Wat wel fijnzinnig samenvat hoe de balans ligt tussen werkelijke inzet en populariteit.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:53 schreef du_ke het volgende:
Er zijn vele andere personen en organisaties die misschien meer recht hadden gehad op die prijs maar die hebben nu gewoon even pech.
Doris Lessingquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:53 schreef Jarno het volgende:
[..]
Mwoch, wat ik zei, de wetenschappelijke varianten ervan zijn nog wel aardig (missers idd daargelaten) maar die literatuur en vredesprijzen zijn gewoon veredelde populariteitspolls.
Wetenschappelijk gezien niet nee. Alhoewel, als er nog geen vrede uitgebroken is voordat de aarde vergaat, dan heeft hij geen gelijk gekregen natuurlijk.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:52 schreef Monidique het volgende:
[..]
Du_kes uitspraak is niet incorrect.
Gatverdamme, mag ik even een teiltje.quote:In het IPCC werken de beste klimaatwetenschappers van de wereld samen. De Indische leider van het IPCC, Rajendra Pauchari, zei tegen de Noorse televisie ,,volledig overweldigd'' te zijn. ,,Deze prijs is voor de internationale VN-gemeenschap en alle staten die ons ondersteunen.''
Nou, noem ze eens. Met bronnen ook graag.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:52 schreef SCH het volgende:
Het zou pas omstreden zijn om biotechbedrijven een prijs voor de vrede te geven. Daar zitten zoveel nare en slechte kanten aan dat dat nooit zou kunnen.
Beloon dan de padvinders ofzo, blauwhelmenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist dus die prijs was er ook voor het echte effect was ingetreden. het gaat ook om de inzet enzo.
Een Nobelprijs voor de moeite, sticker van de juf en pas op bij het oversteken?quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:53 schreef du_ke het volgende:
[..]
Juist dus die prijs was er ook voor het echte effect was ingetreden. het gaat ook om de inzet enzo.
Het is inderdaad hoogstens een voorbarige uitspraak.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:54 schreef Jarno het volgende:
[..]
Wetenschappelijk gezien niet nee. Alhoewel, als er nog geen vrede uitgebroken is voordat de aarde vergaat, dan heeft hij geen gelijk gekregen natuurlijk.
Volgens de mileulobby of de klub van Rome was de aarde nu al compleet ontbost of was er geen olie meer.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:50 schreef Jarno het volgende:
[..]
Die eer zou ik eerder aan de milieulobby halverwege/eind jaren '80 toeschrijven, toen waren er al hele volkstammen die dit riepen alleen hadden die niet het geld of het inzicht er een hippe film van te maken. Maar goed, Mient-Jan Faber bekt internationaal niet zo lekker als Al Gore natuurlijk. Ergo: het Eurovisie Nobelprijs Festival.
quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:55 schreef Kadesh het volgende:
[..]
Gatverdamme, mag ik even een teiltje.![]()
100 jaar scouting was een goede reden geweest inderdaad.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:55 schreef yvonne het volgende:
[..]
Beloon dan de padvinders ofzo, blauwhelmen![]()
Wat heeft dat er nou weer mee te maken? Het gaat erom wat de bijdrage van een persoon of een intsantie is geweest aan de wereldvrede. Je zult absoluut geen mensen of bedrijven vinden die méér hebben bijgedragen aan de totale wereldvrede dan biotech bedrijven. Hebben zij daar ooit erkenning voor gekregen? Dát lijkt me een heel wat betere maatstaf dan of het nú lekker bekt of niet.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:53 schreef du_ke het volgende:
Biotech speelt al veel langer en is momenteel gewoon minder actueel.
Ah, wat een perféct argument. Zoals gewoonlijk discussieer je weer eens totaal niet, maar ga je schreeuwen met je vingers in je oren. Argumenten du_ke, argumenten! Je kunt het! Kom op!quote:Er zijn vele andere personen en organisaties die misschien meer recht hadden gehad op die prijs maar die hebben nu gewoon even pech.
Oh ok dus de nobelprijs voro de vrede moet er echt alleen zijn voor degenen die eigenhandig een oorlog beeindigenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:55 schreef Jarno het volgende:
[..]
Een Nobelprijs voor de moeite, sticker van de juf en pas op bij het oversteken?. Puhlease. Hoeze deflatie.
Is dat echt zo? Ik heb het niet zelf meegemaakt maar de golf van milieubewustzijn in de jaren 70 is wel degelijk van grote invloed geweest op hoe wij met onze leefomgeving omgaan hoor.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:57 schreef Drugshond het volgende:
[..]
Volgens de mileulobby of de klub van Rome was de aarde nu al compleet ontbost of was er geen olie meer.
Zijn film heeft wel meer stof doen opwaaien dan al dat gemiaauw bij elkaar.
Dat moeder Theresa een Nobelprijs heeft gekregen is ook een enorme gotspe. Smerig wijf dat het was.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:00 schreef du_ke het volgende:
Oh ok dus de nobelprijs voro de vrede moet er echt alleen zijn voor degenen die eigenhandig een oorlog beeindigen? Dan kan die ook wel afgeschaft worden. Immers hoeveel conflicten hefet een moeder Theresa voorkomen?
niet op zo'n gemaakte manier, nee...quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 11:57 schreef du_ke het volgende:
[..]Mag blij zijn met een prijs ook al niet meer.
Ik hoor, lees en zie meer over klimaatverandering dan over genetisch gemanipuleerd voedsel, wat volgens mij, wat ik fout kan hebben, vrijwel ingeburgerd is, als concept in ieder geval, en waar alleen in de marge nog wat over te doen is.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 12:01 schreef Lithion het volgende:
Bovendien is genetisch gemanilpuleerd voedsel juist wél een actueel onderwerp.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |