Yep de hondjes van mijn ouders krijgen ook rauw vlees. Ik meot zeggen dat die honden er een stuk gezonder van zijn geworden. Honden kunnen in tegenstelling tot mensen wel rauw vlees eten aangezien hun maagzuur zuurder is dan dat van mensen.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:41 schreef Pure-Poison het volgende:
Dat vlees is echt rauw? Niet gekookt ofzo?
Hij is door de dierenarts onderzocht en volgens haar had ie niks bijzonders alleen gevoelige maag en darmen.Ik heb even op die site gekeken voor versvoer maar toch maar besloten zo even een zak Hill's voer te halen.Proberen we dat een tijd en NIET wisselen van voer mocht ie het dan weer krijgen dan ga ik terug naar de dierenarts.Kan nu wel weer gaan maar dat lijkt me beetje overdreven vooral omdat er nu weer niks aan de hand is.De 1e keer rende ik gelijk in paniek naar de dierenarts (ook omdat er bloed bij zat en hij gal overgaf) maar het was binnen een dag weer over.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:47 schreef Harajuku. het volgende:
Oh ja. Wij dachten ook dat Max het had maar dat bleek ernstig nierfalen. Dats versvlees ed heeft dat verergerd, dus weet je 100% zeker dat het de darmen zijn?
Van voer wisselen is gewoon een no go bij gevoelige darmen, hè..
Ja, ik doelde meer op dat de ene winkel het niet meer had. Zorgen dat je het in huis hebt en anders iets lichts zoals rijst oid geven, geen ander hondenvoer. Maar als je iets voor lange tijd wil proberen moet je wel even wisselen ja.quote:Op maandag 15 oktober 2007 10:55 schreef Pure-Poison het volgende:
[..]
Hij is door de dierenarts onderzocht en volgens haar had ie niks bijzonders alleen gevoelige maag en darmen.Ik heb even op die site gekeken voor versvoer maar toch maar besloten zo even een zak Hill's voer te halen.Proberen we dat een tijd en NIET wisselen van voer mocht ie het dan weer krijgen dan ga ik terug naar de dierenarts.Kan nu wel weer gaan maar dat lijkt me beetje overdreven vooral omdat er nu weer niks aan de hand is.De 1e keer rende ik gelijk in paniek naar de dierenarts (ook omdat er bloed bij zat en hij gal overgaf) maar het was binnen een dag weer over.
Ik doe het ook hoor als elco weer eens aan de dunne is omdat hij iets van de grond gevreten heeft.quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:14 schreef Lavinia_Humby het volgende:
Wat hierboven ook al gezegd is, op voer blijven wat bestemd is voor gevoelige maag en darmen. Zorg er dus ook voor dat je altijd een extra zak in huis hebt zodat je nooit zonder komt te zitten.
En als je nu wilt gaan wisselen met voer, doe dit altijd geleidelijk: week 1: 75% oude voer 25% nieuwe voer, week 2: 50% oude voer 50% nieuwe voer week 3: 25% oude voer 75% nieuwe voer.
En wat iemand hierboven zegt dat je je hond 24 uur moet laten vasten, wat een onzin is dat, jaren geleden werden dit soort methodes gebruikt, maar tegenwoordig zijn we er toch wel achter dat het beter is om gewoon te blijven eten tijdens diarree, alleen evt. lichtverteerbare voeding (zoals bijv. kip/lam, rijst-pasta).
Niet voor 't één of ander, maar weet je eigenlijk wel wat in normaal droogvoer het hoofdbestanddeel is?quote:Op maandag 15 oktober 2007 15:06 schreef Meaghan het volgende:
Hm, rijst als nummer 1 ingredient. Dat betekent dat het voer (veel) meer rijst bevat dan vlees, dus goedkoper in produktie.
In het voer wat wij geven is dat gedroogd lamsvlees, 18% om precies te zijn. Gedroogd of niet, het blijft de bestandsdelen van vlees houden. Maar het zal zeker verschillen welk voer je geeft. Zo zit er in veel brokken kippenmeel bv. Maar er gaat natuurlijk niks boven vers vlees, ook al eten de honden hier zowel droog als versvlees en eten ze beiden graag.quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:00 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
Niet voor 't één of ander, maar weet je eigenlijk wel wat in normaal droogvoer het hoofdbestanddeel is?
Een tip: Het is niet vlees...
En de overige 82% van dat voer? Lees maar eens goed op de zak/ Als het geen rijst is, is het meestal maïs. Procentje of 40 à 50.quote:Op maandag 15 oktober 2007 20:51 schreef Meaghan het volgende:
[..]
In het voer wat wij geven is dat gedroogd lamsvlees, 18% om precies te zijn. Gedroogd of niet, het blijft de bestandsdelen van vlees houden. Maar het zal zeker verschillen welk voer je geeft. Zo zit er in veel brokken kippenmeel bv. Maar er gaat natuurlijk niks boven vers vlees, ook al eten de honden hier zowel droog als versvlees en eten ze beiden graag.
Rijst klopt, maar geen mais of ander goedkoop soort graan. Mijn hond is daar namelijk allergisch voor en reageert daar vrijwel meteen op. Nutro droogvoer heeft maar twee hoofdingredienten: vlees en rijst.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:19 schreef Daffodil31LE het volgende:
[..]
En de overige 82% van dat voer? Lees maar eens goed op de zak/ Als het geen rijst is, is het meestal maïs. Procentje of 40 à 50.
Een dag vasten kan ook zeker geen kwaad, in theorie kan een hond wel een maand zonder eten. Het heeft alleen niet zoveel zin om een dag te vasten aangezien het lichaam vaak een reden heeft om geen vaste ontlasting te produceren (bij bijvoorbeeld bedorven voedsel moet het zo snel mogelijk het lichaam uit. Bij een hond met een gevoelig maag-darmstelsel, doet het lichaam dit ook, alleen is het dan niet nodig)quote:Op maandag 15 oktober 2007 11:56 schreef senesta het volgende:
[..]
Ik doe het ook hoor als elco weer eens aan de dunne is omdat hij iets van de grond gevreten heeft.
En voor een hond kan een dag vasten niet echt veel kwaad, in tegenstelling tot bijvoorbeeld katten.
De dag daarna geef ik hem wat rijst.
Oh en elco krijgt ook wel gewoon norit als hij aan de dunne is![]()
Er zit in Nutro dus meer vlees dan rijst, staat op hun site bij ingredienten. Het ingredient wat als eerste wordt vermeld daar is ook het meeste van aanwezig in het voer.quote:Op maandag 15 oktober 2007 21:35 schreef Daffodil31LE het volgende:
Dat probeerde ik je enkel maar duidelijk te maken. Omdat je een link legde tussen rijst en goedkoop.
En dit is bij alle droogvoer zo. Het grootste deel is plantaardig, meestal maïs of rijst. En rijst is het in het geval van allergische reacties op het "normale" maïs.
Ze kregen eerst altijd Royal Canin, maar gezien die maagdilataties dus toch maar overgestapt. Barf heb ik nog niet geprobeerd, zie er eerlijk gezegd een beetje tegenop (Yak!!), ik ken de voordelen. Plus nu kan ik ongeveer 16 kilo KVV op voorraad kwijt, dus niet echt veel ruimte voorquote:Op maandag 15 oktober 2007 13:39 schreef oh-oh het volgende:
KVV is even duur als een goede brok, en met dobjes zou ja aan goede brok denk ik ook wel wat kwijt zijn denk ik he?
Kan je ze niet op barf zetten?
Dat is echt heel voordelig, je moet wel een grote vriezer hebben, als je groot in kan slaan dan is het echt heel betaalbaar!
Wij geven onze dogo smuldier en dat gaat prima op de kip variant na.quote:Op maandag 15 oktober 2007 13:26 schreef Keukenprinsesje het volgende:
Ze krijgen nu Duck versvoer, maar dat is wel stervensduur voor twee dobies.
Geef je hond eventjes geen eten en laat zn maag tot rust komen. Als je hem toch rijst geeft, geef dit dan met wat boullion en in kleine porties. Liever 4x op 1 dag een kleine portie dan in 1x een grote.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:57 schreef Pure-Poison het volgende:
Mijn hond heeft last van gevoellige maag/darmen,eens in de zoveel tijd gaat het mis.Ik ben er al eens mee naar de dierenarts geweest.Heeft ie speciaal voedsel gekregen maar omdat het zo goed ging over gegaan naar Benefull,afgelopen week was zijn eten op dus ik naar de supermarkt waar de Benefull op was,dus denk dat doe ik maar Bonzo voor kleine hondjes.Vanacht is ie dus ziek geweest,misselijk en van slag....vanochtend spuitpoep en er zat volgens mij zelfs een beetje bloed bij.(voel me zo schuldig,hij was echt niet lekker)
Vandaag rijst gegeven en morgen maar voer halen voor gevoellige maag/darmen.Zijn er mensen (die uit ervaring) tips hebben voor voedsel,het liefst wel gewoon te koop in dierenwinkel of supermarkt.
Meid, anders lees je eerst even een topic door voordat je denkt een nuttige bijdrage te gaan leveren.quote:
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |