Het volgende is een aantal dagen geleden gebeurd en wou het gewoon verder negeren maar gezien de moord gisteren post ik het toch!
Ik heb net lekker thuis geluncht en stap de deur van mijn huis uit. Ik kijk door de bosjes en zie daar een jongen staan (15/16?) die met een keukenmes (! toch zo'n 15/20cm) in een zadel van een fiets zit te steken. Ik kijk het ff 5 tellen aan en besluit naar die gast toe te lopen. "Waarom doe je dat?", jonge kijkt me een paar seconde vaag aan en zegt dan "gewoon", "Gewoon?", "deze fiets staat hier al tien jaar ofzo", ".....(ik kijk hem verbouwereerd aan".
Hij begint half uitdagend "Je hoeft niet bang te zijn hoor, ik doe niks met jou fiets" waarop ik antwoord met "ja maar onze (wijs naar de huizen achter me) fietsen staan hier, dat kan je niet zomaar doen". Vervolgens loopt hij weg van de fiets, hangt nog wat en loopt weg.
Geschrokken als ik ben fiets ik naar het politiebureau (vlak om de hoek). Nog even twijfelend of ik naar binnen zal gaan stap ik toch naar binnen.
Ik sta daar +- 5 minuten en er komt maar niemand bij de balie, terwijl er toch zeker 5 mensen al minimaal zijn langsgelopen die me hebben gezien
![]()
. Uiteindelijk ga ik maar weer weg aangezien het me steeds zinlozer begint te lijken en ik nu al bijna 10 minuten te laat ben voor werk.
Ik fiets weer terug en zie vervolgens die jongen voor zijn school zitten (Montessori College), hij kijkt mij boos aan en erger me er kapot aan dat die klootzak daar gewoon met een mes zit.
Al ergerend fiets ik naar werk als ik plotseling (een paar 100 meter van die school) en agent zie rondlopen!
Ik fiets gelijk naar hem toe en vertel mijn verhaal, en al tijdens het verhaal begint die agent van "Ik zal het doorgeven", waarop ik zeg dat ik net langsfietste en hij gewoon nog voor die school zit !?!?!
"Dat valt buiten mijn gebied"
(
![]()
)
Vervolgens vertel ik dat ik al naar het bureau ben geweest en dat ik daar heb staan wachten maar dat er niemand kwam.
"Ooh, dus het is eigenlijk al langer dan 15 minuten geleden gebeurd"
.... Ik herhaal nogmaals dat ik net langs de school fietste en hem zag zitten.
"Ok ik zal het doorgeven!" en die lul loopt vervolgens weg.
Dus ik roep hem na, ehm ik weet ook hoe hij eruit ziet ?!?
De agent loopt zuchtend (!!!) terug en pakt en notitieboekje waarop hij mijn omschrijving opschrijft.
Daarna loopt hij weg.
Ik blijf gedesillusioneerd achter.
Legenda zodat je duidelijk kan zien hoe alles in elkaar zit:
![]()
Mijn klacht!/Samenvatting:
- Jongeren die met een mes rondlopen (op school) en gewoon andermans spullen kapot maken.
- Teringkut politie die er helemaal NIKS aan doet omdat het buiten zijn wijkje valt! De politie, daar heb je niks aan.
All those moments will be lost, like tears in rain... Time to die.