Gelul! Die hebben helemaal geen diploma nodig!quote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:31 schreef MrHoodigan het volgende:
Bij de politie solliciteren met een vals diploma![]()
De politiek en het bedrijfsleven is toch een behoorlijk verschil dunkt mequote:Op woensdag 10 oktober 2007 17:32 schreef vogeltjesdans het volgende:
Mij is gebleken dat een diploma een ingang is tot een bepaald niveau. Om hogerop te komen zal men moeten denken dat je bepaalde competenties hebt. Let wel: denken dat je die hebt. De beste banen worden vergeven aan diegenen die het beste kunnen lullen, niet aan degenen die er het meest geschikt voor zijn. Het spreekwoord zegt niet voor niets "zij die het kunnen doen het, zij die het niet kunnen geven er les in".
Voorbeeldje: een paar dagen geleden waren Mirjam Sterk van het CDA en zo'n GroenLinks trol te gast bij het TV-programma "that's the question". Wel de hele tijd populair doen, domme uitspraken doen en lachen als een idioot, maar vroegen juist beantwoorden ho maar. Beiden hadden iets van 60 punten ofzo (een beetje normale score ligt al gauw rond de 130 punten). En dat moet ons land besturen. Ik heb me kapot geergerd.
Het is maar een voorbeeld. Lees mijn eerste alinea nog eens.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 08:24 schreef TheChemeng het volgende:
De politiek en het bedrijfsleven is toch een behoorlijk verschil dunkt me![]()
Het is een grote illusie dat mensen in het bedrijfsleven alleen maar een beetje plat hoeven te kunnen lullen. Het is natuurlijk wel zo dat als je in een leidinggevende positie wil functioneren dat je ook uitstekende communicatie vaardigheden nodig hebt maar daar houdt het niet bij op. Ik heb bij meerdere multinationals gewerkt en het niveau van het management is dusdanig dat je je er echt niet even zo tussendoor lult. Het is dus gewoon onzin.quote:Op donderdag 11 oktober 2007 11:10 schreef vogeltjesdans het volgende:
Het is maar een voorbeeld. Lees mijn eerste alinea nog eens.
heb je daar tegenwoordig nog een diploma voor nodig dan?quote:Op woensdag 10 oktober 2007 00:31 schreef MrHoodigan het volgende:
Bij de politie solliciteren met een vals diploma![]()
Oh wat een makkelijke reacties weer....quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 10:52 schreef Dwan het volgende:
[..]
heb je daar tegenwoordig nog een diploma voor nodig dan?
Uiteraard heb je wel wat kennis van zaken nodig. Maar dat is zeker geen garantie voor succes. Goed kunnen lullen is en blijft uitermate belangrijk. Daarnaast is het handig als je een kruiwagen hebt om ergens binnen te komen. Je papieren houden op een bepaald gewoon op met meerwaarde te hebben, en dan neemt het gelul en wie je kent het over. Of dacht je nou echt dat de hoogste posities vervuld worden door de mensen met de meeste kennis en ervaring? Nee, mijn beste, politiek is niet wat je kent, maar wie je kent. En dat geldt net zo hard in de top van het bedrijfsleven.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 03:30 schreef TheChemeng het volgende:
Het is een grote illusie dat mensen in het bedrijfsleven alleen maar een beetje plat hoeven te kunnen lullen. Het is natuurlijk wel zo dat als je in een leidinggevende positie wil functioneren dat je ook uitstekende communicatie vaardigheden nodig hebt maar daar houdt het niet bij op. Ik heb bij meerdere multinationals gewerkt en het niveau van het management is dusdanig dat je je er echt niet even zo tussendoor lult. Het is dus gewoon onzin.
Het sarcasme ontgaat je geloof ik een beetje.quote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:10 schreef coolbest4 het volgende:
Oh wat een makkelijke reacties weer....
De politieacademie is nou ook niet bepaald een geweldige opleiding als je naar het niveau kijktquote:Om agent te worden moet je gewoon de politie academie volgen en een uitgebreid fysiek programma volgen. Agenten zijn ook niet altijd mijn vrienden, maar wees blij dat je in een land woont waar de politiemacht nog normaal functioneert.
Ach... Het ligt er maar net aan. Zo ken ik die dame die nog te stom was om de MAVO af te maken, maar wel de dochter van de wethouder was. En zo kreeg ze overal leuke baantjes, van receptioniste bij het CWI tot aan studieadviseur bij het ROC. Zelf was ze nog te stom om een boek uit te lezen, maar die baantjes kreeg ze. Want pappie was wethouder en was dus belangrijk.quote:Verder, hoge functies in bedrijven komen je niet aangewaaid (uitzonderingen daargelaten). Je kan inderdaad aan de top komen zonder diploma's maar daar gaan vele jaren van hard werk en onderaan de carriereladder beginnen aan vooraf. Met diploma's kom je simpelweg hoger op de carriereladder binnen. Maar wil je doorgroeien dan zal je daar nog steeds er keihard voor moeten werken.
En dit zijn nou precies de uitzonderingen waar ik het over heb. Er zullen altijd mensen zijn die een hele makkelijke kruiwagen hebben (het zoontje van de directeur e.d.) maar heb je die kruiwagen niet dan zal je het toch echt zelf moeten doen. En dan redt je het niet met een beetje leuk lullenquote:Op vrijdag 12 oktober 2007 17:41 schreef vogeltjesdans het volgende:
[..]
Het sarcasme ontgaat je geloof ik een beetje.
[..]
De politieacademie is nou ook niet bepaald een geweldige opleiding als je naar het niveau kijkt![]()
En ik vind niet dat ik blij moet zijn dat het politieapparaat goed functioneert. Dat vind ik namelijk normaal.
[..]
Ja dat kan jij wel normaal vinden maar veel mensen in andere landen zouden graag zo'n politieapparaat hebben.
Ach... Het ligt er maar net aan. Zo ken ik die dame die nog te stom was om de MAVO af te maken, maar wel de dochter van de wethouder was. En zo kreeg ze overal leuke baantjes, van receptioniste bij het CWI tot aan studieadviseur bij het ROC. Zelf was ze nog te stom om een boek uit te lezen, maar die baantjes kreeg ze. Want pappie was wethouder en was dus belangrijk.
quote:Op maandag 15 oktober 2007 12:04 schreef tgs. het volgende:
M.a.w en samenvattend: Je mag het doen zolang je maar niet gepakt wordt en de gevolgen ervan accepteert!
topic kan wel dicht nu lijkt me
|
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |