Yep de hondjes van mijn ouders krijgen ook rauw vlees. Ik meot zeggen dat die honden er een stuk gezonder van zijn geworden. Honden kunnen in tegenstelling tot mensen wel rauw vlees eten aangezien hun maagzuur zuurder is dan dat van mensen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:41 schreef Pure-Poison het volgende:
Dat vlees is echt rauw? Niet gekookt ofzo?
Hij is door de dierenarts onderzocht en volgens haar had ie niks bijzonders alleen gevoelige maag en darmen.Ik heb even op die site gekeken voor versvoer maar toch maar besloten zo even een zak Hill's voer te halen.Proberen we dat een tijd en NIET wisselen van voer mocht ie het dan weer krijgen dan ga ik terug naar de dierenarts.Kan nu wel weer gaan maar dat lijkt me beetje overdreven vooral omdat er nu weer niks aan de hand is.De 1e keer rende ik gelijk in paniek naar de dierenarts (ook omdat er bloed bij zat en hij gal overgaf) maar het was binnen een dag weer over.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:47 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja. Wij dachten ook dat Max het had maar dat bleek ernstig nierfalen. Dats versvlees ed heeft dat verergerd, dus weet je 100% zeker dat het de darmen zijn?
Van voer wisselen is gewoon een no go bij gevoelige darmen, hè..
Ja, ik doelde meer op dat de ene winkel het niet meer had. Zorgen dat je het in huis hebt en anders iets lichts zoals rijst oid geven, geen ander hondenvoer. Maar als je iets voor lange tijd wil proberen moet je wel even wisselen ja.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:55 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Hij is door de dierenarts onderzocht en volgens haar had ie niks bijzonders alleen gevoelige maag en darmen.Ik heb even op die site gekeken voor versvoer maar toch maar besloten zo even een zak Hill's voer te halen.Proberen we dat een tijd en NIET wisselen van voer mocht ie het dan weer krijgen dan ga ik terug naar de dierenarts.Kan nu wel weer gaan maar dat lijkt me beetje overdreven vooral omdat er nu weer niks aan de hand is.De 1e keer rende ik gelijk in paniek naar de dierenarts (ook omdat er bloed bij zat en hij gal overgaf) maar het was binnen een dag weer over.
Ik doe het ook hoor als elco weer eens aan de dunne is omdat hij iets van de grond gevreten heeft.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:14 schreef Lavinia_Humby het volgende:
Wat hierboven ook al gezegd is, op voer blijven wat bestemd is voor gevoelige maag en darmen. Zorg er dus ook voor dat je altijd een extra zak in huis hebt zodat je nooit zonder komt te zitten.
En als je nu wilt gaan wisselen met voer, doe dit altijd geleidelijk: week 1: 75% oude voer 25% nieuwe voer, week 2: 50% oude voer 50% nieuwe voer week 3: 25% oude voer 75% nieuwe voer.
En wat iemand hierboven zegt dat je je hond 24 uur moet laten vasten, wat een onzin is dat, jaren geleden werden dit soort methodes gebruikt, maar tegenwoordig zijn we er toch wel achter dat het beter is om gewoon te blijven eten tijdens diarree, alleen evt. lichtverteerbare voeding (zoals bijv. kip/lam, rijst-pasta).
Niet voor 't één of ander, maar weet je eigenlijk wel wat in normaal droogvoer het hoofdbestanddeel is?quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:06 schreef Meaghan het volgende:
Hm, rijst als nummer 1 ingredient. Dat betekent dat het voer (veel) meer rijst bevat dan vlees, dus goedkoper in produktie.
In het voer wat wij geven is dat gedroogd lamsvlees, 18% om precies te zijn. Gedroogd of niet, het blijft de bestandsdelen van vlees houden. Maar het zal zeker verschillen welk voer je geeft. Zo zit er in veel brokken kippenmeel bv. Maar er gaat natuurlijk niks boven vers vlees, ook al eten de honden hier zowel droog als versvlees en eten ze beiden graag.quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Niet voor 't één of ander, maar weet je eigenlijk wel wat in normaal droogvoer het hoofdbestanddeel is?
Een tip: Het is niet vlees...
En de overige 82% van dat voer? Lees maar eens goed op de zak/ Als het geen rijst is, is het meestal maïs. Procentje of 40 à 50.quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:51 schreef Meaghan het volgende:
[..]
In het voer wat wij geven is dat gedroogd lamsvlees, 18% om precies te zijn. Gedroogd of niet, het blijft de bestandsdelen van vlees houden. Maar het zal zeker verschillen welk voer je geeft. Zo zit er in veel brokken kippenmeel bv. Maar er gaat natuurlijk niks boven vers vlees, ook al eten de honden hier zowel droog als versvlees en eten ze beiden graag.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |