abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53867842
Hoi,

Vanochtend vroeg reden wij met de auto naar de bus. We reden en straat in, maar in die straat reed ook een gigantische vrachtwagen, wij moesten helemaal aan de rechterkant rijden. Nou zijn er aan de rechterkant van de weg 'bulten' geplaatst, en daarnaast is een fietspad.

We moesten zo uitwijken voor die vrachtwagen dat we net een paar cm van die bulten af reden. Net toen die vrachtwagen weg was gebeurde er het volgende; Ik legde mijn hand op haar been, en zei 'ik hou van je', op dat moment draaide ze haar hoofd naar mijn kant. Precies op dat moment 'vlogen' we over die 'bulten' heen, we hebben 2 hele rijen over van die 'bulten' gereden, en we hoorde iets aan de auto, het waren de banden.

Nog niet van de schrik bekomen stapte we uit, en jawel.. de rechter banden waren totaal kapot en lek. Motorisch is er niets kapot gegaan, enkel de banden.

Nu is mijn vraag, die auto is W.A. verzekerd, en die banden moeten vervangen worden, is dit op een manier vergoed te krijgen?

pi_53868056
Waarom in hemelsnaam dat kleffe stukje ertussendoor
Voorderest zou ik het eerlijk gezegd niet zeker weten
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
pi_53868119
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:32 schreef Me_Wesley het volgende:
Waarom in hemelsnaam dat kleffe stukje ertussendoor
Voorderest zou ik het eerlijk gezegd niet zeker weten
Dat was de rede dat ze een fractie van een seconden niet op de weg lette..
pi_53868158
quote:
We moesten zo uitwijken voor die vrachtwagen dat we net een paar cm van die bulten af reden. Net toen die vrachtwagen weg was gebeurde er het volgende; Ik legde mijn hand op haar been, en zei 'ik hou van je', op dat moment draaide ze haar hoofd naar mijn kant. Precies op dat moment 'vlogen' we over die 'bulten' heen, we hebben 2 hele rijen over van die 'bulten' gereden, en we hoorde iets aan de auto, het waren de banden.
Je zegt: "ik houd van je", en je auto is kapot... Karma is telling you something...
censuur :O
pi_53868171
WA verzekerd? Geen enkele kans dat je geld terug krijgt.
Met WA kun je hooguit de schade laten vergoeden aan die ''bulten''. Mocht je ze beschadigd hebben dat is.

Als je nu All-Risk verzekerd was geweest was er niets aan de hand geweest.
pi_53868223
Geen enkele kans, WA keert nooit aan jezelf uit. Daarom heet het ook WA. .
For great justice!
pi_53868257
tenzei het de fout is van de vrachtwagen dan krijg je het vna zijn verzekering maarjah als jouw uitwijkactie fout gaat is het je eigen schult
Listen to people... they can be right, Don't obay people... they can be wrong, www.50percentoff.nl
  donderdag 11 oktober 2007 @ 18:41:58 #8
102533 Gizmo112
Dat meen je niet
pi_53868264
nope, geen geld voor jou
Tot zover de kwaliteitspost
pi_53868282
Oke, en de gemeente aansprakelijk stellen? Die achtelijke bulten liggen nergens, maar daar wel..

Dat ze het niet terug krijgt met een W.A. verzekering had ik al wel een beetje verwacht. Iemand enig idee wat het ongeveer kost? 2 banden laten vervangen door nieuwen?
pi_53868334
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:42 schreef Doagere het volgende:
Oke, en de gemeente aansprakelijk stellen? Die achtelijke bulten liggen nergens, maar daar wel..
Goed plan, misschien krijg je daarna nog wel een rekening voor het beschadigen van die " bulten".

Wat voor "bulten" bedoel je trouwens?
Scheren is voor schapen!
pi_53868382
Je kan gewoon niet rijden. Zelf ophoesten. Niks aan te doen. Opzouten met je hang naar de amerkaanse aanklaag cultuur. Zelf betalen want je bent zelf een domme lul okay.
pi_53868425
quote:

Dat ze het niet terug krijgt met een W.A. verzekering had ik al wel een beetje verwacht. Iemand enig idee wat het ongeveer kost? 2 banden laten vervangen door nieuwen?
Kan je ze beter gelijk alle 4 laten vervangen.. hoe oud zijn je banden?
'And I called your name,
like an addicted to cocaine calls for the stuff he'd rather blame'
  donderdag 11 oktober 2007 @ 19:05:24 #13
134103 gebrokenglas
Half human, half coffee
pi_53868743
Gewoon niet vermelden dat van dat ik houd van je en die ongein . Gewoon zeggen ''t ging mis'.
How can I make this topic about me?
pi_53871377
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:47 schreef Bertjeee het volgende:
Je kan gewoon niet rijden. Zelf ophoesten. Niks aan te doen. Opzouten met je hang naar de amerkaanse aanklaag cultuur. Zelf betalen want je bent zelf een domme lul okay.
En jij kunt gewoon niet lezen.
pi_53871407
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:45 schreef paarse_paashaas het volgende:

[..]

Goed plan, misschien krijg je daarna nog wel een rekening voor het beschadigen van die " bulten".

Wat voor "bulten" bedoel je trouwens?
Met die bulten bedoel ik, die betonnen ronde dingen van 100cm bij 20cm, ongeveer. Die recht beginnen van onder en dan rond lopen. En ongeveer 20cm hoog zijn.

Daar reden we dus met ongeveer 50km overheen..
pi_53872057
Het is helaas, maar verzekering zal niets uitkeren. Je heb een WA geen all risk.
Tevens liggen die bulten er tbv veiligheid enzo... misschien had je gewoon moeten uitkijken?

Maar goed, wat kost het, 80 euro per band ofzo incl. erop leggen. Of is je velg ook naar de knoppen?
Hee. Zeg nou zelf, ik ben toch gewoon een hartstikke lekker ding? TOch?
  donderdag 11 oktober 2007 @ 21:44:55 #17
109065 sungaMsunitraM
Fancybox is not a function
pi_53872358
Idd, een WA verzekering vergoedt alleen de schade die je aan anderen toebrengt
Op donderdag 28 augustus 2008 14:34 schreef Breathtaking het volgende:
:9~
pi_53872844
huh
Back to the 70's
  donderdag 11 oktober 2007 @ 22:30:43 #19
130298 TheThirdMark
To what Purpose!
pi_53873762
quote:
Op donderdag 11 oktober 2007 18:41 schreef punksquad het volgende:
tenzei het de fout is van de vrachtwagen dan krijg je het vna zijn verzekering maarjah als jouw uitwijkactie fout gaat is het je eigen schult
Schuld van de vrachtwagen

Menn, hooguit van de chauffeur

Maar dan nog zou het niet de schuld van de chauffeur kunnen zijn.
Alleen wanneer je COMPLEET stilstaat en dan over die dingen geschoven wordt zou je die chauffeur verantwoordelijk kunnen houden. Anders is het gewoon een twee-zijdig ongeval.
quote:

Laat me raden? 30km zone? Die banden liggen er al en waarschijnlijk ook al jaren.
Alleen wanneer je met de toegestane snelheid over drempels rijdt, en je rijdt ook nog eens standaard uitgevoerde wagen en je hebt dán schade, ja dan kun je de schade verhalen bij de gemeente.
Maar daar is nu dus geen sprake van.

Tijdje geleden gebeurd dat ze bij een vernieuwde weg de foute drempels geplaatst hadden. Was toen geen vaste regelgeving voor. (nu als het goed is wel, maar weet ik niet zeker).
Reed een of andere mafkees dus gewoon met 50km/u over een drempel die normaal gesproken in een woonerf ligt. Gevalletje total loss
pi_53875261
quote:

En je zal moeten kijken of de velgen niet beschadigd zijn, want dan moeten die ook vervangen worden. En als dat zo is dan kan je ervan uitgaan dat je auto ook opnieuw uitgelijnd zal moeten worden. Dus kan al met al best wat geld gaan kosten.
  donderdag 11 oktober 2007 @ 23:21:06 #21
20849 Fred
Beroepschagrijn
pi_53875387
je kan de gemeente in sommige gevallen aansprakelijk stellen. Maar das wel van een hele hoop factoren afhankelijk. Zo moet het voor de bestuurder onduidelijk zijn er niet met de maximumsnelheid gereden kan worden en moet de verkeersituatie niet aan de regels voldaan.

Maar zoek/maak voor duidelijkheid eens een foto van die "bulten", want ik heb echt geen flauw idee wat je naar nou mee bedoeld.
So we just called him Fred
  Vis een optie? vrijdag 12 oktober 2007 @ 10:39:34 #22
70532 loveli
N
pi_53881388
Je voorbanden moeten iig van hetzelfde merk en type zijn, anders heb je grote kans dat de auto scheef trekt. Twee verschillende soorten rubber betekent dat de grip links en rechts ongelijk is, dat merk je echt goed. Aandrijven en remmen gebeurt voornamelijk met de voorwielen, je merkt er minder van als er verschillende achterbanden om liggen.
crap in = crap out
pi_53889196
Nee, dat krijg je met een WA verzekering niet vergoed. En je moet nu alle 4 de banden vervangen omdat je op één as gelijke banden moet hebben qua profiel en merk.

Maar je mag vooral hopen dat er niet meer beschadigd is, voor hetzelfde geld (nlou ja, eigenlijk voor veel meer geld) zijn de veerpoten van je auto krom of is er wat beschadigd in de ophanging. Dus laat je auto wel even checken.

En als je persé wil vertellen dat je van je vriendin houdt kies dan een gelukkiger moment uit. Op de snelweg ipv een drukke situatie.
pi_53897798
Vanochtend is het geregeld, 2 2'de hands velgen, en 2 2'de hands banden, inclusief de montage koste het 100,- Euro.

Viel gelukkig nog wel mee.

30km zone? Nee het is een 50km zone. Aan de voorkant zitten de 2 banden nu (die zijn 14 inch') en omdat de 14 inch' banden niet te krijgen waren zitten er achterop 13 inch' banden.

De 2 banden die links zaten, zitten dus nu alle 2 voor, en de andere banden zitten achter.
  zaterdag 13 oktober 2007 @ 02:12:14 #25
66470 Klonk
Koning van Tofania
pi_53901628
Schopje naar WGR
Klonk is alleen Klonk als er Klonk op staat
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')