en het-moet-er-wel-oke-uitzien en eten-met-grote-mensen-en-drie-kinderen. Het was lekker en het zag er ingewikkeld uit. Bedankt!
Ik zou iets héél lichts doen. Misschien wel de traditionele ham met meloen (kun je ophippen natuurlijk door er leuke bolletjes van te maken van verschillende soorten meloen), of een heel licht fris soepje van komkommer of zoiets.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:46 schreef Aventura het volgende:
Ik ga volgende week voor 6 man boeuf bourguignon maken. Bijgerechten zijn brood, rode kool en stoofperen, maar ik wil ook nog een voorgerecht geven. Ik heb echter geen idee at er nou goed bij past. Suggesties anyone?
Thanks voor de ideetjes. Ik ga het inderdaad dan in de licht-frisse hoek zoeken. Het venkelsoepje van ColdFeet lijkt me ook een prima idee.quote:Op donderdag 16 oktober 2008 21:51 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Ik zou iets héél lichts doen. Misschien wel de traditionele ham met meloen (kun je ophippen natuurlijk door er leuke bolletjes van te maken van verschillende soorten meloen), of een heel licht fris soepje van komkommer of zoiets.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |