quote:Evert 'Eef' Kamerbeek (74) is in de nacht van maandag op dinsdag overleden.
Hij was al langere tijd ernstig ziek.
Kamerbeek was een halve eeuw geleden de belangrijkste Nederlandse tienkamper en werd in de decatlon elf keer Nederlands kampioen,waarbij hij vooral uitblonk in de werpnummers.In totaal veroverde de Eindhovenaar dertig nationale titels en vestigde hij 23 nationale records.
De internationale bekroning had moeten komen in 1956.Kamerbeek ging voor een olympische medaille naar Melbourne, maar werd na de inval van de Sovjet-Unie in Hongarije teruggeroepen.Vier jaar later werd hij in Rome vijfde. Dat jaar wordt hij gekroond tot Sportman van het Jaar.
http://www.atletiekmaastricht.eu/ en voor studenten MSAV Urosquote:Op woensdag 27 augustus 2008 16:32 schreef De-Sjrien het volgende:
weet eimand een goede athletiek vereniging in de buurt van maastricht? waar iets meer word gedaan dan rondjes om de kerk lopen...?
Wow, zou dat dopingrecord er dan toch een keer aangaan binnenkort?!quote:
Sommigen bij Jelimo hun ook vraagtekens hebben.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 01:19 schreef DeeBee het volgende:
[..]
Wow, zou dat dopingrecord er dan toch een keer aangaan binnenkort?!
Die vraagtekens waren meer omdat de 'geruchten' waren dat ze eigenlijk een man was. Maar de meest simpele controle heeft anders aangetoond.quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:18 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Sommigen bij Jelimo hun ook vraagtekens hebben.
Vrijdag naar Brussel..
Nu alleen nog er zien te komen![]()
Het broekje moest even naar beneden...quote:Op zaterdag 30 augustus 2008 14:22 schreef wimderon het volgende:
[..]
Die vraagtekens waren meer omdat de 'geruchten' waren dat ze eigenlijk een man was. Maar de meest simpele controle heeft anders aangetoond.
Gebeurt vrij regelmatig.quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:34 schreef Ambrosius het volgende:
Op de 800m met 2 man in één baan starten.
Heb er zin inquote:Op dinsdag 2 september 2008 20:56 schreef qonmann het volgende:
kan mooi in brussel worden op de 100 m
Wat is daar nou bijzonder aan?quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:34 schreef Ambrosius het volgende:
Op de 800m met 2 man in één baan starten.
En dan ze weer bij Eurosport roepen... wat had hij graag met die vlag willen rondlopen in Peking..quote:Op dinsdag 2 september 2008 21:27 schreef Leatherface het volgende:
Zo zie je toch dat Powell een choker is.
Gelukkig voor hem heeft hij estafettegoud gehaald in Peking.
jammer ..Maar wel met Isinbajeva & Vla¨ić tochquote:Op donderdag 4 september 2008 21:07 schreef PieterBas het volgende:
Las net dat Susanna Kallur af heeft gezegd voor de Golden League...![]()
Gezien de plaatsen heb ik goed beeld op Isinbajeva..quote:Op donderdag 4 september 2008 21:18 schreef qonmann het volgende:
[..]
jammer ..Maar wel met Isinbajeva & Vla¨ić toch
(en Jelimo ook)
Bij Eurosport mis je tegenwoordig helemaal niks. Die nieuwe (Marjolein) oid.. is echt om te huilen...quote:Op donderdag 4 september 2008 21:47 schreef SuperSiem het volgende:
De wedstrijd worden morgen van 19.15 tot 22:20 uitgezonden op Canvas. Op EuroSport is zo te zien alleen maar tennis. Naja, daar is het commentaar toch te slecht voor woorden, dus daar missen we niks aan.
quote:IAAF roept dronken hoogspringer op het matje
LAUSANNE - De internationale atletiekfederatie IAAF heeft de Russische hoogspringer Ivan Oetsjov om opheldering gevraagd over zijn optreden dinsdag tijdens een toernooi in Lausanne. De 22-jarige atleet leek zwaar onder invloed van drank en kon geen enkele geldige poging produceren.
Bij het uittrekken van zijn trainingspak moest Oetsjov zich aan een horde vasthouden om niet om te vallen. De Rus deed bovendien minutenlang over zijn voorbereiding op een sprong. Oetsjov kwam bij de afzet bijna niet van de grond en liet zich op de mat achter de lat vallen.
“We wachten op een verklaring van de atleet over zijn gedrag”, liet het IAAF vrijdag weten. Volgens concurrenten van Oetsjov zou de Rus zich tijdens de wedstrijd rijkelijk hebben gelaafd aan de wodka. Oetsjov werd drie jaar geleden wereldkampioen bij de junioren.
quote:Hellebaut: "Oef, geen maffia voor mij"
"Dit was een lastige werkdag", zei Tia Hellebaut over haar prestatie op de memorial Vandamme. De olympische kampioen haalde ook opgelucht adem.
"Ik ben blij dat ík Vlasic niet van de jackpot hou. Anders had ik misschien problemen met de Kroatische maffia gekregen", lachte ze.
Altijd weer die Duitsersquote:
Grandioos.quote:Op zaterdag 13 september 2008 16:35 schreef wimderon het volgende:
Spotakova werpt even een WR in Stuttgart![]()
Zweden verliest zo toch weer een grote atleet..quote:Op zaterdag 13 september 2008 17:53 schreef wimderon het volgende:
Holm neemt hier trouwens zeer waarschijnlijk afscheid van het internationale podium, hij gaat nog lekker.
Beetje the story van de Zweedse atletiek dit jaar.quote:Op zaterdag 13 september 2008 18:55 schreef PieterBas het volgende:
[..]
Zweden verliest zo toch weer een grote atleet..
Helaas wel ja.quote:Op zaterdag 13 september 2008 20:23 schreef Leatherface het volgende:
[..]
Beetje the story van de Zweedse atletiek dit jaar.
Altijd leukquote:Op zaterdag 13 september 2008 20:37 schreef PieterBas het volgende:
Ik hoorde van de week, via mijn ouders, die een oud atletiekmaatje van mij gesproken had .. dat ik in junioren/pupillen tegen Lathouwers heb gelopen.![]()
Doping alom bij de Russische snelwandelaars.quote:Sergei Morozov is door de Russische atletiekfederatie geschorst voor twee jaar wegens dopinggebruik. De houder van het wereldrecord op de 20 kilometer snelwandelen testte positief op epo.
Naast Morozov werden ook zijn collega's Vladimir Kanaikin, Viktor Boerajev, Igor Jerochin en Aleksei Vojevodin betrapt en voor twee jaar uitgesloten.
http://www.nos.nl/nosstudiosport/voorpagina/index.html
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |