abonnement Unibet Coolblue
pi_53892276
Mijn Acer Aspire 5630 valt af en toe uit nadat de laptop lang aanstaat of druk bezig is met bijv. een uitbundige virusscan. Nu heb ik Acer gemailed en die willen hem binnen krijgen voor reparatie, ik denk zelf dat het slechte ventilatie is, want de laptop wordt ook erg warm, en hij staat vlak op de tafel, en niks bedekt de ventilatie gaten.

Nu is mijn vraag dus, zijn er andere mensen die deze problemen hebben gehad (kan ook een ander model zijn ofzo) en hoe heeft acer dit opgelost of doen ze er niks mee?
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:43:46 #2
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_53892903
Installeer even speedfan (google maar) en kijk daar naar de temperaturen. Het zal niet meteen duidelijk zijn welke temperatuur wat voorsteld, maar als je je pc wat strest (bijvoorbeeld virusscan) dan zie je vast wel 1 temperatuur stijgen.

Andere mogelijkheid:
NHC: http://www.pbus-167.com/
is wat makkelijker, probeer dat eens om temperatuur mee te bekijken.
Drugs are good mkay?
pi_53893011
Ik hoef niet echt de temp te weten, als hij uitvalt en ik hou me hand op de onderkant van de laptop is dat gloeiend heet.. en de tafel is ook hartstikke warm.. lijkt mij dus dat die warmte teveel blijft hangen..

Maar thanks voor de info, zal er morgen ff naar kijken voor ik hem opstuur
pi_53893035
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:20 schreef wc-eend het volgende:
Mijn Acer Aspire 5630 valt af en toe uit nadat de laptop lang aanstaat of druk bezig is met bijv. een uitbundige virusscan. Nu heb ik Acer gemailed en die willen hem binnen krijgen voor reparatie, ik denk zelf dat het slechte ventilatie is, want de laptop wordt ook erg warm, en hij staat vlak op de tafel, en niks bedekt de ventilatie gaten.

Nu is mijn vraag dus, zijn er andere mensen die deze problemen hebben gehad (kan ook een ander model zijn ofzo) en hoe heeft acer dit opgelost of doen ze er niks mee?

Zelfde probleem gehad hier.. met ook een Acer Aspire, totdat ie zo heet werd dat de laptop bijna niet meer functioneerde (mijn garantietermijn was al voorbij, dus ze wilden sowieso niks doen zonder dat ik daar een smak geld voor neerlegde ).
Nu doet ie het wel een beetje, maar na 10 minuten aan staan en meer dan 1 programma open word ie heet en valt ie uit/loopt ie vast. Werkte sowieso allemaal heel bagger, ding was zo onstabiel als de pest.

Toen maar een macbook gekocht.
Ik heb geen semi-intelligente signature.
JoPiDo:"Volgens mij is Cutebutpsycho een raszeikwijf, ééntje die je als man absoluut links moet laten liggen."
  vrijdag 12 oktober 2007 @ 19:57:00 #5
26552 Party_P
WTF, jezus!!1
pi_53893180
Voltage voor CPU verlagen, helpt veel. Maar kutwerk om de grens van stabiliteit te vinden.
Drugs are good mkay?
pi_53893364
[tweakert mode]
Als de garantietermijn verlopen is zelf open maken en de ventilatoren controleren... er kan een hoop stof in zitten.

(niet langdurig de stofzuiger voor de roosters houden, want dan worden de ventilatoren hard opgespind door de sterke luchtstroom en kunnen de lagers het begeven)
[/tweakert mode]
pi_53893755
Hij is nog net geen jaartje oud, dus heb zowiezo nog garantie zat En de oververhitting is eigenlijk m'n enigste probleem.. verder werkt tie lekker
pi_53894176
quote:
Op vrijdag 12 oktober 2007 19:48 schreef wc-eend het volgende:
Ik hoef niet echt de temp te weten, als hij uitvalt en ik hou me hand op de onderkant van de laptop is dat gloeiend heet.. en de tafel is ook hartstikke warm.. lijkt mij dus dat die warmte teveel blijft hangen..

Maar thanks voor de info, zal er morgen ff naar kijken voor ik hem opstuur
Dat lijkt me idd een probleem. je kan laptopcoolers kopen. (soort standaarden waar je je lap op kan zetten) als hij lang aan gaat staan.

mss een optie
wat je ook dan doen is een kamerfan op richten en dan kijken of hij weer vast loopt.
pi_53895027
ik heb mijn aspire het raam uit gegooid (nadat ik het geheugen en de HD eruit had gehaald) en een Toshiba U200 gekocht
pi_53895504
Haal even een busje perslucht bij de computerboer en spuit die ventilatiegaten even schoon... Daarna zal het sowieso aardig schelen in warmte
pi_73943335
Oververhitting kan plaatsvinden in dit notebook Aspire 5630 doordat zich aan de binnenzijde voor de lucht uitlaat stof zich ophoopt. Eenvoudig openschroeven van deksel aan de onderkant ter plaatse van de ventilator, 2 extra schroeven die de ventilator vastzetten wegnemen, ventilator wegnemen (electrodraden laten zitten), uitlaat inspecteren, stofzuigermond er tegenaan, omgekeerder volgorde delen weer monteren en klaar. ventilator zal minder hoeven aan te slaan en te werken.
Dit heb ik ook al eens gehad bij een Compaq notebook. Alleen: werd niet tijdig gesignaleerd, ook niet bij een computer reparateur, processor stuk als gevolg daarvan.
pi_101780402
quote:
0s.gif Op vrijdag 12 oktober 2007 19:57 schreef Party_P het volgende:
Voltage voor CPU verlagen, helpt veel. Maar kutwerk om de grens van stabiliteit te vinden.
Hoe doe je dit?
Ik heb een aspire 5310 die uitvalt,en ik ben nu bezig veel te verwijderen enzo.
Maar hoe verander je voltage?
pi_103878759
Ik heb zelf ook hard gespaard voor een eigen laptop en heb toen de Acer Aspire 5742 gekocht.
Ook mijn laptop valt regelmatig uit door oververhitting ookal kan hij de programma´s makkelijk aan.
Ik dacht eigenlijk dat dit gewoon toeval was en ik ´m nietmeer op mijn schoot moest zetten maar als ik heb op een vlakke ondergrond, zoals een tafel, zet valt ´ie nog sneller uit...
Nu ik dit topic zie denk ik nietmeer dat dit toeval is, dus ik ga er ook eens achteraan en kijken wat ik tegen die oververhitting kan doen :)
abonnement Unibet Coolblue
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')