Yep, cultuurrelativisme ten voeten uit. Men vernielt de natiestaten gewoon om op den duur een groot federaal Europa te starten. Het idee alleen alquote:Op zaterdag 13 oktober 2007 08:59 schreef DrWolffenstein het volgende:
[..]
Het idee achter dit principe dat je geen eisen kunt stellen aan migranten binnen de EU is natuurlijk ook vrij walgelijk. Men maakt bewust een omgeving waarde nationale identiteit verwaterd om de EU sneller als een realistisch alternatief te zien.
Nou, nee. Waar we naartoe moeten is een grotere mobiliteit van mensen. Dat mensen zich vrij en gemakkelijk binnen de EU kunnen bewegen, en dat ook doen. Dat zal er nl. voor zorgen dat de loonontwikkeling minder onder druk komt te staan (nu is kapitaal wel erg mobiel, maar arbeid niet en daar komt rotzooi van).quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 09:16 schreef Jurgen21 het volgende:
[..]
Yep, cultuurrelativisme ten voeten uit. Men vernielt de natiestaten gewoon om op den duur een groot federaal Europa te starten. Het idee alleen al![]()
Waarom zou iemand 'de taal moeten leren'?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 10:09 schreef Klopkoek het volgende:
Wat echter een grove blunder is, is dat zij niet eens de taal hoeven te leren. En als ze zich misdragen brengt dat ook allerlei moeilijkheden met zich mee.
Geinig... Ik ken een Fries die vloeiend Japans spreekt.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:11 schreef sigme het volgende:
Ik ken een Japanner die Fries gestudeerd heeft (in Japan) en dus foutloos Fries spreekt... [/sub]
Nah, het helpt bij communicatie. Maar is dat een goede reden voor generieke verplichting door de overheid?quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:38 schreef DS4 het volgende:
[..]
Geinig... Ik ken een Fries die vloeiend Japans spreekt.
Maarre, het spreken van de taal (of Engels, aangezien dat ook door de meesten wordt gesproken) helpt wel bij integratie.
Uiteraard bepaalt de werkgever in samen met de werknemer de voorwaarden. Als Nederlands daar geen eis bij is, prima toch.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:11 schreef sigme het volgende:
Ik vind dat degene die ze betaalt, bepaalt of daarvoor het spreken van Nederlands een vereiste is. Wat zou de rechtvaardiging zijn om de Japanse bankdirecteur te verplichten Nederlands te leren?
Je moet elkaar kunnen verstaan in een land. Je moet voorkomen dat er landjes binnen een land gaan leven. Cultuur is iets relatiefs, maar de taal kennen is echt iets essentieels om elkaar te begrijpen en om te zorgen dat het geen anarchie wordt in het land.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 12:11 schreef sigme het volgende:
[..]
Waarom zou iemand 'de taal moeten leren'?
Waarom zou een Japanse bankdirecteur Nederlands moeten leren?
Waarom zou een Amerikaanse diskjockey Nederlands moeten leren?
Waarom zou een Poolse stucadoor Nederlands moeten leren?
Waarom zou een Spaanse cassiëre Nederlands moeten leren?
Waarom zou een Italiaanse uitkeringsgerechtde Nederlands moeten leren?
Ik vind dat degene die ze betaalt, bepaalt of daarvoor het spreken van Nederlands een vereiste is. Wat zou de rechtvaardiging zijn om de Japanse bankdirecteur te verplichten Nederlands te leren?
Overigens kent Nederland twee officiële landstalen: Nederlands en Fries. Ik ken een Japanner die Fries gestudeerd heeft (in Japan) en dus foutloos Fries spreekt...
Neem de VS; daar zijn redelijk grote taalgroepen die elkaar niet allemaal verstaan. Dichter bij huis: de Belgen, de Zwitsers. Géén standaardtaal en geen makkelijke communicatie is geen belemmering.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 17:33 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
Je moet elkaar kunnen verstaan in een land. Je moet voorkomen dat er landjes binnen een land gaan leven. Cultuur is iets relatiefs, maar de taal kennen is echt iets essentieels om elkaar te begrijpen en om te zorgen dat het geen anarchie wordt in het land.
Het Nederlands is eigenlijk ook een gekunstelde taal. Vroeger had elk landsdeel zijn eigen dialect en niemand kon elkaar verstaan. Gelukkig is dat nu anders.
Het gevaar van het ontbreken van een standaardtaal is nu nog vele malen groter omdat culturen nu door elkaar leven en niet meer naast elkaar.
De VS zou ik nou niet echt als voorbeeld willen nemen, de situatie van België is bekend en Zwitserland is zo'n beetje de grootste nepdemocratie van heel Europa (ondanks de referenda die zij hebben), mede dankzij de gepolariseerde tegenstellingen in Zwitserland.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:20 schreef sigme het volgende:
[..]
Neem de VS; daar zijn redelijk grote taalgroepen die elkaar niet allemaal verstaan. Dichter bij huis: de Belgen, de Zwitsers. Géén standaardtaal en geen makkelijke communicatie is geen belemmering.
Eh, nou, om een land nu terug te brengen tot hun politieke moeilijkheden vind ik een beetje raar, in dit verband.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:54 schreef Klopkoek het volgende:
[..]
De VS zou ik nou niet echt als voorbeeld willen nemen, de situatie van België is bekend en Zwitserland is zo'n beetje de grootste nepdemocratie van heel Europa (ondanks de referenda die zij hebben), mede dankzij de gepolariseerde tegenstellingen in Zwitserland.
Als er ooit zoiets als een hel op aarde is geweest, was die toch echt in Polen..quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:37 schreef Elfletterig het volgende:
[..]
In de media wordt Nederland afgeschilderd als 'hel op aarde', met onze liberale verworvenheden als het homohuwelijk, abortus en (in bepaalde gevallen) euthanasie.
De politieke situatie binnen een land is niet echt relevant voor het normaal naast elkaar leven. In Zwitserland worden 4 talen gesproken, van groot naar klein Duits, Frans, Italiaans, en Retoromaans. In Belgie worden 3 talen gesproken, Nederlands, Frans en Duits. In Luxemburg worden ook 3 talen gesproken, namelijk Duits, Frans, en Letzeburgisch.quote:Op zaterdag 13 oktober 2007 18:54 schreef Klopkoek het volgende:
De VS zou ik nou niet echt als voorbeeld willen nemen, de situatie van België is bekend en Zwitserland is zo'n beetje de grootste nepdemocratie van heel Europa (ondanks de referenda die zij hebben), mede dankzij de gepolariseerde tegenstellingen in Zwitserland.
|
|
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |