Goeie! Enig idee of ik mijn Eurobonus punten over kan zetten naar Miles and More? Alles van SAS is kut, vlieg er echter wel veel mee. Verder vlieg ik af en toe ook wel Lufthansa en BMI.quote:Op vrijdag 11 september 2009 14:49 schreef Fogel het volgende:
Lufthansas Miles and More is volgens velen beter dan SAS' Eurobonus, vooral omdat je bij de eerstgenoemde je punten aan vanalles kan besteden anders dan vluchten, autohuur en hotels.
Nu is de tijd om er een beetje meer vaart achter te zetten, SAS is wederom bijna failliet...ware het niet voor de kapitaalinjectie van de Noorse regering, was SAS vorige week opgedoekt...quote:Op vrijdag 11 september 2009 18:51 schreef Drive-r het volgende:
[..]
Goeie! Enig idee of ik mijn Eurobonus punten over kan zetten naar Miles and More? Alles van SAS is kut, vlieg er echter wel veel mee. Verder vlieg ik af en toe ook wel Lufthansa en BMI.
Coolquote:Op zaterdag 13 februari 2010 16:16 schreef firewirecable het volgende:
Topic kick:
Ik werk sinds een paar maanden ook voor Miles and More, dus als iemand vragen heeft: kom maar!
En als ik iemand ben die voor werk wekelijks business class vliegt? Ik kies momenteel meestal BA, omdat SAS nogal kut is. Maar goed, zou op zich wel van Eurobonus naar Miles & More willen en dan wat vaker vliegen met Lufthansa op Duitse bestemmingen. Ben nu ook niks bij SAS omdat ik die punten niet eens check, bij BA gold?quote:Op zaterdag 13 februari 2010 21:49 schreef firewirecable het volgende:
Het is (helaas) niet mogelijk de verschillende FQTV programma's binnen de Star Alliance samen te voegen. Het kan eventueel op expliciet verzoek worden gedaan door middel een zogenaamde "status match", echter dien je een hoge tier level te hebben bij het andere FQTV programma (ook niet Star Alliance partner programma's) omdat ze dan een 'high volume customer' binnen kunnen halen.
Voor de 'normale' leden is dit helaas niet mogelijk.
Klinkt logisch. Op zich hebben we genoeg mensen hier op kantoor die bij Lufhansa een hoge status hebben, we vliegen allemaal nu eenmaal veel en we hebben een kantoor in Duitsland. Ik ben erg jaloers op een collega met HON Circle. Ik bel ze wel eens.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:09 schreef firewirecable het volgende:
Je kunt natuurlijk altijd een verzoek indienen om te zien of ze je over willen hebben naar MAM. Persoonlijk ben ik niet op die afdeling werkzaam (ik doe enkel boekingen voor BASE en FTL klanten en rekening informatie) dus de exacte procedure kan ik je niet zeggen, maar ik heb laatst met een KLM Flying Blue Platinum gesproken die middels een status match MAM SEN zou worden. Het kan dus wel, maar je moet, als klant, ook wat te bieden hebben wat revenue omzet betreft.
Klopt. Nou ja, overstappen van Eurobonus ga ik sowieso, ik wil enkel graag wat punten meenemen.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
Als KLM platinum standaard met HON gematched wordt, dan zou ik niet twijfelen en weg zijn bij de KLM... HON is gewoon zoveel meer dan plat.
Maar laat ik eerst maar even gold binnenhalen.
Geloof mij, KLM Platinum is bij lange na niet het zelfde niveau als MAM HON. Je moet 600.000 status mijlen vliegen in 2 jaar wil je die status halen.quote:Op zondag 14 februari 2010 18:32 schreef Fogel het volgende:
Als KLM platinum standaard met HON gematched wordt, dan zou ik niet twijfelen en weg zijn bij de KLM... HON is gewoon zoveel meer dan plat.
Maar laat ik eerst maar even gold binnenhalen.
Lees nog eens wat ik schreefquote:Op zondag 14 februari 2010 18:59 schreef firewirecable het volgende:
[..]
Geloof mij, KLM Platinum is bij lange na niet het zelfde niveau als MAM HON. Je moet 600.000 status mijlen vliegen in 2 jaar wil je die status halen.
KLM Platinum wordt gezien als MAM SEN.
Dat niet alleen maar als ik bijvoorbeeld zie wat de Miles and More award ticket uiteindelijk kosten.... in Europa zijn de betaalde ticket vaak "goedkoper" uiteindelijk gezien de tijd en geld dat je moet investeren om een Europese vlucht te kunnen kopen met mijlen.quote:Op vrijdag 19 februari 2010 23:21 schreef jaco het volgende:
Wat al gefluisterd werd onder de regelmatige reizigers, bevestigt de consumentenbond nu:
http://www.nu.nl/economie(...)t-steeds-langer.html
Ik heb hem gewoon gratis gekregen, heb nog nooit gehoord van een FF programma waar je voor moest betalen.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 14:38 schreef Zonnestraaltje86 het volgende:
Misschien een hele domme vraag (vlieg zelf amper, ben wel van plan om het vaker te gaan doen), maar bv de Skywards kaart van Emirates, is die gratis, of betaal je daar bepaald bedrag voor?
Het programma is behoorlijk slecht geworden de laatste jaren. Ik vond toevallig dit weekend nog een infofolder uit 2003 en wat oude statements waaruit blijkt dat ik voor 15000 punten en zonder belasting te betalen heen en weer Oslo-Amsterdam kon vliegen. Tegenwoordig is dat 25k punten + ca 100¤ aan belasting.... en daarnaast gaat het sparen ook al een stuk trager.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:32 schreef Shivo het volgende:
Wat word ik toch ziek van dat Flying Blue programma. Afgelopen maanden drie keer op en neer tussen Boston en Amsterdam. Verzamelde miles: 7,720. Gevlogen miles: 23,160. Ik koop al mijn tickets via de normale manier, direct van nwa.com. Ik ben deelnemer van FB sinds 2005 en heb nu 200 miles te weinig om een transatlantische vlucht te boeken. Dat is toch niet te flitsen?
Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 20:32 schreef Shivo het volgende:
Wat word ik toch ziek van dat Flying Blue programma. Afgelopen maanden drie keer op en neer tussen Boston en Amsterdam. Verzamelde miles: 7,720. Gevlogen miles: 23,160. Ik koop al mijn tickets via de normale manier, direct van nwa.com. Ik ben deelnemer van FB sinds 2005 en heb nu 200 miles te weinig om een transatlantische vlucht te boeken. Dat is toch niet te flitsen?
Ik heb maar 1 transatlantische vlucht gehad de laatste 9 jaar en heb ca 104000 puntenquote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.
Ja het leven van zelfs een FB Platinum member gaat niet over rozen. Waar ik tot 1 april vorig jaar op de route AMS-GRU, iedere maand gewoon even 25000 miles (incl 100% bonus) op een goedkoop ticket naar binnen kruiide, moet ik nu al een duurder ticket kopen om nog 6000 miles op zo'n trip te verdienen. want als ik het goedkoopste ticket koop, krijg ik helemaal geen miles. Dat gaat dit jaar dus erg krap worden om die status te behouden. En helaas maak ik geen trips meer in Europa via Parijs, want dan kom je toch met 4 level vluchten aan het einde van de week thuis. En daar heb je maar 15 trips voor nodig om die status te behouden.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 21:13 schreef Blik het volgende:
[..]
Vorig jaar ook 3 transatlantische vluchten gehad met KLM. Naar Vancouver, Chicago en naar Panama City en zit welgeteld op 13.000 miles. Dan heb je dus nog echt helemaal niks.
De Marco Polo Club van Cathay Pacific kost 50 USD om te joinen. Je hebt dan wel op het eerste level meteen al voordelen zoals een servicenummer en een aparte incheck balie.quote:Op dinsdag 2 maart 2010 15:08 schreef Pietverdriet het volgende:
[..]
Ik heb hem gewoon gratis gekregen, heb nog nooit gehoord van een FF programma waar je voor moest betalen.
Forum Opties | |
---|---|
Forumhop: | |
Hop naar: |