abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
  donderdag 6 december 2007 @ 22:49:02 #251
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55089714
quote:
Op donderdag 6 december 2007 22:10 schreef Brighteyes het volgende:
Oh nee, zeker niet. Ik weet ook wel dat onze da dat niet zomaar voor zou schrijven. Ik kreeg de vorige keer tips mee over watjes langs de klieren halen en die op de plekken ophangen en zilverfolie etc. etc.
Als ze zo pil-happy waren hadden ze dat de vorige keer al wel gedaan.

Ik wil het alleen mee nemen in de gedachtengang omdat ik heel eerlijk gezegd me wel af vraag in hoeverre zo'n gedragstherapeut echt zin heeft.
Heel veel van de tips klinken prima, maar er loopt hier bijv. nog een 2e kat rond en het is toch lastiger om katten dingen aan te leren dan wel af te leren dan dat je dat bij mensen (kinderen) zou kunnen doen.

Is een kat alleen, dan is het makkelijker om dingen aan te passen zeg maar.

Maar goed, eerst morgen die spray van Dude proberen (ook aangeraden door haar kattengedragstherapeut) en dan maar weer eens verder kijken.
Nou ze is niet van mij hoor Ze past hier alleen (betaald) op de katten zo nu en dan. Vraag me af of ze ook stiekem met ze experimenteert, als kattenfluisteraar of zo. De laatste keer zei ze wel dat ik interessant studiemateriaal had rondlopen. Klopt wel, want bij beide katten zijn aanzienlijk veel steekjes los

BE, ik hoop dat die spray iets helpt. In elk geval tegen de geur. En hopelijk vindt Janus het dan zelf ook niet meer zo interessant allemaal.
Heb je al overwogen een tweede kattenbak te nemen trouwens? Is vaak één van de eerste tips.

O en je niet te druk maken met die dikke buik Het beestje heeft geen pijn, dus alles op zijn tijd.
Snobs have more fun!
KLIK!
  vrijdag 7 december 2007 @ 01:06:32 #252
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_55092279
Help! Mijn nieuwe katten worden niet geaccepteerd door de huidige bazin in huis!

Ik en mijn vriendin hebben sinds kort 2 nieuwe poesjes (Saruka en Fubuki, broer en zus en nu bijna 3 maanden oud.)

Ze komen uit een nest bij m'n vriendins huis vandaan.
En hier lopen al 3 katten (Valerie (vrouwetje), Felix (mannetje) en Silva (vrouwtje)).

Nou reageren felix en silva wat afstandelijk, maar niet negatief.
Maar Valerie baart mij zorgen, ze loopt erg te blazen en uit te halen naar de nieuwe kleintjes..

Ik houd ze daarom voorlopig even op de slaapkamer, totdat ik weet wat ik er mee aan moet!
Vandaar ook dit topic!
Wat moet ik hiermee aan?
Hoe laat ik ze elkaar accepteren? (Fubuki blaast namelijk (logischergewijs?) ook terug.)
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 december 2007 @ 09:15:49 #253
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55094562
Hoe lang heb je de nieuwe katjes nu in huis? Het duurt gewoon een tijdje voor ze allemaal aan elkaar gewend zijn. En dat kan best een paar weken zijn. Ik zou ze niet uit elkaar halen, maar wel zorgen dat ze de ruimte hebben om bij elkaar uit de buurt te blijven (dus niet met zijn allen in 1 kamer waar ze niet weg kunnen). Je kunt ze niet dwingen elkaar snel te accepteren, dat kost tijd. Uiteindelijk vinden ze met zijn allen wel een evenwicht. En sommige katten worden nooit echt vriendjes. Hee, 't zijn net mensen...
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 december 2007 @ 09:24:24 #254
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55094740
Blazen is niet zo erg. Kat Valerie is vermoedelijk de baas van het stel. Dus dat wil ze vaststellen tegenover de nieuwkomers. Ik weet niet hoe je het nu aanpakt, maar belangrijk is dat jij er niet tussen komt. Want als jij Valerie 'straft' en de kleintjes in bescherming neemt, heeft Valerie alleen maar meer drang om te bewijzen dat zij de baas is. Valerie dus zeker niet straffen, dat gaat echt niet helpen. Dus ook geen 'foei' als ze blaast.

Het is lastig, maar zolang er geen bloed vloeit, hoef je niet in te grijpen.
The love you take is equal to the love you make.
pi_55094814
Hier is het enige dat helpt om het hele stel gewoon alle ruimte te geven en af en toe gewoon weg te zijn. Niet met mijn menselijkheid tussen de katten te komen. Ze vermoorden elkaar echt niet en ze zijn ook geen mensen en hebben hun eigen manieren om daar uit te komen.
Umuntu Ngumuntu Ngabantu
"Those who look before they leap, never leap".
http://www.dierenthuis-naar-almere.nl
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:23:40 #256
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_55097214
Bedankt voor de adviezen, gewoon bij elkaar laten en dan gaat t vanzelf wel over?

Valierie is trouwens een rare, denk dat ze last heeft van stress.
Er is sinds kort ook een nieuwe hond in huis (2 weken per maand)..

Dat is nu al 3 maanden zo, en na de eerste maand begon ze te sproeien op de plek waar de hond ligt, later (toen het schoon was) zat er een vriend van mij, die werd ondergepsroeid..

Raar beest. mjah wat moet je er nou mee!
In de zomer kon ze heel veel naar buiten, nu natuurlijk niet meer (we wonen 4 hoog, dus ze kan alleen opt balkon.

Dus ik zet zo de deur wel weer open, misschien dat dat haar wat kan ontspannen.
De nieuwelingen doe ik nog niet naar buiten though.
pi_55097530
Nieuwe poezen, zo nu en dan een hond... allemaal samen op een flat.
Niet zo heel vreemd dat een kat daar van in de stress schiet volgens mij.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:37:37 #258
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55097567
Als ik dat zo lees, vind ik het niet raar dat Valerie last heeft van stress: niet meer naar buiten kunnen, hond erbij, twee nieuwe katten erbij. Poeh, poeh. Elk van die factoren zijn op zich al voldoende om een kat aan het sproeien te krijgen.
pi_55097769
Mijn kat is gisteren een stuk of 6 keer flink over zijn nek gegaan.

De eerste paar keren was het vooral gekauwde brokjes, de laatste paar keren alleen maar vocht.

Hoelang kijken jullie zoiets aan voor je de dierenarts een bezoekje brengt ?

2-3 dagen ?

En hoe zit het met eten & drinken, ik zorg meestal s'ochtends voor ik naar mijn werk ga dat zijn eet- en drinkbakjes vol zitten zodat ie zelf kan bepalen hoeveel en wanneer ie gaat eten/drinken, maar misschien is het beter om kleinere porties te geven ?
Let's drop some acid and go to a titty bar.
  Redactie Frontpage / Spellchecker vrijdag 7 december 2007 @ 11:50:13 #260
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55097867
Hou in de gaten of hij goed drinkt. Katten kunnen snel uitdrogen. Niet te lang wachten dus als hij blijft spugen.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:50:44 #261
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55097879
Hoe lang heb je deze kat al? Ging het tot nu toe wel goed met onbeperkt brokjes neerzetten?

Je moet goed er goed op letten dat je kat niet uitdroogt. Neem zijn vel tussen je duim en wijsvinger, til 't op en laat het weer los. Het moet onmiddellijk weer terugveren. Als het eventjes blijft staan, is dat reden voor zorg.

Daarnaast: houd goed in de gaten of je kat in zijn normale doen blijft. Lusteloosheid is ook een reden voor zorg.

En als hij niet meer eet en/of blijft kotsen, eveneens.

Afhankelijk daarvan zou ik het aanzien of naar de dierenarts gaan.
pi_55097949
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:50 schreef Lienekien het volgende:
Hoe lang heb je deze kat al? Ging het tot nu toe wel goed met onbeperkt brokjes neerzetten?

Je moet goed er goed op letten dat je kat niet uitdroogt. Neem zijn vel tussen je duim en wijsvinger, til 't op en laat het weer los. Het moet onmiddellijk weer terugveren. Als het eventjes blijft staan, is dat reden voor zorg.

Daarnaast: houd goed in de gaten of je kat in zijn normale doen blijft. Lusteloosheid is ook een reden voor zorg.

En als hij niet meer eet en/of blijft kotsen, eveneens.

Afhankelijk daarvan zou ik het aanzien of naar de dierenarts gaan.
3,5 jaar alweer, en ja het ging eigenlijk altijd wel goed, soms braakte ie weleens wat op, maar dat gebeurde dan 1 keer in de 1/2 weken ofzo. (buiten de normale haarbal-braaksels)

Ik zal vanavond eens kijken hoe het zit met zijn vel, al verwacht ik niet dat ie uitgedroogd is eigenlijk.

En qua lusteloosheid, tsja, het is een enorm lui beest, maar dat is ie al sinds ik 'm uit het asiel heb gehaald, dus dat wordt best lastig te peilen.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:54:04 #263
93304 Orealo
Tsu Tsu Tsunami!!!
pi_55097958
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:37 schreef Lienekien het volgende:
Als ik dat zo lees, vind ik het niet raar dat Valerie last heeft van stress: niet meer naar buiten kunnen, hond erbij, twee nieuwe katten erbij. Poeh, poeh. Elk van die factoren zijn op zich al voldoende om een kat aan het sproeien te krijgen.
Ja toen ik het aan het opsommen dacht ik dat ook..
Mjah nu moeten we er wat aan het doen.

De kleine poesjes zal ik tijdelijk onderbrengen bij m'n moeder (dat kan).
Dan zal ik Valerie eerst de tijd geven om aan Armani (de hond) te wennen.

Ik zal ook de deur openzetten zodat ze weer gewoon naar buiten kan.

Hoop dat 't snel weer goed gaat met haar.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:58:29 #264
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55098066
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:53 schreef PBateman1978 het volgende:

[..]

3,5 jaar alweer, en ja het ging eigenlijk altijd wel goed, soms braakte ie weleens wat op, maar dat gebeurde dan 1 keer in de 1/2 weken ofzo. (buiten de normale haarbal-braaksels)

Ik zal vanavond eens kijken hoe het zit met zijn vel, al verwacht ik niet dat ie uitgedroogd is eigenlijk.

En qua lusteloosheid, tsja, het is een enorm lui beest, maar dat is ie al sinds ik 'm uit het asiel heb gehaald, dus dat wordt best lastig te peilen.
Dan verwacht ik niet dat het probleem 'm zit in die onbeperkte brokjes. Hij kan dus wel maat houden, anders had 'ie wel eerder gekotst.

Ook bij een luie kat kun je zien of 'ie lusteloos is. Let op zijn ogen (staan die nog fris), wil 'ie nog wel lekker geaaid worden, laat 'ie zijn kopje niet hangen als 'ie door de kamer loopt, gaat de staart nog omhoog? Geloof me, een lusteloze kat herken je best snel.
  vrijdag 7 december 2007 @ 11:59:06 #265
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55098084
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:54 schreef Orealo het volgende:

[..]

Ja toen ik het aan het opsommen dacht ik dat ook..
Mjah nu moeten we er wat aan het doen.

De kleine poesjes zal ik tijdelijk onderbrengen bij m'n moeder (dat kan).
Dan zal ik Valerie eerst de tijd geven om aan Armani (de hond) te wennen.

Ik zal ook de deur openzetten zodat ze weer gewoon naar buiten kan.

Hoop dat 't snel weer goed gaat met haar.
Lijken me allemaal verstandige beslissingen.
pi_55098169
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 11:58 schreef Lienekien het volgende:

[..]

Dan verwacht ik niet dat het probleem 'm zit in die onbeperkte brokjes. Hij kan dus wel maat houden, anders had 'ie wel eerder gekotst.

Ook bij een luie kat kun je zien of 'ie lusteloos is. Let op zijn ogen (staan die nog fris), wil 'ie nog wel lekker geaaid worden, laat 'ie zijn kopje niet hangen als 'ie door de kamer loopt, gaat de staart nog omhoog? Geloof me, een lusteloze kat herken je best snel.
Ik zal erop letten, dank je voor de tips.

Hopelijk is ie vanavond als ik thuiskom gewoon weer de oude.
  vrijdag 7 december 2007 @ 12:06:41 #267
63594 Lienekien
Sunshower kisses...
pi_55098259
Oh, ik heb nog een tip. Denk er nu pas aan, omdat het lang geleden is dat ik een kotsende kat had (ik mag het wel afkloppen).

Om zijn maag en darmen wat rust te gunnen, kun je hem wat lichtverteerbare gekookte kipfilet geven, in plaats van zijn gewone brokjes.
pi_55105752
Hoe krijgen jullie de kat schoon? Die van mij flipt als ik hem in de douche stop.

Nu gebruik ik dit:
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:45:57 #269
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55106174

Het lijkt Baloe wel!
I'm the patron saint of the denial.
With an angel face and a taste for suicidal.
pi_55106226
Baloe?
pi_55106275
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:26 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Hoe krijgen jullie de kat schoon? Die van mij flipt als ik hem in de douche stop.

Nu gebruik ik dit:
[ afbeelding ]
Prima manier toch?
  vrijdag 7 december 2007 @ 17:50:43 #272
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55106277
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:48 schreef Lenny_Leonard het volgende:
Baloe?
Baloe ja Mijn poekie

pi_55106299
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:50 schreef Ingetje79 het volgende:

[..]

Baloe ja Mijn poekie

[ afbeelding ]
Na de foto en filmpje aandachtig te hebben bestudeerd kom ik tot de conclusie dat het Baloe is in zowel filmpje als foto. Foei Ingetje!

[ Bericht 48% gewijzigd door #ANONIEM op 07-12-2007 17:54:26 ]
pi_55106383
Toch redelijk geniaal filmpje
Al zou ik idiootsnel mijn kat er uit redden

Wij hebben de kerstboom net neergezet. Jaina heeft even gesnuffeld, voorzichtig tegen een balletje getikt en toen besloten dat het weer één van die idiote dingen is die ze nou eenmaal niet begrijpt en is weer gaan pitten.
  vrijdag 7 december 2007 @ 18:06:46 #275
132428 Ingetje79
Panic Station!
pi_55106710
quote:
Op vrijdag 7 december 2007 17:51 schreef SolidasRock het volgende:

[..]

Na de foto en filmpje aandachtig te hebben bestudeerd kom ik tot de conclusie dat het Baloe is in zowel filmpje als foto. Foei Ingetje!
Betrapt

Baloe zou volgens mij finaal door de glazen deur heen springen als ik um dat zou flikken
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')