abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53929970
Mijn hond heeft last van gevoellige maag/darmen,eens in de zoveel tijd gaat het mis.Ik ben er al eens mee naar de dierenarts geweest.Heeft ie speciaal voedsel gekregen maar omdat het zo goed ging over gegaan naar Benefull,afgelopen week was zijn eten op dus ik naar de supermarkt waar de Benefull op was,dus denk dat doe ik maar Bonzo voor kleine hondjes.Vanacht is ie dus ziek geweest,misselijk en van slag....vanochtend spuitpoep en er zat volgens mij zelfs een beetje bloed bij.(voel me zo schuldig,hij was echt niet lekker)
Vandaag rijst gegeven en morgen maar voer halen voor gevoellige maag/darmen.Zijn er mensen (die uit ervaring) tips hebben voor voedsel,het liefst wel gewoon te koop in dierenwinkel of supermarkt.
01-08-2008
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:35:45 #2
63035 Badharing
Met of zonder uitjes??
pi_53930791
Het is het beste om je hond 24 uur geen eten meer te geven. Ook geen kluiven ofzo. Alleen zo kan zijn maag tot rust komen en dan weer langzaam proberen met droge brokken.
Ojee, wat klinkt uw triangel vals ... laat ik nou toevallig ...
pi_53930961
Mijn hond is de laatste twee dagen ook niet lekker, spuitpoep etc. Ik geef haar nu wat beschuiten en bouillon, dit werkt tot nu toe zeer goed.
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:47:03 #4
97186 Rosbief
Gezond en mals
pi_53931044
quote:
Op zondag 14 oktober 2007 18:57 schreef Pure-Poison het volgende:
spuitpoep
Leer werkwoorden vervoegen, vlerk!
  zondag 14 oktober 2007 @ 19:47:10 #5
192856 -SG-
PSV Eindhoven!
pi_53931052
Onze hond heeft dat ook, wij gaven hem dan ook eerst rijst met gekookte kip maar daarna gingen we alleen 's ochtends rijst met kip en 's middags brokjes en nou heeft hij weinig tot geen last er meer van

Edit:

Oops niet goed gelezen..
A little knowledge is a dangerous thing.
pi_53937673
Gewoon Hill's nemen. Sensitive Stomach, dat is er gewoon in de Science Plan-reeks bij de dierenhandel. Kijk hoe hij daarop reageert. Als dit niet afdoende is kun je alsnog via de dierenarts iets van de Prescription Diet-reeks gaan nemen.
Haha, U schakelt nog. Test een DAF !
  maandag 15 oktober 2007 @ 01:03:05 #7
176471 oh-oh
Sure...fine...whatever...
pi_53939681
Of overstappen op rauw vlees, mijne doen het er heel erg goed op.
Je kan er meer over vinden op www.barfplaats.nl
Brokken zijn vaak met teveel toevoegingen, smaakstoffen, houdbaarheidsstoffen en kleurstoffen en granen en zo.
Die hebben ze nergens voor nodig en ze poepen er ook zulke grote stinkende chemisch gekleurde hopen van altijd.
Mijn honden krijgen carnibest, dat is gewoon rauw vlees met een bepaalde samenstelling van soorten vlees en bot.
Je hebt meerdere merken kvv ( kompleet vers voer ): carnibest, duck , energique , rodi, bandit , nature diet en nog een paar. En in het weekend minstens een dag gewoon een stukje vlees met bot ( kippennekken, hazenruggen, konijn , en ook sardientjes of zalm ).En als ze brokken eten zijn het altijd brokken zonder toevoegingen.
Hij kan ook gevoelig zijn voor een bepaald ingredient.
Dan kan je een eleminatiedieet geven.
Bv starten met een week alleen lam en dan telkens iets toevoegen.
Op dinsdag 20 december 2011 03:07 schreef minthy het volgende:
Zelfs ik zou oh-oh doen, alleen al op basis van haar postgedrag en ui O+
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_53943794
Dat vlees is echt rauw? Niet gekookt ofzo?
01-08-2008
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:43:48 #9
94617 Ps2K
And his space hamster Skeletor
pi_53943833
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:41 schreef Pure-Poison het volgende:
Dat vlees is echt rauw? Niet gekookt ofzo?
Yep de hondjes van mijn ouders krijgen ook rauw vlees. Ik meot zeggen dat die honden er een stuk gezonder van zijn geworden. Honden kunnen in tegenstelling tot mensen wel rauw vlees eten aangezien hun maagzuur zuurder is dan dat van mensen.
http://www.last.fm/user/psych02k
Yes, it is perfectly reasonable that Kirk had the know-how to make the gunpowder and put together the bazooka to defeat the Gorn. That\'s why he\'s the goddamn Captain.
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:47:29 #10
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53943918
Oh ja. Wij dachten ook dat Max het had maar dat bleek ernstig nierfalen. Dats versvlees ed heeft dat verergerd, dus weet je 100% zeker dat het de darmen zijn?

Van voer wisselen is gewoon een no go bij gevoelige darmen, hè. .
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:51:43 #11
136 V.
Fuck you and your eyebrows
pi_53944002
Nee, echt rauw. Pjotr is ook erg gevoelig op zijn maag, en we zijn nu één dag in de week aan het kijken hoe hij het doet op Energique. Dat lijkt goed te gaan (afgezien van het feit dat hij gisteren ineens instortte, met een vergrote lever, maar dat heeft hij twee keer eerder gehad).

V.
Ja inderdaad, V. ja.
pi_53944089
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:47 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja. Wij dachten ook dat Max het had maar dat bleek ernstig nierfalen. Dats versvlees ed heeft dat verergerd, dus weet je 100% zeker dat het de darmen zijn?

Van voer wisselen is gewoon een no go bij gevoelige darmen, hè. .
Hij is door de dierenarts onderzocht en volgens haar had ie niks bijzonders alleen gevoelige maag en darmen.Ik heb even op die site gekeken voor versvoer maar toch maar besloten zo even een zak Hill's voer te halen.Proberen we dat een tijd en NIET wisselen van voer mocht ie het dan weer krijgen dan ga ik terug naar de dierenarts.Kan nu wel weer gaan maar dat lijkt me beetje overdreven vooral omdat er nu weer niks aan de hand is.De 1e keer rende ik gelijk in paniek naar de dierenarts (ook omdat er bloed bij zat en hij gal overgaf) maar het was binnen een dag weer over.
01-08-2008
  maandag 15 oktober 2007 @ 10:59:58 #13
182666 Harajuku.
C'est magnifique.
pi_53944161
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 10:55 schreef Pure-Poison het volgende:

[..]

Hij is door de dierenarts onderzocht en volgens haar had ie niks bijzonders alleen gevoelige maag en darmen.Ik heb even op die site gekeken voor versvoer maar toch maar besloten zo even een zak Hill's voer te halen.Proberen we dat een tijd en NIET wisselen van voer mocht ie het dan weer krijgen dan ga ik terug naar de dierenarts.Kan nu wel weer gaan maar dat lijkt me beetje overdreven vooral omdat er nu weer niks aan de hand is.De 1e keer rende ik gelijk in paniek naar de dierenarts (ook omdat er bloed bij zat en hij gal overgaf) maar het was binnen een dag weer over.
Ja, ik doelde meer op dat de ene winkel het niet meer had. Zorgen dat je het in huis hebt en anders iets lichts zoals rijst oid geven, geen ander hondenvoer. Maar als je iets voor lange tijd wil proberen moet je wel even wisselen ja. .

Je weet wat het is, waardoor het kwam en hoe op te lossen, DA kan niets doen
I liked it. I was good at it. It made me feel alive.
  maandag 15 oktober 2007 @ 11:14:24 #14
175949 Lavinia_Humby
Music was my first love
pi_53944465
Wat hierboven ook al gezegd is, op voer blijven wat bestemd is voor gevoelige maag en darmen. Zorg er dus ook voor dat je altijd een extra zak in huis hebt zodat je nooit zonder komt te zitten.

En als je nu wilt gaan wisselen met voer, doe dit altijd geleidelijk: week 1: 75% oude voer 25% nieuwe voer, week 2: 50% oude voer 50% nieuwe voer week 3: 25% oude voer 75% nieuwe voer.

En wat iemand hierboven zegt dat je je hond 24 uur moet laten vasten, wat een onzin is dat, jaren geleden werden dit soort methodes gebruikt, maar tegenwoordig zijn we er toch wel achter dat het beter is om gewoon te blijven eten tijdens diarree, alleen evt. lichtverteerbare voeding (zoals bijv. kip/lam, rijst-pasta).
and it will be my last.
  Moderator maandag 15 oktober 2007 @ 11:56:26 #15
121347 crew  senesta
Risicovol
pi_53945374
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 11:14 schreef Lavinia_Humby het volgende:
Wat hierboven ook al gezegd is, op voer blijven wat bestemd is voor gevoelige maag en darmen. Zorg er dus ook voor dat je altijd een extra zak in huis hebt zodat je nooit zonder komt te zitten.

En als je nu wilt gaan wisselen met voer, doe dit altijd geleidelijk: week 1: 75% oude voer 25% nieuwe voer, week 2: 50% oude voer 50% nieuwe voer week 3: 25% oude voer 75% nieuwe voer.

En wat iemand hierboven zegt dat je je hond 24 uur moet laten vasten, wat een onzin is dat, jaren geleden werden dit soort methodes gebruikt, maar tegenwoordig zijn we er toch wel achter dat het beter is om gewoon te blijven eten tijdens diarree, alleen evt. lichtverteerbare voeding (zoals bijv. kip/lam, rijst-pasta).
Ik doe het ook hoor als elco weer eens aan de dunne is omdat hij iets van de grond gevreten heeft.
En voor een hond kan een dag vasten niet echt veel kwaad, in tegenstelling tot bijvoorbeeld katten.
De dag daarna geef ik hem wat rijst.
Oh en elco krijgt ook wel gewoon norit als hij aan de dunne is
JoOlz: "So much good shit in senesta's head, I call it Ideahhrea."
pi_53946020
Nutro droogvoer is ook super goed voer. Het bevat ook meer vlees dan andere merken droogvoer. Wij hebben de lam en rijst formule. Deze voeding met een beperkt aantal Ingrediënten betekent minder maag- en darmproblemen en minder jeuk en krabben. Dit is echt het enige voer waar onze Bulldog reu niet allergisch (huidproblemen) op reageert en we geven hem dan ook niks anders meer. We voeren daarnaast ook Carnibest vlees om af te wisselen. Zowel Nutro als Carnibest worden verkocht in natuurvoedingswinkels voor dieren en dat zegt genoeg over de goede kwaliteit en de gebruikte ingredienten. Nutro wordt ook wel in dierenwinkels verkocht, maar is helaas nog niet zo goed verkrijgbaar als de meer bekende merken.
  maandag 15 oktober 2007 @ 12:30:44 #17
176471 oh-oh
pi_53946316
Nutro is een heel goed merk, dat krijgen de mijne ook als ze brokken krijgen.
Of farm food maar daar kakken ze pikzwart van en ik vind die brokken zo zacht.
Drie van mijn honden zijn op latere leeftijd ( ze waren toen 8, 7 en 6 ) overgestapt op rauw en kvv en het is een wereld van verschil.
Zelfs een chihuahua kan kippenvleugeltjes wegwerken, en je wil niet weten hoe goed het is voor hun gebitjes ook!
'Outside of a dog, a book is man's best friend. Inside of a dog it's too dark to read.'
( Groucho Marx )
pi_53947485
Onze Dober heeft nu al drie keer een maag dilatatie gehad (Gasvorming, maar geeen kanteling) en ons is ook versvoer aangeraden. Ze krijgen nu Duck versvoer, maar dat is wel stervensduur voor twee dobies. Moet wel zeggen dat ze ondanks hun gevoelige maag/darmen hier geod op reageren. Ik maak het niet warm, maar geef het rauw, omdat dan alle goede bacterien erin behouden blijven.

Farmfood kreeg ik er niet in bij ze!
  maandag 15 oktober 2007 @ 13:39:15 #19
176471 oh-oh
pi_53947757
KVV is even duur als een goede brok, en met dobjes zou ja aan goede brok denk ik ook wel wat kwijt zijn denk ik he?
Kan je ze niet op barf zetten?
Dat is echt heel voordelig, je moet wel een grote vriezer hebben, als je groot in kan slaan dan is het echt heel betaalbaar!
( Groucho Marx )
pi_53948938
Ben net bij de dierenspeciaalzaak geweest.Haar hond had ook last van gevoelige maag/darmen en gebruikt Frank's ProGold wat bij hem erg goed werkt volgens haar.Had nog wat andere keuzes (geen Hills) maar ben uiteindelijk toch ook voor deze gegaan,hij heeft net een paar brokjes gegeten maar echt wild wordt ie er niet van,jammer dan voor em hij krijgt toch echt die andere niet meer!

01-08-2008
pi_53949319
Hm, rijst als nummer 1 ingredient. Dat betekent dat het voer (veel) meer rijst bevat dan vlees, dus goedkoper in produktie. Ik kan het de hond niet kwalijk nemen dat ie z'n neus ophaalt Het zou vast goedkoper zijn dan bijv. Nutro, maar daar zijn de ingredienten dan ook naar. Ik hoop dat je hond het er iig goed op doet. En verder niet te veel extra'tjes geven, daar kunnen de darmen ook weer op reageren.
pi_53950009
12.95 voor 3kilo,zo rond die prijs zaten de andere zakken ook (1tje 16.95)
Ik vond wat ik op internet vond wel positief klinken.En rijst is toch juist licht verteerbaar,waarom geef je het anders als ie last heeft van zijn darmen?

Voeding (tip!)
Frank´s Pro Gold is een premium hondenvoer dat zowel de hond als de eigenaar voordelen verschaft. Binnen slechts een paar jaar is het een van de best verkopende hondenvoeders in Europa geworden – en dat is geen wonder! De uitstekende prijs-kwaliteit verhouding van de producten bieden voedzame alternatieven voor werkende honden, sporthonden en honden die als huisdier worden gehouden.

De prijzen van Frank´s Pro Gold zijn kosteneffectief gehouden, zonder dat daarvoor kwaliteit opgeofferd is. Dit is mogelijk vanwege onze ingekorte distributieketting en vermindering van de samenhangende kosten die zo´n grote invloed hebben op consumentenprijzen.

De belangrijkste criteria bij de ontwikkeling van Frank´s Pro Gold hondenvoer waren een goede kwaliteit en een tarwe-vrij product. Daarom zijn kip, lam en kalkoen van hoge kwaliteit, evenals rijst, gekozen tot de belangrijkste ingrediënten. Het voer bevat geen ingrediënten met een lage voedingswaarde, zoals bijproducten van vlees (poten, veren, snavels), noch bevat een van onze voeders ingrediënten die de meest voorkomende allergieën voor voer veroorzaken, zoals rund- of varkensvlees, soja of ethoxyquin.

Frank´s Pro Gold is licht verteerbaar omdat de belangrijkste proteïnebron vleesmeel is van hoge kwaliteit, en geen bijproducten van vlees bevat. Honden genieten van de smaak van Frank´s Pro Gold producten vanwege het hoge vleesgehalte. Pluimveevet en rijst voegen ook toe aan de smaakervaring.

Alle Frank´s Pro Gold producten bevatten de optimale verhouding van Omega-3 en Omega-6 vetzuren die noodzakelijk zijn voor een gezonde huid en vacht en deze helpt ook om iedere allergische reactie te verminderen. De toegevoegde vitaminen en mineralen voorzien uw hond van een goede voedingsbalansbalans.

Frank´s Pro Gold hondenvoer voldoet aan de voedingsvoorschriften van de AAFCO (Association of American Feed Control Officials). De voedingstesten bewijzen dat Frank´s Pro Gold hondenvoeders een uitgebalanceerde en complete voeding verzekeren voor honden van alle leeftijden.
01-08-2008
pi_53953408
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 15:06 schreef Meaghan het volgende:
Hm, rijst als nummer 1 ingredient. Dat betekent dat het voer (veel) meer rijst bevat dan vlees, dus goedkoper in produktie.
Niet voor 't één of ander, maar weet je eigenlijk wel wat in normaal droogvoer het hoofdbestanddeel is?
Een tip: Het is niet vlees...
pi_53954276
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Daffodil31LE het volgende:

[..]

Niet voor 't één of ander, maar weet je eigenlijk wel wat in normaal droogvoer het hoofdbestanddeel is?
Een tip: Het is niet vlees...
In het voer wat wij geven is dat gedroogd lamsvlees, 18% om precies te zijn. Gedroogd of niet, het blijft de bestandsdelen van vlees houden. Maar het zal zeker verschillen welk voer je geeft. Zo zit er in veel brokken kippenmeel bv. Maar er gaat natuurlijk niks boven vers vlees, ook al eten de honden hier zowel droog als versvlees en eten ze beiden graag.
pi_53954810
quote:
Op maandag 15 oktober 2007 20:51 schreef Meaghan het volgende:

[..]

In het voer wat wij geven is dat gedroogd lamsvlees, 18% om precies te zijn. Gedroogd of niet, het blijft de bestandsdelen van vlees houden. Maar het zal zeker verschillen welk voer je geeft. Zo zit er in veel brokken kippenmeel bv. Maar er gaat natuurlijk niks boven vers vlees, ook al eten de honden hier zowel droog als versvlees en eten ze beiden graag.
En de overige 82% van dat voer? Lees maar eens goed op de zak/ Als het geen rijst is, is het meestal maïs. Procentje of 40 à 50.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')