En proberen te zorgen dat je de katten tijdens de verhuizing op dezelfde plek laat zitten. Bij voorbeeld in je oude huis al een kamer leeghalen en hen daar met hun favo spulletjes + kattebak en eten/drinken neerzetten (deur op slot, zelf de sleutel bij je houden zodat niemand deze per ongeluk open doet en jij katten moet gaan vangen!). Dan als allerlaatste de katten ophalen en hen het nieuwe huis laten verkennen als iedereen weg is. Zo heb ik het beide keren gedaan en dat werkte prima.quote:Op dinsdag 4 december 2007 18:28 schreef HeaRt_woRm het volgende:
[..]
Eerst in één kamer laten wennen waar het lekker rustig is, en dan bijv. de vervoersbox erbij laten staan (of iets anders wat een vertrouwde geur heeft zeg maar) Maar ook wel voldoende rust
Sjah, mannen!quote:Op woensdag 5 december 2007 14:44 schreef stbabylon het volgende:
Het grappige aan 'helpen' dat ik heb gemerkt is dat, net als bij mensen, mannetjes er het het meeste last van hebben. In vergelijking met vrouwtjes doen die echt superzielig.
Oh, hier juist niet. Nina heeft destijds een halve dag heel zielig door de kamer gezwalkt en van tafels gevallen en meer van zulks, terwijl Tyler die ik net 10 minuten geleden heb opgehaald alweer stoer alle kamers verkent en zich niet laat kennenquote:Op woensdag 5 december 2007 14:44 schreef stbabylon het volgende:
Het grappige aan 'helpen' dat ik heb gemerkt is dat, net als bij mensen, mannetjes er het het meeste last van hebben. In vergelijking met vrouwtjes doen die echt superzielig.
Be, misschien heb je er iets aan:quote:Op donderdag 6 december 2007 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, 2 weken de stekker heeft nog geen enkele verbetering gebracht. Janus zeikt nog net zo vrolijk overal tegenaan en de gordijnen die ik eergisteren weer heb opgehangen zijn al weer aardig ondergezeken.
Zo heel langzamerhand begin ik een beetje moedeloos te worden, maar mijn hart draait om bij het idee dat we een ander huis voor hem zouden moeten gaan zoeken.![]()
Maar ja... dit is dus ook niks, steeds in de gaten houden of hij niet ergens gepiest heeft. En ik vrees ook wel een beetje voor alle spullen van de baby straks.
Ik ga het even bookmarken en later een keertje lezen.quote:Op donderdag 6 december 2007 10:28 schreef Duderinnetje het volgende:
[..]
Be, misschien heb je er iets aan:
http://www.kattengedrag112.nl/ Zie 'ongewenst kattengedrag'.
Is de site van mijn kattenoppas (tevens kattengedragstherapeute)
Maar waarschijnlijk heb je je al suf gelezen over het onderwerp. Vervelend joh, ik snap je zorgen
Plasproblemen zijn schijnbaar meestal het makkelijkst op te lossen van alle gedragsproblemen, zo lang het maar niet zo lang geduurd heeft dat het een gewoonte is geworden voor de kat.quote:Op donderdag 6 december 2007 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga die spray even proberen en zo niet, dan was idd mijn volgende stap iets met een gedrags-therapeut oid te kijken.
Want heel eigenlijk willen we hem gewoon echt niet kwijt. Het is zo'n leuke lieverd...
Ik heb ooit een verhaal gehoord van een kat die allergisch bleek voor de vloerbedekking die in een bepaalde kamer lag.quote:Op donderdag 6 december 2007 10:35 schreef Rewimo het volgende:
Onze Jamie (Scottish Fold van 9) heeft last van haaruitval aan de achterkant. Met name bij zijn achterpoten wordt de beharing dun. We gaan uiteraard met hem naar de dierenarts maar heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?
Het drietal heeft vlooien gehad die we inmiddels succesvol bestreden hebben, en ze hebben ook een wormenkuur gehad onlangs. Stress meen ik wel uit te kunnen sluiten als oorzaak, Jamie is een relaxt typje![]()
Kan dit wellicht een hormonale oorzaak hebben?
Hm, hier liggen plavuizen en de kleden die ik in mijn vorige huis ook had liggen. En daar had hij nooit last van. We hebben ook geen andere nieuwe dingen waar hij op ligt of zo. Ik denk niet dat er allergie in het spel is, maar ja je weet nooit natuurlijk.quote:Op donderdag 6 december 2007 20:35 schreef Lois het volgende:
Ik heb ooit een verhaal gehoord van een kat die allergisch bleek voor de vloerbedekking die in een bepaalde kamer lag.
Ben ik nooit vergeten, vond ik zo bizar, een kat die kale achterpoten kreeg vanwege het zitten op een vloer waar ze allergisch voor was.
Heette dat spul toevallig Tardac ? Dat is een soort chemische castratie, wordt ook gebruikt om gecastreerde katers wat te kalmeren.quote:Op donderdag 6 december 2007 20:35 schreef Lois het volgende:
BE ben je al eens met Janus bij de DA geweest hiervoor? Ik weet dat onze plassende kater (die het vooral op de kinderspullen had gemunt) eens in de 3 maanden een prikje kreeg bij de DA voor zijn plasgedrag en dan was het weer een hele tijd over.
Ik vond dat altijd wonderlijk, hoe weet die kat nou door een prikje dat hij niet meer mag piesen in huis, maar goed het werkte wel.
Je kat niet aan de medicijnen (clomicalm, tardac, telizen etc) doen zonder gedragsadviezen toch ? Want dan ga je medicatie geven aan een kat die niet ziek is (sommige dierenartsen doen het omdat ze verder niet weten wat je met gedragsproblemen moet doen) , dus alleen symptomen onderdrukken en niks doen aan de oorzaak. Tardac bv is niet helemaal onschuldig, het geeft meer kans op kanker en ik ken zelfs iemand wiens kater melk ging geven !quote:Op donderdag 6 december 2007 21:38 schreef Brighteyes het volgende:
Lois, ik ga je tip onthouden, want ik was idd wel van plan ze iig nog een keer te bellen als alle sprays en troep toch niks uit haalt, vragen of zij niet nog suggesties hadden. Idd iets van een poezenpil, maar dan voor katers ofzo.
Ik
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |