abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55058034
quote:
Op dinsdag 4 december 2007 18:28 schreef HeaRt_woRm het volgende:

[..]

Eerst in één kamer laten wennen waar het lekker rustig is, en dan bijv. de vervoersbox erbij laten staan (of iets anders wat een vertrouwde geur heeft zeg maar ) Maar ook wel voldoende rust
En proberen te zorgen dat je de katten tijdens de verhuizing op dezelfde plek laat zitten. Bij voorbeeld in je oude huis al een kamer leeghalen en hen daar met hun favo spulletjes + kattebak en eten/drinken neerzetten (deur op slot, zelf de sleutel bij je houden zodat niemand deze per ongeluk open doet en jij katten moet gaan vangen!). Dan als allerlaatste de katten ophalen en hen het nieuwe huis laten verkennen als iedereen weg is. Zo heb ik het beide keren gedaan en dat werkte prima.
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
pi_55058046
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:44 schreef stbabylon het volgende:
Het grappige aan 'helpen' dat ik heb gemerkt is dat, net als bij mensen, mannetjes er het het meeste last van hebben. In vergelijking met vrouwtjes doen die echt superzielig.
Sjah, mannen!
Op donderdag 21 juli 2011 23:08 schreef Loveless85 het volgende:
Dan heb je safe = condoom
Double dutch = condoom en pil
quadruple Cat = pil, MAP, condoom, castratie, prikpil, spiraaltje, zaaddodende pasta en voor het jodelen de bergen uit
  woensdag 5 december 2007 @ 15:45:15 #228
105263 Litso
Interlectueel.
pi_55059239
quote:
Op woensdag 5 december 2007 14:44 schreef stbabylon het volgende:
Het grappige aan 'helpen' dat ik heb gemerkt is dat, net als bij mensen, mannetjes er het het meeste last van hebben. In vergelijking met vrouwtjes doen die echt superzielig.
Oh, hier juist niet. Nina heeft destijds een halve dag heel zielig door de kamer gezwalkt en van tafels gevallen en meer van zulks, terwijl Tyler die ik net 10 minuten geleden heb opgehaald alweer stoer alle kamers verkent en zich niet laat kennen
"Dat is echt ontzettend zielig" ©
  donderdag 6 december 2007 @ 10:22:01 #229
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55073320
Nou, 2 weken de stekker heeft nog geen enkele verbetering gebracht. Janus zeikt nog net zo vrolijk overal tegenaan en de gordijnen die ik eergisteren weer heb opgehangen zijn al weer aardig ondergezeken.

Zo heel langzamerhand begin ik een beetje moedeloos te worden, maar mijn hart draait om bij het idee dat we een ander huis voor hem zouden moeten gaan zoeken.

Maar ja... dit is dus ook niks, steeds in de gaten houden of hij niet ergens gepiest heeft. En ik vrees ook wel een beetje voor alle spullen van de baby straks.
  donderdag 6 december 2007 @ 10:23:46 #230
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55073352
Ik ga iig dat UF2000 maar eens bestellen, ik lees recenties op een site die zeer goed lijken.
Who knows...
  donderdag 6 december 2007 @ 10:28:35 #231
87509 Duderinnetje
Miskend decadent
pi_55073438
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:22 schreef Brighteyes het volgende:
Nou, 2 weken de stekker heeft nog geen enkele verbetering gebracht. Janus zeikt nog net zo vrolijk overal tegenaan en de gordijnen die ik eergisteren weer heb opgehangen zijn al weer aardig ondergezeken.

Zo heel langzamerhand begin ik een beetje moedeloos te worden, maar mijn hart draait om bij het idee dat we een ander huis voor hem zouden moeten gaan zoeken.

Maar ja... dit is dus ook niks, steeds in de gaten houden of hij niet ergens gepiest heeft. En ik vrees ook wel een beetje voor alle spullen van de baby straks.
Be, misschien heb je er iets aan:
http://www.kattengedrag112.nl/ Zie 'ongewenst kattengedrag'.

Is de site van mijn kattenoppas (tevens kattengedragstherapeute)

Maar waarschijnlijk heb je je al suf gelezen over het onderwerp. Vervelend joh, ik snap je zorgen
Snobs have more fun!
KLIK!
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 10:35:06 #232
13151 crew  Rewimo
Nederduitse/Mevrouw qltel
pi_55073555
Onze Jamie (Scottish Fold van 9) heeft last van haaruitval aan de achterkant. Met name bij zijn achterpoten wordt de beharing dun. We gaan uiteraard met hem naar de dierenarts maar heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Het drietal heeft vlooien gehad die we inmiddels succesvol bestreden hebben, en ze hebben ook een wormenkuur gehad onlangs. Stress meen ik wel uit te kunnen sluiten als oorzaak, Jamie is een relaxt typje

Kan dit wellicht een hormonale oorzaak hebben?
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 6 december 2007 @ 10:36:36 #233
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55073576
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:28 schreef Duderinnetje het volgende:

[..]

Be, misschien heb je er iets aan:
http://www.kattengedrag112.nl/ Zie 'ongewenst kattengedrag'.

Is de site van mijn kattenoppas (tevens kattengedragstherapeute)

Maar waarschijnlijk heb je je al suf gelezen over het onderwerp. Vervelend joh, ik snap je zorgen
Ik ga het even bookmarken en later een keertje lezen.
Heel suf gezegd is het nu gewoon echt geen handige timing.
Ik zei al tegen stinkie dat ik nu dus ook echt even geen puf meer heb om nog een keer naar de da te gaan met gedoe met urine opvangen en weetikveel.

Ik ga die spray even proberen en zo niet, dan was idd mijn volgende stap iets met een gedrags-therapeut oid te kijken.
Want heel eigenlijk willen we hem gewoon echt niet kwijt. Het is zo'n leuke lieverd...
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 10:58:07 #234
13151 crew  Rewimo
pi_55073961
De andere kat consequent uit je tuin verjagen met flinke emmers water is misschien nog een optie, BE? Of een supersoaker Voordeel van zo'n ding is dat ie het niet ziet aankomen, in tegenstelling tot een mens met een emmer natuurlijk Met zo'n supersoaker kun je desnoods boven uit een raam gaan hangen Wel oppassen voor je buik.
Most people don't listen with the intention to understand, they listen with the intention to reply.
<a href="http://bijenzonderzorgen.nl/" target="_blank" rel="nofollow">http://bijenzonderzorgen.nl/</a> beslist geen BIJ-zaak!
  donderdag 6 december 2007 @ 11:02:03 #235
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55074034
Op zich zou dat wel kunnen, maar ja, van de week deed hij het ook gewoon boven. Hele avond binnen gezeten, geen vreemde katten in de buurt etc.
Dat 'gezellig bij ons slapen' was uds heel snel afgelopen.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 11:06:28 #236
13151 crew  Rewimo
pi_55074112
Is ie al "geholpen"?
  donderdag 6 december 2007 @ 11:10:12 #237
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55074170

Hoewel ik me afvraag of ze niet een stukje hebben laten zitten.
Het rare is dat het ook niet in het systeem stond bij de da, maar ik ben er echt heilig van overtuigd.
En bovendien is het ook echt wel te zien als die balletjes er nog aan zitten.
pi_55074630
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:36 schreef Brighteyes het volgende:
Ik ga die spray even proberen en zo niet, dan was idd mijn volgende stap iets met een gedrags-therapeut oid te kijken.
Want heel eigenlijk willen we hem gewoon echt niet kwijt. Het is zo'n leuke lieverd...
Plasproblemen zijn schijnbaar meestal het makkelijkst op te lossen van alle gedragsproblemen, zo lang het maar niet zo lang geduurd heeft dat het een gewoonte is geworden voor de kat.
Voor een therapeut bij je langs komt zul je altijd eerst naar de DA moeten om een lichamelijke oorzaak uit te laten sluiten, maar dat wist je zo te lezen wel.
Ik zou ook nagaan of de therapeut in kwestie een diploma heeft (voorgenoemde had dat tot voor kort niet, weet niet of ze nu wel heeft).

Veel succes ermee, want ik kan me voorstellen dat je er knap moedeloos van wordt en het er op het moment helemaal niet bij kunt hebben.
pi_55075626
Zorro is ziek hij blijft maar slijm overgeven en zijn haren vallen uit en die DA kan niets vinden (50 euro armer en nog steeds een zieke kat). Iemand ervaring met katten die kattengras eten kan het hier aan liggen? hij is pas 3jr dus ouderdom kan het niet zijn. Hij eet maar 1 soort brokken dus ik kan hem niets anders geven.
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 12:49:30 #240
13151 crew  Rewimo
pi_55076304
Klinkt als geïrriteerd maagslijmvlies, al ben ik natuurlijk geen dierenarts. Heb je al geprobeerd om hem een dagje te laten vasten? Misschien helpt dat (wel zorgen dat hij vers water heeft uiteraard). Je zou hem ook een poosje op gekookte vis met rijst kunnen zetten. Als hij dat lust, kun je in elk geval proberen.
pi_55079627
vasten gaat een beetje lastig er loopt er nog 1 rond. en meneer lust niets anders dan zijn eigen eten. rijst ed weigert hij te eten en ik vind hem al vrij mager dus ben ik blij dat hij zijn eigen eten wel eet.
pi_55083258
Hebben ze hem ook op nierproblemen getest?

Hij is er erg jong voor, maar volgens mij zijn de symptomen op zich wel van toepassing..

onze kat gaf ook veel slijm over, en haar nieren werken niet goed, ze is nog maar 3,5, maar het komt soms voor..
You don't have to know why you do something to stop doing it. All you have to do is to take a close look at what you are actually doing and decide to stop doing it for that moment!"
  Jubileum moderator donderdag 6 december 2007 @ 20:35:26 #243
3660 crew  Lois
*trotse mama*
pi_55086114
quote:
Op donderdag 6 december 2007 10:35 schreef Rewimo het volgende:
Onze Jamie (Scottish Fold van 9) heeft last van haaruitval aan de achterkant. Met name bij zijn achterpoten wordt de beharing dun. We gaan uiteraard met hem naar de dierenarts maar heeft iemand een idee wat de oorzaak kan zijn?

Het drietal heeft vlooien gehad die we inmiddels succesvol bestreden hebben, en ze hebben ook een wormenkuur gehad onlangs. Stress meen ik wel uit te kunnen sluiten als oorzaak, Jamie is een relaxt typje

Kan dit wellicht een hormonale oorzaak hebben?
Ik heb ooit een verhaal gehoord van een kat die allergisch bleek voor de vloerbedekking die in een bepaalde kamer lag.
Ben ik nooit vergeten, vond ik zo bizar, een kat die kale achterpoten kreeg vanwege het zitten op een vloer waar ze allergisch voor was.

BE ben je al eens met Janus bij de DA geweest hiervoor? Ik weet dat onze plassende kater (die het vooral op de kinderspullen had gemunt) eens in de 3 maanden een prikje kreeg bij de DA voor zijn plasgedrag en dan was het weer een hele tijd over.
Ik vond dat altijd wonderlijk, hoe weet die kat nou door een prikje dat hij niet meer mag piesen in huis, maar goed het werkte wel.
En als ze lacht, dan lacht de wereld met haar mee....
Eva ♥ en Iris ♥
  Redactie Frontpage / Spellchecker donderdag 6 december 2007 @ 21:22:46 #244
13151 crew  Rewimo
pi_55087269
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:35 schreef Lois het volgende:
Ik heb ooit een verhaal gehoord van een kat die allergisch bleek voor de vloerbedekking die in een bepaalde kamer lag.
Ben ik nooit vergeten, vond ik zo bizar, een kat die kale achterpoten kreeg vanwege het zitten op een vloer waar ze allergisch voor was.
Hm, hier liggen plavuizen en de kleden die ik in mijn vorige huis ook had liggen. En daar had hij nooit last van. We hebben ook geen andere nieuwe dingen waar hij op ligt of zo. Ik denk niet dat er allergie in het spel is, maar ja je weet nooit natuurlijk.
pi_55087549
quote:
Op donderdag 6 december 2007 20:35 schreef Lois het volgende:

BE ben je al eens met Janus bij de DA geweest hiervoor? Ik weet dat onze plassende kater (die het vooral op de kinderspullen had gemunt) eens in de 3 maanden een prikje kreeg bij de DA voor zijn plasgedrag en dan was het weer een hele tijd over.
Ik vond dat altijd wonderlijk, hoe weet die kat nou door een prikje dat hij niet meer mag piesen in huis, maar goed het werkte wel.
Heette dat spul toevallig Tardac ? Dat is een soort chemische castratie, wordt ook gebruikt om gecastreerde katers wat te kalmeren.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:38:54 #246
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55087658
Lois, ik ga je tip onthouden, want ik was idd wel van plan ze iig nog een keer te bellen als alle sprays en troep toch niks uit haalt, vragen of zij niet nog suggesties hadden. Idd iets van een poezenpil, maar dan voor katers ofzo.
Ik wil/vind alleen dat stinkie dan moet gaan (of iig mee), maar die is elke dag om 7 uur pas thuis en dan durf ik niet eens een afspraak te maken omdat er een kans is dat hij weer te laat is.

Oh, en voor de fanatici, tuurlijk, als hij echt ziek zou zijn zou ik echt wel zelf naar de da gaan, maar met die dikke buik die kat 'vangen', in het kooitje stoppen, daarheen gaan, zitten wachten etc. etc. ... ik pas even.
Ik heb al gezegd dat stinkie anders maar moet gaan als hij vrij heeft voor de baby.
pi_55087810
Misschien dat deze tip al voorbij is gekomen, maar probeer eens wat van zijn brokjes op de plek neer te zetten waar hij plast. Katten haten het om te plassen in de buurt bij hun voer. Verder : Nooit schoonmaken met chloor waar hij geplast heeft. Katten zijn dol op de geur van chloor en worden daardoor uitgenodigd om te gaan plassen. Vandaar dat chloor een prima optie is voor het reinigen van de kattenbak.
  donderdag 6 december 2007 @ 21:53:02 #248
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55088025
Op zich kan ik dat wel doen, maar er is een grote kans dat hij dan een andere plek zoekt.
En ik vertik het om voor de rest van zijn leventje (of zolang als we hier wonen) een bak kattenvoer in de vensterbank te hebben staan.
pi_55088475
quote:
Op donderdag 6 december 2007 21:38 schreef Brighteyes het volgende:
Lois, ik ga je tip onthouden, want ik was idd wel van plan ze iig nog een keer te bellen als alle sprays en troep toch niks uit haalt, vragen of zij niet nog suggesties hadden. Idd iets van een poezenpil, maar dan voor katers ofzo.
Ik
Je kat niet aan de medicijnen (clomicalm, tardac, telizen etc) doen zonder gedragsadviezen toch ? Want dan ga je medicatie geven aan een kat die niet ziek is (sommige dierenartsen doen het omdat ze verder niet weten wat je met gedragsproblemen moet doen) , dus alleen symptomen onderdrukken en niks doen aan de oorzaak. Tardac bv is niet helemaal onschuldig, het geeft meer kans op kanker en ik ken zelfs iemand wiens kater melk ging geven !
  donderdag 6 december 2007 @ 22:10:02 #250
4089 BE
Gewoon gelukkig!
pi_55088597
Oh nee, zeker niet. Ik weet ook wel dat onze da dat niet zomaar voor zou schrijven. Ik kreeg de vorige keer tips mee over watjes langs de klieren halen en die op de plekken ophangen en zilverfolie etc. etc.
Als ze zo pil-happy waren hadden ze dat de vorige keer al wel gedaan.

Ik wil het alleen mee nemen in de gedachtengang omdat ik heel eerlijk gezegd me wel af vraag in hoeverre zo'n gedragstherapeut echt zin heeft.
Heel veel van de tips klinken prima, maar er loopt hier bijv. nog een 2e kat rond en het is toch lastiger om katten dingen aan te leren dan wel af te leren dan dat je dat bij mensen (kinderen) zou kunnen doen.

Is een kat alleen, dan is het makkelijker om dingen aan te passen zeg maar.

Maar goed, eerst morgen die spray van Dude proberen (ook aangeraden door haar kattengedragstherapeut) en dan maar weer eens verder kijken.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')