abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_53843668
Hoi

Een bedrijf dat mobiele telefonie aanbiedingen aanbied op internet (Belnu), heeft mij eind augustus een abonnement aangeboden. Dit was wel boeiend, dus dat aanbod heb ik geaccepteerd: Telefonisch zijn de voorwaarden besproken en is alles afgehandeld, daar hebben zij een voicelog van opgeslagen. Een week later werd ik gebeld dat dit 'niet kon', omdat Vodafone de voorwaarden van hun abonnementen helemaal heeft veranderd. De nieuwe voorwaarden waren voor mij niet interessant, dus ik heb geen nieuw contract afgesloten conform de nieuwe voorwaarden.

Nu heeft Belnu wel een abonnement voor mij aangevraagd bij Vodafone in de nieuwe abonnementsvorm (zonder contract dus). Dit is ook begin september gelijk ingegaan (eh, juist? Terwijl ik nog 3 maanden van mn oude contract "over had" ), waardoor ik plots werd geconfronteerd met vet hoge telefoonrekeningen. Vodafone zelf zegt, terecht, dit moet je met die tent gaan oplossen.
Ik heb Belnu hier 1,5 week geleden over gemaild, maar op zoiets gaan ze natuurlijk niet (snel) reageren (dom van ze, maar goed). Ik wil nu dus aangetekend een brief gaan sturen om te zien of dat meer enthousiasme opwekt aan hun zijde. Hierbij zit ik met 2 dingen:

1. De bedrijfsconstructie is heel erg vreemd. Belnu is een onderdeel van 'Equito'; Het abonnement is aangevraagd bij Vodafone door 'de Ruijter Business Centre'. Het zit allemaal op ongeveer hetzelfde adres en zal dus ook wel hetzelfde kantoor etc zijn; ik ga er vanuit dat ik mn brief aan Belnu moet adresseren, maar klopt dat wel
2. De vorm van de brief Een informatief emailtje sturen gaat wel, maar die brief moet alles gewoon goed instaan. Waar moet ik op letten bij de formulering etc?

Mijn doel is om die hele abbo aanvraag ongedaan gemaakt te krijgen, en overblijvende kosten die nu dus buiten mn bundel vallen (-> de hoge rekeningen) op hun te verhalen.
pi_53843936
Je kan ook gewoon bellen.
helpdesk: 0900 55 11 222 (ma t/m vrij van 9.00 tot 12.00 & 13.30 tot 15.00 uur)

Brief stuur je gewoon naar:
Equito BV
www.belnu.nl
Postbus 338
7100 AH Winterswijk

Stuur je toch een brief dan is het belangrijk dat je het probleem los ziet van een oplossing (een andere oplossing kan ook goed zijn).
pi_74914173
Heeft iemend verder enkele ervaring met Equito?
Ik zit nu te denken om een iPhone te bestellen bij Equito, maar ik heb nooit iets gehoord over dit bedrijf..
Ik hoop dat het geen UPCachtige partij is..

[ Bericht 82% gewijzigd door oorschelp op 22-11-2009 19:04:55 (per ongeluk ok gedruk) ]
  zondag 22 november 2009 @ 19:50:04 #4
175669 bug_me_not2
Pedicabo ego vos et irrumabo
pi_74915936
quote:
Vodafone zelf zegt, terecht, dit moet je met die tent gaan oplossen.
Erm, maar Vodafone brengt jou dus kosten in rekening terwijl zij geen ondertekent contract van jou hebben? Ik zou onmiddelijk alle betalingen (indien nog mogelijk storneren) en Vodafone er op wijzen dat zij dus niet gerechtigt zijn om van jouw rekening geld af te schrijven. Als Vodafone van mening is dat jij wel een contract bij hun hebt dan mogen ze dat bewijzen...
Door het plaatsen van dit bericht gaat Fok! ermee akkoord dat de algemene voorwaarden van 21-02-2013 niet van toepassing zijn.
pi_74916609
quote:
Op zondag 22 november 2009 19:50 schreef bug_me_not2 het volgende:

[..]

Erm, maar Vodafone brengt jou dus kosten in rekening terwijl zij geen ondertekent contract van jou hebben? Ik zou onmiddelijk alle betalingen (indien nog mogelijk storneren) en Vodafone er op wijzen dat zij dus niet gerechtigt zijn om van jouw rekening geld af te schrijven. Als Vodafone van mening is dat jij wel een contract bij hun hebt dan mogen ze dat bewijzen...
Psst, je reageert op een posting van ruim 2 jaar geleden
"I intend to live forever. So far, so good."
"I have enough money to last me the rest of my life, unless I buy something"
pi_74929669
quote:
Op zondag 22 november 2009 18:57 schreef oorschelp het volgende:
Heeft iemend verder enkele ervaring met Equito?
Ik zit nu te denken om een iPhone te bestellen bij Equito, maar ik heb nooit iets gehoord over dit bedrijf..
Ik hoop dat het geen UPCachtige partij is..
Ik zou er niet bestellen.. Je kan beter naar studentmobiel gaan, zijn vaak veel goedkoper ook

Dit was trouwens wel een stormlooptopic
pi_74935917
Is het uiteindelijk allemaal nog goedgekomen en heb je al je geld teruggekregen? Dat lijkt me interessanter om na 2 jaar nog te vermelden dan hetgeen wat je hier nu hebt neergezet.
pi_74944439
het heeft een half jaar zeiken en dreigende brieven sturen geduurd,mr uiteindelijk is t met mn abbo goedgekomen.. Een schadevergoeding deden ze niet aan tho.

Ik heb nu een rechtsbijstandsverzekering,dus mocht een ander bedrijf tzelfde geintje uit willen halen,word t hopelijk sneller opgelost. Ze belde me toen mn abbo afliep trouwens vrolijk op voor een nieuw contract,die gasten hebben wel lef
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')