Gefeliciteerd! Met wie ben je deze keer getrouwd?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:10 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ow werkelijk? Die Michelle heb ik wel gespot, maar deze Sacha niet. Maar dat kan ook komen door de alcohol. We hebben gisteren een bruiloft gehad en ik heb lauwe safari en rosé gedronken, dat is niet goed voor me.
Precies... jij snapt het.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:08 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ik vermoed dat ze de hoofdpersoon uit de fantasyserie 'Buffy The Vampire Slayer' bedoelt.
Scherp.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:53 schreef pyl het volgende:
Is het Toni Boltini, of een van zijn vakbroeders?
Die kameel heeft een drommedaris?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:53 schreef Z het volgende:
Of drommedaris.
Nope.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:53 schreef pyl het volgende:
Is het Toni Boltini, of een van zijn vakbroeders?
Neen, het is een Zwitser.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:58 schreef pyl het volgende:
Is het Django Reinhardt, of een van zijn vakbroeders?
Ai! Wat zijn de sancties ook al weer?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:01 schreef Gellius het volgende:
Zwitsers zijn tegen het huishoudelijk reglement, Scrutinizer.
Maar hij maakte deel uit van de Nouveau Réalistes, een Franse stroming.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:01 schreef Gellius het volgende:
Zwitsers zijn tegen het huishoudelijk reglement, Scrutinizer.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:11 schreef Gellius het volgende:
Ach, de meneer van de moedeloos bewegende objecten.
Je kijkt toch wel naar het journaal als Oom Flip het nieuws presenteert/hakkelt?quote:Dat was op teevee laatst. Niet dat ik daar naar kijk hoor.
Ik hou er ook wel vanquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:20 schreef Z het volgende:
Ah, Jean Tinguely. Vond ik als kind, en nu nog steeds, prachtig!
Ik geef het grif toe: dan, en alleen dan. En het ijsdansen natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
[..]
Je kijkt toch wel naar het journaal als Oom Flip het nieuws presenteert/hakkelt?
Je zat nog in het vorige topic te F5-en?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:21 schreef Tokay het volgende:
Ik ben er weer!
Dat overkomt me anders vaak genoeg. Dan zit ik maar te F5-en op pagina vier, en dan zijn jullie al ergens halverwege pagina 5.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Je zat nog in het vorige topic te F5-en?
Fotoloog heeft dat met hele topics, denk ik weleens.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:26 schreef Tokay het volgende:
[..]
Dat overkomt me anders vaak genoeg. Dan zit ik maar te F5-en op pagina vier, en dan zijn jullie al ergens halverwege pagina 5.
Niet!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:23 schreef Gellius het volgende:
Ik denk dat Tokay even naar de bladenboer was om een Yes en een Tina te kopen.
Waarom ben je daarmee gestopt? Vonden ze je te negatief?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:27 schreef Tokay het volgende:
[..]
Niet!![]()
En de Yes las ik alleen toen ik er zelf nog voor schreef.![]()
Sorry, onze databaseservers zijn momenteel te druk. Schenk even wat te drinken in en probeer dan de pagina eens te herladen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:49 schreef pyl het volgende:
Zoals ik een paar minuten geleden ook al probeerde te zeggen (): nee, meneer maakte dit zelf.
Negatief?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 13:36 schreef Scrutinizer het volgende:
Waarom ben je daarmee gestopt? Vonden ze je te negatief?
Celebs onflatteus op de kiek.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:08 schreef Diaan73 het volgende:
Waar schrijf je nu vooral over, Tokay? Alleen over koken e.d.?
Ja, laten we het daar maar op houden, Diaan.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:08 schreef Diaan73 het volgende:
Hihi.quote:
Cavia's?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:08 schreef Diaan73 het volgende:
Lama.....
Okayquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:09 schreef Tokay het volgende:
[..]
Ja, laten we het daar maar op houden, Diaan.![]()
quote:
Alwéér???? Waardoor nog meer?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:17 schreef pyl het volgende:
[..]
... en zo gaat alwéér een stukje glans verloren ...
![]()
Dat is niet goed hè? Je moet wel eten. Ik kook (meestal) wel, maar doe het gewoon niet graag.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:19 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik vergeet zelfs wel eens te eten![]()
Teveel op allemaal op te noemen, Diaan (quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:26 schreef Diaan73 het volgende:
Alwéér???? Waardoor nog meer?
Daar doen ze de was nog in de rivier, toch? Op glooiende, goed geverticuteerde gazons aan de rivier zie je daar de dienstmeisjes met gesteven witte schorten voor, het kraakheldere wasgoed door de wringer halen en op de waslijnen te drogen hangen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:21 schreef pyl het volgende:
Overigens is hij geboren en getogen in Beek Ubbergen, vlakbij het schilderachtige Nijmegen, gelegen op stuwwallen, in het groen, aan de rivier.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:29 schreef pyl het volgende:
[..]
Teveel op allemaal op te noemen, Diaan (), maar ach, het kan wat lijden, hè.
![]()
Dat schijnt tegenwoordig nogal in zwang te zijn.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:36 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik ben niet zo van het magisch realisme.
Het is al geraden én goedgekeurd, Tokay.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:40 schreef Tokay het volgende:
Ja, dat schilderij komt me dus wel bekend voor.
De gezichten van die vrouwen...![]()
Ik ga reisgidsen schrijven over plaatsen waar ik nog nooit geweest benquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:37 schreef pyl het volgende:
Je bent goed ingevoerd, Scrut! Zie hier "Het Wasvrouwtje" van Beek Ubbergen:
[ afbeelding ]
Tokay zat nog op de vorige pagina.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:41 schreef pyl het volgende:
[..]
Het is al geraden én goedgekeurd, Tokay.
![]()
Zo blijkt, ja.quote:
En hij past leuk bij je sig.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:46 schreef Z het volgende:
Raad je plaatje toch! Dit is een zeer raadbaar plaatje.
Okay.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:54 schreef Scrutinizer het volgende:
Volgende pagina.
Voor Tong:quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 00:44 schreef tong80 het volgende:
We leven 120 jaar verder. Mannen met snofrren zijn uit behalve hier
Nee. Vertel! Jij hebt geen pagina's?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:55 schreef Gellius het volgende:
Ik heb geen pagina's, heb ik dat wel eens verteld?
Jij hebt zeker een hoogbeeldmonitor.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:58 schreef Gellius het volgende:
Ik heb dus geen pagina's.. Nu ja, ééntje, een hele lange, waar alle posts in staan. Wat zeg je me daar van?
Is dat fijn? Dat kun je nu ook zo instellen of niet?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 14:58 schreef Gellius het volgende:
Ik heb dus geen pagina's.. Nu ja, ééntje, een hele lange, waar alle posts in staan. Wat zeg je me daar van?
Heb jij dan een omsla-monitor?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:01 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Jij hebt zeker een hoogbeeldmonitor.
quote:Ingrediënten (2 pers.):
2 pangafilets
2 plakjes bladerdeeg
1 tomaat
2 eetlepels rode pesto of kruidige tomatensaus
4 plakjes ontbijtspek
1 eigeel
beetje boter om schaaltje in te vetten
Bereiding:
Voorbereiding: ovenschotel licht invetten, bladerdeeg laten ontdooien, tomaat ontvellen en in plakjes snijden, ontbijtspek in een pan knapperig bakken, oven voorverwarmen op 200 graden. Pangafilet in ovenschotel leggen. Vis bestrijken met pesto of tomatensaus. Plakjes tomaat hierover verdelen. Plakjes ontbijtspek erop, en tot slot afdekken met het bladerdeeg. (gewoon losjes eroverheen leggen) Het bladerdeeg bestrijken met het losgeroerde ei voor een goudbruine kleur. 35 minuten in de oven en smullen maar.
Lekker met gebakken aardappeltjes en geglaceerde worteltjes.
Dus... dus... Je kunt nooit iets gratineren? Kippen(boutjes) grillen? Koekjes bakken? Appeltaarten maken? Warme croissants op zondagochtend eten? Witlofmethamenkaasuitdeoven voorzetten aan je gasten?quote:
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:59 schreef Tokay het volgende:
[..]
Jemig, Gellius, wat kost nou een oven(tje)?
Morgen gewoon even zo'n ding kopen.![]()
PATAT!!!! Elke week gaan wij wel een keertje patat halen. lekker met een kipcorn en berehap.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:59 schreef Gellius het volgende:
DIAAN! WAT ZEG JE NU!
Ach, gooi je principes gewoon een keer overboord en ga dat ding gewoon halen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:01 schreef Gellius het volgende:
Nee. Mijn oven moet gewoon worden gebracht. Principes.
!
Ik bedoel met een keertje, 1x per week...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:17 schreef Gellius het volgende:
Aha, nu is het nog maar 'een keertje'. Daarnet (pagina?) was het nog iedere week!
Dat is héél vaak!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:23 schreef Diaan73 het volgende:
[..]
Ik bedoel met een keertje, 1x per week...![]()
Ach, dat vind ik niet. Ik vind patat erg lekker, dus 1x per week is goed.quote:
Niet!quote:
O jee.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:47 schreef Gellius het volgende:
Ik bedoel: ik ben gek op mosselen, maar de teerbeminde lust ze niet.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 16:48 schreef Tokay het volgende:
[..]
O jee.![]()
Maar dan maak je toch gewoon een pannetje voor jou alleen?
En dan eet zij een kipcorn, of een berehap. Of allebei.![]()
Maar hij had wel een snor! Da's tenminste iets.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:19 schreef wyccie het volgende:
Hoi. Mijn meneer is geen Nederlander en het was geen zelfportret.
Okéquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:34 schreef wyccie het volgende:
We gaan vanavond verder. Ik ga nu eerst even werken.
Haal sushi, op de Amstel, Gellius. Heb ik ook gedaanquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 15:16 schreef Gellius het volgende:
Wat zal ik vanavond toch weer eens voor maaltje op tafel toveren?
Ik dacht al dat ik je daar zag.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:04 schreef pos het volgende:
[..]
Haal sushi, op de Amstel, Gellius. Heb ik ook gedaan
Daar zag ik gister weer allemaal mannetjes in witte pakken rondscharrelen. Zeker nog wat asbest gevonden.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:17 schreef Gellius het volgende:
Scharrelde ze op een verdachte wijze rond in de buurt van het Wibauthuis?
Kwik! Kwik! Daar gaat ze weer. Kwik!quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:34 schreef wyccie het volgende:
We gaan vanavond verder. Ik ga nu eerst even werken.
Heb je die nu pas opgezet? Eet je wel laatquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:10 schreef Gellius het volgende:
Ik sta al boven een pan sucadelappen, pos.
En niets zeggen?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:13 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Ik dacht al dat ik je daar zag.
Echt waar!quote:
Zie je wel?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 18:42 schreef Gellius het volgende:
Hij doet ook altijd of ie mij niet ziet, pos!
Je hebt gelijk.... Naief heb ik mij opgesteld, of goedgelovig... hoe je het ook noemt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 19:19 schreef pyl het volgende:
[..]
Ik begrijp je teleurstelling, peaceman, maar je moet je klacht toch echt niet aan mij maar aan Scrutinizer richten. Hij doet iets vaags in de media en de kunsten en werpt zich tegelijkertijd op als regelneef in deze topicreeks - een combinatie waarvan de ratio mij volledig ontgaat. Ik heb hem er keurig en bijtijds van op de hoogte gesteld dat ik het afgelopen weekend verhinderd was naar het Enschedese af te reizen wegens verticuteringsverplichtingen bij de buurvrouw.
![]()
quote:Onze logisticus heeft jou en Diaan dus een fopspeen voorgehangen, zeg maar, waar jullie begrijpelijk genoeg in blind enthousiasme in zijn gaan happen.Laat nooit, nooit, nooit iets regelen door iemand die "iets vaags in de media en de kunsten" doet - dan vráág je om chaos! Hij slaagt er niet eens in zijn eigen badkamermuur naar tevredenheid te schilderen!
Dat ligt voorlopig niet in de planningquote:Volgende keer beter; als jullie weer gaan verhuizen.![]()
En gij geleuft da?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 20:52 schreef peaceman het volgende:
[..]
Je hebt gelijk.... Naief heb ik mij opgesteld, of goedgelovig... hoe je het ook noemt.
Mag ik aannemen dat de buurvrouw verguld was met je aanwezigheid?![]()
[..]
![]()
Je hebt gelijk.... Naief heb ik mij opgesteld, of goedgelovig... hoe je het ook noemt.quote:
Die Rus, bedoel je?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:03 schreef wyccie het volgende:
Mijn meneer mag weer geraden worden.
Ian is geen Rus.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:06 schreef peaceman het volgende:
Welke Rus? Ian?
Ian Rus is wel een Rus. Ian Rush daarentegen.....quote:
En Dury dan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:09 schreef peaceman het volgende:
Ian Rus is wel een Rus. Ian Rush daarentegen.....
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:14 schreef peaceman het volgende:
Hmm het gaat dus om een meneer wiens (Europese) nationaliteit niet lang bestaan heeft
Vlad de Rus? Die ken ik niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:14 schreef Scrutinizer het volgende:
Is het Vlad?
Zijn er beroemde Liechtensteiners?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:16 schreef wyccie het volgende:
[..]
Stel dat ik zou zeggen dat meneer uit Liechtenstein komt, is het niet moeliijk meer. Zoveel beroemde Liechtensteiners zijn er niet.
Dat dus.
De nationaliteit bestaat dus niet meerquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:12 schreef wyccie het volgende:
[..]
En Dury dan?
Mijn meneers nationaliteit geef ik nog even niet, zoveel waren er niet van.
Meneer was wel Europeaan.
Meneer is doodquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:20 schreef peaceman het volgende:
De nationaliteit bestaat dus niet meer![]()
Wiki:quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:19 schreef peaceman het volgende:
Zijn er beroemde Liechtensteiners?
quote:De beroemdste Liechtensteiner - na de vorst - is Hanni Wenzel (van Duitse komaf) die in 1980 twee Olympische titels won op het onderdeel alpineskiën.
nooit van gehoordquote:
Hmm, ik heb jullie weer op het verkeerde sppor gezet.quote:
Portugal vind ik wel een leuk land.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:27 schreef wyccie het volgende:
[..]
Hmm, ik heb jullie weer op het verkeerde sppor gezet.
Vergeet de kleine landen. Noem gewoon een niet al te groot land.![]()
Dat lijkt mij ook mooi.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:29 schreef Scrutinizer het volgende:
Portugal vind ik wel een leuk land.
Dat is dan weer een verzachtende omstandigheid. Maar die Portugees, deed die iets kunstzinnigs of krijgshaftigs voor de kost?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:35 schreef wyccie het volgende:
Maar ze heet wel Hanni.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:40 schreef Scrutinizer het volgende:
Dat is dan weer een verzachtende omstandigheid. Maar die Portugees, deed die iets kunstzinnigs of krijgshaftig voor de kost?
Hoe weet jij dat?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:47 schreef Scrutinizer het volgende:
Een ontdekkingsreiziger?
Doe rustig aan, het is weekend.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:52 schreef wyccie het volgende:
Ik ben aan het denken.....
Ook dit weekend werk ik twee dagen.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:53 schreef Scrutinizer het volgende:
Doe rustig aan, het is weekend.
Ik ookquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:55 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ook dit weekend werk ik twee dagen.![]()
Die zijn nog ... euh, kombi kompakter dan jij.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:59 schreef wyccie het volgende:
Ik werk trouwens 1 dag onbetaald. Met kinderen nog wel.![]()
Woensdag.quote:Ben jij dan maandag wel vrij?
Dat soort weken heb ik eigenlijk altijd.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 22:07 schreef wyccie het volgende:
Ik had vandaag voordat ik ging werken eigenlijk al een beetje weekend gehad.
Ik ook. Helaas denken ze daar bij de firma Intergas anders over.quote:En ik prefereer Combi Compact.
Toch wel, confrère.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 22:24 schreef Gellius het volgende:
Ik heb het even nagezocht in de papieren. Er is geen jurisprudentie voorhanden.
Dus als wyccie nu gewoon even de juiste naam bold maakt is alles opgelost.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 21:40 schreef Scrutinizer het volgende:
[..]
Dat is dan weer een verzachtende omstandigheid. Maar die Portugees, deed die iets kunstzinnigs of krijgshaftigs voor de kost?
Dat heb ik toch al gedaan?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 22:31 schreef wyccie het volgende:
Nee, Scrut. Jij moet de naam noemen. [ afbeelding ]
wyccie!quote:
Gorgelen met Dubro en zes weesgegroetjes voor het slapengaan, en we praten nergens meer over.quote:
Geen van beiden. Dat geeft toch te denken....quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:01 schreef wyccie het volgende:
Was het dan Gellius?
Neuh, da's palingquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:16 schreef wyccie het volgende:
Da's geen mossel, hè?
Yep, de bekendste - na pyl en wyccie - Nijmegenaar.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:20 schreef wyccie het volgende:
En glijdt de paling in Willibrords keel?
Ow... dat wist ik niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:23 schreef Scrutinizer het volgende:
Yep, de bekendste - na pyl en wyccie - Nijmegenaar.
Hij (Willibrord) staat in het lijstje van bekende Nijmegenaren in wikipedia maar als je doorklikt naar zijn wiki-pagina:quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:30 schreef wyccie het volgende:
[..]
Ow... dat wist ik niet.![]()
En Frank Boeijen dan?
Dat geeft toch te denken....quote:Willibrord Frequin (Arnhem, 6 september 1941) is een Nederlands journalist en televisiepresentator.
Superman is uit, het is Spiderman die de klok slaat...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 23:44 schreef Scrutinizer het volgende:
Ik heb m'n Superman-pyjama al aan, ik ga ook pitten. Trusten dames
quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 10:35 schreef pyl het volgende:
Nooit geweten dat zo'n Spiderman de klok dan helemaal zelf slaat.![]()
Rodin ?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 19:35 schreef Tokay het volgende:
Meneer was een denker.
Geen Fransman.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 20:16 schreef Treinhomo het volgende:
Rodin ?
Hoi Gwaen.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 21:06 schreef Gellius het volgende:
Als zelfs de dummies Nietzsche niet meer herkennen....
Nou, qua spelling kan zelfs Peter een heel eind met hem vooruit: zijn tweede naam luidde Tecumsehquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 23:59 schreef tong80 het volgende:
Nou iedereen die er zo uit ziet zou voor straf door Peter Faber moeten worden gespeld.
Ik had zo gehoopt dat Tong hem nu eens wou raden.quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:13 schreef Scrutinizer het volgende:
General Sherman.
Oké, ik zeg al niets meer.quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:27 schreef Gellius het volgende:
[..]
Ik had zo gehoopt dat Tong hem nu eens wou raden.
Die heeft het te druk met felicitaties in ontvangst nemen.quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:27 schreef Gellius het volgende:
Ik had zo gehoopt dat Tong hem nu eens wou raden.
't Is ook nooit goed, hè Scrut?quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:28 schreef Scrutinizer het volgende:
Oké, ik zeg al niets meer.
Ik ben ook zelden tevreden over mezelf.quote:Op zondag 14 oktober 2007 00:36 schreef Tokay het volgende:
[..]
't Is ook nooit goed, hè Scrut? [ afbeelding ]
Ik heb een kwartier geleden een grote schaal lasagne in de oven geschoven. Het duurt dus nog wel even voordat ik aan tafel kan.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:03 schreef wyccie het volgende:
Ik val nu al bijna slaap en ik heb nog niet eens gegeten. Wat ga jij zo maken, Tokay?
O ja, sorry, helemaal vergeten!quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:19 schreef wyccie het volgende:
Ik vroeg je laatst nog of je een makkelijk receptje voor mosselen uit de oven hebt, Tokay.
quote:Italiaanse mosselen uit de oven
Land: Italië
Ingredienten:
(4 à 5 personen)
4 kg mosselen
1 grote ui
1 laurierblad
2 kruidnagels
1 dl witte wijn
zout
peper
50 gr boter
500 gr tomaten (ontveld en in plakken gesneden)
2 gesnipperde uien
5 teentjes knoflook (ragfijn gesnipperd)
1/8 l slagroom
50 gr geraspte oude kaas
sap van 1 citroen
Worcestershiresaus
50 gr Parmezaanse kaas
Bereiding:
Boen de mosselen schoon en verwijder open of kapotte schelpen.
Doe de mosselen in een grote pan.
Steek het laurierblad met de kruidnagels vast op de ui.
Voeg dit bij de mosselen met 1 dl water en de wijn en strooi er wat zout en peper over.
Wees voorzichtig met zout, daar de mosselen ook zout bevatten!
Kook de mosselen tot ze allemaal open zijn. Reken op zo'n 5 tot 10 minuten. Ook niet te lang, anders worden de mosselen taai.
Schud vooral de inhoud van de pan nu en dan eens om.
Neem de mossellen uit de pan.
Bewaar het kookvocht.
Haal de mosselen uit de schelpen.
Bestrijk een vuurvaste schotel of schaal met een eetlepel boter.
Leg de mosselen in de schotel en leg er de plakken tomaat op.
Strooi er de uisnippers en de knoflook over.
Zeef het kookvocht en giet 1 dl hiervan bij de mosselen.
Maak in een kom een sausje door slagroom, kaas, citroensap en Worcestershiresaus te mengen.
Schenk dit sausje over de tomaat.
Strooi er Parmezaanse kaas over en leg de resterende boter er in klontjes verspreid op.
Zet de schotel een kwartier in een voorverwarmde oven (225 gr. Celcius, of stand 5).
Serveer er spaghetti 'al dente' bij.
quote:Mossel-ovenschotel
Hoofdgerecht voor 4 personen
Ingrediënten
600 gr geschilde aardappelen * 7,5 dl vleesbouillon * 2 uien * 2 el olijfolie * 2 eieren * 1 bakje zure room * 2 vleestomaten * 400 gram gekookte mosselen * 1 tl tijm * 1,5 tl oregano * 100 gram geraspte belegen kaas
Bereidingswijze
Snijd de aardappelen in plakjes en kook ze in de bouillon in 7 minuten bijna gaar. Bewaar 1 dl van de kookbouillon. Snijd ondertussen de uien in ringen en bak ze in de olijfolie goudbruin. Klop de eieren, zure room met peper en zout naar smaak door elkaar. Snijd de tomaten in plakken. Vet een ovenschaal in en schik daar de aardappelplakjes in, giet er 1 dl van de achtergebleven bouillon over de aardappelen. Leg de uien op de aardappelen en verdeel hierover de mosselen en de plakken tomaat. Bestrooi het geheel met de tijm en oregano en giet het eimengsel erover. Strooi als laatste de geraspte kaas erover en zet de mosselschotel ca. 30 minuten in een warme oven op 175? C, totdat de eimassa gestold en de bovenkant bruin is.
Hmmmm. Ik herken er geen eentje.quote:Op zondag 14 oktober 2007 18:33 schreef fotoloog het volgende:
Lauwe rock
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |