Is het niet gewoon makkelijker om de tafelswitches gewoon op een Gbit switch aan te sluiten? Natuurlijk wel een met een fatsoenlijke switchcapaciteit, maar dan heb je bandbreedte genoeg. De servers verbind je dan weer aan die switch met 2Gbit (2x1Gbit getrunkt).quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:07 schreef Kreator het volgende:
[..]
....want je hebt al sponsors gevonden voor een fatsoenlijke glasvezelbackbone? Je hebt al een vriendendienst gevonden zodat je niet de volle huur hoeft te betalen voor een zaal + verwarming?
Niet om het een of ander, maar 'ergens richting de 20 euro' is natuurlijk volslagen uit de lucht gegrepen.
Heb zelf jarenlang in de organisatie van Drome gezeten en het is echt niet ff wat je zo tussendoor regelt...
* cygnusx too.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 10:49 schreef unox_worst het volgende:
* unox_worst was een fanatiek bezoeker van Drome![]()
Regel dat ze ook komt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:35 schreef junkiesietze het volgende:
Ik heb miss_bleu gezien op campzone, en ik heb foto's van de kont van miss_bleu
De banner op de startpost is trouwens van dromequote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:56 schreef unox_worst het volgende:
[..]
Je naam kwam me al bekend voor.
11quote:Op donderdag 11 oktober 2007 13:35 schreef unox_worst het volgende:
Drome 10 was dat toch?
Hoe wil je het internet fixxen? Of gaan we met ze allen op de ADSL-over-ISDN-lijn van de campingquote:
Wie zegt dat er internet komt.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:17 schreef FredvZ het volgende:
[..]
Hoe wil je het internet fixxen? Of gaan we met ze allen op de ADSL-over-ISDN-lijn van de camping
Dat kan ik me nog herrineren dat ding ja. ergens middenin toch?quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:46 schreef GekkeMat het volgende:
laatste drome was ik er ook ^^ had nog een grote roze kebab lamp bij ( viel wel op)
Handmatig ip's installen scheelt daarintegen wel dat we weten wie welk nummer heeft. (dat is bij mijn weten ook waarom elke lan het handmatig doet..), maar het voordeel van dhcp is idd dat je zelf niks hoeft te doen.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:24 schreef RainofDeath het volgende:
Het is misschien wel makkelijker om een DHCP server er neer te gooeien in verband met het gekloot met IP's enzo.
Ja precies, ik zal moeten kijken of dat gesponsored wil lukken. 20mbit zou fantastisch zijn en wel voldoende lijkt me. als je daar een balanceerder tussen stopt kan iedereen iig fokken, snel downloaden is een ander verhaal, maar mensen die steam verkeerd afsluiten of wat updates zoeken kunnen iig ergens terecht.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 15:45 schreef unox_worst het volgende:
Wat voor netwerk komt er precies te liggen dan?
En voor internet is handig als je een 20mbit adsl2 lijn gesponsord zou kunnen krijgen, hou er ook rekening mee dat er altijd mensen zullen zijn die hun steam niet volledig geupdate hebben.
PM me maar als dat zou kunnen, ik probeer het evt ook te laten sponsoren, als dat bij jou zou kunnen zou dat ook fijn zijn. Er is vanalles mogelijk, banners en spandoeken oid. maar goed, grotendeels is het netwerk al geregeld he, lan kabels nemen de deelnemers zelf mee voor de verbinding van hun pc naar de tafelswitch.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 16:37 schreef RitseB het volgende:
ik doe vakantie werk bij een electro technisch groot handel. ik kan mss wel even kijken over ik utp kabel kan regelen tegen inkoop prijs. maar ik beloof niks !
edit typo
Ja, dat snap ik ook, maar mensen beginnen over lankabels en adsl lijntjes, en hier heb ik al wel mijn ideetjes over en dus deel ik mijn ideeën dan met diegenen. Maar voor mezelf ben ik aan het kijken idd naar een locatie, prijzen, goede datum, sponsoring e.d.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 17:27 schreef FJD het volgende:
Op deze manier organiseer je wel een beetje de verkeerde kant op![]()
Leuk dat je weet wie een UTP kabel heeft en of er al dan niet een ADSL lijn moet komen maar je moet vooraan beginnen.
Dat betekent dus een datum prikken, een aantal locaties op het oog hebben, alle kosten begroten en een toegangsprijs bedenken. Om vervolgens mensen aan te trekken.
Probeer iig bij de toegangsprijs genoeg financiële ruimte in te ruimen om eventuele tegenvallers te betalen. Het geld wat je over hebt kun je teruggeven door bv. een BBQ te organiseren en daar meer luxe vlees op te mikken of bier en frisdrank aanbieden tegen kleinere prijzen.
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |