Peru heeft best aardige spelers, maar het loopt gewoon niet. De zogenaamde sterren zijn niet bereid om zich uit de naad te werken (beetje vergelijkbaar met Oranje onder Van Gaal) en er is voortdurend onrust doordat spelers overhoop liggen met journalisten, in de vroege uurtjes in discotheken worden gesignaleerd, etc...
Brazilie en Argentinie hebben verreweg de meeste kwaliteit, Ecuador en Bolivia hebben thuis het voordeel van grote hoogte. Eigenlijk is het te vergelijken met de Jupiler League. Je hebt een paar clubs die er wat bovenuit steken qua spelersmateriaal en voor de rest komt het aan op strijd. Chili en Paraguay kunnen dat wel leveren, Peru niet.
Paraguay is al zo goed als geplaatst. Brazilie en Argentinie plaatsen zich ook sowieso. Voor plek 4 tip ik Chili: aardig elftal met strijdlust. 5e zal wel Ecuador worden. Matig elftal, maar wel strijdlust en thuis het voordeel van de meters boven zeeniveau.
Ik denk dat Bolivia en Peru uitvechten wie er laatste gaat worden. Het zou me niet eens verbazen als Peru laatste wordt. Overigens is wel de journalist die voortdurend reportages maakte over feestende spelers de dag voor de wedstrijd en spelers die vreemdgaan achter slot en grendel gezet dankzij een aanklacht van Cara de Loco. Wie weet krijgen ze nu vleugels.