abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
pi_60121953
Dat Sibon meegaat is inderdaad wel een lachtertje
Je had beter Lens gewoon mee kunnen nemen.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:19:55 #127
128959 M0NTANA
Don't fuck with me!
pi_60121992
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:17 schreef Gordon_Shumway het volgende:
De Belgen:
[..]

De Roover en Martens zijn de dispensatiespelers.
Hier vallen nog wel twee speler af, misschien wel Kompany aangezien HSV 'm niet wil laten gaan. Al heeft HSV volgens mij niks te willen
Marouane Fellaini speelt alleen de eerste wedstrijd tegen Brazilië, waarna hij terugvliegt naar België voor de voorronde CL-wedstrijden met Standard Luik.
I'm Tony Montana! You fuck with me, you fuckin' with da best!
A.F.C. Ajax - Tottenham Hotspur F.C. - S.S. Lazio S.p.A. - Club Atlético de Madrid S.A.D. - R.S.C. Anderlecht
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:21:08 #128
34834 MarkNMGN
F E Y E N O O R D
pi_60122022
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:16 schreef The_Verve het volgende:

[..]

Natuurlijk joh, Luijckx als verdediger meenemen. Aissati thuis laten, niet eens op reserve. Emanuelson! Beerens i.p.v. Amrabat.

Die dispensatiespelers heb ik sinds het begin vraagtekens bij gezet (op Makaay na). Ik vind Sibon een goede speler maar hij was nooit geselecteerd wanneer hij niet bij Heerenveen had gespeeld. Zelfde geldt voor Jong-a-Pin.
Just my thoughts.

Sibon had je makkelijk thuis kunnen laten, of nog beter Makaay. Die kunnen nooit samen goed functioneren.
De nacht verandert iedereen,
kankelul.
pi_60122249
quote:

[..]

Natuurlijk joh, Luijckx als verdediger meenemen. Aissati thuis laten, niet eens op reserve. Emanuelson! Beerens i.p.v. Amrabat.

Die dispensatiespelers heb ik sinds het begin vraagtekens bij gezet (op Makaay na). Ik vind Sibon een goede speler maar hij was nooit geselecteerd wanneer hij niet bij Heerenveen had gespeeld. Zelfde geldt voor Jong-a-Pin.
Luijckx is een prima speler, niets mis mee. Aissati is de Seedorf onder Foppe, altijd afzeggen, blessures, geen zin, geen respect. Kan je niet op bouwen. Jong-A-Pin is een prima reserve, linksback met de meeste ervaring op eredivisieniveau na Pieters.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:42:13 #130
116532 The_Verve
Midfield Maestro
pi_60122464
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 15:31 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Luijckx is een prima speler, niets mis mee.
Dat is een zeer goede controlerende middenvelder inderdaad. Niet voor niets laat AZ Vormer vertrekken en haalt Luijckx terug. De Haan neemt hem echter mee als verdediger.
De Nostradamus van FOK! 6 mei 2009: Iniesta 90 + 3.
pi_60122500
quote:

[..]

Noem voor de gein eens een alternatief voor Luijckx. Ik zou er namelijk zo geen weten. Aissati heeft het een aantal wedstrijden helemaal laten afweten, meld steeds af met twijfelachtige blessures, en gedraagt zich over het algemeen bij z'n club net als bij Jong Oranje als een klein verwend kind. Links op het middenveld heb je niet zo heel veel keuzes, in dat opzicht is Emanuelson meenemen wel begrijpelijk, want op die plek is het juist nog wel steeds een groot talent. Beerens heeft het statistisch niet veel minder gedaan dan Amrabat, en als je de wedstrijden van Jong Oranje over de laatste 2 jaar ook maar een heel klein beetje gevolgd had, had je gezien dat hij daarin uitblinker was, terwijl Amrabat steeds niks liet zien. Is trouwens veel meer een typische buitenspeler dan Amrabat, wat wel lekker is nu je eindelijk eens een aanspeelpunt in de spits hebt.

Met die dispensatiespelers heb je ook weer niet zo heel veel te kiezen. Een deel van de betere spelers was mee op het EK, de rest mag van de club niet mee(Seedorf en v. Bommel o.a.). En er is in Jong Oranje altijd een gebrek geweest aan een sterk aanspeelpunt en een afmaker. Op dat gebied zijn Sibon en Makaay van wat beschikbaar was gewoon de beste keuze. Jong-a-Pin is een van de weinige beschikbare linksbacks, dus het zou in mijn ogen pas onbegrijpelijk zijn als hij niet mee ging, dan kom je namelijk uit bij de beloftenteams voor een vervanger.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 15:44:55 #132
123545 DatMeenJeNiet
Mike Mampuya till i die O+
pi_60122541
Ik vind het niet zo'n slechte selectie, alleen Urby en Vermeer hebben er niet echt veel te zoeken. Verder zou ik Makaay ook thuislaten omdat ik niet echt een goed duo zie met Sibon, maar die is er ook om zijn mentorrol. Aissati thuislaten is wel slim, die gast verdedigt nooit mee en vertraagt de boel alleen maar, en dat geldt eigk. ook wel een beetje voor Bruins. En Amrabat heb ik al een halfjaar geen pepernooit zien raken, zowel in Venlo als in Oranje. Maarja, ik had ook liever Bruins, Emnes, Lens erbij gehad, maar laten we eerlijk zijn, met deze verdediging maken we sowieso al geen kans.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 18:53:47 #133
176939 porsche1
- Meneer in de jurrek.
pi_60126743
De spelers die met het grote Oranje mee zijn en er eventueel nog bij horen zijn: Afellay, Babel, Emanuelson, Maduro.

Meen je dat echt?
Op maandag 20 januari 2014 14:20 schreef BozeHaas het volgende:
Ik ken porsche1 alleen als een doorwinterde Braddie-basher eigenlijks.
  dinsdag 15 juli 2008 @ 19:03:41 #134
172247 djnospinzone
wolfheaded conjurer
pi_60126984
De Haan is weer een mongool zie ik. Beste speler thuislaten. Ook een achterlijke keuze qua dispensatiespelers.
they ain't proud colours, but they're true
colours of my home
pi_60127188
Ik ben ook totaal niet tevreden met de selectie, z'n vriendjes neemt hij weer mee. Je kunt niet genoeg varieren met de groep die hij wel meeneemt.
That's all folks!
pi_60128764
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 14:57 schreef MaxPower het volgende:

[..]

Flikker toch op joh. 2x achter elkaar Europees Kampioen met een evenzo matige selectie.
Matige selectie? Hij heeft altijd wel aardige spelers tot zijn beschikking gehad hoor.

Wel zonde dat we Aissati, Bruins Amrabat en Lens thuis moeten laten.
"A little philosophy inclineth man's mind to atheism, but depth in philosophy bringeth man's minds about to religion." - Sir Francis Bacon
"Heb je vijanden lief, wees goed voor wie jullie haten." - Jezus
pi_60173816
quote:
Op dinsdag 15 juli 2008 19:03 schreef djnospinzone het volgende:
De Haan is weer een mongool zie ik. Beste speler thuislaten. Ook een achterlijke keuze qua dispensatiespelers.
Je vindt Aissati de beste speler van Jong Oranje? Of wie dan?
FOK!sport Sfeerverslagen Contest (Part II)
Winnaar Voetbalfoto Onderschriftcompetitie 2008 II
Ergens in 1972 schreef Keith Richards het volgende:
Ain't it good to be alive
pi_60334849
quote:
'Te veel op strandstoel gelegen'
Door SJOERD MOSSOU

OISTERWIJK - Foppe de Haan had nog zo gewaarschuwd. Wie mee wil naar China, moest zorgen dat hij op vakantie niet voor alle verleidingen zou zwichten. Een vette hap of een dolle nacht mocht na een lang seizoen best een keer, maar op de Olympische Spelen worden straks wél topprestaties verwacht.

,,Een aantal jongens had gewoon veel te veel in de strandstoel gelegen,’’ aldus de bondscoach. ,,Die toonden bij de fysieke tests heel slechte resultaten. Dat kan niet.’’

De Haan liet het nadrukkelijk meewegen in zijn keuzes voor een definitieve selectie van achttien spelers. De Fries zei het gisteren niet letterlijk, maar het afvallen van Jeremain Lens en Nordin Amrabat was niet slechts een voetbaltechnisch verhaal. Beide aanvallers kwamen nou niet bepaald topfit terug van vakantie. ,,Ja, ik heb er een paar af laten vallen omdat ze er niet goed opstonden,’’ zegt De Haan. ,,Al waren er in de meeste gevallen méér redenen.’’

De Haan is altijd een voorloper geweest als het om fysieke ontwikkeling van spelers ging, maar met het oog op China had de coach bij voorbaat al weinig keus. De Olympische Spelen worden straks een slijtageslag. Door de extreme temperaturen en de slechte kwaliteit van de lucht, maar ook dankzij het wel erg strakke speelschema. Op elk groot eindtoernooi zitten er vier dagen tussen twee wedstrijden, op de Spelen drie. En dan is er nog de IOC-regel dat elk team slechts achttien spelers mag selecteren, onder wie twee keepers.

,,Bovendien moet je enorme afstanden overbruggen,’’ aldus De Haan. ,,Want het reizen en het tijdsverschil komt er ook nog bij.’’ Morgenmiddag vertrekt het Olympisch elftal naar Hongkong, waar het een oefentoernooi gaat spelen en een trainingskamp opslaat. Niet in de laatste plaats om te wennen aan de loodzware omstandigheden.

In de weken voor de zomerstop dook het Olympisch elftal al de klimaatkamer in op Papendal. Tjeerd de Vries, chef-arts van het NOC*NSF, lichtte de selectie uitvoerig voor en iedere speler kreeg in Den Haag een longfunctie-onderzoek.

,,We hebben ons, ondanks alle beperkingen, zo goed mogelijk voorbereid,’’ aldus De Haan. ,,Overal hebben we onderzoeken en resultaten van, tot twee punten achter de komma. Met alles houden we rekening: de tijden van trainen, de voeding, het drinkschema, de gevoeligheid van spelers voor bijvoorbeeld smog.’’

De eerste tegenstander van Oranje is op 7 augustus Nigeria. Niet alleen een fysiek beresterk elftal, maar ook een team dat gewend is onder hoge temperaturen te presteren. Daarna volgen duels met de Verenigde Staten en Japan. ,,We hebben kerels nodig,’’ aldus De Haan. ,,Daarom heb ik ook bewust naar fysieke kwaliteiten gekeken. Ook met het oog op een team als Nigeria, in mijn ogen onze zwaarste tegenstander.’’

Dat er ook op het voetbaltechnische vlak nog bergen werk te verzetten zijn, bleek woensdagavond wel. Het Olympisch elftal maakte in Genk een ronduit povere indruk tegen België, twee weken voor de eerste groepswedstrijd. De 1-0 overwinning was volkomen onverdiend. ,,Toch gaat het goed komen,’’ zei De Haan direct na afloop van de wedstrijd, in de catacomben van het stadion. Met een stelligheid die, gezien de voorstelling van even daarvoor, enige verbazing wekte.

,,Het heeft altijd even tijd nodig,’’ aldus De Haan gisteren, refererend aan de succesvolle jeugd-EKs van de laatste twee jaar. ,,We zijn er steeds in geslaagd om het voor elkaar te krijgen. Er moet nog verdomd veel gebeuren, dat zie ik ook wel. Die wedstrijd tegen België is ook mij niet meegevallen. Maar deze ploeg kan gewoon écht voetballen. Let maar op, het komt goed.’’

Zorgelijk was het niveau in alle linies; van de opbouw van achteruit tot het stroef ogende duo Makaay/Sibon. ,,Maar op de vleugels ziet het er straks alweer anders uit als Ryan Babel en Royston Drenthe helemaal terug zijn,’’ aldus De Haan. ,,Dan krijg je een heel ander soort voetbal. En vergeet niet dat de spelers moe waren. Dat is normaal, want we hebben ze de eerste week keihard aan het werk gezet.’’
pi_60485287
quote:
De Haan betreurt bijrol Sibon
HONGKONG - Foppe de Haan betreurt het dat Gerald Sibon bij het olympisch elftal voorlopig op de bank is beland. De coach van Oranje geeft de voorkeur aan het duo Roy Makaay en Ryan Babel.

,,Het is vervelend dat een dispensatiespeler op de bank belandt, want je denkt dat hij ons juist sterker maakt. Toen ik hem selecteerde, wist ik nog niet hoe het met Babel zou gaan. Ryan zou aanvankelijk ook het EK spelen, maar voor het toernooi raakte hij geblesseerd. Ik heb er ook niet op gewacht, want ik wilde snel vastigheid. Nu volg ik meer mijn gevoel dan verstand. Je moet doen wat je vindt dat je moet doen.''

De Haan liet na het duel om de ING Cup tegen Kameroen weten dat hij zou kiezen voor Makaay en Babel. Hij heeft er nog niet met Sibon over gesproken, maar gaat ervan uit dat de aanvaller goed met de situatie kan omgaan. ,,Hij stond na de wedstrijd ook met zijn ploeggenoot Michael Bradley van SC Heerenveen in de lift en die vertelde dat hij net zijn eerste wedstrijd sinds vijf weken had gespeeld. Sibon reageerde gevat dat dit wel eens zijn laatste in vijf weken zou kunnen zijn. Hij is een grote realist.''

ING Cup
De Haan heeft Sibon ook nodig. Babel is nog niet fit genoeg om een hele wedstrijd te spelen. Zaterdag in het laatste duel van de ING Cup, tegen Ivoorkust, begint de Fries wel met Babel en Makaay.

In principe zullen de elf spelers beginnen die ook de basis vormen in de eerste olympische ontmoeting, met Nigeria. Al wilde De Haan zich daar niet volledig op vastpinnen. ,,In de praktijk kan ik het toch anders doen, want je weet niet hoe het allemaal gaat uitpakken. Over het middenveld ben ik nog niet helemaal uit, dat ontloopt elkaar niet veel.''

Voor de echte beslissingen genomen moeten worden, hebben De Haan en zijn spelers donderdag nog een middagje kunnen ontspannen. Ze hebben een tocht op een boot gemaakt, bij een 'echte' Chinees gegeten en souvenirs kunnen kopen voor thuis. ,,De jongens hebben niet veel op'', lachte De Haan. ,,Maar het was goed om nog een keer door het ritme heen te kunnen breken. Anders wordt het stereotiep en dat is niet goed. Dit was de laatste mogelijkheid, want straks kan het niet meer.''
pi_60488583
Ben zeer benieuwd naar de prestaties van dit team.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 05:39:43 #141
102865 One_conundrum
zeg maar Conundrum
pi_60567741
NL - Nigeria 07-08 13.45
USA - NL 10-08 13.45
NL - Japan 13-08 11.00

Dan moet ik werken
"Vanity, definitely my favorite sin. . . ."
pi_60567779
Oefenwedstrijden waren matig.
pi_60568563
Dit wordt niks met het Nederlands Elftal , ik had er al niet echt vertrouwen in en nu alleen nog maar minder :
quote:
De Haan kiest voor Kenneth Vermeer

PEKING - Kenneth Vermeer heeft de keepersstrijd met Piet Velthuizen in zijn voordeel beslist. De doelman krijgt van Foppe de Haan het vertrouwen en staat donderdag in het eerste olympische duel tegen China onder de lat. Met Vermeer kiest de bondscoach voor een meevoetballende keeper.

In de voorbereiding in Hongkong speelde zowel Vermeer als Velthuizen éen vriendschappelijk duel. Met Velthuizen op doel won het olympisch team met 2-0 van Kameroen. Aan de hand van Vermeer speelde Oranje in de laatste wedstrijd met 1-1 gelijk tegen Ivoorkust.

Bron: telegraaf.nl
Oke het komt van de televaag maar dan nog.
pi_60568575
Dat meen je niet? !
Ik hoop dat Femi er één bij hem inknalt.
"Whatever the mind of man can conceive and believe, it can achieve" Napoleon Hill
pi_60569368
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 08:55 schreef vitessezuid113 het volgende:
Dit wordt niks met het Nederlands Elftal , ik had er al niet echt vertrouwen in en nu alleen nog maar minder :
[..]

Oke het komt van de televaag maar dan nog.
Zal je net zien dat ze er vanaf de eerste wedstrijd in het toernooi opeens staan zoals op de vorige twee EK's, toen het in de voorbereiding ook bij tijden dramatisch was.
pi_60569563
Laat Foppe maar schuiven
pi_60569636
Vermeer... Vorig jaar maakte hij op het EK -21 een hele matige indruk. Toch vreemd dat een alom gewaardeerde en gerespecteerde keeper als Velthuizen gepasseerd wordt, terwijl hij zich een seizoen lang heeft bewezen.
Hoi.
pi_60570578
Vermeer. Goed bezig dus!
pi_60572077
Opmerkelijk, vind Velthuizen toch veel en veel beter. Velthuizen heeft ook een veel en veel beter seizoen gehad dan Vermeer, die zwak is met hoge ballen.
  dinsdag 5 augustus 2008 @ 12:20:30 #150
91676 Plato1980
Gloriosus et liber
pi_60572474
quote:
Op dinsdag 5 augustus 2008 12:04 schreef patje_ het volgende:
Opmerkelijk, vind Velthuizen toch veel en veel beter. Velthuizen heeft ook een veel en veel beter seizoen gehad dan Vermeer, die zwak is met hoge ballen.
Inderdaad, heel aparte keuze. Velthuizen heeft een prima seizoen gehad, Vermeer is bij Willem II achter de bijna wekelijks blunderende Aerts op de bank beland, dat zegt ook wat. Bovendien verwacht ik dat Velthuizen na de zomer de nieuwe tweede keeper van Oranje wordt, al staat dat hier verder los van.
Giallo e nero è il tuo colore,
giallo e nero Roda nel cuore.
abonnement Unibet Coolblue Bitvavo
Forum Opties
Forumhop:
Hop naar:
(afkorting, bv 'KLB')