Hoi
![]()
Een bedrijf dat mobiele telefonie aanbiedingen aanbied op internet (Belnu), heeft mij eind augustus een abonnement aangeboden. Dit was wel boeiend, dus dat aanbod heb ik geaccepteerd: Telefonisch zijn de voorwaarden besproken en is alles afgehandeld, daar hebben zij een voicelog van opgeslagen. Een week later werd ik gebeld dat dit 'niet kon', omdat Vodafone de voorwaarden van hun abonnementen helemaal heeft veranderd. De nieuwe voorwaarden waren voor mij niet interessant, dus ik heb geen nieuw contract afgesloten conform de nieuwe voorwaarden.
Nu heeft Belnu wel een abonnement voor mij aangevraagd bij Vodafone in de nieuwe abonnementsvorm (zonder contract dus). Dit is ook begin september gelijk ingegaan (eh, juist? Terwijl ik nog 3 maanden van mn oude contract "over had"
![]()
), waardoor ik plots werd geconfronteerd met vet hoge telefoonrekeningen. Vodafone zelf zegt, terecht, dit moet je met die tent gaan oplossen.
Ik heb Belnu hier 1,5 week geleden over gemaild, maar op zoiets gaan ze natuurlijk niet (snel) reageren (dom van ze, maar goed). Ik wil nu dus aangetekend een brief gaan sturen om te zien of dat meer enthousiasme opwekt aan hun zijde. Hierbij zit ik met 2 dingen:
1. De bedrijfsconstructie is heel erg vreemd. Belnu is een onderdeel van 'Equito'; Het abonnement is aangevraagd bij Vodafone door 'de Ruijter Business Centre'. Het zit allemaal op ongeveer hetzelfde adres en zal dus ook wel hetzelfde kantoor etc zijn; ik ga er vanuit dat ik mn brief aan Belnu moet adresseren, maar klopt dat wel
![]()
2. De vorm van de brief
![]()
Een informatief emailtje sturen gaat wel, maar die brief moet alles gewoon goed instaan. Waar moet ik op letten bij de formulering etc?
Mijn doel is om die hele abbo aanvraag ongedaan gemaakt te krijgen, en overblijvende kosten die nu dus buiten mn bundel vallen (-> de hoge rekeningen) op hun te verhalen.