Staat er eventeel een php.ini in je windows directory? dat wil ook nog wel eens voorkomenquote:Op zondag 11 november 2007 18:16 schreef wc-eend het volgende:
Iemand?
Ik heb vista een grondige search naar php.ini laten zoeken, 4 results, in alle 4 veranderd en nu werkt het.. wrom kwam ik daar zelf niet opquote:Op zondag 11 november 2007 19:19 schreef Chandler het volgende:
[..]
Staat er eventeel een php.ini in je windows directory? dat wil ook nog wel eens voorkomen
Wil de echt php.ini nu opstaanquote:Op zondag 11 november 2007 19:38 schreef wc-eend het volgende:
[..]
Ik heb vista een grondige search naar php.ini laten zoeken, 4 results, in alle 4 veranderd en nu werkt het.. wrom kwam ik daar zelf niet op
Ziet er voor een simpele pagina strak uit.quote:Op maandag 12 november 2007 00:07 schreef no1uknow het volgende:
http://rtc.x10hosting.com/pvhw/
Mijn eerste echte beetje php/sql website
Heb je al eens op edt geklikt?quote:Op maandag 12 november 2007 00:26 schreef no1uknow het volgende:
Bij de weg, als ik iets in een tabel wil veranderen (de content van de desbetreffende pagina) en ik klik op start (is dus in PHPMyAdmin) dan doet 'ie soms NIKS.
Dan staat er gewoon
SQL-query:
SELECT *
FROM `teksten`
LIMIT 0 , 30
Wat moet ik hier nou meeHoezo kan dit? hoe kan ik dit oplossen?
Oh shit vergeten.quote:Op maandag 12 november 2007 00:57 schreef WyriHaximus het volgende:
[..]
Heb je al eens op edt geklikt?
voer je wel een Update query of insert query uit?quote:Op maandag 12 november 2007 01:06 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Oh shit vergeten.
Maar even zonder dollen, ik zit die inhoud te editen, klik op start om de wijzigingen door te voeren, en dan krijg je dat SQL Query blabla weer, en niet daaronder de wijzingingen die daar wel hadden moeten staan.
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 | $query = "SELECT id,title,datum FROM meeting_categories WHERE online='1' ORDER BY time_code DESC"; $result = mysql_query($query)or die(mysql_error()); While($cats = mysql_fetch_array($result)) { $query2 = "SELECT id FROM meeting_images WHERE categorie ='$cats[id]' "; $max = mysql_num_rows(mysql_query($query2)); echo '<a href="?cat='. $cat.'">'.stripslashes(stripslashes($cats[title])).'</a> '.$cats[datum].' ('.$max.')<br>'; } ?> |
| 1 2 3 | $query2 = "SELECT id FROM meeting_images WHERE categorie =' " . $cats[id] . "' "; ?> |
Dat volg ik dan weer even niet, maargoed.quote:Op maandag 12 november 2007 10:14 schreef Tuvai.net het volgende:
Wat is je tabel indeling/structuur? En sowieso, probeer je aan te leren om met tabellen als deze met bijvoorbeeld ID velden te werken in plaats van alle werk op varchar en text te gooien. Maak een veldje pag_id aan of zo.
Je indeling ziet er nu ongeveer zo uit:quote:Op maandag 12 november 2007 14:55 schreef no1uknow het volgende:
[..]
Dat volg ik dan weer even niet, maargoed.
Het was al opgelost, Geqxon heeft me geholpen door gewoon handmatig de SQL Querie te 'maken'.
UPDATE teksten SET inhoud 'blabla' where (iets) = (de desbetreffende pagina)
Zoiets was het.
Nog wel bedankt voor de moeite ^O^
| 1 2 3 4 5 6 | -------------------- pag 1 | tekst 1 pag 2 | tekst 2 pag 3 | tekst 3 pag 4 | tekst 4 |
| 1 2 3 4 5 6 | ------------------------ 1 | pag 1 | tekst 1 2 | pag 2 | tekst 2 3 | pag 3 | tekst 3 4 | pag 4 | tekst 4 |
Misschien helpt het als je een index maakt op de juiste kolommen?quote:Op maandag 12 november 2007 14:01 schreef Darkomen het volgende:
ik heb een probleempje met de onderstaande code, hij werkt wel maar het duurt 12 seconden voordat de boel geladen is.
Haal alles binnen met 1 query dmv een JOIN.quote:Op maandag 12 november 2007 14:01 schreef Darkomen het volgende:
ik heb een probleempje met de onderstaande code, hij werkt wel maar het duurt 12 seconden voordat de boel geladen is.
De meeting_categories is maar 2,9 KB met 15 records
meeting_images 120,4 MB met 2.446 en 308.152 Bytes overhed (images staan in de db opgeslagen ipv op de server.
Hoe kan ik dit sneller krijgen zonder de images uit de db te gooien (dat ga ik namelijk later pas doen) maar heb ff een quick fix nodig.
[ code verwijderd ]
| 1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 | meeting_categories.id as catId, meeting_categories.title as catTitle, meeting_categories.datum as catDate, meeting_image.id as imageId FROM meeting_categories LEFT JOIN meeting_images ON meeting_images.categorie = meeting_category.id |
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |