abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_55721593
De afdeling BMW van dit forum wenst jullie allen ook een gelukkig nieuwjaar

Over tentamens gesproken, breek me de bek niet open, tweede keer op rij dat ik niet van m'n kerstvakantie mag genieten
pi_55746046
Gelukkig nieuw jaar!

Wij zijn alweer begonnen met colleges vandaag :S
pi_55747279
Haha serieus?

pi_55757101
Geen colleges voor mij deze maand, maar verpleegstage. Ik behoor gelukkig wel tot de minderheid van de studenten die die stage niet in een verpleeghuis maar in een ziekenhuis mogen volgen. Ik mag naar verpleegafdeling hematologie van het UMC St Radboud. Lijkt me erg interessant, heb er zin in. Nog tips voor een verpleegstage?
pi_55757505
quote:
Op donderdag 3 januari 2008 22:21 schreef dotKoen het volgende:
Geen colleges voor mij deze maand, maar verpleegstage. Ik behoor gelukkig wel tot de minderheid van de studenten die die stage niet in een verpleeghuis maar in een ziekenhuis mogen volgen. Ik mag naar verpleegafdeling hematologie van het UMC St Radboud. Lijkt me erg interessant, heb er zin in. Nog tips voor een verpleegstage?
Leuk, ik zat toen ook in het Radboud. In het begin is het even wennen, beetje kijken hoe de dag verloop etc. Maar als je alles al een keer gedaan hebt (bedden opgemaakt, gewassen, eten rondgebracht etc) kun je natuurlijk ook gewoon vragen of je een keer bij een operatie oid mag kijken

Ik heb zo een keizersnede van dichtbij mogen meemaken.
pi_55759759
Ik heb echt 3 weken fulltime niks gedaan

's ochtends bij binnenkomst lekker bakkie koffie, wat eten erbij (is er altijd, taart van patienten ed). Daarna pillen en eten rondbrengen. Even later kijken bij het wassen en helpen bij bedden opmaken. Dan niks behalve af en toe wat dingetjes doen als een patient dat vraagt. Wat drinken pakken ofzo.
Later lunch rondbrengen, daarna weer niks behalve af en toe wat drinken brengen etc. Daarna weer niks en naar huis.

pi_55828911
quote:
Op zondag 16 december 2007 02:28 schreef Repeat het volgende:

Vind ik niet. Demo's lijken me ook ongelofelijk saai, je ziet hetzelfde, maar mag dan alleen maar kijken.

En IMO hoort het gewoon bij geneeskunde. Het is echt een vast onderdeel en iedereen weet dit ook (vragen op verjaardagen ed)
Hangt ervan af waar je studeert. In Groningen wordt niet door de studenten gesneden, en er wordt op verjaardagen niet raar opgekeken als je zegt dat je niet zelf snijdt.
Overigens is er geen sprake van "alleen maar kijken"; je mag voelen, organen beetpakken, optillen, aan de kant leggen, wat je wil. Je mag er alleen niet zelf een mes inzetten.

Maar goed, voorzover ik begrijp wordt er in:
- Leiden, Rotterdam, UvA en VU zeker zelf gesneden
- Groningen en Nijmegen zeker níet zelf gesneden
- Maastricht en Utrecht ?
pi_55833078
Morgen begint het allemaal weer
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_55833331
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:37 schreef intoxicated het volgende:
Heel zuur idd
pi_55834090
Wij zitten nog steeds in het blok: "Fundamenten der Geneeskunde"
Oftewel alleen maar celbiologie en onderzoek, helemaal niks anders

Nog een maandje en ik ben d'r vanaf(als ik 't haal tenminste )
If I'm sad, I stop being sad and be awesome instead. True story
pi_55834121
quote:
Op zondag 6 januari 2008 21:37 schreef intoxicated het volgende:
I feel kinda Locrian today
pi_55834632
En ik besefte me net dat ik over 9 weken nooit meer een college ga hebben. Nooit meer dat sfeertje van met z'n 300'en gezellig doen in een zaaltje, geen wisselende werkgroepjes meer, niks van dat alles. Maar alleen de hele dag met 6 anderen in een co-groepje... Ik denk dat ik het best wel ga missen allemaal
"Anyone who does not agree with me is mentally sick, and should be shot I'm afraid to say."
pi_55835868
zal het je gebeuren dat je bij 6 retards terecht komt, dat worden dan 2 mooie jaren
pi_55835975
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:17 schreef Repeat het volgende:
zal het je gebeuren dat je bij 6 retards terecht komt, dat worden dan 2 mooie jaren
Echte retards komen niet zo ver denk ik

Het lijkt me veel erger als je met 5 van die trutjes komt die nog thuis wonen en afgelopen 3 jaar alleen maar echt gestudeerd hebben

Daarvan hebben wij er genoeg helaas
pi_55836035
quote:
Op zondag 6 januari 2008 23:17 schreef Repeat het volgende:
Naja, 'k kom liever in een groep met 6 mensen waar ik ook buiten de patiëntenkamers kan omgaan, anders worden het juist 2 ondraaglijke jaren...

Maar goed, 'k kan het niet echt benoemen, beetje het gevoel van na je eindexamen I guess. School was niet altijd fantastisch, en veel zin in wat komen gaat, maar toch een beetje sentimenteel
pi_55840094
quote:
Op zondag 6 januari 2008 22:11 schreef MaxC het volgende:
Wij zitten nog steeds in het blok: "Fundamenten der Geneeskunde"
Oftewel alleen maar celbiologie en onderzoek, helemaal niks anders

Nog een maandje en ik ben d'r vanaf(als ik 't haal tenminste )
Veel plezier
Ik ga beginnen met Circulatie 2, dus dat betekent dat ik mijn eerste stethoscoop ga aanschaffen
pi_55841762
quote:
Op maandag 7 januari 2008 08:21 schreef Nuna het volgende:
[..]
Ik ga beginnen met Circulatie 2, dus dat betekent dat ik mijn eerste stethoscoop ga aanschaffen

My First Stethoscope
  maandag 7 januari 2008 @ 12:13:16 #198
42940 Kang-He
Sklansky $$$ Millionaire
pi_55844137
Iemand ervaring met medische programma's op PDAs?

Ik wil er eentje aanschaffen als digitale agenda, maar misschien verstandig om even te kijken alvast wat ik straks tijdens co-schappen nog gebruiken kan wat betreft de ondersteuning voor van die proggies.
pi_55848887
IIG voor een Windows Mobile gaan. Palm is dood.
pi_55849247
En hoe begint mijn eerste collegeuur van de eerste dag van het nieuwe jaar? Juist, met de kop koffie van de dude naast me, over mijn kleren

Waar is die enigszins corpulente zaalbeheerder als je 'm nodig hebt
pi_55850695
Presentaties
pi_55852744
Verslag schrijven voor onderzoek
pi_55895690
Ik vroeg me af... Hoe zit het eigk met OS X/ipod touch/iphone touch en medische programma's? Of is het vooral Windows?
pi_55903362
quote:
Op woensdag 9 januari 2008 12:54 schreef Singa het volgende:
Ik vroeg me af... Hoe zit het eigk met OS X/ipod touch/iphone touch en medische programma's? Of is het vooral Windows?
Ik heb het voor mijn werk wel eens uitgezocht. In de VS en Frankrijk zijn er vrij veel huisartsen die Mac OS X gebruiken. Er zijn verschillende Huisarts InformatieSystemen voor OS X, maar die zijn meestal niet op maat gemaakt voor de Nederlandse situatie. Enkele HIS'en zijn tegenwoordig webbased, dus daar heb je geen problemen met comptabiliteit. Ik heb wel een aantal iMac's verkocht aan een tandartsenpraktijk, maar ik weet niet meer welk systeem die praktijk gebruikt. Ik denk dat het systeem voor de ziekenhuizen niet zo relevant is, die hebben toch al een netwerk en daarvan kun je de PC's van de instelling gebruiken.

Als systeem voor medische beeldvorming is het open soure OsiriX (DICOM viewer) erg mooi, maar daar heb je niet echt heel veel aan (je neemt je laptop toch niet mee naar het ziekenhuis). Wel handig om CT-bestanden te openen op je Mac.

Voor de iPod touch of de iPhone weet ik niet zeker of de uitgevers van de naslagwerken naast Palm en Windows Mobile ook iPhone-versies gaan maken, maar ik neem aan van wel. Heel moeilijk is het immers niet, gewoon een goede webpagina maken. Vanaf februari is natuurlijk de SDK klaar, dan gaat alles misschien wat sneller.
  donderdag 10 januari 2008 @ 22:54:32 #205
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_55937709
quote:
Op maandag 7 januari 2008 16:22 schreef Crazykill het volgende:
Presentaties
Zeker niet door naar morgen dan?
haat het niet dan schaad het niet...
pi_55938474
quote:
Op donderdag 10 januari 2008 22:54 schreef Heinekenner het volgende:

[..]

Zeker niet door naar morgen dan?
Ik niet, maar een jongen uit mn groep wel. ZO 2
En ik weet zeker dat wij het minste tijd eraan hebben besteed

Jij?
  vrijdag 11 januari 2008 @ 14:31:04 #207
157826 Heinekenner
je bent wat je weet
pi_55950991
Nope niet door,

weet jij trouwens wat de winnaar nou gewonnen had?

Die Ipod?
haat het niet dan schaad het niet...
pi_56183205
Zeg... zo gaat Rechten ons inhalen...
pi_56183249
We zijn inderdaad niet echt actief

Ik loop best wel achter maar heb het veel te leuk en druk met Introductiecommisie van Geneeskunde
pi_56186589
quote:
Op zondag 20 januari 2008 18:23 schreef intoxicated het volgende:
Zeg... zo gaat Rechten ons inhalen... [afbeelding]
Volgens mij is in 28 delen alles wel een keer gezegd
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')