Uhm volgens mij dragen ze hier in Utrecht gewoon scrubs.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 15:39 schreef Repeat het volgende:
maar even een kickje;
zijn er ziekenhuizen in nederland waar ze ook scrubs dragen? Want als ik die chirurgen hier zo zie lopen lach je je echt kapot. Ziet er toch werkelijk niet uit, zo'n witte broek, lelijk wit overhemdachtigding en dan afgemaakt met de labjas.
Volgens mij kan dat wel gepimpt [ afbeelding ]
tof! In leiden van die onwijs lelijke broek-shirt-jas combinaties zoals ik eerder aangafquote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:00 schreef Spyronius het volgende:
[..]
Uhm volgens mij dragen ze hier in Utrecht gewoon scrubs.
Volgens mij hier in Nijmegen ook, ik moest er toen 1 aan bij een keizersnede.quote:Op woensdag 24 oktober 2007 18:04 schreef Repeat het volgende:
[..]
tof! In leiden van die onwijs lelijke broek-shirt-jas combinaties zoals ik eerder aangaf
Wat dacht je van de verpleegstage dan?quote:Op woensdag 24 oktober 2007 21:46 schreef dotKoen het volgende:
Gisteren lekker gebodypaint. Erg leuk, daarna werden er nog echo's gemaakt. Eerste (en voorlopig weer laatste
) praktische werk.
Die heb ik in periode 5. Eerst nog MPV2 en 5B102. Ik hoorde van een 4e jaars uit Utrecht dat zij, ongeacht het blok, elke week vanaf het 1e jaar PKV hebben. Mogen ze in Nijmegen ook best invoeren.quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:08 schreef Nuna het volgende:
[..]
Wat dacht je van de verpleegstage dan?
alleen jammer dat je moet wachten op je co-schappenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:11 schreef Nuna het volgende:
Haha, morfologie was tof![]()
En tja, volgens mij hebben wij PKV pas in het derde jaar. Lijkt me wel handig, is alles nog niet zover weggezakt voor je coschappen.
Ik ben 3de jaars in Utrectht. Geloof me, dat praktisch onderwijs gaat je op een gegeven moment de strot uitkomen. De lessen in het begin zijn leuk. Later is het herhaling, nog meer herhaling. Het is natuurlijk wel belangrijk en je leert er veel van. Bij ons planden ze die lessen in de week voor het tentamen (plo lessen duren 3 uur). Met een beetje geluk had je dus donderdag voor het tentamen van vrijdag van 2 tot 5 uur wéér (quote:Op donderdag 25 oktober 2007 09:20 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Die heb ik in periode 5. Eerst nog MPV2 en 5B102. Ik hoorde van een 4e jaars uit Utrecht dat zij, ongeacht het blok, elke week vanaf het 1e jaar PKV hebben. Mogen ze in Nijmegen ook best invoeren.
Vandaag tentamen leren: heb de stof een beetje onderschat, tentamens van voorgaande jaren blijken een stuk moeilijker te zijn. En de hele tijd responiecolleges met een zekere radioloog helpen ook niet echt.
Wij beginnen in jaar 3 al he, dus moeten we al vroeg beginnen. Aan het eind van jaar 1 kun je al een geheel lichamelijk onderzoek uitvoeren (Alg. Indruk, hoofd-hals, thorax, abdomen, extremiteiten(+rug) en neurologisch onderzoek). In jaar 2 worden deze dingen herhaald en krijgen we nog aanvullende onderzoeken en handelingen zoals speculum, VT, RT, hechten, venapunctie, im en sc spuiten(gelukkig hebben we deze lessen als afwisselingquote:Op donderdag 25 oktober 2007 11:11 schreef Nuna het volgende:
Haha, morfologie was tof![]()
En tja, volgens mij hebben wij PKV pas in het derde jaar. Lijkt me wel handig, is alles nog niet zover weggezakt voor je coschappen.
Ohja, dat kleine detail was ik vergetenquote:Op donderdag 25 oktober 2007 22:29 schreef WooZ het volgende:
[..]
alleen jammer dat je moet wachten op je co-schappen
Oh, dat is dan wel weer tof ja! Maar goed, uiteindelijk moet iedereen toch hetzelfde kunnen. Ik ga er vanuit dat ik dat allemaal nog wel leer hahaquote:Op donderdag 25 oktober 2007 23:32 schreef gohan16 het volgende:
[..]
Wij beginnen in jaar 3 al he, dus moeten we al vroeg beginnen. Aan het eind van jaar 1 kun je al een geheel lichamelijk onderzoek uitvoeren (Alg. Indruk, hoofd-hals, thorax, abdomen, extremiteiten(+rug) en neurologisch onderzoek). In jaar 2 worden deze dingen herhaald en krijgen we nog aanvullende onderzoeken en handelingen zoals speculum, VT, RT, hechten, venapunctie, im en sc spuiten(gelukkig hebben we deze lessen als afwisseling). infuusprikken heb ik nog niet gehad, maar als het goed is moet ik dat binnenkort krijgen, tenzij ze de studenten onvoorbereid infusen laten prikken in de co-schappen. (19 november begin ik met interne).
nee sorryquote:Op zondag 28 oktober 2007 23:19 schreef DDM het volgende:
Het is 0/6 hier [afbeelding]
Als jullie tenminste deze tertium comparationis begrijpen [afbeelding]
smerig!quote:Op maandag 29 oktober 2007 15:32 schreef Nuna het volgende:
Ohw, yes. Woensdag mijn eigen urine testen op bacterien [afbeelding]
moet jij niet bij de uittro zitten?quote:Op maandag 29 oktober 2007 22:24 schreef dotKoen het volgende:
Zo, uitslag VGT binnen: een goed. Ben benieuwd wanneer (en hoe) we de analyse krijgen en of Leiden er weer zo slecht uit komt.
Wat ik trouwens wel zielig vind is een professor hier in Nijmegen die de naam van zijn leerstoel 'Public Health' als 'public hels' uitspreekt. Dat een heel college lang. Aan de Kapittelweg zit toch een logopedie-opleiding? Moet hij zichzelf maar even een verwijsbriefje schrijven.
Ehh, heb de intro gemist (nageplaatst) en niet meer de moeite genomen om me bij een intro-groepje naar binnen te werken en ik had heb ook nog een kamer bekeken vanavond.quote:
Nee, je moet thuis zo'n stick (met zo'n voedingsbodem eraan) in je potje stekenquote:Op maandag 29 oktober 2007 16:17 schreef Repeat het volgende:
[..]
smerig!
Lekker met zn allen naast elkaar zitten met een potje pis op de bank?
Heb je een puntquote:Op maandag 29 oktober 2007 23:18 schreef dotKoen het volgende:
[..]
Ehh, heb de intro gemist (nageplaatst) en niet meer de moeite genomen om me bij een intro-groepje naar binnen te werken en ik had heb ook nog een kamer bekeken vanavond.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |