abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  vrijdag 25 juni 2004 @ 20:30:22 #126
1348 Liejannuh
MCCCXLVIII
pi_20188804
Ik denk dat het in Tunesie wel meevalt. In Marokko heb ik me ook geen moment onveilig gevoeld.
Je moet je alleen wel realiseren dat je in een islamitisch land bent en dan is het natuurlijk ook wel een beetje verstandig om je kleding daar op aan te passen. Dus dat betekend geen utra korte broekjes of rokjes en ook geen hele blote hemdjes dragen als je ergens naar toe gaat.
pi_20203219
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:19 schreef Crook het volgende:

[..]

Ben je in je kontje gepakt daar dan??? Ik ben er geweest met ex-vriendin en het viel mij alles mee hoor, nergens problemen mee gehad ofzo.
Pardon?
.
pi_20264693
quote:
Op vrijdag 25 juni 2004 15:19 schreef Crook het volgende:

[..]

Ben je in je kontje gepakt daar dan??? Ik ben er geweest met ex-vriendin en het viel mij alles mee hoor, nergens problemen mee gehad ofzo.
Dat zegt dan denk ik wel wat over jouw vriendin want zelfs de meest lelijke meiden worden daar lastig gevallen en ook oma's van in de zestig hebben daar elke dag een verzetje te pakken.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:22:00 #129
82337 Crook
aka thecrook
pi_20275758
quote:
Op maandag 28 juni 2004 22:44 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Dat zegt dan denk ik wel wat over jouw vriendin want zelfs de meest lelijke meiden worden daar lastig gevallen en ook oma's van in de zestig hebben daar elke dag een verzetje te pakken.
Gelul en dat weet jij net zo goed als ik! M'n ex-vriendin was dan wel een kutwijf, maar ze was niet lelijk.

Nee, ff serieus: ik heb er werkelijk geen moment last van gehad. Wel van verkopers op het strand e.d., maar binnen een dag weet je daar mee om te gaan en heb je er geen last meer van.
For just one day I wanna feel totally free,
no responsabilities, just everything is O.K.
No desires, just surviving is the key,
pi_20275801
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:22 schreef Crook het volgende:

[..]

Gelul en dat weet jij net zo goed als ik! M'n ex-vriendin was dan wel een kutwijf, maar ze was niet lelijk.

Nee, ff serieus: ik heb er werkelijk geen moment last van gehad. Wel van verkopers op het strand e.d., maar binnen een dag weet je daar mee om te gaan en heb je er geen last meer van.
Ik vraag me dan af waar jij precies bent geweest in Tunesie en hoe die dame van jou was gekleed, want op de plekken waar ik was werd werkelijk elke vrouw (hoe lelijk ook) vanaf de leeftijd van 12 jaar lastig gevallen.
FC Den Bosch | Standard Liege | Atletico Madrid | Lazio Roma | Alianza Lima | Chelsea | Dinamo Kiev
Corazón Alianza Lima Corazón para ganar a La Victoria volveremos para verte campeonar.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:25:29 #131
82337 Crook
aka thecrook
pi_20275819
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:24 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Ik vraag me dan af waar jij precies bent geweest in Tunesie en hoe die dame van jou was gekleed, want op de plekken waar ik was werd werkelijk elke vrouw (hoe lelijk ook) vanaf de leeftijd van 12 jaar lastig gevallen.
Sousse, volgens mij in 1997 of 1998 ofzo
pi_20275875
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:25 schreef Crook het volgende:

[..]

Sousse, volgens mij in 1997 of 1998 ofzo
Ik zat net buiten Sousse in 2002 en 2003. Echt veel last gehad met die lui daar. Eentje zat zichzelf zelfs af te sjorren in z'n taxi.
  dinsdag 29 juni 2004 @ 12:30:06 #133
82337 Crook
aka thecrook
pi_20275923
quote:
Op dinsdag 29 juni 2004 12:28 schreef CherrymoonTraxx het volgende:

Ik zat net buiten Sousse in 2002 en 2003. Echt veel last gehad met die lui daar. Eentje zat zichzelf zelfs af te sjorren in z'n taxi.
Het ligt er aan of ie dat op jou of op je vriendin deed

Nee, zulke gekke dingen heb ik daar echt niet meegemaakt hoor!
pi_20459389
Weet iemand nog leuke plaatsen in Tunesie, waar echt wat te beleven valt?
pi_20829771
Ik zit erover te denken om 8 daagjes lekker Half Pension (das toch met ontbijt en avondeten?) naar Sousse te gaan, of naar Monastir, maar dan logies. Het idee wat ik van mijn vakantie heb: Strand, boekje lezen, beetje op de plaats rondkijken waar ik ben, lekker (en goedkoop) eten en een beetje relaxen.. Is dat te doen in Tunesie? Ik bedoel, ik eis niet veel, alleen maar zon en lekker en goedkoop eten. Is dat leuk in Tunesie? Ik ben niet van plan om twintigduizend excursies te gaan doen, want daar heb ik en het geld niet voor en de zin niet in. Ik wil gewoon bruin worden en niet veel doen, maar wel het idee hebben dat je op vakantie bent..

Iemand deze zomer nog geweest, toevallig per ongeluk expres in Sousse?
Triumph starts with a try and ends with an oempfh
  dinsdag 10 augustus 2004 @ 21:21:12 #136
5096 defender
The CUB is back!Time to spam
pi_21191436
Ik ben net terug uit Monastir. Ik was voor het eerst in Tunesie, en heb me prima vermaakt. Ik hou niet van heel de dag bij het zwembad liggen of aan t strand. Dus we hebben wat excursies gedaan en zijn een paar keer met de taxi naar de plaatsjes in de buurt gegaan.

Ondanks dat ik veel gezeur om me heen hoorde van andere Nederlanders in het hotel over t eten e.d., heb ik elke dag prima gegeten. Terwijl ik best een moeilijke eter ben. Het is inderdaad allemaal niet zo mooi en lekker van uiterlijk zoals hier (met alle kleurstoffen e.d.) maar ik heb genoeg lekkere dingen op.
We hadden all-in bij hotel Houda in Skanes geboekt via de vakantiediscounter. En die hadden alles prima geregeld. Er was regelmatig een nederlandse hostess in het hotel aanwezig, die evt klachten van de mensen oploste. En we konden haar 24 uur per dag bereiken indien nodig.

De mannen in Tunesie zijn enorme charmeurs, en je krijgt als vrouw veel aandacht (soms te veel), maar ze zijn ook enorm hoffelijk, en gingen nooit te ver. Als je er zelf een beetje relaxed mee omging had je de grootste pret met de meesten.

Als toerist proberen sommigen je zeker te belazeren, zelfs het hotel personeel, maar volgens mij is dat in veel landen het geval. Hoeveel toeristen betalen niet teveel als ze in Amsterdam een taxi nemen.
We vonden het wel een sport om er niet in te trappen. En als je liet merken ze door te hebben, dan pasten ze alsnog de prijs aan, gaven alsnog al je wisselgeld terug enz.

Het afdingen vond ik wel irritant, ik ben daar niet goed in, en wist niet altijd welke prijs redelijk was. Maar er zijn op diverse plekken winkels met vaste prijzen, zodat je alsnog zonder afdingen je spullen kon kopen.

Het eten en drinken was erg goedkoop. En van goede of redelijke kwaliteit.

Het viel me wel op dat juist de Nederlanders erg veel klagen in de hotels e.d., en dat die voor 6 uur in de ochtend hun handdoekje op de ligstoelen bij het zwembad legden, zodat ze de beste plek hadden. Ook bij het eten zag ik veel volwassenen die kinderen opzij duwden, om als eerste een enorme berg patat op te scheppen, waarvan ze de helft lieten staan.
Als de hostess kwam, renden ze massaal op haar af, om te klagen over het eten, de airco die te hard of te zacht stond, de muziek bij het zwembad die te luid of niet goed was of omdat ze wederom een andere kamer wilden.
Ook geld wisselen deden ze bij haar, omdat ze maar niet snapten dat de openingstijden bij de hotel geldwissel niet voor de sier op het bordje stonden.

Ik heb nergens staan dringen, ging pas na 10 uur zwemmen, en heb alles gegeten en gedronken waar ik trek in had, en kon elke keer gewoon een ligbed bemachtigen.

De excursies waren overigens vrij goedkoop.

Het enige nadeel aan het hotel was dat Ron van Idols er rondliep

Al met al had ik een prima vakantie, en dat het allemaal een beetje primitiever was had ik geen problemen mee. Het is ook wel weer de charme van zo een land.
You can fool some of the people all of the time, and all of the people some of the time, but you can not fool all of the people all of the time.
pi_21195458
quote:
Op dinsdag 10 augustus 2004 21:21 schreef defender het volgende:
*Verhaal*
Haha, ik ben nu een week terug uit Tunesie en zat ook in Hotel Houda in Skanes (Monastir) en idd, wat een aap is die Ron

Het hotel vond ik erg goed; mooi schoon strand, leuke zwembaden, het eten was goed en werd ook steeds aangevuld, het hotel was schoon en de kamer werd dagelijks schoongemaakt. Enige minpuntje vond ik het receptiepersoneel wat slecht engels sprak en je een beetje afwimpelde.

Wij hebben 3 dagen een auto gehuurd en hebben zodoende een groot deel van Tunesie gezien (noorden, oostkust, binnenland, woestijn). Een enorme aanrader!!

De lokale bevolking vond ik erg vervelend. Ik had er uiteraard rekening mee gehouden dat we naar een Islamitisch land gingen en dat de mensen wat opdringeriger zouden zijn dan in de meeste Europese landen, maar dat het zo erg zou zijn... Nee, dat had ik niet verwacht. We hebben 1x een tijdje rondgelopen in de medina van Sousse en terwijl ik me netjes had gekleed (lange broek + schouders bedekt) werd ik continue aangesproken, aangeraakt en bijna naar binnen gesleurd door die verkooplui. Ik heb vanalles geprobeerd; vriendelijk bedanken, grapjes maken, negeren, boos kijken, druk praten met vriendje-lief. Niets hielp. Ze sprongen gewoon voor je en je kon geen kant op.
Ook erg vervelend; als je iets hebt bezichtigd en je wil de vriendelijke man die jou het een en ander heeft verteld in onverstaanbaar frans wat geld geven, maar je krijgt nog niet eens de kans om je portemonnee te pakken of ze roepen al ''money, money!''.

Maar het was wel een hele leuke vakantie hoor . Het is zeker de moeite waard om eens een bezoekje aan Tunesie te brengen.

Foto's zijn te vinden op http://rootnet.nl/~victorio/php/index.php?p=tunesie .
amokaapjeeh O+
  woensdag 11 augustus 2004 @ 18:34:57 #138
65351 B_BOY
De kater komt later.
pi_21213516
ik ga dinsdag ochtgen 6.00 uur voor de liefhebbers voor 8 dagen naar hammamet, hotel la paix of iets dergelijks,. nu heb ik een vraagje wat voor stopcontacten hebben ze? dus wat voor verloopstekkers heb ik nodig? en iemand nog tips of ik er uit kan gaan. (Ben 16) en of er nog dingen daar zijn die je zeker moet doen.
Remlof is een Spellings Nsb'er
pi_21214776
Je hebt in Tunesie normale stopcontacten, dus gewoon dezelfde als in Nederland. Ik had ook een verloopstekker bij me, maar die had ik dus niet nodig .
amokaapjeeh O+
pi_24499897
Coconut klopt als een bus van die opdringerige toeristen. We hadden er rekening mee gehouden dat het een Islamitisch land was, maar het was werkelijk verschrikkelijk. Elke vrouw die er een beetje fatsoenlijk uit zag en een leeftijd had tussen de 12 en 65 jaar werd continue lastig gevallen.

Toch een minpuntje, verder is Tunesië best een mooi land. Er is veel te zien, met name veel overblijfselen uit de Romeinse tijd en ook de ballonvlucht bij Tozeur schijnt schitterend te zijn. Verder ben ik in de Sahara geweest, in Sfax en in Gabes.

Rustig winkelen kan je daar niet. Bij mij werkt die opdringerigheid averechts. Ik vind het al snel irritant en koop dan gewoon niets. Uiteindelijk hadden we er ook wel lol in om alle onzin van die verkoopsukkel aan te horen en dan gewoon te nokken. Een Duitser in het hotel had ze ook flink te pakken. Ze hadden hem afgezet met goud, bij nadere inspectie bleek het goud natuurlijk hartstikke nep te zijn. Toen had hij wel wat echte goude dingen gevonden, op aanbetaling gekocht en de volgende dag met het vliegtuig naar huis.
pi_24638535
ik heb eenvakantie geboekt naar Hammamet. nu zie ik het wat minder zitten door dat ze blonde meisjes lastig vallen. ik kan daar al moeilijk tegen en had nu gehoopt op een rustige vakantie aan het zwembad, strand een paar uitstapjes. vallen ze je echt lastig terwijl je aan het zonnen bent? en als je je vriend bij je hebt? weet er iemand of Hammamet de moeite is? mooi strand? en is Tunis een bezoekje waard? tsjaaaw
pi_24638801
Aan het strand of bij het zwembad ben ik niet lastig gevallen. Wel een lastige verkoper van excursies, maar verder niks. Ik had juist meer aanspraak in het oude centrum (van Sousse). Daar waren de verkopers soms wel vervelend. Zeker als je je vriend bij je hebt, zal het wel meevallen.
"wat een heerlijke yppiaanse reactie! Vol begrip, nooit veroordelend en zeker niet stekelig! #hulde"
Hoe langer de weg naar de top, hoe mooier het uitzicht!
*OUD heilige*
  woensdag 19 januari 2005 @ 12:58:00 #143
3485 kavorka
lure of the animal
pi_24639669
Hoe is het weer op dit ogenblik eigenlijk in Tunesie aan de kust? Beetje strandweer?
Misschien dat ik een last-minute met mijn vriendin naar dit land neem..
animal magnetism sexual attractive state
pi_24641618
http://www.weeronline.nl/Tunesiee/Monastir.htm

Leuk vakantieland hoor. En ja dat lastig vallen, zie het gewoon als een grap. Je merkt als je niet in de toeristische steden bent, dat dat haast helemaal niet gebeurd bv. Sfax.

Ding altijd minstens 2/3 van de prijs af.
De taxi is een makkelijk en goedkoop vervoermiddel daar. Spreek wel altijd een prijs vantevoren af. Ter indicatie vanaf Hotel "El Hana Beach" te Sousse is het 1 dinar naar de medina.
Probeer eens een keer een taxibus (louage) om een andere stad te bezoeken. Louage-stations vind je in ieder dorp/stad. En is heel erg goedkoop en je ontmoet nog eens wat "locals".

Als je rookt, koop dan het merk "mars". Erg lekker en weer goedkoop. 1 dinar en 300 miliem.

Probeer eens een broodje "chappatti", gewoon bij een kraampje. Ik ben er nog nooit ziek van geworden en heerlijkkkkkkkkkkkkk.

Lé = nee
naham = ja
pi_24647481
Ik ben een aantal jaar geleden ook ruim een week in Tunesie geweest. En een erg goede vakantie gehad. Ik was er halverwege maart en het weer was erg goed! Ik zat in Monastir hotel cap marina. zowel aan de voor en achterkant van het appartement was er uitzicht op zee.

Ze zijn inderdaad erg opdringend naar toeristen (zeker blonde vrouwen) maar dat is wennen. Als ze aan je zitten gewoon hoeken. Vanuit Monastir regelmatig met de trein naar Souse geweest en dat is erg goed te doen en de trein koste toen nog geen 2 dinar voor een eerste klas kaartje.

Ik heb overal gewoon alles gegeten. Wel alleen in tenten gegeten met een open keuken, dan kan je zien of het schoon is! Al met al als je tegen vervelende tunesiers kan is het echt een geweldig vakantieland.
pi_26194146
*schop*
Begin juli voor 8 dagen naar Sousse Ben errrrug benieuwd!
Aan de voorgaande posts te lezen is het goed toeven in Sousse
pi_26228046
Ehm... moet je eigenlijk prikken halen je in Noord-Afrika op vakantie gaat?
pi_26235181
quote:
Op donderdag 14 april 2005 18:33 schreef MikelenniuM het volgende:
Hepatitis A en DTP worden aangeraden.
En ik was maar wat blij dat ik ze gehaald heb .
amokaapjeeh O+
  donderdag 14 april 2005 @ 23:34:38 #149
1607 Ali Salami
Altijd actueel
pi_26236648
quote:
Op donderdag 14 april 2005 18:33 schreef MikelenniuM het volgende:
Het beste kun je dit bij de GGD navragen. Wat de poster hierboven zegt klopt evenwel, die beide worden inderdaad aangeraden. Op je negende ben je ingeent tegen DTP (difterie, tetanus, polio), dit is vervolgens vijftien jaar geldig. Dus ben je onder de 24, dan hoef je die niet nog een keer. Hepatitis A hebben wij destijds wel gedaan, maar dat is omdat we backpackten, niet in de beste hotelletjes/restaurantjes aten en de woestijn ingingen. Als jij in de duurste hotels zou overnachten lijkt het me minder noodzakelijk, maar inenten kan nooit kwaad. En als je dan volgend jaar nog een prikje haalt ben je meteen voor 10 jaar ingeënt
Hatsjoe!
pi_26242716
quote:
Op donderdag 14 april 2005 23:34 schreef Ali Salami het volgende:

[..]

Het beste kun je dit bij de GGD navragen. Wat de poster hierboven zegt klopt evenwel, die beide worden inderdaad aangeraden. Op je negende ben je ingeent tegen DTP (difterie, tetanus, polio), dit is vervolgens vijftien jaar geldig. Dus ben je onder de 24, dan hoef je die niet nog een keer. Hepatitis A hebben wij destijds wel gedaan, maar dat is omdat we backpackten, niet in de beste hotelletjes/restaurantjes aten en de woestijn ingingen. Als jij in de duurste hotels zou overnachten lijkt het me minder noodzakelijk, maar inenten kan nooit kwaad. En als je dan volgend jaar nog een prikje haalt ben je meteen voor 10 jaar ingeënt
DTP is maar 10 jaar geldig, dus tot je 19e. Hepatitis A is tegenwoordig na de 2e vaccinatie minimaal 15 jaar geldig bij zware rokers, bij lichte rokers/niet rokers levenslang.

En ook al verblijf je in de duurste hotels in Tunesie, als je van plan bent ook uitstapjes te gaan maken, raad ik je zeker aan vaccinaties te halen.
amokaapjeeh O+
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')