Hier een videofragment van wat deze bot nog meer kan:quote:Op vrijdag 4 april 2008 01:17 schreef B-FliP het volgende:
hier een video fragment van deze robot:
Lijkt op een zelfde character/conversational robot zoals ze gemaakt worden door Hanson
Robotics maar dan mobiel en met een DOMO achtig lijf, alleen dan met compleet gezicht,
wat er overigens wel echt netjes uitziet...
Dat moet zeker kunnen ja. Mensen doen bijna alles automatisch en onbewust. Dat namaken bij robots is wat ze nu doen en verfijnen.quote:Op woensdag 19 maart 2008 11:16 schreef Nee het volgende:
[..]
Alle cognitieve processen zijn bij ons in principe gebaseerd op een systematische interactie met de buitenwereld, zoiets valt dus ook te programmeren lijkt mij. Maar hoe controleer je of een robot 'weet' van zichzelf dat ie bestaat, of dat ie misschien gewoon net doet alsof omdat het zo geprogrammeerd is om cognitieve interacties te hebben?![]()
Zoals Ouspensky antwoordde op de vraag, of er leven is op aarde. "Nee. Maar het zou kunnen want de omstandigheden zijn gunstig."quote:Op woensdag 10 september 2008 12:25 schreef Zenchi het volgende:
[..]
Dat moet zeker kunnen ja. Mensen doen bijna alles automatisch en onbewust. Dat namaken bij robots is wat ze nu doen en verfijnen.
En hoe controleer je van een mens of hij weet dat hij bestaat? Hij kan zeggen: ja natuurlijk. Maar ook dat je bestaat is aangeleerd, dat kunnen robots ook.
Ik heb net wat filmpjes gezien van Pleo, echt fantastisch. Ik zou er bijna zelf een aan willen schaffen Het is alleen niet echt goedkoopquote:Op zaterdag 14 maart 2009 01:09 schreef Darkwolf het volgende:
Ik sta met Pleo in het Algemeen Dagblad (ook online) en ga waarschijnlijk ook op de NCRV verschijnen in een documantaire met Pleo!
Uur tot anderhalf uur.quote:Op zondag 15 maart 2009 23:25 schreef Spougle het volgende:
[..]
Ik heb net wat filmpjes gezien van Pleo, echt fantastisch. Ik zou er bijna zelf een aan willen schaffen Het is alleen niet echt goedkoopHoe lang gaat hij eigenlijk mee als hij helemaal opgeladen is?
Daar heb je wel gelijk in. natuurlijk is hij na zijn mogelijkheden en hardware niet duur. Maar voor mij is het toch best wel een hoop geld. Maar ik zit er wel serieus over te denken om er een aan te schaffen.quote:Op maandag 16 maart 2009 06:33 schreef Darkwolf het volgende:
[..]
Uur tot anderhalf uur.
En duur? Nee joh!
De AIBO... die was pas duur.
Alles in perspectief gezet qua hardware en mogelijkheden is Pleo helemaal niet zo duur.
En sowieso goedkoper dan toen deze uit kwam.
Nou, kom op!quote:Op maandag 16 maart 2009 18:36 schreef Spougle het volgende:
Daar heb je wel gelijk in. natuurlijk is hij na zijn mogelijkheden en hardware niet duur. Maar voor mij is het toch best wel een hoop geld. Maar ik zit er wel serieus over te denken om er een aan te schaffen.
...En dat is precies wat Pleo zo anders maakt in vergelijking met de rest.quote:Wat ik ook erg tof vind Is dat hij er niet zo robotachtig ( Zoals AIBO) uitziet dat helpt toch wel heel erg, zo komt hij meteen een stuk echter over.
Op het YouTube videokanaal "darkwolf1982" (ikke) staan wat video's van Pleo.quote:Op dinsdag 17 maart 2009 09:38 schreef _Led_ het volgende:
Heb je een linkje voor me ?
Zoekt ie trouwens zelf zijn lader weer op ?
Da's voor mij 1 van de eerste vereisten, dat zo'n ding zelf door heeft wanneer ie op begint te raken en zelf zijn lader weer op zoekt.
Edit:
Linkje gevonden.
Het lijkt erop dat je 'm toch handmatig moet opladen, jammer...
Verder wel een gaaf ding
| Forum Opties | |
|---|---|
| Forumhop: | |
| Hop naar: | |