Sorry maar heb je uberhaupt mijn begin post wel gelezen?quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:12 schreef Megumi het volgende:
Gewoon zeggen dat het niet mag is zo moeilijk toch niet?
Die stickers is hij morgen weer vergeten. Echt, met consequent zijn én doorzetten werkt echt het beste.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:17 schreef MamavAron het volgende:
Stickersysteem zou ik dat nu al kunnen doen?.. Dan ga ik meteen aan de slag met een velletje en koop ik morgen stickers, ben alleen bang dat hij het nut er niet van inziet.
Nou stickers zijn wel mooi dat zal hij ook vinden het is een beloning om een mooi stickertje uit te mogen zoeken nadat hij iets goeds gedaan heeft, en bijvoorbeeld bij 10 kleine stickers een grote mogen plakken en bij ... stickers een ander klein presentje krijgen. als hij dat weet en als je hem er aan herrinderd.. volgens mij houden alle kinderen er van om iets leuks te krijgen.. ook de kinderen die nog geen twee zijn..quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:17 schreef MamavAron het volgende:
Stickersysteem zou ik dat nu al kunnen doen?.. Dan ga ik meteen aan de slag met een velletje en koop ik morgen stickers, ben alleen bang dat hij het nut er niet van inziet.
het stickerplak vel moet ook wel op een zichtbare plaats hangen en er moet ook aan herrinderd worden (om maar wat te noemen 'als je nu netjes eet mag je straks een stickertje plakken' en dat dan ook direct na het eten laten doen zodat het verband er nog is)quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:19 schreef Tinkepink het volgende:
[..]
Die stickers is hij morgen weer vergeten. Echt, met consequent zijn én doorzetten werkt echt het beste.
En de volgende keer dat haar zoontje boos is en niet oplet krijgt ze een tik van hem . Want mama doet dat ook als ze boos is je een tik geven.quote:Op zondag 14 oktober 2007 13:24 schreef SpecialK het volgende:
Ik denk dat er niks mis is met een corrigierende tik rond die leeftijd. Blijkbaar is 'ie compleet niet onder de indruk van jouw boosheid. Enige manier om hem te leren dat jouw boze buien echt wel minder leuk kunnen uitpakken voor hem is bij een flik pak op z'n broek. Na een paar keer gaat 'ie mamma's boze gezichtsuitdrukkingen echt niet meer grappig vinden want hij weet dat dat resulteert in een pak slaag. Woppa.
Lees m'n toevoeging evenquote:Op zondag 14 oktober 2007 13:28 schreef klein_spookje het volgende:
[..]
En de volgende keer dat haar zoontje boos is en niet oplet krijgt ze een tik van hem . Want mama doet dat ook als ze boos is je een tik geven.
Ik leer mijn kind dat ze niet mag slaan wat geeft mij dan het recht om haar wel te slaan?
En ook uitleggen waarom dat niet mag he!quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:12 schreef Megumi het volgende:
Gewoon zeggen dat het niet mag is zo moeilijk toch niet?
Mijn man was vorig jaar voor 4 maanden uitgezonden en ik had toen ook de zorg voor onze dochter in mijn uppie. Zij was op het moment dat haar vader weg ging ook 20 maanden en net 2 jaar oud toen papa weer thuis kwam. Ik merkte ook dat zij toen op negatieve manier aandacht vraagde maar boos worden heeft geen zin. Je kind mist zijn of haar vader op dat moment en snapt niet waarom die weg is. Wat ik deed was een foto van haarvader inlijsten, op haar kamer zetten en we gaven bij het opstaan en naar bed gaan papa een kusje en als ze watwou vertellen aan haar vader en dat kon niet altijd omdat hij in het buitenland zat mocht ze het aan de foto vertellen en dan zei ik dat papa haar wel hoorde. Ik mailde dan meestal wat ze had verteld zodat als papa belde hij precies kon vertellen wat zij had gezegt. Maar ik had ook vreselijk veel moeite met haar gedrag. Het kan geen kwaad om ook "straf" te geven als het de spuigaten uit loopt. Behang van de muur trekken is best iets waar je boos om mag worden want dat hoort gewoon niet. Een kind snapt best veel en je kan een hoop uitleggen. Maar ik weet uit ervaring dat het alleen voor je kind zorgen als je partner is uitgezonden behoorlijk zwaar kan zijn.quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:12 schreef MamavAron het volgende:
Nou zijn vader is voor 4 maanden weg op uitzending, daar kan ik weinig aan doen.
maar dit houd dan toch niet in dat ik alles maar goed moet vinden?
Ik laat hem al erg veel rauzen buiten, ik schilder met hem, ik wandel met hem, en speel met hem..
Als hij om papa vraagt leg ik zo goed mogenlijk in kleine mensen taal uit dat hij er niet is.
Aandacht komt hij echt niets te kort, maar het lijkt wel of hij compleet bout aan me heeft.
Hij vind het maar grappig als ik boos word, en ik krijg van mensen te horen, ach geef hem toch een tik, maar dit wil ik niet!!.. Juist omdat er een kern in zit dat hij zo is... maar ik zou wel graag willen weten hoe jullie de kleintjes duidelijk maken dat dit niet getolereerd word.
Dit doen wij ook, en werkt goed. Ik heb af en toe zelf even die minuutjes nodig om af te koelen, als ze iets echt heel erg stouts hebben gedaan, dus dat is een bijkomend voordeel!quote:Op zondag 14 oktober 2007 12:18 schreef Tinkepink het volgende:
Wat wij deden/doen, is onze kinderen ons aan laten kijken´(we gaan dus op de knieen), zeggen dat iets niet mag en heel kort waarom, daarna moeten ze in de hoek of op de trap (1 minuut per levensjaar). Daarna halen we ze weer uit de hoek en vragen we of ze het niet meer doen en eventueel een verontschuldiging. Dan pas mogen ze uit de hoek.
Voor het behang had ik een keertje gelezen om het zelf terug te laten plakken. Hebben we hier ook een keer toegepast en hoewel ik verwacht had dat ze dat juist leuk zou vinden, vond ze het echt een straf. Ze heeft ook geen behang meer getrokken. Het plakresultaat is niet echt mooi te noemen, maar ik kan er nog elke keer om lachen als ik het ziequote:Op zondag 14 oktober 2007 12:15 schreef hilliebillie het volgende:
ik zou hem zelf laten merken wat hij doet. Bijvoorbeeld als hij iets morst het zelf mee laten op doen (als je denkt dat het expres is dan he)
(..)
Bij he behang ook iets passends bedenken (ik kan zou gouw niets bedenken) misschien dat dit wat helpt
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |