MBO is het niet waarschijnlijk. De dader is 14 en slachtoffer 16 jaar, dan zit je nog op het voortgezet onderwijs.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:46 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
ROC is toch MBO.
[..]
De bevolking de waarheid niet vertellen of laten zien wil niet zeggen dat we opeens meer normen en waarden hebben.
OMFG ik mag hopen dat je een geintje maakt..quote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:59 schreef zomer86 het volgende:
Toch altijd leuk, dat sommige mensen ons nog steeds willen wijsmaken dat nederlandse jongeren voor net zoveel onrust zorgen als allochtonen. Ben altijd blij dat ik in een normale stad woon, waar de autochtonen altijd nog de dienst uitmaken. Ga zelf naar Zwolle naar school toe, en bij elk winkelcentrum zie je groepjes allochtonen en als je ze aan kijkt dan zeggen ze ook nog: "wat moet je" en dan ga je naar een HBO school en dan zie je er geen 1 meer. Van mijn part pakken ze allemaal het vliegtuig weer en gaan ze hun eigen landje omlaag halen. Nu ik lees dat het buitenlanders zijn, doet het me ook eigenlijk vrij weinig tuig ruimt tuig op.
Belgisch nieuwsquote:Tweede dodelijke slachtoffer op Nederlandse school dit jaar
Op en rond Nederlandse scholen hebben zich dit jaar al meerdere gewelddadige incidenten voorgedaan waarbij gewonden of doden vielen. Het slachtoffer van vandaag is het tweede dodelijke. Een 16-jarige Nederlandse scholier is vandaag overleden door een steekpartij bij het Technisch College in Amsterdam. De politie heeft een 14-jarige verdachte aangehouden. Beiden zijn leerling van het college.
Andere incidenten
In april overleed de 16-jarige scholier Nan van Wijk van de Christelijke scholengemeenschap Jan Arentsz in Alkmaar, nadat hij klappen had gekregen voor het gebouw van zijn school. De politie hield korte tijd later een 17-jarige verdachte aan. In maart deden zich steekpartijen voor op scholen in Oss, Amsterdam, Rotterdam en Naaldwijk.
In Amsterdam werd een 14-jarige scholier van het Marcanti College slachtoffer van een steekpartij. De verdachte was een jongen van 15 jaar.
In Oss raakte een 18-jarige inwoner van de stad gewond door een steekpartij bij de fietsenstalling van de school ROC De Leijgraaf. De 16-jarige verdachte was een leerling van de school.
In Rotterdam ontruimde de politie het ROC Zadkine na een vechtpartij waarbij een 21-jarige man werd neergestoken. Elf mensen werden aangehouden. Een van de verdachten droeg een vuurwapen bij zich.
Een 16-jarige jongen uit het Westlandse De Lier raakte lichtgewond aan zijn hand en borst bij een steekpartij op zijn middelbare school in Naaldwijk. Een 17-jarige en een 19-jarige jongen werden opgepakt. De verdachten, die niet op de school zaten, zouden de jongen na schooltijd hebben opgewacht nadat ze eerder ruzie met hem hadden gemaakt.
Veiligheid
Hoe vaak geweld op scholen voorkomt is onbekend. De Algemene Onderwijsbond (AOb) vroeg naar aanleiding van de eerdere incidenten al om een onderzoek naar geweld op scholen. De Inspectie voor het Onderwijs kijkt al sinds ruim een jaar scherper naar de veiligheid op scholen. De inspectie vraagt of scholen weten in hoeverre hun leerlingen zich op hun gemak voelen in het klaslokaal en op het schoolplein. Verder wil de onderwijsinspectie weten of de scholen een beleid hebben om geweld te voorkomen en om adequaat op te treden als er toch iets voorvalt.
De Nederlandse staatssecretaris van Onderwijs Marja van Bijsterveldt gaf te kennen geschokt te zijn door de dodelijke steekpartij bij het Technische College in Amsterdam. "Dit is een verschrikkelijk bericht. De school moet een veilige plek zijn", zei ze in een eerste reactie. Van Bijsterveldt heeft de Onderwijsinspectie gevraagd haar zo snel mogelijk te informeren over wat er is gebeurd. (novum/sam)
Als je dit meent ben je zelf ook zo'n pauperquote:Op donderdag 11 oktober 2007 20:59 schreef zomer86 het volgende:
Nu ik lees dat het buitenlanders zijn, doet het me ook eigenlijk vrij weinig tuig ruimt tuig op.
Dat is wat anders dan het niet erg vinden.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:27 schreef HeaRt_woRm het volgende:
Nou, aan het begin van het topic liepen mensen al te schreeuwen dat het allochtonen moesten zijn![]()
Toch zegt het ook al genoegquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:28 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Dat is wat anders dan het niet erg vinden.
Tis toch zo? die 16 jarige zal ook geen lieverdje zijn geweest hoor. Gaan vechten omdat er een pen tegen je hoofd wordt gegooitquote:Op donderdag 11 oktober 2007 21:22 schreef PietjePuk007 het volgende:
[..]
Als je dit meent ben je zelf ook zo'n pauper. Beetje tof doen op een forum. Totdat het voor je ogen gebeurt dan schijt je ook 7 kleuren (en terecht overigens).
Wouter Nos wilt dat graag veranderen, hoewel de Theeleut zelf zijn kinderen ook naar een blanke school stuurt, want regels gelden immers niet voor politiciquote:Op donderdag 11 oktober 2007 22:27 schreef Synthesist het volgende:
Een verstandig mens stuurt zijn kind ook niet naar zo'n school, het is net een wespennest.
quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:45 schreef TomTancr3do het volgende:
Laggen tog? Geert Wilders kom er maar in.
Inderdaad, tijd voor wat muziekquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:02 schreef venomsnake het volgende:
[..]
![]()
Zelden zoveel domme reacties gelezen als in dit topic.!!
Blanke Rappers zijn Neppersquote:
denk het ookquote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:15 schreef Mrln het volgende:
met een mes iemand lek steken gaat ietsje te ver, maar dit lijkt me wel een waarschuwing richting plagerige kwelmarocjes.
Precies. Zou mooi zijn als de overlast van dat rifgebergte-volk nu wat minder zou worden, nu ze doorhebben dat sommige mensen niet met zich laten sollen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 23:15 schreef Mrln het volgende:
met een mes iemand lek steken gaat ietsje te ver, maar dit lijkt me wel een waarschuwing richting plagerige kwelmarocjes.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |